Het grote computertopic! #1

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Caspar »

Mijn eerste bijdrage aan dit forumonderdeel :) :
Ik heb mijn mengpaneel aangesloten op mijn computer. Met een rood-wit tulpje uit de RECORD uitgangen van mijn mengpaneel--->Mic ingang van de computer. Op het configuratiescherm heb ik ingesteld dat dit dan het kanaal is voor opames. Nu doen zich twee problemen voor: De (opname) geluidskwaliteit is niet je van het, en er zit een vertraging in; het geluid wat uit mijn cd spelers komt en wordt afgespeeld op de boxen die direct aan het mengpaneel zijn aangesloten is een fractie van een seconde eerder dan het geluid wat uit mijn computer komt. Een storende echo dus, alsof je in een enorme hal staat of te veel gedronken hebt... Tips?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door microshit »

Geluidskwaliteit kan liggen aan de kabel die je gebruikt, maakt misschien ergens niet zo lekker contact oid. Wat me aannemelijker lijkt is dat je geen hele goede geluidskaart in je pc hebt zitten. Op de meeste moederborden zit één of andere chip van Realtek, leuk voor de gemiddelde pc-gebruiker maar er is beter te krijgen.
De vertraging die erin zit is mogelijk te wijten aan de omzetting analoog->digitaal, of soms zelfs door de lengte van de kabel.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Klaasje »

Gaat dat signaal door die kabel niet gewoon met de lichtsnelheid? Dat merk je niet hoor.. -o-
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

Hoor je die vertraging ook als je een hoofdtelefoon of luidspreker rechtstreeks aansluit op dezelfde uitgang van je mengpaneel? Als dat niet zo is zal de vertraging inderdaad wel in de geluidskaart zelf zitten.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door TheKnitter »

deadlock schreef:
TheKnitter schreef:
Geert schreef:Dan kijk je toch even in welke range de fritzbox zit?
Ja, hebben wij allang gedaan.. De router zit in een andere range dan de fritzbox... Wat door mijn voorgaande stagiair dus verkloot is, en ik dus allemaal kan fixen :evil:
Kan je inloggen in de Fritzbox? Wat is het WAN IP van de FritzBox?
Op de Fritzbox kunnen wij wel inloggen. Inmiddels hebben wij het probleem gevonden. De IP-scanner was even abuis door niet de IP 192.168.1.1 aan te geven. Nu blijkt dat EN de hotspot van Svenscar (Volvo) en Van mill (Opel) op één IP staan (192.168.1.1)... Wat, hoe, waarom enz. snappen wij nog steeds niet, na daar 2 uur over nagedacht te hebben..
Hebben de hotspots fysiek weggehaald, en toen konden we ze via de kabel zonder probleem bereiken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

Hoe werkt die IP-scanner? Als het ding pingt naar alle IP-adressen maar een device stuurt geen bericht terug kun je scannen wat je wilt, maar zul je geen ip-adres vinden. Een tool als wireshark of een andere netwerksniffer kun je ook nog overwegen de volgende keer :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Zo, mijn oude MacBook is eindelijk klaar voor de verkoop
- Mac OS opnieuw geinstalleerd, helemaal schoon
- Gebundelde programma's geinstalleerd
- Alle gebundelde programma's bijgewerkt naar de laatste versie
- Alle updates binnengehaald

De volgende eigenaar moet alleen nog even een account aanmaken, mijn tijdelijke account verwijderen en hij kan aan de slag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door webguy »

En, wat moet 'ie opleveren?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Dat kan ik nu niet zeggen, ik heb nu iemand die echt interesse heeft getoond maar die moet goedkeuring vragen van zijn moeder. Slaagt dat niet dan gaat hij per opbod (met minimumbedrag) weg op Marktplaats.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Dan kan je het nog wel zeggen :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Vandaag mijn MacBook op Marktplaats gezet, binnen een paar uur had ik een koper gevonden die hem donderdag komt halen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Eén: Vanochtend in vier uur tijd een procedure in elkaar gedraaid om na een langdurige installatie van een uur een image te maken op de tweede harddisk door een WIM image te booten waar alle benodigde poep in zit. Restoren van de image duurt 4 minuten.
Collega 1 is er zes weken mee bezig geweest...

Twee: GroupWise Backup aan de gang getrapt in een uur tijd. Collega 2 is er twee weken mee bezig geweest...

Als dit zo doorgaat heb ik aan het eind van de week iedereens werk af behalve dat van mezelf.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Ah, dus niet alleen de ICT-afdeling op mijn werk kent incompetente prutsers (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Daniel »

Een handiger gevalletje... ik stuurde afgelopen week een mailtje met een probleem met m'n PC naar de IT Helpdesk en prompt heb ik het probleem niet meer gehad :mrgreen: En dat terwijl de procedure om 't op te lossen nog nieteens doorgelopen is, ze stuurden me al een ongeduldig mailtje waarom ik ze nog niet gebeld had daarover. Inmiddels maar verzocht het ticket weer te sluiten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door TheKnitter »

Bij ons vandaag een leuke: Verkoper bij Audi komt(Zitten bij Audi in het pand voor alle Ames vestigingen) "Printer doet het niet, fix dat es effe"
Wij 'in koor': Als je de ICT-Helpdesk belt op 83600.....
"Ja, maar ik heb een klant" enzo
Wij: "Als je daarna de helpdesk belt fixen wij het gelijk :Y "
Hij blij, was gefixt. Maar twee uur later nog geen call (soort van ticket) aan laten maken. Toen hebben we het weer teruggedraaid :6
Komt hij weer kwaad naar boven waarom wij het niet goed gefixt hadden, waarop wij hem duidelijk maakten dat hij nou eens de helpdesk moest gaan bellen. 2 Uur later had hij dat eindelijk gedaan :')
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

Ik kan me nog voorstellen dat je weigert iets te repareren voordat hij de helpdesk belt, maar om nou een reperatie achteraf weer terug te draaien... Weiger dan gewoon gelijk om iets in behandeling te nemen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Zo bont maakt zelfs de klantenservice bij mij het niet en dat wil wat zeggen :P

Die weigeren soms meldingen omdat het dinsdag is ofzo...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door TheKnitter »

Het probleem is dat de gebruikers TE LUI zijn om de helpdesk te bellen. Ja, wij hebben van de ICT afdeling chef te horen gekregen alleen nog incidenten te behandelen met een call. Hier maakten wij dan even een uitzondering omdat een auto van 130 duizend euro verkocht werd. Maar hij zou gelijk na de verkoop een call maken. En dat zegt hij altijd. Maar hij doet het nooit. Daarom maar terugdraaien de bende dan :6
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Wubbo »

Ik ben ook te lui om de helpdesk te bellen als dat me niks oplevert. Daarom omzeil ik als het even kan helpdesks en los ik dingen illegaal op.

Een ICT-dienst is er om mij te ondersteunen, en niet andersom. Wat heb ik, als klant van die ICT-dienst, eraan om een ticket te hebben?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Geert »

TheKnitter schreef:Het probleem is dat de gebruikers TE LUI zijn om de helpdesk te bellen. Ja, wij hebben van de ICT afdeling chef te horen gekregen alleen nog incidenten te behandelen met een call. Hier maakten wij dan even een uitzondering omdat een auto van 130 duizend euro verkocht werd. Maar hij zou gelijk na de verkoop een call maken. En dat zegt hij altijd. Maar hij doet het nooit. Daarom maar terugdraaien de bende dan :6
Als je te horen hebt gekregen om alleen incidenten met een call (ticket?) te behandelen moet je je daar ook aan houden en niet alsnog mensen zonder ticket helpen, want dan krijg je inderdaad dat mensen te lui zijn om een ticket aan te maken. (Overigens, waarom maakt de helpdesk geen ticket aan?)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Daniel »

Tja inderdaad... als je belt of mailt moeten ze het ook aanmaken, dus waarom niet aanmaken als iemand het komt vragen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door TheKnitter »

Het ligt misschien wat krom in elkaar, maar de Helpdesk ('eerstelijns') is extern uitbesteed. Dat noemen wij de Helpdesk, en wij zijn dan de ICT-Servicedesk..
Dat scheelt ons dagelijks zoveel tijd dat wij weer sneller kunnen werken etc.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Suus »

Pfft. Hoewel ik mijn advertentie op Marktplaats al op gereserveerd heb staan zijn er toch nog kanslozen die proberen voor een belachelijk laag bedrag het apparaat over te nemen, denk aan 50 euro ofzo :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:Ik ben ook te lui om de helpdesk te bellen als dat me niks oplevert. Daarom omzeil ik als het even kan helpdesks en los ik dingen illegaal op.

Een ICT-dienst is er om mij te ondersteunen, en niet andersom. Wat heb ik, als klant van die ICT-dienst, eraan om een ticket te hebben?
Dat is lekker makkelijk. Ook de Helpdesk werkt volgens vastomlijnde procedures en schijnbaar mag geen enkele afdeling daar van afwijken behalve ICT. Er moet een ticket zijn, soms vanwege urenfacturatie, soms vanwege simpelweg urenregistratie maar ook omdat je statistieken kan genereren en dus makkelijker kan zien wat en waar de grootste problemen zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #1

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
Wubbo schreef:Ik ben ook te lui om de helpdesk te bellen als dat me niks oplevert. Daarom omzeil ik als het even kan helpdesks en los ik dingen illegaal op.

Een ICT-dienst is er om mij te ondersteunen, en niet andersom. Wat heb ik, als klant van die ICT-dienst, eraan om een ticket te hebben?
Dat is lekker makkelijk. Ook de Helpdesk werkt volgens vastomlijnde procedures en schijnbaar mag geen enkele afdeling daar van afwijken behalve ICT. Er moet een ticket zijn, soms vanwege urenfacturatie, soms vanwege simpelweg urenregistratie maar ook omdat je statistieken kan genereren en dus makkelijker kan zien wat en waar de grootste problemen zijn.
Ja, dat is zo. Maar dan moet je wel laten zien dat gebruikers toch echt het snelste geholpen worden door een ticket aan te maken, anders krijg je allemaal van die bijdehante wubbootjes die de boel zelf wel even zullen gaan fiksen met een tie-rippie en een endje duct tape. En dat wil je ook niet natuurlijk :N
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten