Het Grote Blundertopic #4

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Justin »

Oooh lekker blunder weer hier...

Voor de derde achtereenvolgende keer noem ik iemand van het bestuur van de UU bij een andere naam dan dat hij daadwerkelijk heeft. Ik haal hem steeds door de war met een docent, waarvan de voornaam dezelfde letters bevat namelijk.

Eerder noemde ik een andere docent "Geert" i.p.v. bij zijn echte naam, omdat zijn achternaam met "Geert" begint :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Daniel »

Ook een fraaie... ik vroeg me eerder deze middag af waarom een verwarmingsplaatje toch zo heet werd. Bleek ik i.p.v. de magneetroerder op 300 rpm in te stellen de temperatuur op 300 °C gezet te hebben :oops:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Caspar »

Ik ging vanavond in een restaurant naar de wc... Denk trek de doorspoel knop omhoog om door te spoelen, had ik de hele knop in mijn hand en vloog de veer onder die knop ook door het toilet heen :oops:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Daantje »

Daniel schreef:Ook een fraaie... ik vroeg me eerder deze middag af waarom een verwarmingsplaatje toch zo heet werd. Bleek ik i.p.v. de magneetroerder op 300 rpm in te stellen de temperatuur op 300 °C gezet te hebben :oops:
Hehe, wij hebben een roerder die uit zichzelf warm wordt ook als je alleen de roerder aan zet, stonden we de eerste paar keren dat dat gebeurde ook raar van te kijken. Nu hebben we de temperatuur er gewoon uitgesloopt en is ie prima te gebruiken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Daniel »

Dat ding waar ik mee bezig was is er zowiezo eentje met een handleiding... joekel van een ding wat vijf potjes tegelijk kan roeren (wel alles op één temperatuur, maar dus digitaal en geen draaiknop die je een beetje op gevoel moet instellen). Maar bij deze en z'n kleinere soortgenoot zijn zowel ik als m'n collega's steeds kwijt hoe je 'm nu instelt, voor het gevoel is 't niet helemaal logisch (<ENT> - <Stirrer> - <3><0><0> - <ENT> krijg je dan, één toets heeft dus een dubbele functie).
En van het grote exemplaar slaat de roerder weleens op hol...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Daantje »

Oh, haha. Zo hebben wij een vortex die een eigen leven leidt. Ding gaat zo af en toe vanzelf aan enzo. Heel vaag. Bij ons op het lab gebeuren er nog wel eens rare dingen (tafel gaat ineens trillen terwijl de centrifuge niet aanstaat, reader schuift in en uit en dan dat met die vortex. Een collega van me gelooft er heilig in dat we een labspook hebben dus die durft ook niet alleen langer te blijven.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Fles »

Daantje schreef: Een collega van me gelooft er heilig in dat we een labspook hebben
Uitermate geschikt persoon voor de wetenschap dus _O- :N
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Justin »

Sinds een week heb ik een 'nieuwe' fiets van een studiegenoot van me overgenomen en die gebruik ik nu voor m'n ritjes Dtz-TU. Alleen het is een herenfiets, en ik ben na al die jaren het zo gewend om op een damesfiets te rijden, dat ik even vergeten had dat het nu wat lastiger is om af te stappen met dat framepje ertussen :D. Dus u raadt het al: ik moest een keer remmen en afstappen: oei... m'n noten kwamen op de stang terecht! Gelukkig niet met zo'n enorme snelheid...

Vandaag had ik ook een onmogelijke overstap gehaald, die van de s3600 op de s2200 op Breda richting Dordrecht. Ik moest alleen dus rennen door de tunnel in Breda van spoor 6 naar 8, en de vloer was een beetje nat. Tja, dan wil je nogal een flinke sliding maken, en dus vloog ik uit de bocht net dat ik op de trap wil stappen :') . MAAR, gelukkig mijn s2200 gehaald, dat scheelde toch ruim 10 minuten reizen :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door tsov »

Ohja, dat ken ik. Ik heb nu ook een 'nieuwe' fiets. Een herenfiets met handremmen. En ik heb de laatste acht jaar ofzo op damesfietsen met terugtrapremmen gefietst. U kunt er zich een voorstelling bij maken :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Suus »

Ik heb nu juist achteruittrapremmen in plaats van handremmen. Dat is ook weer even wennen na 10 jaar handremmen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Ardan »

Ik zal een jaar of 14/15 zijn geweest toen ik van mijn moeder een nieuwe fiets kreeg. Op het eerste fietstochtje, niet ver meer van huis, moesten we stoppen voor een kruising, een andere auto stond ook te wachten. U raadt het al... BONK tegen die auto aan, terwijl ik me een ongeluk achteruit trapte en mijn moeder nog riep NEEEE! HANDREMMEN! :')
Gelukkig ging het niet hard en die bestuurder van de auto kon er wel om lachen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Daantje »

Ik heb drie fietsen, alledrie dames, een met terugtrapremmen en twee met handremmen maar vergis me slechts zeer zelden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door STF »

Bij mijn vroegere fiets was het doodsimpel; je kon zowel achteruittrappen om te remmen alsmede de hendels aan het stuur inknijpen om te remmen, als je alledrie de remmen tegelijkertijd bediende stonden de zwarte strepen op het wegdek. :lol:

De grasmaaier heeft op de plek waar bij een auto het rempedaal zit, het pedaal om achteruit rijden zitten, bij een noodstop (wanneer ik op het laatste moment een tentharing, steen o.i.d. in het gras zien liggen) trap ik dus automatisch hem naar volgas achteruitrijden. Kan geen kwaad, is toch allemaal door hydraulische olie aangedreven maar bij een auto (met tandwielen) kun je dat beter niet doen. :wink:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Caspar »

Gisteren op het strand gelegen in de zon. Ik had mezelf een beetje ingesmeerd met zonnebrand crème maar doordat ik niet overal bijkwam zitten er nu hele rare rood-witte plekken op mijn rug. Je kan exact de banen zien waar ik wel en niet met zonnebrand ben gekomen. Het lijkt wel een enge huidziekte als je niet beter zou weten...
Vrouwen zijn toch onmisbaar op zulke dagen 8-)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Dexter »

Tenzij je een vreselijk bijziende meid treft die hele plekken overslaat, dan loop je er alsnog bij als een paddestoel. Of je moet zo'n grappenmaakster treffen die dan met koude zonnebrandcreme op je rug gaat druppelen. :wink:

Ik wilde gisteren voor vertrek met mijn s2600 op Gvc even de frontruit van mijn VIRM schrobben en pakte de kopruitenborstel uit de houder. Twee mensen die lekker in het zonnetje buiten de overkapping zaten, keken me met grote ogen aan :shock: :shock: en de man van het stel vroeg aan zijn vrouw wat ik met die enorme paal ging doen. De vrouw dacht even na en antwoordde: "Volgens mij gaat ie daarmee de trein opstarten!" Ik kreeg terstond visioenen van een enorme slinger om de trein mee aan te slingeren. :lol: Ik zei tegen die vrouw: "Nee hoor, ik ga polsstokhoogspringen!" :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Ardan »

Gisteravond met mijn vriend een bardienst gedraaid in Zwolle, waar het niet-normaal-zo-druk was :shock: We stonden met zijn tweeën, maar om 12 uur leek het alsof er een bom ontplofte, binnen no-time stond de tent vol. Gelukkig kwamen er twee collega's bijspringen. In alle drukte zette ik even wat lege flesjes in een krat, maar in alle haast zag ik dus niet dat één van die flesjes kapot was aan de hals. RATS! Mijn rechterwijsvinger bloeden als een rund, hup onder de kraan en mijn collega's maar even proberen duidelijk te maken dat ik even uit de running was... na even nat doekje-droog doekje en een mooie pleister gewoon weer verder gewerkt. Sindsdien keek ik wel even wat beter voor ik weer flesjes ging wegruimen ;) En ruim 1000 euro omzet met maar een heel klein kasverschil: 2,70 te veel. En een leuke fooi :D

Moraal: voorzichtig met glas!

Aangezien ik met mijn linkeroog half blind ben zie ik niet goed diepte, en ben ik met dingen vangen nooit een held geweest. Als mijn vriend mij iets gooit en ik vang niet, zegt-ie 'Je zult zeker wel homo zijn, of niet?' :lol:
Net dus gooide hij een aansteker die ik finaal miste, en na de opmerking 'Jij kunt ook niet vangen!' zei ik:
Je weet toch dat mijn linkeroog half doof is? :lol:
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Dexter »

Ik vind het echt knap dat jullie zo een hele avond dicht op elkaars lip kunnen samenwerken en het nog gezellig hebben samen. :pos: Dat is niet iedereen gegeven, sommige stelletjes slaan elkaar de hersenpannen al in tijdens het afwassen.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door STF »

Een van onze kampeerders wilde vandaag huiswaarts keren na een geslaagd Hemelvaartsweekend echter kon hij de sleutel van zijn motor ineens nergens meer vinden dus de motor is door een dieplader van de wegenwacht opgehaald en naar Nederland gebracht (de reservesleutel ligt thuis).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Suus »

Ik had een boek besteld bij Bol.com, maar ik kwam er achter dat ik het verkeerde adres had opgegeven. Aangezien je het adres niet kan aanpassen volgens de klantenservice heb ik de bestelling geannuleerd. Nu maar hopen dat ik nog op tijd was, de vorige keer dat ik een bestelling annuleerde werd het eerst toch naar mij opgestuurd en moest ik het eerst weer terugsturen om mijn geld terug te krijgen.

En daarnet schonk ik een glas frisdrank light in maar in plaats van de dop op de fles terug te draaien probeerde ik het op het glas te draaien waarna ik dus eerst het glas leeg moest drinken om de dop te pakken te krijgen (ja, ik had er ook met mijn vingers in kunnen graaien maar dat is niet echt fris en het glas is net iets te diep daarvoor)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Geert »

Vandaag zit ik voor mijn afstudeeronderzoek in Woerden. De organisatie waar ik mijn onderzoek doe heeft twee gebouwen; een hoofdgebouw waar de meeste mensen zitten en een kantoorgebouw aan de andere kant van de straat voor een paar afdelingen. Ik zit in het kantoorgebouw, maar vanochtend had ik een afspraak aan de overkant. Oke, prima, de afspraak ging verder goed en na een uurtje wilde ik weer terug. Toen was het dus begonnen met plenzen en om maar niet nat te worden trok ik een sprintje. Ging best prima totdat ik halverwege een enorme plas insprong waardoor ongeveer mijn halve broek zeiknat werd. Als ik gewoon had gelopen was ik minder nat geweest denk ik :X
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Ardan »

Dexter schreef:Ik vind het echt knap dat jullie zo een hele avond dicht op elkaars lip kunnen samenwerken en het nog gezellig hebben samen. :pos: Dat is niet iedereen gegeven, sommige stelletjes slaan elkaar de hersenpannen al in tijdens het afwassen.
Naja, gezellig.. het is gewoon oogkleppen op en verstand op nul: je houdt je alleen bezig met je eigen bestellingen, je spreekt elkaar alleen als het nodig is. Bijvoorbeeld of mijn vriend even een fles wijn kon openmaken omdat ik met mijn kapotte vinger zat en dat niet kon. Of als je even meldt dat je glazen gaat halen of een rookpauze neemt. (waar ik op een gegeven moment mijn vriend om sommeerde, omdat hij zo hard aan het buffelen was... pauze is dan zeker nodig!)
Eigenlijk moet de gast niet kunnen merken dat je een stel bent, dus geen privéruzies uitvechten en, het andere uiterste, ook niet onnodig klef doen. Sommige stellen hebben daar wel een handje van en niet iedereen zit erop te wachten om daar constant tegenaan te moeten kijken. Een kusje op zijn tijd mag best natuurlijk, maar voor de rest moet je wel professionaliteit uitstralen. En dat kunnen we ook. We werken vaker samen achter de bar, en misschien juist omdát we een stel zijn, kunnen we goed op elkaar inspelen en samenwerken.
Vanmorgen kregen we via sms nog complimenten van de coördinatoren dat we het zo goed hadden gedaan :D Dat voelt goed :D
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Dexter »

Die complimenten hebben jullie dan terecht verdiend. Bij NS werken er heel veel 'trein'-stellen en hoewel die natuurlijk niet elke dag met samen op dezelfde trein zitten, zijn er ook stellen die vaak rond dezelfde tijd beginnen of eindigen en dan met elkaar mee naar huis of naar het werk rijden. :') Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken.

Een voordeel is dat als er wat voorvalt op het werk (een aanrijding of agressie) dan heb je thuis iemand die je ook écht begrijpt en kan steunen. Een nadeel is dat je onbewust toch problemen van het werk mee naar huis neemt en viceversa problemen van thuis mee naar het werk. En wat als de relatie ooit op de klippen loopt? Dan is het vaak moeilijk om professioneel met elkaar om te blijven gaan en nauw samen te werken zonder dat het werk eronder gaat lijden.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Caspar »

Lastig is het ook als er eentje op een gegeven moment promotie maakt en bijvoorbeeld teamleider wordt, die dan eventueel beoordelingsgesprekken zou moeten voeren met de partner.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Dexter »

Eventuele aandachtspunten kunnen dan altijd nog thuis worden uitgevochten. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #4

Bericht door Suus »

Zucht, wachtwoord van DigiD weer eens vergeten :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 48 gasten