Het grote computertopic! #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door TheKnitter »

Het gaat hier weer lekker op de ICT... GSGIDS03 (= een server) ligt voor de 4e keer vandaag al plat. De verbinding met PON kan niet gemaakt worden. PON gebeld, die steevast ontkennen dat er een storing is. Uiteindelijk gaven zij het toe...
Zij zeiden dat het gefixt was, en 10 minuten later lag het weer plat... Dit betekent wel dat er processen plat liggen, aangezien bij PON bestellingen worden gedaan voor de werkplaats (VW-AUDI-SEAT). Heb de afgelopen 5 minuten alweer 7 telefoontjes mogen aannemen "dat het klote systeem weer kut is en alweer niet werkt" :')
Zo denken de gebruikers over de systemen die hier overal draaien... :lol:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Je had GIDS moeten zien toen het ingevoerd werd. Dát was pas dramatisch :')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Etka was trouwens niet veel beter.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door TheKnitter »

Volgens mijn collega's is het inderdaad een drama. Net als Etka. Ik heb nog Etka 7.3 moeten infaseren. Er word door PON 1 CD geleverd, die wij ondertussen gekopieerd hebben voor alle vestigingen, om zo niet overal langs te hoeven gaan. Kunnen zij zelf mooi installeren. En nog met Etka 7.3 ben je 3 uur aan het updaten :?
Leuk klusje voor een stagiair. Etka installeren cq updaten. Dat kreeg ik dus op mijn dak.

Owja. Ook leuk. De VAS laptops van PON. Zijn ook grote bullshit. Laptops worden 3-4 keer per week opnieuw geinstalleerd "omdat het anders niet goed werkt". Maar elke keer moeten er wel weer updates voor de PON software gedownload worden...
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door microshit »

Kom ik ff alleen voor wat roosters naar m'n werk, komt er een collega aangelopen dat één kassa niet meer scant.

Eerst scanner gereset, deed niets. Compleet systeem herstart (duurt verdikkeme 20 minuten), helemaal niets - werkt zelfs trager dan voorheen. Leuk joh, 10 jaar oude apparatuur. Komt gelukkig deze week een monteur voor.
Stomme dingen :p
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door TheKnitter »

En nu ligt GIDS op alle locaties plat. Gaat lekker vandaag daar bij PON :N
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Ben zou zich omdraaien in z'n graf.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

Lache _O-

mailtje, rondgestuurd naar alle IT-dudes van alle vestigingen wereldwijd, over een :o !!VIRUS!! :o okee een virus van 2009 :') wat allang geblokt wordt. En nu is iedereen dus aan het reply-allen in de zin van

" WAT een nieuws :') "

" :evil: Kom op jongens we hebben wel een probleem hier :evil: "

etc. :') Pure slapstick _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Zucht, een ernstige storing aan de domaincontroler van het netwerk op het werk. Slechts een handjevol computers doet het, de rest is extreem traag met het openen van programma's, waaronder dus ook mijn computer -o-

Nouja, dan maar even de virusscanner laten lopen als hij het toch niet doet...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Zucht, de webmail was kapot. Dus ik maar naar de klantenservice bellen, wordt je eerst 5 minuten aan de lijn gehouden omdat alle medewerkers in gesprek zijn. Ja, zelfs binnen de organisatie kan je dus bij een callcenter terecht komen :')

Vervolgens moest ik van die meneer alle browsers volledig resetten, alle cookies, geschiedenis, instellingen, startpagina's en whatever moesten allemaal verwijderd worden en daarna zou hij het weer moeten doen.

En ja, hij doet het weer, maar nu ben ik wel alle opgeslagen wachtwoorden kwijt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door tsov »

Help!
Thunderbird doet raar. Ik heb in m'n Thunderbird vier e-mailadressen. Twee van Yahoo, één Hotmail en m'n studentenmail. Studentenmail en Hotmail komen wel binnen, Yahoo niet. Maar het maffe is dat hij ook geen foutmeldingen of iets geeft... POP-en mag wel gewoon, want de Yahoo-mailtjes komen wel gewoon op m'n telefoon binnen.
Iemand ideeën/tips?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Daantje »

Ik heb dat in Windows Live Mail zo af en toe ook met m'n hotmail, m'n gmail haalt ie wel binnen dan maar m'n hotmail niet terwijl ik het op internet wel gewoon kan lezen. Meestal is het na een tijdje gewoon weer over, dus denk toch een of andere storing bij hotmail ofzo. Je zou ff kunnen kijken of je wellicht instellingen ofzo moet wijzigen van Yahoo of dat dat allemaal nog hetzelfde is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Daniel »

@tsov: heb je het poortnummer van de POP-server gecheckt? En staan de vinkjes voor het automatisch controleren op nieuwe berichten aangevinkt?
En wat wellicht ook nog zou kunnen is dat Yahoo een beveiligde verbinding vereist.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Ja, maar als het al werkte... Je gebruikt wel inderdaad POP? En je telefoon delete perongeluk niet emails vanaf de server en yahoo maakt ze ook twee keer beschikbaar?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door tsov »

Inderdaad, het heeft wel gewoon gewerkt... En aan de instellingen van m'n telefoon heb ik ook niets veranderd, dus 't lijkt me stug als die ineens dingen gaat lopen verwijderen. Sowieso kan ik de mails nog wel lezen via de webmail.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Daniel »

Hmm, als in je telefoon niks gewijzigd is dan zullen de benodigde instellingen inderdaad wel hetzelfde gebleven zijn. Enige wat ik me kan bedenken is dat er iets is veranderd op een of andere manier bij de laatste update van Thunderbird.

Alleen ondervindt ik zelf het probleem niet in Thunderbird, dus bij dat laatste zou het een specifieke wijziging moeten zijn waarmee bij Yahoo-mail wat misgaat.

Edit: wellicht kan je wat met de Webmail Addon voor Thunderbird als je de POP niet werkend krijgt (die schijnt zowiezo alleen voor niet-USA subdomeinen te werken, dus niet met yahoo.com)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door tsov »

Hmm, en ik doe net m'n computer aan en heb ineens een hele hoop ongelezen berichtjes... 't Zal wel ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Morgen toch maar even Apple Care bellen denk ik... Een speakertje valt af en toe weg bij het muziek afspelen, heel irritant :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

Bee schreef:Morgen toch maar even Apple Care bellen denk ik... Een speakertje valt af en toe weg bij het muziek afspelen, heel irritant :|
Kost weer driehonderd balle voor het vastsolderen van een draadje of zo _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Lijkt mij gewoon garantiewerk dit. Die loopt nog tot april 2014 dus dat zit wel snor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Stefan »

Dit soort dingen worden inderdaad wel vergoed als het goed is. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

Afbeelding

_O- :D _O- :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Vandaag geen tijd gehad om Apple Care te bellen. Morgen een dagje slapen werken in Osdorp, neem ik mooi mijn Macbook mee, ga ik dan wel even bellen

Er is trouwens ook een innovatieve oplossing bedacht voor het ernstige gebrek aan computers voor studenten op het werk en de problemen die ze veroorzaken door vervuiling van het besturingssysteem. De studentencomputers worden uitgefaseerd, iedereen moet maar een laptop kopen. Ja, zo kan ik het ook :X

Ook hebben alle medewerkers die naar gebouwen verhuizen waar de flexibele werkplek is ingevoerd een telefoon gekregen inclusief een telefoonnummer. Je moet dat telefoonnummer gebruiken en daardoor hebben veel mensen nu een privételefoon en een werktelefoon in hun zakken. Oja, ze delen het model C1 van Nokia uit...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Ach ja, bij de HAN is het op de IT opleidingen ook alweer 5 jaar zo dat iedereen laptop heeft. Voor IT(en communicatie) opleidingen op zich niet zo raar, voor anderen wat meer. Waar ik me meer aan stoorde was dat op de uni er slechte faciliteiten waren voor desktops. De computerzalen waren ingericht voor computers, met weinig extra stroompunten, even als de collegezalen en andere lokalen. Alleen in de bibliotheek kon je je laptop inpluggen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Vanaf volgend studiejaar krijgen de educatieve opleidingen en de media, creatie en informatieopleidingen geen computers meer. Dat van de educatieve opleidingen begrijpt bijna niemand trouwens :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten