Het grote computertopic! #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

De oudste die ik heb gaat 64 Mb op :mrgreen:

Ah, en het kopieerapparaat op het werk is na een half miljoen pagina's dan nu toch voor het eerst echt fysiek defect. Iemand, vermoedelijk een student, heeft zo hard aan de finisher getrokken (wat helemaal nergens voor nodig is) dat er een onderdeel is kromgebogen en dat moet nu vervangen worden. Maar dankzij de spoedservice van OCE zal de reparateur vermoedelijk morgenmiddag al voor de deur staan *O*

Zelfs die ene keer dat een heel belangrijke plaat midden in het vorige apparaat was kromgebogen konden ze het binnen 48 uur vervangen door een nieuw onderdeel. Binnen 24 uur na het melden kwamen ze vaststellen wat het probleem was en na nog eens 24 uur kwamen ze het vervangen. :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Is OCE niet failliet?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Ik weet van niets? Volgens mij is het niet zo heel lang geleden overgenomen door Canon en met dat bedrijf gaat het erg goed volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Daan »

deadlock schreef:Is OCE niet failliet?
Océ is overgenomen door Canon, inderdaad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:De monitor van m'n computer op 't werk had tijdens mijn vakantie maar besloten zichzelf in te schakelen :roll: Collega's hadden de stekker er dus maar uit getrokken, maar nadat ik die vanmorgen er weer in deed duurde het toch wel even voordat ik een bruikbaar beeldscherm had... het ging eerst heel de tijd uit en weer aan.
En vannacht was het ding dus weer spontaan aan gegaan om vervolgens net steeds uit te vallen terwijl ik op de computer aan 't werk was...
Nu maar even een reserve-monitor opgezocht en zo dan maar een nieuwe bestellen (gelijk van de gelegenheid gebruikmakend om wat groters te krijgen dan de postzegel die ik nu heb :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Een heugelijk feit, onze uitleenautomaat heeft een nieuwe functie gekregen: Boeken verlengen *O*

Ik ga het na de vakantie eens uitgebreid testen, want we zijn nu eerst een maandje dicht :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

:')

Afbeelding
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Startup script: mount_alle_printers_van_de_organisatie_op_alle_computers_met_kenmerk_hp1906l.bat

Klaar :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

Kijk, als je nou gewoon van niks weet, okee. Maar zelf met de term "computernummer" komen, omdat je weet dat er naar gevraagd gaat worden, en DAN dit... :idea: Da's lef :Y
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Fles schreef::')

Afbeelding
Ik heb hardop gelachen :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door TheKnitter »

Hij is geniaal.

Bij mij op stage hadden wij ook een keer "Wat is de naam van de computer, deze kan je via deze manier vinden: [.....]"
"De naam is Dell" :?
Die personen luisteren dan ook niet altijd :N
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door STF »

Van de week had ik even de harde schijf uit de defecte kantoor-pc aan mijn computer gekoppeld om de data over te zetten, mijn hemel die data overdracht was echt niet vooruit te branden... :?
Regelmatig verdwenen beide harde schijven van die IDE controller compleet uit Windows en de BIOS, vreemd want het probleem doet zich normaal nooit voor als mijn eigen schijven aangekoppeld zijn op diezelfde IDE controller.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

Master-Slave issuetje? :?:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door ODRAIL »

Zo klinkt het wel ja. Je moet geen twee schijven hebben die beide op master staan, want dan gaat het niet goed. Dit weet ik uit eigen ervaring.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Twee slaves is ook niet aan te raden :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door STF »

Nee dat was niet de oorzaak, de als slave ingestelde schijf hing gewoon aan de slave connector en de als master ingestelde schijf aan de master connector.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Klinkt als een hardeschijf die binnenkort de geest gaat geven...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Mark »

Yeah, kapotte router. :') Handig.

Maargoed, volgende week wordt alles nieuw geïnstalleerd. :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Zelfs als ik op vakantie ben wordt ik nog verrast door het gepruts op het werk.

Vorige week verscheen een mail in de mailbox dat services online gingen wegens ventiltieproblemen in de serverruimte. Dat was om 9 uur en om 12 uur zou er een update zijn. De mail was aan iedereen gericht, ook studenten.

Om 17 uur verscheen een tweede mail. De problemen waren opgelost maar er kon om 12 uur geen mail gestuurd worden omdat het systeem dus plat lag en de mail was niet naar studenten gestuurd want dat was te zwaar voor het systeem..
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door STF »

We kunnen sinds kort namens de camping inloggen op Zoover om reacties te geven op recensies of vragen te beantwoorden waarbij er dan keurig onder het bericht komt te staan dat het door de campingeigenaar is geplaatst maar het vreemde is dat we wel vragen kunnen beantwoorden maar geen reacties op recensies kunnen geven, als je die knop aanklikt zit je tegen een grijs scherm aan te kijken en kun je weinig anders dan de internetbrowser weg te klikken. :?
Ik heb het find_your_spot ook al laten proberen, om uit te sluiten dat het om een computerprobleem zou gaan maar ook hij krijgt datzelfde grijze scherm...
Ik zal de Zoover medewerkers maar eens om hulp vragen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Deze week maar de nieuwe versie van Mac OS X kopen, downloaden en installeren. Op de een of andere manier zie ik er toch tegenop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Zelfs als ik op vakantie ben wordt ik nog verrast door het gepruts op het werk.

Vorige week verscheen een mail in de mailbox dat services online gingen wegens ventiltieproblemen in de serverruimte. Dat was om 9 uur en om 12 uur zou er een update zijn. De mail was aan iedereen gericht, ook studenten.

Om 17 uur verscheen een tweede mail. De problemen waren opgelost maar er kon om 12 uur geen mail gestuurd worden omdat het systeem dus plat lag en de mail was niet naar studenten gestuurd want dat was te zwaar voor het systeem..
Toevallig. Bij ons is vorige week de drycooler uitgevallen. Dat betekent dus dat de temperatuur in de MER binnen de kortste keren naar een graad of 70 gaat. Probleempje met de bedrading waardoor het noodaggregaat het niet over nam :')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

MER? Managed Equipment Room?

De nieuwste serie Intel processors (iig Desktop) kan toch tot zo'n 75 graden dus ach, af en toe een keer...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Main Equipment Room.

Als de temperatuur in de kasten 70 graden is, dan zitten de processoren al ruim over de 100 en schakelen de servers zichzelf uit ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Ja, uitschakelen doen ze sowieso. Valt nog best wel tegen dat koelen dan... Maar het zal wel niet super optimaal ingericht zijn op koelen gok ik?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 133 gasten