Het grote computertopic! #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Juist wel. De koeling zit echter alleen ín de kasten en gaat met vloeistof. Op het dak staat een warmtewisselaar en een pomp. Als die twee uitvallen dan gaat de temperatuur na een half uur heel snel omhoog. Dan krijg ik ook paniektelefoontjes van de leverancier en SMSjes van het systeem zelf zeg maar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Sony Ericsson, waar ik de Xperia X10 van heb, heeft in augustus 2011 een update naar Android 2.3.3 beloofd. Eenmaal raden wat er vandaag klaar staat: een update naar die nieuwe Androidversie.

Jammer dat de nieuwe softwareversie niet het backupprogramma meelevert wat altijd op mijn telefoon stond. Nu kan ik dus eerst een ander programma downloaden om alsnog backups te gaan maken (My Backup Pro) -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Wees blij dat ze optijd een update hebben. De X10 is ook een van de oudste telefoons waarvoor er een Gingerbread update kwam...

Wat back je trouwens op Android nog op? Eigenlijk wordt het meeste gesynced toch? Smsjes en call logs uitgezonderd misschien, maar die mis ik niet meer als ik een wipe doe...

T is overigens wel de week van Dell hier... Vrijdag is nieuwe Dell laptop voor mn broertje aangekomen, die van mij (voor zakelijk gebruik) is vandaag verzonden :) Lang leve unpacking parties...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Ik heb een SMS-archief van ruim 6000 berichten dat ik toch heel graag bewaar. Er staan ook adressen enzo in voor verjaardagskaarten die ik niet in mijn telefoonboek heb ingevoerd :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

6000 berichten? Kan je dan nog apps installeren?

Mn vriendin schreef ooit alle smsjes over in een boekje... Is ze (gelukkig ;) ) verleerd toen ik teveel ging smsen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Ja hoor, geen probleem. Ik had vorige week nog 79 mb vrij intern geheugen op de telefoon. De ruimte was/is stukken minder krap dan HTC waar ze 100 apen Sense laten programmeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Nou, moet zeggen dat dat snel gedaan was :D Het is nog steeds behoorlijk blauw, maar alles ziet er toch weer anders uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Nou, dat My Backup is ook waardeloos. Ik had zelfs gecontroleerd of er een backup was, stond netjes op de SD-kaart. Wil je de backup terugzetten, beweert hij de pincode van het toestel niet overeen komt. Zo ben ik alsnog alle berichten kwijt :evil:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door STF »

Hetzelfde probleem heb ik met een router en een satellietontvanger meegemaakt na een firmware update, bij beiden bleek het wachtwoord ineens te zijn veranderd naar een vrij standaard combinatie; 4444 bij de satellietontvanger en admin01 bij de router.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

webguy schreef:6000 berichten? Kan je dan nog apps installeren?

Mn vriendin schreef ooit alle smsjes over in een boekje... Is ze (gelukkig ;) ) verleerd toen ik teveel ging smsen...
Ze is echt niet de enige :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Bee schreef:Nou, dat My Backup is ook waardeloos. Ik had zelfs gecontroleerd of er een backup was, stond netjes op de SD-kaart. Wil je de backup terugzetten, beweert hij de pincode van het toestel niet overeen komt. Zo ben ik alsnog alle berichten kwijt :evil:
Hmm... Slaat dat niet gewoon op in tekst bestanden? Ik heb een backup app die gewoon alles als tekst bestand op de SD kaart zet. Kan je net het bestand lezen alsnog? Lijkt me dat je met mailtje naar de maker wel wat gedaan kan krijgen...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door ODRAIL »

Zo,, het abbonnement voor de virusscanner is ook weer verlengd voor drie jaar.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Overigens, die soap van de goedkope computers gaat door... Had ze teruggestuurd, krijgen we vrijdag mailtje: "Er is er een ernstig beschadigd en die kunnen we dus niet omruilen". Foto's waren bijgevoegd en schade vond k zelf meevallen: de DVD-drive was kapot. Het gaat nergens om want het was een PC van 35 euro. Collega belde dat het onzin was, ze leveren fout en sturen wij het terug in hun doos en verpakkingsmateriaal, moeten wij nog een keer betalen. Ze zouden het overleggen. Vrijdag eind van de middag bellen ze terug, "Ja, goed we geven coulance, maar dan moet je wel de verzendkosten van het terugsturen laten ztten" (a 12 euro). K had het gehad, en heb prima gezegd omdat ik geen zin had in eeuwig gedoe over zoiets, maar jeetje, wat een gedoe...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

webguy schreef:"Ja, goed we geven coulance, maar dan moet je wel de verzendkosten van het terugsturen laten ztten" (a 12 euro). K had het gehad, en heb prima gezegd omdat ik geen zin had in eeuwig gedoe over zoiets, maar jeetje, wat een gedoe...

[suggestie]"Coulance? Dit is de limit! Hou je hele kleretroep, we zeggen per direct alles op wegens wanprestatie. De mazzel."[/suggestie]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Ze leveren een ondeugdelijk product, willen dat jij het terugstuurt en vervolgens willen ze je alles laten betalen omdat het opeens kapot is. Zo kan ik ook geld verdienen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Klopt allemaal, collega's zeiden dat ze dat ook hadden gezegd, maar ik had geen zin om 3 weken en 5 telefoontjes te doen over 12 euro. Dan hadden ze het waarschijnlijk op TNT afgeschoven, en voordat je daar schadegeld terug hebt voor een DVD brandertje die inmiddels nog geen 5 euro waard is...
Overigens was hun argument dat de ontvangen PCs veel beter waren, omdat er een DVD schijf in zat en DDR-2 geheugen. Ja, boeien, intereseert ons niks, ik wil krijgen wat ik bestel, of ik wil daar over worden gevraagd. Overigens was de optie van een netwerkkaartje sturen ook goed geweest, maar dat was geen eens een optie toen ze belden.

Oh well, 90 euro voor twee bagger PCs... Volgende keer dus niet weer.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door microshit »

Mag eigenlijk ook in het blundertopic: maar om één of andere reden wordt mijn Twitter gevolgd door Coop supermarkten :p Gewoon gênant of een spion?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door ODRAIL »

Hier draait er pc met windows 7 er op en 2GB geheugen erin, met met het binnenhalen van de update's loopt ie vast. Zit er aan de denken om er nog 2GB bij te laten zetten.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Ligt aan de processor, maar met 4GB zeurt Windows 7 zeker niet meer... 2GB extra kost overigens ook niet zo veel, maar afhankelijk van je computer, het type geheugen en aantal slots ervoor, is het mogelijk dat je 4GB (2x 2GB) moet kopen ipv 2 erbij. Let ook op of je computer wel 4GB aan kan, oudere moederborden (al geldt dat vooral voor laptops) kunnen daar niet altijd tegen...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door ODRAIL »

PC is drie maanden oud, dus dat is het probleem niet.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Klaasje »

Bij een laptop kan je meestal het beste een los reepje kopen. Wel moet je erop letten of je DDR2 of DDR3 nodig hebt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Maar dat ze nu nog computers met 2gb verkopen. Zo duur zijn geheugenreepjes niet. Zeker in een desktop is er ruimte zat.

Let wel op of er nog vrije banken zijn!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Rare bug in iPhoto. Als ik een foto een titel wil geven dan probeert hij continue het veld weer te legen als ik net halverwege ben. Maar alleen als je in Fullscreen-modus werkt, in venstermodus werkt het allemaal normaal. Vaaaaaag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Stefan »

Gisteren een nieuw modem gekregen van UPC omdat we ons internetpakket geüpgraded hebben (van 25 mbps naar 60 mbps) en dacht net even dat ding te gaan installeren. Zonder resultaat, blijkt het oude modem nog bij UPC in het systeem te staan.. Zodoende heb ik dus het oude gebakkie weer terug gezet en aangesloten en ineens werkt de wifi op m'n PC niet meer.. Drivers tig keer opnieuw geïnstalleerd maar helaas.. Vreemd verhaal, ik kan gewoon geen enkel netwerk meer vinden en in Apparaatbeheer geeft het ding ook een foutmelding, vreemd. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Ik zat een beetje te kijken naar rijscholen in de buurt, kom ik dit juweeltje van een website tegen: http://www.rijschool-first.com/

Daar kunnen nog wel wat lesjes webdesign tegenaan :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten