Wat eten we vandaag? #14

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Pepersteak met groene pepersaus, gekruide aardappelschijfjes en aarbeien met slagroom en roomijs na. Je hoeft niet altijd buiten de deur te eten om gezellig en lekker te kunnen tafelen. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Pepersteak met groene pepersaus, gekruide aardappelschijfjes en aarbeien met slagroom en roomijs na. Je hoeft niet altijd buiten de deur te eten om gezellig en lekker te kunnen tafelen. :Y
Poffedikkie :shock: Heb jij een fulltime kookdame in huis of wat?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Thom91 »

Tortellini :D
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door webguy »

Bami met sate (ES :P) en vers gewokte Hollandse wokgroente voor de dagelijkse portie groen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Fles schreef:
Dexter schreef:Pepersteak met groene pepersaus, gekruide aardappelschijfjes en aarbeien met slagroom en roomijs na. Je hoeft niet altijd buiten de deur te eten om gezellig en lekker te kunnen tafelen. :Y
Poffedikkie :shock: Heb jij een fulltime kookdame in huis of wat?
Nee hoor, als ik vrij ben kook ik zelf of kookt degene die het eerste thuis is. Gelukkig kunnen we beiden aardig koken. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Suus »

Lees nu eens wat je schrijft en kijk daarna eens je eetgeschiedenis terug man. Volgens mij heb je eerst met een stoffer door de keuken moeten gaan voordat je iets tevoorschijn kon toveren :lol:

Eerlijk gezegd wil ik ook wel weer eens Steak eten, maar ik eet het nooit omdat er geen losse steaks te koop zijn en ik twee keer steak eten in een weet iets te veel vind.

Vandaag heb ik zelf hamburgers gemaakt (op een broodje enzo) met gebakken aardappelschijfjes. Ik vond dat ik dat wel verdiend had 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door webguy »

Die hamburgers bij de AH in een traytje zijn ook best betaalbaar en goed te eten. Lekker op een (kaiser)broodje met sla, tomaat en majo en klaar is kees. Verkrijgbaar in 2 of 4 stuks afhankelijk van hoeveel honger/eters je hebt.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Lees nu eens wat je schrijft en kijk daarna eens je eetgeschiedenis terug man. Volgens mij heb je eerst met een stoffer door de keuken moeten gaan voordat je iets tevoorschijn kon toveren :lol:
Ja Bee, ik weet dat jij denkt dat ik inmiddels wel zo'n 200 kg moet wegen, maar je zal zien dat dat reuze mee valt. :lol: Een levensgenieter zijn met onregelmatige werktijden is niet ideaal, maar ik hoef niet uit mijn trein gezaagd te worden.
Bee schreef:Eerlijk gezegd wil ik ook wel weer eens Steak eten, maar ik eet het nooit omdat er geen losse steaks te koop zijn en ik twee keer steak eten in een weet iets te veel vind.
Daar is een simpele oplossing voor: Koop gewoon een rol diepvrieszakjes, verdeel in porties en wat je niet (direct) gebruikt vries je in. Wij zijn met z'n twee en kopen ook uitsluitend van die grote pakketten kipfilet en gehakt.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Suus »

Ik ben trots op mijn diepvries als hij de -1 haalt. Het is een waardeloos kansloos vakje. Een roomijsje stroomt er na een paar uur uit als roomsaus.

Daarom koop ik altijd de kleinst mogelijke verpakkingen. Ik graaf gerust het hele vak met kipfiletjes door om de allergoedkoopste eruit te vissen om toch nog zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Alleen met dingen die per stuk gaan maar waar wel eens gewichtsverschil in zit neem ik de grootste. Ja, ik ben een gier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Caspar »

Heb je niet een (keur)slager op weg naar je werk? Daar kan je natuurlijk ook steak per stuk kopen en heb je 10x meer keuze dan bij de AH of bij jouw keet :lol:
Laatst gewijzigd door Caspar op ma 06 jun 2011, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Suus »

Er zit een goede slager vlakbij mijn werk, maar daar betaal je dan wel voor. Ik haal er wel eens wat maar de prijzen zijn gewoon hoger dan in een supermarkt en daar heb ik niet altijd geld voor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Goed eten mag van mij best wat kosten! Ik ga zelf niet speciaal naar een keurslager of groentenman, omdat er hier in de supermarkt een grote en goede versafdeling zit waar we ruimschoots tevreden mee zijn.

Ik snap overigens geen hout van mensen die bijvoorbeeld beknibbelen op eten, maar wel hun huis vol hebben staan met peperdure apparatuur. Zo heb ik een vriendin die gek is van dure sieraden en merkkleding, maar op zaterdag wel heen en weer rijdt tussen de Aldi, Lidl en Bas v/d Heijden omdat bij de ene het vlees goedkoop is en bij de andere de frisdrank.

Maar ik begrijp natuurlijk wel dat iedereen zo zijn eigen prioriteiten in het leven heeft. Ikzelf spendeer mijn geld veel liever aan mooie reizen dan dat ik er bijvoorbeeld peperdure meubelen van zou kopen.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door webguy »

Hoe denk je anders dat ze dat allemaal betaalt :P Heeft overigens ook iets te maken met generaties... Mn oma snapte niet dat ik plastic borden (blauw ipv standaard wit, dus iets luxer) weg wilde gooien nadat we er taart van hadden gegeten.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Daantje »

Wij aten vanavond zomerstamppot (zo'n zak van de AH met twee soorten sla, bieslook en nog wat geloof ik) met jus, spekjes en een gehaktbal en het was hmmmmm :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Caspar »

Gebakken aardappels, bloemkool en 2 kaassouflé's. Een extra grote portie omdat mijn broeken steeds meer beginnen af te zakken :lol: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Fles »

Stamppot van sla?? :?

:N
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door M57 »

Dexter schreef:Maar ik begrijp natuurlijk wel dat iedereen zo zijn eigen prioriteiten in het leven heeft.
Je begrijpt het dus wel, maar bent het er niet mee eens. Een onderscheid dat historisch gezien steeds meer vervaagt en tot steeds meer conflict leidt, maar dat terzijde ;)

Ik at rijst met broccoli en satéschnitzel.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Geert »

Rijst met kipf, paprika en zoetzure saus.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Justin »

Preischotel
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Fles »

Geert schreef:Rijst met kipf, paprika en zoetzure saus.
Ik had sperziebooontjes met gehaktf :Y
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

M57 schreef:
Dexter schreef:Maar ik begrijp natuurlijk wel dat iedereen zo zijn eigen prioriteiten in het leven heeft.
Je begrijpt het dus wel, maar bent het er niet mee eens. Een onderscheid dat historisch gezien steeds meer vervaagt en tot steeds meer conflict leidt, maar dat terzijde ;)
Nah, ik laat iedereen gewoon lekker in zijn/haar waarde, leven en laten leven is een van mijn motto's. Maar een gezellig etentje met vrienden of een mooie reis met je partner dat zijn herinneringen voor het leven, dat wilde ik zeggen.

En hier aten wij vanavond pasta met gehakt gekruid met chili en pittige saus. Voedzaam en toch licht verteerbaar. (A)
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Ardan »

Ik graaf bij supermarkten ook gerust de hele colli door :Y
Als mijn vriend en ik samen boodschappen doen en bij een vlees ofzo de bovenste pakt, kijk ik altijd nog even verder.. soms zit er toch iets van 50 cent verschil in :shock:
(en ja, aangezienn ik het niet al te breed heb, doe ik écht zo goedkoop mogelijk.. en dan is 50 cent je ineens heel veel :( )
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Geert »

Vandaag veganasi trouwens, met satésaus, kroepoek en atjar tjampoer. *O*
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door tsov »

Hé, da's toevallig! Ik ook ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #14

Bericht door Dexter »

Geert schreef:Vandaag veganasi
Dat klinkt als een nieuwe reggae-band, erg multiculti in ieder geval. :lol:

Hier is het Hokkien Mie met Mihoen en kipf. De marinade zal nu zo onderhand wel in de kipf getrokken zijn, dus ik zal mijn lazy Ass maar eens van de bank hijsen en naar de keuken slepen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten