Mag ik even kwijt #78

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Fles »

BAD design zal je bedoelen. Net zo goed hartstikke waar trouwens :Y

Ik was blij dat ik er in Ed uit mocht vanochtend zeg, pffff. Een marokkaan achter me met een veel te harde MP3speler (maar ja, zeg daar maar eens wat van :? ) en een gast met een hond op het balkon die niks deed als de hele boel bij mekaar blaffen :r

Is er geen regel dat honden alleen gemuilkorfd vervoerd mogen worden? :?: Laten we die dan snel gaan instellen. Want dit is kut.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door deadlock »

Ze blaffen dwars door zo'n muilkorf heen hoor. Als baasjes hun hond gewoon zouden opvoeden zou er niets aan de hand zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Ze blaffen dwars door zo'n muilkorf heen hoor.
Duct tape dan :x

Hell, gewoon honden helemaal verbieden in de trein :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Ardan »

Agree that. Ik zie ook vaak dat honden helemaal uitgebreid languit midden in het gangpad liggen waardoor je alleen met een reuzenstap er nét langs komt (want ja, bovenop zijn staart gaan staan is ook weer zielig). Blindengeleidehonden zijn dan weer een uitzondering ;)
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door deadlock »

Mijn puppy doet zoiets niet! (A)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Ennes »

Dat de informatie voorziening vandaag weer eens vormen aannamen die te bestempelen zijn als "DIEP DIEP TRIEST"
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door webguy »

Pfoeh, m'n reis naar Capelle vrijdag met 5 gesprekken van 25 minuten en een boel presentaties was dus niet voor niks... Kreeg net telefoontje dat ik contract aangeboden krijg bij Imtech voor een traineeship van 2 jaar. Ben benieuwd, nu nog even afstuderen :)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Ennes »

Fles schreef:BAD design zal je bedoelen. Net zo goed hartstikke waar trouwens :Y

Ik was blij dat ik er in Ed uit mocht vanochtend zeg, pffff. Een marokkaan achter me met een veel te harde MP3speler (maar ja, zeg daar maar eens wat van :? ) en een gast met een hond op het balkon die niks deed als de hele boel bij mekaar blaffen :r

Is er geen regel dat honden alleen gemuilkorfd vervoerd mogen worden? :?: Laten we die dan snel gaan instellen. Want dit is kut.
Zullen we dan ook regels opstellen om vouwfietsen uit de trein te weren, reizigers die hele hutkoffers meezeulen en alles blokkeren weren, reizigers die met doppen in de oren zitten en zeiken dat je niet hebt omgeroepen weren, reizigers die te besodemieterd zijn om ook even goede morgen/middag/avond terug te zeggen weren, reizigers die minuten lang nodig hebben om hun kaartje te zoeken weren, en reizigers bij wie je telkens wéér om een kortingskaart moet vragen, of die heel asociaal blijven doorgaan met hun telefoongesprek en vinden dat je maar even moet wachten weren, enz, enz,

btw... waarom moet er perse vermeld worden dat het om Marokkaan ging met een harde MP3 Speler? ik kom ze dagelijks tegen van elk merk, elke kleur en elk type hoor!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Fles »

Ennes schreef:Zullen we dan ook regels opstellen om vouwfietsen uit de trein te weren, reizigers die hele hutkoffers meezeulen en alles blokkeren weren, reizigers die met doppen in de oren zitten
Ja! Graag! Nu *O*
en zeiken dat je niet hebt omgeroepen
Nou zeiken lijkt me niet okee :N maar als een omroepbericht onverstaanbaar is en ik kom later een HC tegen dan zou ik 'm daar wel even op wijzen ja :) Dat is toch juist goed ook?
reizigers die te besodemieterd zijn om ook even goede morgen/middag/avond terug te zeggen weren, reizigers die minuten lang nodig hebben om hun kaartje te zoeken weren, en reizigers bij wie je telkens wéér om een kortingskaart moet vragen, of die heel asociaal blijven doorgaan met hun telefoongesprek en vinden dat je maar even moet wachten weren, enz, enz,
Ook vervelend ja. Maar ja, voor reizigers is het ook niet altijd even duidelijk hoor. Conducteurs die onnodig lopen te vragen of je kortingkaart uit het hoesje mag bijvoorbeeld. Ik doe het altijd maar omdat ik geen zin in gezeik heb, maar nodig is het niet, en blij word ik er niet van ook.
btw... waarom moet er perse vermeld worden dat het om Marokkaan ging met een harde MP3 Speler? ik kom ze dagelijks tegen van elk merk, elke kleur en elk type hoor!
Dat kan :Y Maar dit was dus een Marokkaan :)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Ennes schreef:Zullen we dan ook regels opstellen om vouwfietsen uit de trein te weren, reizigers die hele hutkoffers meezeulen en alles blokkeren weren, reizigers die met doppen in de oren zitten
Ja! Graag! Nu *O*
gelukkig een medestander :wink:
en zeiken dat je niet hebt omgeroepen
Nou zeiken lijkt me niet okee :N maar als een omroepbericht onverstaanbaar is en ik kom later een HC tegen dan zou ik 'm daar wel even op wijzen ja :) Dat is toch juist goed ook?
Ik had het hier over personen met doppen in hun oren, terwijl er wel gewoon duidelijk verstaanbaar is omgeroepen. Als de omroep inderdaad slecht is, dan hoor ik dat heel graag van de reizigers (vraag het ook zelf wel eens, als b.v. het lampje niet werkt enz)
reizigers die te besodemieterd zijn om ook even goede morgen/middag/avond terug te zeggen weren, reizigers die minuten lang nodig hebben om hun kaartje te zoeken weren, en reizigers bij wie je telkens wéér om een kortingskaart moet vragen, of die heel asociaal blijven doorgaan met hun telefoongesprek en vinden dat je maar even moet wachten weren, enz, enz,
Ook vervelend ja. Maar ja, voor reizigers is het ook niet altijd even duidelijk hoor. Conducteurs die onnodig lopen te vragen of je kortingkaart uit het hoesje mag bijvoorbeeld. Ik doe het altijd maar omdat ik geen zin in gezeik heb, maar nodig is het niet, en blij word ik er niet van ook.
Wat is er niet duidelijk aan het tegelijkertijd met je vervoersbewijs moeten tonen van je kortingsrecht. En wat betreft het uit het hoesje halen, als je ziet hoe we kaarten soms aangeboden krijgen, in portemonnee, ondoorzichtige hoesjes, in mapjes met bergen andere pasjes, hoesjes waar geld uitvalt enz. in zulke gevallen dienen ze hem er bij mij ook uit te halen!
btw... waarom moet er perse vermeld worden dat het om Marokkaan ging met een harde MP3 Speler? ik kom ze dagelijks tegen van elk merk, elke kleur en elk type hoor!
Dat kan :Y Maar dit was dus een Marokkaan :)
[/quote] Waarbij die vermelding dus eigenlijk strikt zinloos is, want hoogstwaarschijnlijk had je ook geen melding van nationaliteit gemaakt mocht het een Belg geweest zijn. :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Fles »

Ennes schreef:Waarbij die vermelding dus eigenlijk strikt zinloos is, want hoogstwaarschijnlijk had je ook geen melding van nationaliteit gemaakt mocht het een Belg geweest zijn. :wink:
Dat is dan weer een aanname ;) Maar goed, lekker belangrijk ook eigenlijk :lol:

Maar over Belg gesproken: in België hangen overal in de trein affiches in het kader van de campagne "respect voor elkaar, da's klasse". Je kent ze misschien wel:

"Je vervoerbewijs tonen is als glimlachen: hoe spontaner, hoe leuker"
"Muziek verlicht de zeden. Zeker als uw mp3-speler niet te hard staat"
"Uw bagage heeft geen zitplaats nodig"

etc.

Misschien ook een idee voor Nederland?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door deadlock »

België <3<3
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Caspar »

Een moeder en dochter zaten in de trein en dochter vroeg zich wat af: rijden er eigenlijk wel bussen in Amsterdam? Na een lange stilte zegt dochter: Ja volgens mij rijt er wel een nachtbus. Weer stilte, moeder zegt: Volgens mij is er ook nog een lijntje naar Muiderpoort waar nog een bus rijdt, maar verder? Nee trams en metro hè :lol: En daar waren ze heel eensgezind uitgekomen zo samen :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Dexter »

@Caspar: Hadden ze het over stads/streekbussen in het algemeen of ging het specifiek over nachtbussen?

Toen jaren geleden een vriend uit Rotterdam voor het eerst bij me op bezoek kwam (ik woon in een middelgrote, doorsnee stad met >100.000 inwoners) en we naar mijn huis wilden gaan, keek hij op het stationsplein eerst heel erg verbaasd om zich heen en vroeg daarna: "Waar is hier de ingang van de metro? En waar zijn de trams?" :shock:

Hoe bedoel je mensen uit grote steden zijn verwend... :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Caspar »

Het ging over het hele stadsvervoer in Amsterdam. :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Meltrain »

Dexter schreef: Toen jaren geleden een vriend uit Rotterdam voor het eerst bij me op bezoek kwam (ik woon in een middelgrote, doorsnee stad met >100.000 inwoners) en we naar mijn huis wilden gaan, keek hij op het stationsplein eerst heel erg verbaasd om zich heen en vroeg daarna: "Waar is hier de ingang van de metro? En waar zijn de trams?" :shock:

Hoe bedoel je mensen uit grote steden zijn verwend... :lol:
Een metro in jouw stad zou wel grappig zijn, ja. :lol:
Misschien dat 1 stadsbuslijn het net waard is om vertramd te worden, maar een metro? :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Dexter »

Een metro in mijn stad, - ik zeg lekker niet welke :6 - ik heb er weleens over gedroomd maar het is zelfs een utopie dat er ook maar gelede bussen zouden rijden. Dat gebeurt alleen bij bijzondere evenementen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door AppleMoose »

find_your_spot schreef:
Ronaldussen schreef: Ook heel fijn, bij het vergroten/verkleinen van foto's heb je geen last van kwaliteitsverlies.
Jouw avatar hier op het forum is anders wat betreft verhoudingen wel volledig vern*ukt...
Die heb ik dan ook niet bewerkt met dat programmatje maar rechstreeks van internet afgehaald. :wink:
Nu de verhoudingen iets aangepast.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Geert »

Het is nog steeds een lelijke foto. :6
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Uit een fotoboek van een vriendin die op vakantie is geweest naar Cuba:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0466_n.jpg

Hoe oud moet dat ding ondertussen wel niet zijn :shock:
Met zo'n bus ging ik naar school toen ik in de brugklas zat en dat is zo'n 13 jaar geleden inmiddels :)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door tsov »

De laatste bus van dat type rolde in 1987 uit de fabriek ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door AppleMoose »

Geert schreef:Het is nog steeds een lelijke foto. :6
Nee, jij bent lekker knap :6 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Caspar »

Ronaldussen schreef:Die heb ik dan ook niet bewerkt met dat programmatje maar rechstreeks van internet afgehaald. :wink:
Nu de verhoudingen iets aangepast.
Bassie heeft nog boller gezicht dan op deze foto :lol:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door AppleMoose »

Doe 's nie zo respectloos over mijn held! :twisted: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Caspar »

Sinds ie op de DVD van Bassie en Adriaan op zoek naar het pakje in Denemarken signeerde en mijn neem scheef als volgt: Voor CaspEr ben ik afgehaakt :twisted:
In de kofferbak van de auto waar ie mee kwam met een 30 jaar jongere manager lag een tray met 24 halve liter blikken Amstel, zal ie wel nodig hebben om moed in te drinken voor al die irritante kinderen waar ie voor moet optreden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 34 gasten