Mag ik even kwijt #81

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Nou, eigenlijk kon dat wel met die code, maar ja, wat heb je aan een code als de TNT gewoon maar wat doet :')
Toen ik nog bij TNT (de brievenafdeling) werkte heb ik wel eens iets op verzoek naar een ander postkantoor gestuurd dan eigenlijk hoort. Het is namelijk afhankelijk van de postcode waar het heen hoort te gaan. Gelukkig had ik een wereld aan briefjes omdat ik doordeweeks de "vliegende kiep" van de vestiging was. Uiteindelijk had ik wel een stuk of 14 verschillende typen briefjes. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Nou, eigenlijk kon dat wel met die code, maar ja, wat heb je aan een code als de TNT gewoon maar wat doet :')
Ach kan erger... laatst ook zo'n briefje in de bus van TNT maar toen de code nieteens kunnen gebruiken want 't was bij poging 1al bij de buren afgegeven.
Was eerst handiger: in Amersfoort reed een koerier in opdracht van TNT die z'n mobiele nummer op het briefje zette. Kon je 'm bellen om een handige tijd af te spreken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Dexter »

Mag ik even kwijt dat ik vandaag de voorbeeldige huisman heb uitgehangen? (A) Ik heb ontbijt op bed gemaakt, niet minder dan 4 :!: wassen gedraaid en ook nog met de stofzuiger door het huis gerend. Maar straks gaat de voorbeeldige huisman-modus uit, want vanavond ga ik met vrienden naar een schuurfeest in een boerenschuur ergens in de polder.

Ben benieuwd, want het schijnt dat het altijd hele leuke feesten zijn, maar ik heb al wel visioenen van hossende boeren op de muziek van Frans Duyts en ik ben ook al gewaarschuwd voor het risico op een bierdouche. :shock: We gaan het zien...
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Fles »

Schuurfeest :lol:

Schat dat risico op die bierdouche maar in op een procentje of honderd :D _O-
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door deadlock »

Dexter schreef:Mag ik even kwijt dat ik vandaag de voorbeeldige huisman heb uitgehangen? (A) Ik heb ontbijt op bed gemaakt, niet minder dan 4 :!: wassen gedraaid en ook nog met de stofzuiger door het huis gerend. Maar straks gaat de voorbeeldige huisman-modus uit, want vanavond ga ik met vrienden naar een schuurfeest in een boerenschuur ergens in de polder.

Ben benieuwd, want het schijnt dat het altijd hele leuke feesten zijn, maar ik heb al wel visioenen van hossende boeren op de muziek van Frans Duyts en ik ben ook al gewaarschuwd voor het risico op een bierdouche. :shock: We gaan het zien...
Ik wil meeeeeeeeee!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Dafdriver »

Nu weer locatie's bij de foto's zoeken na een dagje regio Verviers. Lang leve Google Maps.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door STF »

Je kunt echt merken dat de lente dit jaar erg vroeg begonnen is want ik moest vandaag de heg langs het fietspad al snoeien, normaal doe ik dat zo rond eind juni.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Ennes »

Dafdriver schreef:Nu weer locatie's bij de foto's zoeken na een dagje regio Verviers. Lang leve Google Maps.
Als je camera een SD slot heeft zou misschien zo´n GEO kaart wat voor je zijn.

klik
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Justin »

mag ik even kwijt: goeiemorgen :).

Soms zijn computerspelletjes zo zwaar verslavend...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door find_your_spot »

Eigenlijk film ik nooit met m'n iPhone 4. Gisteren deed zich zo'n situatie voor waarin ik dacht: ik moet het toch maar is gaan leren.
Iemand tips en/of opmerkingen over dit filmpje wat ik gisteren heb geschoten?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ilysU6GeOD4[/youtube]
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Had voordat je begon een stap naar rechts gedaan, dan had die paal niet zo voor paal gestaan :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Dafdriver schreef:Nu weer locatie's bij de foto's zoeken na een dagje regio Verviers. Lang leve Google Maps.
Ik weet altijd nog wel precies waar ik welke foto's heb gemaakt als ik thuis kom. :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Daniel »

Dafdriver schreef:Nu weer locatie's bij de foto's zoeken na een dagje regio Verviers. Lang leve Google Maps.
Gewoon even straatnaambordje noteren als je 'n foto gemaakt heb. Sla zelf dat soort dingen altijd als memo in m'n mobiel op, is na afloop wel zo makkelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door TheKnitter »

Als ik de locatie niet uit duizenden herken, dan maak ik eerst een foto van een bordje van bijvoorbeeld station, straatbordje of dergelijke. Vervolgens de foto klikken, en bij een andere plaats hetzelfde.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door deadlock »

Ik zat me net af te vragen waarom ICE-international nog niet doorrijdt naar Rotterdam Centraal over de HSL maar :facepalm: die dingen gaan stuk onder 25kV.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

De ICE's die in Nederland komen wel ja, maar de ICE 3MF niet, die kunnen er tegen :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door deadlock »

Hehe, mja anders geeft het zo'n knal als ze de grens overgaan ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door find_your_spot »

Sinds gisteren ben ik de trotste bezitter van deze drie bussen

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Dafdriver »

Daniel schreef:
Dafdriver schreef:Nu weer locatie's bij de foto's zoeken na een dagje regio Verviers. Lang leve Google Maps.
Gewoon even straatnaambordje noteren als je 'n foto gemaakt heb. Sla zelf dat soort dingen altijd als memo in m'n mobiel op, is na afloop wel zo makkelijk.
Straatnaambordjes en bushalte's zijn op zo'n dag ook geliefde opjecten om gefotografeerd te worden. Notitie's maken is bijna onmogelijk als je met z'n allen van hot naar her vliegt in en uit moet stappen enz.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Ik weet natuurlijk ook niet wat voor tour je gemaakt hebt, maar meestal kan ik een fietstocht, stadswandeling of combi na terugkomst van vakantie nog wel in mijn hoofd 'terugwandelen' en als ik dan mijn foto's erbij zie weet ik nog wel op welke straathoek ze gemaakt zijn. Maar misschien heb ik daar wat aanleg voor? :D
Ben ook wel erg van landkaarten en atlassen dus dat kan ook schelen. Wist in Boekarest ook de taxichauffeur te vertellen hoe ie moest rijden naar ons hotel, hij was stomverbaasd :oops: , terwijl ik er nog nooit geweest was, en het ook nog eens snachts was. Maar had thuis in Nederland een paar keer de stadsplattegrond bekeken op tafel.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Freek »

Ik heb daar ook wel aanleg voor, maar ging een paar geleden in Barcelona wel de mist in. Had bekeken dat we vanuit het station een blok vooruit en daarna een blok naar links moesten om bij het hotel te komen. Had er alleen geen rekening mee gehouden dat er meerdere uitgangen waren. Bovendien liggen ze ook nog een blok of 4 uit elkaar. Dat schiet niet op. De route station -> hotel duurde daardoor een half uur (want zonder goede kaart schiet het ook niet op) terwijl de route hotel -> station maar 7 minuten was.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door webguy »

Ik heb dat ook wel, mn vriendin totaal niet, die heeft geen richtingsgevoel whatsoever. Als ik ergens een keer ben geweest kan ik je meestal wel vertellen hoe je er terugkomt. Ken niet alle straatnamen, dat gaat me dan weer iets te ver. En als ik fiets of loop dan weet ik altijd wel een weg terug te vinden ahv hoe we gelopen zijn. Heb heel west-Gelderland en oost-Utrecht afgefietst zonder maar een kaart. Maar sommige situaties zitten altijd "fout" in mn hoofd: constant de kluts kwijt in de VS waar ik stage liep of je nou links of rechts moest bij de hoofdweg :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Daniel »

Dafdriver schreef:Notitie's maken is bijna onmogelijk als je met z'n allen van hot naar her vliegt in en uit moet stappen enz.
Gaat me hier doorgaans wel redelijk af. Soms met wat onthouden tot ik in een bus zit ofzo, maar sommige gemeenten willen nog weleens zuinig zijn met de straatnaambordjes.
Verbaas me er soms wel over hoe ik de weg weet te vinden: deels op gevoel en dat blijkt best aardig te werken. Uitgepijlde busroutes willen ook weleens handig zijn en gisteren in Eindhoven m'n weg gevonden middels de PDF met lijnennetkaart die ik op m'n mobiel gedownload had. Die laatste bleek toch wel erg praktisch in combinatie met de 9292-app om te zien of er op 't op de kaart gevonden plekje ook snel een bus zou komen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door find_your_spot »

Blijkbaar zijn er strippenkaart verzamelaars zoals te zien is op 1:08

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bERqGvJKXXM[/youtube]
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door STF »

Je kunt mij in een onbekende stad of bosgebied neerzetten en ik loop zo in de juiste richting, de een heeft dat in zich en de ander niet...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten