Het grote computertopic! #1

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

Maar als je wilt samenwerken op IT-gebied is het wel zo handig om dezelfde oplossing te kiezen, zeker als je nog een keuze moet maken. Natuurlijk kun je met IDM de authenticatie en alles wel regelen, maar als de UvA dat allemaal al heeft uitgezocht voor Google Apps kun je net zo goed meedoen in plaats van zelf voor een andere oplossing kiezen. De expertise is immers al in de buurt.

Dit topic is overigens spontaan wel getransformeerd in een Novell topic :shock:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Ja, maar er is niet heel veel verschil tussen de IDM driver voor Google Apps en die voor Live@Edu. Van de week ga ik ze configureren en er is al stap-voor-stap documentatie voor. Bijna net zo eenvoudig als de GroupWise driver.

En terecht ;) Novell=baas.

Trouwens, bij grote Microsoft-omgevingen spelen vaak meer problemen dan bij grote Novell-omgevingen. Het afgeven op Novell is zo eenvoudig maar ondertussen is het wel het enige grote netwerkbedrijf waar je iedereen eenvoudig persoonlijk aan de telefoon kan krijgen en waar ongelofelijk veel expertise bij de supportafdeling zit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door STF »

Vreemd, de monitor van de pc in het kantoortje viel gisteren zomaar even uit (echt hardwarematig) dus ik dacht dat ie aan het einde van zijn leven was gekomen maar een seconde later ging die weer vrolijk verder en tot op heden heeft het probleem zich nog niet opnieuw voorgedaan.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

deadlock schreef:En terecht ;) Novell=baas.
(..)
Ik werk bij een Novell toko dus mij hoef je niet te overtuigen ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Gelukkig maar ;) Consultancy of gewoon een Novell-netwerk?

In het tweede geval; is het educatief? Zo ja dan zou je eens moeten kijken op www.novell.com/ttp En niets geloven wat Erno de Korte daarover zegt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

De eerste. Mijn eigen functie is overigens niet direct Novell-gerelateerd, ik ben developer bij een bedrijf dat veel aan Novell-consultancy doet. Soms maakt mijn afdeling wel applicaties die integreren met Novell of maken we bijvoorbeeld plugins voor Novell-producten. En Erno de Korte zegt heel en mailt heel veel :lol:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Mja, jeuk aan Open Horizons.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Klaasje »

Misschien interessant?
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door TheKnitter »

Vandaag de hotspot van de Opel (Van Mill Dordrecht) willen beveiligen. Na verbinding met het netwerk te hebben wist niemand naar welk IP ik moest gaan om de configuratie aan te passen. Toen ik Angry IP Scan had laten draaien, kon ik door de gevonden bereikbare IP's te checken in de browser wel de hotspot van het Audicentrum vinden, die er naast zit (zelfde gebouw, maar wel een ander 'pand'). Later blijkt dat 1 of andere onknullige kutstagiair ooit die hotspot van Opel op een ander IP had gezet maar nergens heeft gedocumenteerd :')
Dus dat word morgen even een veel grotere range doorzoeken (heb tussen 15:40 en 16:50 al 35 hele ranges doorgezocht met de IP scan..).

Waarom dit niet gaat via ipconfig? Omdat er eerst een Fritzbox (of hoe je dat maat schrijft) tussen zit voor je de router voor de hotspot vind. En die Fritzbox geeft de ip adressen uit (of hoe je dat ook maar omschrijft)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

Dan kijk je toch even in welke range de fritzbox zit?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

Grrrr :evil:

Wie is er bekend met Robocopy?
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door TheKnitter »

Geert schreef:Dan kijk je toch even in welke range de fritzbox zit?
Ja, hebben wij allang gedaan.. De router zit in een andere range dan de fritzbox... Wat door mijn voorgaande stagiair dus verkloot is, en ik dus allemaal kan fixen :evil:
Laatst gewijzigd door TheKnitter op di 17 mei 2011, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door microshit »

TheKnitter schreef:En die Fritzbox geeft de ip adressen uit (of hoe je dat ook maar omschrijft)
DHCP :p
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

TheKnitter schreef:
Geert schreef:Dan kijk je toch even in welke range de fritzbox zit?
Ja, hebben wij allang gedaan.. De router zit in een andere range dan de fritzbox... Wat door mijn voorgaande stagiair dus verkloot is, en ik dus allemaal kan fixen :evil:
NAT? :P
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door TheKnitter »

NAT zal het wel niet aan liggen. De router heeft die knul gewoon een totaal ander IP adres in een andere range gezet. Hij dacht hem zo voor de "buitenwereld" te beveiligen. Alleen is er nergens gedocumenteerd waar het staat. Morgen de andere 220 ranges nazoeken. :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

Als het een fysiek device is zou ik 'm eerst proberen te resetten (als dat kan), wie weet wat er nog meer voor vreemds ingesteld is. Het gaat om een access point of doet het ook nog wat meer dan dat?
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door TheKnitter »

Het gaat om een accesspoint voor de klanten ja, staat (als het goed is) ook niet met de servers "verbonden", dwz: je kan er niet mee in het domein inloggen enz.
Tenminste, zo is het mij altijd uitgelegd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Ik dacht eerst dat het om een auto met ingebouwd accesspoint was :')

Maar waarom zou een autodealer een accesspoint voor hun klanten hebben? Het is niet dat ik daar even gezellig ga internetten als ik op zoek ben naar een nieuwe auto :lol:

Maar ach, je hebt tegenwoordig overal maar wifi waarvan ik soms het nut betwijfel. Ik ben zelfs al een sportschool met wifi tegengekomen (tenminste, ze beweerde op hun flyer gratis internet :lol: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

Bee schreef: Ik ben zelfs al een sportschool met wifi tegengekomen (tenminste, ze beweerde op hun flyer gratis internet :lol: )
Dat betekent dat je hun website mag bezoeken zonder te betalen :mrgreen:
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door TheKnitter »

Bee schreef:Ik dacht eerst dat het om een auto met ingebouwd accesspoint was :')

Maar waarom zou een autodealer een accesspoint voor hun klanten hebben? Het is niet dat ik daar even gezellig ga internetten als ik op zoek ben naar een nieuwe auto :lol:

Maar ach, je hebt tegenwoordig overal maar wifi waarvan ik soms het nut betwijfel. Ik ben zelfs al een sportschool met wifi tegengekomen (tenminste, ze beweerde op hun flyer gratis internet :lol: )
De hotspots zijn geplaatst om klanten, die bijvoorbeeld wachten op reparatie van hun auto (soms word hij gebracht, kwartier/half uur later enz. weer klaar), en ondertussen willen werken of what else. Word genoeg gebruik van gemaakt.
Maar ook misbruik van buitenaf dus ik mag alles gaan beveiligen -o-
En dat wil bij Opel niet vlotten. Bij Oud Beijerland ben ik ook al een uur bezig geweest, en bij de Audi wisten wij niet eens waar de hotspot zich bevond, het wachtwoord was enzo.. :oops:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Justin »

Bee schreef:Maar ach, je hebt tegenwoordig overal maar wifi waarvan ik soms het nut betwijfel. Ik ben zelfs al een sportschool met wifi tegengekomen (tenminste, ze beweerde op hun flyer gratis internet :lol: )
Op mijn sportschool nabij Ddzd heb je gratis wifi. Ik maak er vooral gebruik van in de kleedkamer als ik effe nog wat moet opzoeken op m'n telefoon, of gewoon in het loungedeel... kan je nog verder werken... en ik zie daadwerkelijk wat mensen dan gewoon na het sporten onder het genot van een drankje nog wat met hun laptop+internet futselen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

Workaholics :') :N
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Grrrr :evil:

Wie is er bekend met Robocopy?
Ik heb er wel wat mee gedaan. Wat wil je precies?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

TheKnitter schreef:
Geert schreef:Dan kijk je toch even in welke range de fritzbox zit?
Ja, hebben wij allang gedaan.. De router zit in een andere range dan de fritzbox... Wat door mijn voorgaande stagiair dus verkloot is, en ik dus allemaal kan fixen :evil:
Kan je inloggen in de Fritzbox? Wat is het WAN IP van de FritzBox?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
Fles schreef:Grrrr :evil:

Wie is er bekend met Robocopy?
Ik heb er wel wat mee gedaan. Wat wil je precies?
Gewoon, bestandjes vanaf een USB stick syncen naar een desktop. Maar telkens als ik dat doe wordt de desktop kopie ineens aangemerkt als een protected operating system file :neg: En dus hidden, read-only en al dat soort ellende meer :N
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten