Mag ik even kwijt #78

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Suus »

MdJ schreef:Serious Request 2011 is in Leiden... Dat was al bekend....

Maar SR'12 is in.. Enschede. Mooi dichtbij dus, als ik daar ga wonen :lol: (wat wel het plan is..)
Ik ben wel ontzettend blij dat het niet in Kerkrade of Sittard-Geleen is. Wie in vredesnaam had dat verzonnen. Dat het Delft niet zou worden leek mij ook vrij logisch, Leiden is dit jaar en ze willen het graag over het land verspreiden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Dexter »

Dat ik vandaag zowel in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht, Gelderland en Noord-Brabant ben geweest. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Fles »

oh morgen ga ik in zowel Utrecht, Gelderland, Nordrhein-Westfalen als Rheinland-Pfalz zijn. Denk ik. Misschien nog wel Hessen ook zelfs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Dexter »

Tja, zo heb je altijd haas boven haas. Euh, baas. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Meltrain »

Dexter schreef:Dat ik vandaag zowel in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht, Gelderland en Noord-Brabant ben geweest. :D
Dexter schreef:Ik was net onderweg met de s1900, een ICMm III + IV. Bij Btl moest ik afremmen,
Twee mogelijkheden:
1) Dexter is in Eindhoven pas in de s1900 gestapt, of is daar juist uitgestapt.
2) Dexter is ook nog in de provincie Limburg geweest.

(Hoe laat had jij de s1900 trouwens? Ik had namelijk de t1960 (ook met ICMm III + IV (dus staanplaatsten)).)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Dexter »

Inderdaad, ik ben 1) pas in Ehv opgestapt en ik was blij toe ook toen ik zag wat een mensenmassa er uit die zeven bakken kwam zetten. Maar volgens de hceuse hebben ze zich allemaal netjes gedragen en waren ze alleen erg uitgelaten.

Dus nee ik ben 2) vandaag niet in Limburg geweest, helaas. Ik vertrok een paar uur later uit Ehv, het was toen al donker.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door STF »

Paashaas schreef:Oooh nou zie dan :) Dat bedoel ik :Y
Goed, in welke supermarktski gaan we die boemski plaatsen Fles? Als Daniel en Geert toch kunnen meelezen in de priveberichten kunnen we het maar beter gewoon in het openbare gedeelte bespreken!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door htm_tram »

Slaaaplekker, de rest van de studenten gaan nu nog de stad in, ik ga maar is slapen. Schijnt dat de rest erg luidruchtig terug komen en de kamer zo binnen stormen. Ben benieuwd...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door STF »

Wat kunnen sommige dorpjes toch in verval raken; in de jaren 90 kampeerden we altijd in het Luxemburgse dorpje Dirbach wat eigenlijk alleen uit vakantiewoningen, campings en hotels bestaat. Gisteren gingen we eens een keertje terug om te kijken; om te beginnen is de asfaltweg naar het dorp half kapot en als je eenmaal het dorpje binnenkomt zie je haast niks anders dan leegstand... Een van de hotels lijkt nog wel in bedrijf maar verder staan beide campings leeg en bij het andere hotel groeit het onkruid op de vensterbanken voor de rolluiken... Er is ook nog een cafe, dat open lijkt maar wel beetje vreemd dat er helemaal geen meubilair op het terras staat met dat mooie weer?

Een aantal jaar geleden hebben we nog voor de keus gestaan of we een van die hotels + camping zouden gaan beheren, het lag daar toendertijd echt prachtig en was ook best een klantenkring maar als je het nu zo ziet... :?

Eigenlijk is het helemaal geen handige locatie voor campings, want je komt het dorp bijna niet meer uit met je caravan door de krappe en veel te steile toegangsweg. Tevens kunnen daardoor leveranciers niet met hun vrachtwagen bij de horecabedrijven komen.

Ik moet me toch maar eens een keer als scholier verkleden want er schijnt een schoolbus (van 10 of 12 meter) naar dat dorpje te rijden, het is me een raadsel hoe die over dat weggetje moet...
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Etienne »

Mag ik even kwijt dat ik het echt helemaal gehad heb met de RET na gisterenochtend, stelletje falers :neg: :neg: :evil:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door hauptbahnhof »

Nou vertel maar wat er mis was!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Caspar »

Zo maar eens richting station fietsen voor een reisje via Amsterdam. Ben benieuwd of het een beetje rustig is. :) Hoorde wel al wat mensen met vuvuzela's :?
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Etienne »

hauptbahnhof schreef:Nou vertel maar wat er mis was!
Bij deze:

Gisteren ging ik een dagje busfoto's maken in Groningen (dat liep natuurlijk niet goed vanwege de bovenleidingproblemen Staphorst, zie reiservaringen-topic), om 06.41 nam ik de metro richting Den Haag Centraal. Deze zou al te laat zijn, maar +2 minuutjes maak ik me niet echt druk om.

Om 06.43 kwam er een los metrostel over verkeerd spoor richting Den Haag rijden en om 06.45 nog een los metrostel. Aannemelijk waren dit dus de metrostellen die de trein van 06.41 moesten rijden. Ik en vele anderen nemen dan de volgende metro van 06.57 en als wij om om 07.12 Den Haag Centraal binnenrijden staan daar op spoor 11 de twee metrostellen (die eerder langs Pijnacker kwamen) klaar voor een volgende rit :|

En door dat hele gedoe zag ik de IC van 07.08 wegrijden, welke ik dus eigenlijk had willen hebben. :evil:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door htm_tram »

Zit in de trein van ut naar asd... Kom ik als 2e bij de wc, die gehandicapte van een V-irm. Blijf netjes wachten tot dat we er met 8 man staan te wachten... Ja er zit iemand al lang op de wc, ik zeg: je kan deze deur naar binnen en buiten openen, heb je dat al geprobeerd? En toen ging de deur wel open. Ben nu al de held van de dag :lol:

Bijn op asd , lekker naar het falen van ns/profail/reizigers kijken.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Caspar »

Ik zit nu in een afgeladen sprinter drietje vanaf Hoorn naar Ass. De t4500 van 10.50 heeft 25 minuten vertraging dus iedereen met het losse sprintertje mee... Oja de TBP op station Hoorn stond verkeerd. Zal me benieuwen of iemand aan de noodrem trekt als we zo bij Ass de boog op gaan.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door htm_tram »

Op asd aan de ass kant valt het reuze mee. Treinen hebben hooguit +3 tot +5 maar geen chaos. Trein ijn tot nu toe ook lang en groot genoeg. :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door AppleMoose »

Nou, de kermis hier heb ik ook wel weer gezien voor de komende tig jaar :lol:
Vanmiddag ff half uurtje geweest, alleen de muziekexpress (moderne rups) ingeweest, rest vond ik geen bal aan.
opzet van de kermis vond ik ook waardeloos. Ene kant zeer krap opgesteld, andere kant van terrein erg ruim en veel leegte.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Suus »

Vandaag een rondje door de stad gemaakt en na afloop nog even boodschappen gedaan voor vanavond en morgen.

Heerlijk boodschappen doen: Winkel was bijna helemaal uitgestorven en alle schappen behalve het oranjegebak lagen vol. Bij het alcoholschap stonden twee vakkenvullers iedereen aan te spreken die alcohol pakte, maargoed, had nog alcohol in huis dus dat even overgeslagen.

Vervolgens kom je bij de kassa, duurde UREN (of zo voelde het iig). Bij bijna iedere klant moest er een discussie gevoerd worden over de bierregel. Je mag maar 1 bierproduct kopen, dus of 1 blikje, of 1 sixpack of 1 kratje. Een meneer met drie blikjes werd erg kwaad hierover en kwam met een creatieve oplossing: 1 blikje afrekenen, nog een blikje afrekenen en dan nog een blikje afrekenen. Mocht ook niet, meneer moest en zou twee blikjes bij de cassiere inleveren. Eerder waren ook al breezers, flessen wijn en andere blikken bier in het mandje van de cassiere verdwenen terwijl iedereen zich af te vragen wat voor onzinnige regel dit is als je wel gewoon 1 kratje mag kopen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Daniel »

Ehm ja, beetje zinloos inderdaad zoals die regel nu werd toegepast. Hier was 't overigens gewoon een doordeweekse drukte in de supermarkt, wel wat minder als normaal op zaterdag dus maar absoluut niet uitgestorven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Daantje »

Oorspronkelijk was het zo dat je een alcholisch drankje mocht kopen maar omdat de AH de sixpacks in de aanbieding heeft mocht dat dan ook. Zoiets was het.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Vinny »

Het is toch gewoon bij de olifanten af zeg. :roll:

In plaats van gewoon raddraaiers oppakken en in de gevangenis smijten moet de rest van Nederland het met onzinnige alcoholregels doen... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door AppleMoose »

Zolang de regering niet investeerd in politie, maar er juis op bezuinigd (direct op het aantal agenten), zullen er vast meer stompzinnige regels bijkomen om ongeregeldheden te "voorkomen" :')

wat was de slogan ookalweer? "Veiligheid kan wel wat VVD gebruiken?" Nou, we merken wel dat met de komst van de VVD de veiligheid er een heel stuk op vooruit gaat... :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Fles »

Ronaldussen schreef:Zolang de regering niet investeerd in politie, maar er juis op bezuinigd

Investeren in onderwijs lijkt me harder nodig. Dat "juis" een tikfout is vergeven we je dan nog.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door STF »

Dit was de eerste koninginnedag in Luxemburg dat ik geen enkele Hollander in het oranje heb gezien!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #78

Bericht door Suus »

*O* Zojuist de 290ste spaarzegel op mijn spaarkaart geplakt. Nog 200 zegels te gaan en hij is vol 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten