Wat eten we vandaag? #14

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Justin »

Zo en vandaag ook mijn barbecueontmaagding voor 2011...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Dexter »

Ai, dat lijkt me nogal pijnlijk, ontmaagd worden bovenop een barbeque... :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Ardan »

Ligt eraan of de barbecue aan is of niet heh ;)
Ik ben nu bij de schoonouders op de flat, we zijn aan het gourmetten zo nu en dan.
We zitten hier 10 hoog, en iets van 5 etages lager zijn ze op het balkon aan het barbecueën, hoewel dat eigenlijk niet mag. Snap ook waarom: rook, lucht, don't need to say more.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Dexter »

Ardan schreef:Ligt eraan of de barbecue aan is of niet heh ;)
Zelfs al is ie uit, dan nog lijkt zo'n rooster me niet echt lekker voor je behind. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Caspar »

Broodjes met allemaal saladers en gerookte zalm van vanmiddag wat over was. Ik had voor mijn doen al redelijk groots uitgepakt, had mijn moeder die onder andere op bezoek kwam ook nog een hele hoop saladers en andere lekkernij meegenomen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Daniel »

Hehe, hier werd het gewoon zalm met gebakken aardappels en appelcompote... vonden m'n ouders die op bezoek waaren ook wel voldoende :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Dexter »

Waarschijnlijk wordt het hier een vette hap onderweg, want we moeten ook nog naar een verjaardag en we zijn nu al laat. [haastmodusaan]
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Caspar »

Kan je die niet overslaan je tegoed doen aan toastjes, borrelnootjes etc?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Dexter »

...en twee grote stukken vlaai. Dat hebben we uiteindelijk ook maar gedaan en nu zijn we aardig over onze honger heen. :P
Vallend blad maakt rails glad.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Dexter »

Vanavond hebben we samen met de buren ritueel vlees verbrand op het balkon. Oftewel, de eerste BBQ van het seizoen is weer een feit. Er was van alles wat: biefstuk, kipf, speklapjes, hamburgers, sate, zalm, visspiezen, salades, sausjes. En het mooiste: Alles is geregeld met een paar muisklikken. :Y

Want we hebben het bij een cateringbedrijf besteld. En dan krijg je niet alleen al het eten, salades, sausjes en stokbrood, maar ze leveren er ook bestek en borden bij plus de bbq en een glasfles. Morgen komen ze alles weer ophalen. Je hoeft zelfs niet eens af te wassen, want ze nemen zelfs de vuile vaat mee! *O*

Maar ik heb toch alles maar even in de vaatwasser gedaan, want die moest toch aan. Maar waarom maakt mijn vaatwasmachine nu ineens het geluid van een Afrikaanse percussiegroep? :shock:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Fles »

oh ja, eten. Ehh. Niet veel.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Justin »

Vandaag de niet opgemaakte stukken vlees van de bbq van gisteren op de grillplaat gelegd. Grillen kan verdraaid lekker zijn eigenlijk :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Dexter »

Het is niet alleen lekkerder (want het vlees wordt veel malser omdat de sappen bewaard blijven) grillen is ook veel gezonder omdat je geen boter, olie of vet hoeft toe te voegen. Mijn gril is het beste keukengerei wat ik heb gekocht en ik gril alles wat ik kan grillen.

Dus eigenlijk ben ik een grillig persoon. :P
Laatst gewijzigd door Dexter op ma 25 apr 2011, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Suus »

Ik heb in mijn korte leven al te veel gegrilled om het nog leuk te vinden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Dexter »

Dat heet beroepsdeformatie Bee, dat kan traumatiserend werken. Waarschijnlijk heb je door je werk bij de Mac een grill-trauma opgelopen: Een grauma. :X
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Suus »

Vooral systeem 3 of systeem 4 vond ik drama. Bij systeem 3 was je met niets anders bezig dan of patties down doen, of de grill schoonmaken of patties aan het afsteken. Dat moest natuurlijk allemaal in een moordend tempo, want het was wel de bedoeling dat er bij systeem 3 elke 60 seconden er nieuwe broodjes klaar waren. Bij systeem 4 had je zelfs twee mensen aan de grill en moesten er elke 45 seconden broodjes klaar zijn. Vaak kon de binman het dan ook niet meer bijhouden en lagen er bergen met broodjes klaar om ingepakt te worden.

En dan had je nog bakken voor het vaderland. Dat is voor Koninginnedag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Justin »

Haha, kortom: een heel trauma ja :P.

Maar inderdaad Dexter: ik maak graag een broodje gegrillde kipfilet :). Vanwege die redenen die je daar noemt :).

Yum...
Kwijl...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Suus »

Het ergste was trouwens altijd op 2e XXXXXdag (vul hier uw feestdag in). Dan kregen de gevangenen in de gevangenis van Alphen aan den Rijn altijd als lunch een McMenu. Aangezien de gevangenis van Alphen de grootste van het land is, was dat altijd megafun. Ow ow ow, wat hadden wij een pret toen er 120 Big Macs in de bin lagen. De verdwaalde gast die binnenkwam op een tweede kerstdag toen heeft zich werkelijk zijn ogen uitgekeken. Compleet uitgestorven restaurant en die keuken maar als een gek de bin aan het volstouwen met Big Mac's, McChickens en Fish'Filets. Ook friet is dan werkelijk bizar. 8 mandjes friet tegelijk down, als ze dan bovenkwamen lag die hele frietbak helemaal vol met friet zodat het net een hooiberg leeg, en binnen drie minuten was alles weer helemaal leeggeschept _O_ _O_

De menu's gingen mee in grote dozen, doosje frietsaus (ja, een hele doos!) erbij. De auto van de gevangenis kwam voorrijden in de McDrive, raampje open, dozen erdoor en baai baai zwaai zwaai _O- _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door STF »

Ik vind eten van een grill dus echt niet smaken, bah. Doe het voor mij maar gewoon uit de pan.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Dexter »

Justin schreef:Maar inderdaad Dexter: ik maak graag een broodje gegrillde kipfilet :). Vanwege die redenen die je daar noemt :).

Yum...
Kwijl...
Me too, daarom hebben we hier zelfs elke week een 'broodjesdag' ingevoerd (meestal op zondag) Starring: Mijn klapgrill, een grote zak witte bollen, kipf-filets, hamburgers, tartaartjes, cheddarkaas, sla, sausjes. Lekker én makkelijk.
Bee schreef:patties down...patties aan het afsteken
Patties?? Ik twijfel nu tussen een begrip dat hoort bij zindelijkheidstraining of een vuurwerksoort. :Y

Haha, Bakken voor het vaderland, die is leuk! :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Michael »

Het vlees. Dus de hamburgers en de gefrituurde producten worden patties genoemd
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Geert »

Ik dacht eerst dat het een of andere straattaalvariant op matties was :')
En Bee of Michael, de bin is dan waar alles in een doosje wordt gestopt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Suus »

Ja, iemand heeft bedacht dat de warmhoudkast de bin heet. Ik kreeg er zelf associaties van een vuilnisbak bij, maar dat zal vast aan mij hebben gelegen :'). Wij hadden een extra groot model, met 3 verdiepingen. Als de gevangenis dan bestelde, haalde we er een verdieping uit en gingen we lekker doorstapelen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Dexter »

Left-overs van de BBQ van gisteren: Aan vis zijn er nog 2 stukken tilapiafilet, 1 stuk pangasiusfilet, wat vlees betreft nog een speklap en een varkensfiletlapje over. Vlees op de grill, vis in de pan, aardappelschijfjes erbij en klaar is Dex!
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #13

Bericht door Caspar »

Ik was van plan om sperzieboontjes, courgette, ui en zo nog wat te wokken en dan met koeskoes te eten. Maar begin ineens helemaal in te kakken dus denk dat ik een pizza in de oven schuif en morgen maar gezond ga doen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten