Mag ik even kwijt #80

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door deadlock »

Ik ben weer thuis. 104 minuten vertraging slechts (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Thom91 »

Ik heb geen idee wat de situatie op Hoofddorp Opstel is, maar als alle treinen versterkte rijden is er ook geen trein te bekennen daar. Dan is er toch genoeg ruimte om die treinen daar neer te zetten?
Heb even gemeten met google maps en er is ongeveer 7x ~500 meter.
Dat lijkt me toch voldoende om die treinen op te zetten. Sommigen zijn nog geen 300 meter dus dat moet zeer zeker passen.
Het kan kort door de bocht zijn, maar ik denk dat ze zaken over het hoofd hebben gezien.

heb dat "scheldwoord" verwijderd
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Klaasje »

Volgens mij kom je al een heel eind als je wat meer doorkoppelt over Schiphol heen. Dan krijg je dus treinen als Utrecht-Leiden en Lelystad-Leiden. Dat het allemaal niet persé 140 hoeft te rijden lijkt me duidelijk.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Wubbo »

Allemaal goed en aardig, maar als je als NS communiceert dat reizigers vanuit Noord en Oost vooral naar Amsterdam Zuid moeten, en vervolgens rij je je treinen naar Amsterdam Centraal versterkt en die naar Amsterdam Zuid opheft gaat er iets niet goed.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Suus »

Op Skyscrapercity vond ik deze foto's van het trambedrijf van Sarajevo. Bij ons vooral bekend van de inzet van oude Amsterdamse blokkendozen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Caspar »

Thom91 schreef:Ik heb geen idee wat de situatie op Hoofddorp Opstel is, maar als alle treinen versterkte rijden is er ook geen trein te bekennen daar. Dan is er toch genoeg ruimte om die treinen daar neer te zetten?
Heb even gemeten met google maps en er is ongeveer 7x ~500 meter.
Dat lijkt me toch voldoende om die treinen op te zetten. Sommigen zijn nog geen 300 meter dus dat moet zeer zeker passen.
Het kan kort door de bocht zijn, maar ik denk dat ze zaken over het hoofd hebben gezien.

heb dat "scheldwoord" verwijderd
Als alle treinen versterkt rijden staat het juist wel vol op Opstel, omdat er een aantal series zijn die er lang keren. Zo staat de Berlijn IC er wel iets van 95 minuten. In de tijd dat die er niet staat moet de loc omrijden naar het kopspoortje voor de volgende trein richting Bad Benheim. Zo heb je dus 1 spoor wat al helemaal daarvoor in beslag is genomen. Als er treinen met 12 bakken staan, dan kan er (zo uit mijn hoofd) alleen nog een 4tje binnenkomen op het zelfde spoor. Als je dan ook met versterkte treinen rijdt in de treinen uit Flevoland, dan past het geheel niet meer. En op Opstel moet je de rijweg helemaal afmaken anders blijft er een spoorbezetting en rijrichting in zitten. Als je over die spoorbezetting heen gaat rijden met een 'aanwijzing STS' dan breidt die spoorbezetting zich nog verder uit.

Nu al is het zo dat sommige langere spitstreinen naar Eindhoven vanuit de Binckhorst komen omdat er niet genoeg ruimte is op Opstel voor ze.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Wubbo »

Volgens mij heeft dat meer te maken met het rare proces dat NS nog steeds probeert uit te voeren op Hoofddorp Opstel, namelijk het versterken en aftrappen bij ongeveer iedere willekeurige trein. Op een Koninginnedag doe je dat niet (je rijdt alles op maximale sterkte) dus dan zouden dit soort problemen juist niet spelen doordat je geen bizarre rangeerbewegingen over je emplacement hebt. En de Berlijn-IC zou sowieso niet naar Schiphol rijden, daar zou een s1600 voor in de plaats komen (is dit jaar ook gebeurd tussen Hengelo en Amersfoort).
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door mb90 »

..dat er hier een vreselijke stank hangt wat vanuit Vlaardingen komt. Dat komt door een zeer grote brand in een afvalverwerkingsbedrijf bij station Vlaardingen West: http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... laardingen
Ik ben veel (chemische) havenluchtjes gewend, maar dit is toch wat te sterk en daarom hebben we alle ramen maar dicht gegaan (de deuren waren al dicht). Maar volgens de veiligheidsregio is het uiteraard niet gevaarlijk voor de volksgezondheid..
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door STF »

De buren hebben een nieuw hek geplaatst, ziet er keurig uit maar is wel een beetje overdreven hoog in vergelijking met het vorige hek. Er staan nog net geen wachttorens naast zoals bij kamp Westerbork...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Justin »

@mb90: tja is altijd zo.

Is het voor het publiek ook duidelijk wat wordt geclassificeerd als gevaarlijk? Of als stankgevaarlijk?

Wat zijn de criteria en wat zijn mogelijke gevolgen? Is er niet een lijst daarvan beschikbaar eigenlijk?
Anders ga ik zelf maar wat modelleren in m'n gis programma'tjes :P.

Anyhow...

mag ik even kwijt...

Straks maar weer naar de sportschool... serieus, misschien moet ik maar gewoon het leger in gaan...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Michael »

Mag ik even kwijtd at werken en moe zijn niet samen gaan.

ik begon gisteren met werken en was best wel moe. en had totaal geen energie. Dus toen maar even veel cola gedronken en in mijn pauze een bak koffie en dat heeft geholpen zeg. na mijn pauze vloog ik over de werkvloer :lol:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Klaasje »

STF schreef:De buren hebben een nieuw hek geplaatst, ziet er keurig uit maar is wel een beetje overdreven hoog in vergelijking met het vorige hek. Er staan nog net geen wachttorens naast zoals bij kamp Westerbork...
Zijn ze bang dat je met de grasmaaier uitschiet? :mrgreen:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door STF »

Daarvoor moet je bij de andere buurman zijn, die heeft in de loop der jaren het hek al diverse malen geraakt met zijn grasmaaier, overal zitten beschadigingen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Caspar »

Hmmz normaal gesproken gebeurt er niet zo veel hier in mijn woonplaats maar gisteren ging het mis...
http://nos.nl/artikel/240482-gewonden-b ... hoorn.html
Dit is halverwege mijn huis en het centrum/station, kom hier doorgaans wel een paar keer per dag langs. Gelukkig gisteravond dus niet. :|
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Dafdriver »

Michael schreef:Mag ik even kwijtd at werken en moe zijn niet samen gaan.

ik begon gisteren met werken en was best wel moe. en had totaal geen energie. Dus toen maar even veel cola gedronken en in mijn pauze een bak koffie en dat heeft geholpen zeg. na mijn pauze vloog ik over de werkvloer :lol:
Niet stiekem een blikje Red ....?

Zo de vangst van gisteren is ook weer verwerkt en gesorteerd. Nu nog even kijken waar ik morgen en Dinsdag moet zijn voor mijn rondje Italië.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Justin »

mmmmm Ik heb nu pas door dat Bolderbast op Twitter het bijna altijd over barbecuen heeft, als ie niet Donald zit te treiteren... :')
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Daniel »

Moeilijk hoor, zo'n bordje stickeren... er mist ergens iets :P (En er staan wel erg veel overbodige komma's)
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Stefan »

Autmobilist. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Caspar »

ERG VEEL overbodige komma's? Ik zie er in totaal maar 3, dus erg veel zijn dat er sowieso al niet... :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Suus »

Ik tel er vier:
1. Achter autmobilist (regel 1)
2. Achter station (regel 3)
3. Achter staan (regel 6)
4. Achter hinder (regel 8)

Daarbij zijn de drie laatste komma's overbodig. De tweede en derde omdat er helemaal geen bijzin begint, de laatste omdat er in combinatie met het woordje "en" geen komma gebruikt mag worden volgens mevrouw Mattern.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Suus »

Aan de treinmachinisten hier: Neem eens een kijkje in de keuken van een Japanse treinmachinist:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y9HwYnqtDBw[/youtube]
Alles wat de machinist aanwijst moet hij ook hardop zeggen :)

Maar wat doen deze treinmachinisten nu precies: Nou, Pointing & Calling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:ERG VEEL overbodige komma's? Ik zie er in totaal maar 3, dus erg veel zijn dat er sowieso al niet... :roll:
Van de vier zijn er dus drie overbodig. Da's 75%... vrij veel toch of niet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door webguy »

K had hier al verteld dat het met mn opa niet veel beter ging, en vannacht is 'ie overleden. Komt wel hard aan, maar gisteren gelukkig uitgebreid, rustig afscheid kunnen nemen, en gezien dat hij geen pijn had en je goed zag en probeerde te reageren op vragen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Daniel »

Gecondoleerd! Wel een mooie manier om afscheid te nemen zo, da's alleen maar beter voor de verwerking ervan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #80

Bericht door Klaasje »

Gecondoleerd!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten