Het grote computertopic! #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

En mijn takenpakket met 0,3 fte uitbreiden? Ik werk al 1,2 :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Hoe vind ik vanuit een mailtje van de UvA de datum waarop je je kan aanmelden voor vakken. Nou, als volgt

Je wordt naar http://www.student.uva.nl/sis/algemeen.cfm gestuurd. Daar volg je een link en dan kom je op http://www.student.uva.nl/sis/stappenplan.cfm terecht. Daar ga je naar http://student.uva.nl/sis/startdata-faculteiten.cfm en dan naar http://www.student.uva.nl/fgw_onderwijs/sis-fgw.cfm en uiteindelijk klik je daar op http://www.student.uva.nl/fgw_onderwijs ... 5F15573AD4 . De belangrijkste vraag is echter nog niet beantwoord. WAAR KAN IK DAN INLOGGEN :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

jezus :')

Wat ben ik blij dat ik daar allemaal niet meer mee te maken heb :D
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Hmm, mag weer (zakelijke) laptop gaan selecteren, deze keer wel voor mezelf, maar meeste bang for the buck (waar voor je geld) is nog best lastig soms... 800 euro kom je gelukkig heel eind...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Kost de nieuwe HP ProBook niet zoiets?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Geert »

Ik zou alleen geen HP laptop kopen, HP heeft nou niet bepaald een goede reputatie op het gebied van laptops. Althans, als-ie langer dan 1 jaar mee moet gaan natuurlijk... ;-)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Ik was fan van de E5400 serie van Dell, en met 800 euro krijg je aardig waar voor je geld dan. Die reeks is alleen wel herontworpen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Geert schreef:Ik zou alleen geen HP laptop kopen, HP heeft nou niet bepaald een goede reputatie op het gebied van laptops. Althans, als-ie langer dan 1 jaar mee moet gaan natuurlijk... ;-)
Hier op het werk zijn alle laptops en desktops van HP. Contract loopt al eeuwen en er zijn nooit problemen mee, ze houden het gewoon de geplande 4 jaar vol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Gekko123 »

Hmm, ik werk hier anders al bijna een jaar met een HP-laptop zonder problemen. Om de een of andere reden heb ik zelf het idee dat Dell dat imago heeft... O nee wacht: Dell doet het goed of er geldt: Dell is een Hell.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Geert »

webguy schreef:Ik was fan van de E5400 serie van Dell, en met 800 euro krijg je aardig waar voor je geld dan. Die reeks is alleen wel herontworpen...
Heb zelf ook een E5400. Bevalt prima, de harde schijf was enkele weken geleden stukgegaan maar verder geen enkel probleem mee gehad :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Daantje »

webguy schreef:Ik was fan van de E5400 serie van Dell, en met 800 euro krijg je aardig waar voor je geld dan. Die reeks is alleen wel herontworpen...
Ik wou net zeggen een Dell Lattitude. Die vind ik erg mooi en degelijk. Heb zelf overigens al jaren een Inspiron die voor huis ook prima is.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:
webguy schreef:Ik was fan van de E5400 serie van Dell, en met 800 euro krijg je aardig waar voor je geld dan. Die reeks is alleen wel herontworpen...
Heb zelf ook een E5400. Bevalt prima, de harde schijf was enkele weken geleden stukgegaan maar verder geen enkel probleem mee gehad :)
Das voor de meeste mensen al een drama hoor ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Geert »

Ik vond het ook niet leuk hoor. :mrgreen: Maar inmiddels heeft de baas eentje voor me besteld die ruim drie keer zo groot is, en gelukkig kon ik nog bij alle oude data :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Zucht, het is dus ook daadwerkelijk gebeurt. De UvA stapt met de studentenmail over op Google Apps, en de HvA op Microsoft Live@Edu. Kunnen ze dan werkelijk niets op dezelfde manier doen onder de leiding van 1 CvB -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Ik zie echt daadwerkelijk het probleem niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Zucht, het is dus ook daadwerkelijk gebeurt. De UvA stapt met de studentenmail over op Google Apps, en de HvA op Microsoft Live@Edu. Kunnen ze dan werkelijk niets op dezelfde manier doen onder de leiding van 1 CvB -o-
geen @hva.nl meer??
en waarom moeten wij nou weer naar microsoft :(
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Wel @hva.nl, alleen als je straks inlogt krijg je waarschijnlijk een hotmail-achtig scherm te zien...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

HvA-adressen met voornamen gaan naar Microsoft, HvA-adressen met initialen, dus van medewerkers, blijven gebruik maken van de huidige systemen. Wat dus voor de bizarre situatie zorgt dat de mailboxen van studenten 4,75 gb groter worden dan die van medewerkers. Nu is dat andersom, de mailboxen van medewerkers zijn 230 mb groter dan die van de studenten (tot grote irritatie van de medewerkers trouwens :') ). De mailboxen van de medewerkers zijn dit jaar trouwens vergroot. Kwam goed uit, onze mailbox was met 95% al aardig gevuld en we hadden eigenlijk geen zin de ellende van de afgelopen 5 jaar uit te mesten :')

Er staat maandelijks wel ergens een oproep om toch vooral je mailbox te legen bij studenten
En hoe vaak ik studenten er al op heb moeten wijzen dat je eerst je prullenbak moet legen voordat ze weer mail kunnen ontvangen. Misschien maar goed dat ze nu meer krijgen dan 20 mb :lol:

Alleen zou je toch verwachten dat een instelling waarbij de leiding probeert de verschillende ICT-afdelingen samen te voegen dan ook zou proberen het aantal contracten te beperken. Voor de mail hadden beide instellingen nu dezelfde software, beide met een hoop gefaal, maar nu hebben ze opeens drie eilandjes :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door TheKnitter »

Het had inderdaad logisch geweest als de systemen hetzelfde waren. Wel zo makkelijk voor iedereen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

20 MB is wel heel karig idd Bee. Maar "geen zin om uit te mesten" is natuurlijk klets. Uitmesten zul je :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Je kan maar 20 berichten per keer selecteren die dan naar de prullenbak verplaatst moeten worden. Alleen al in de map afgehandeld staan 3200 berichten, en in de map met bestellingen staan ook al zo'n 800 mailtjes :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

Bee schreef:Je kan maar 20 berichten per keer selecteren die dan naar de prullenbak verplaatst moeten worden. Alleen al in de map afgehandeld staan 3200 berichten, en in de map met bestellingen staan ook al zo'n 800 mailtjes :')
Ja luister eens, een berg stront van 10 km hoog moet ook weg. Het is niet van "laat maar liggen want je hebt de afgelopen 10 jaar ook niks gedaan om het te beteugelen" natuurlijk :D
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Klaasje »

Drama die sun-webmail van de HVA :neg: -o- :X :| :x
Het nare is ook nog dat sommige afdelingen je mail niet willen beantwoorden wanneer het van een ander mailadres komt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Nou, wij beantwoorden netjes alle mailtjes die binnenkomen hoor :P En we hebben in de loop der tijd toch al een hoop rare maitjes in de mailbox voorbij zien komen hoor. Tot verzoeken om boeken naar Texas op te sturen aan toe 8-)

Ook onze ouderwetse brievenbus staat altijd open voor rare dingen hoor. Vorig jaar een peperduur pakje van DHL uit Duitsland van 15 kilo ontvangen, was tijdens het verzenden per ongeluk op de Kaaiman Eilanden terecht gekomen :lol: Over computerfaals gesproken 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Bee schreef:HvA-adressen met voornamen gaan naar Microsoft, HvA-adressen met initialen, dus van medewerkers, blijven gebruik maken van de huidige systemen. Wat dus voor de bizarre situatie zorgt dat de mailboxen van studenten 4,75 gb groter worden dan die van medewerkers. Nu is dat andersom, de mailboxen van medewerkers zijn 230 mb groter dan die van de studenten (tot grote irritatie van de medewerkers trouwens :') ). De mailboxen van de medewerkers zijn dit jaar trouwens vergroot. Kwam goed uit, onze mailbox was met 95% al aardig gevuld en we hadden eigenlijk geen zin de ellende van de afgelopen 5 jaar uit te mesten :')

Er staat maandelijks wel ergens een oproep om toch vooral je mailbox te legen bij studenten
En hoe vaak ik studenten er al op heb moeten wijzen dat je eerst je prullenbak moet legen voordat ze weer mail kunnen ontvangen. Misschien maar goed dat ze nu meer krijgen dan 20 mb :lol:

Alleen zou je toch verwachten dat een instelling waarbij de leiding probeert de verschillende ICT-afdelingen samen te voegen dan ook zou proberen het aantal contracten te beperken. Voor de mail hadden beide instellingen nu dezelfde software, beide met een hoop gefaal, maar nu hebben ze opeens drie eilandjes :roll:
Dat is gewoon serieus verkeerd beleid. Je maakt mailboxen 20MB bij het aanmaken en vergroot ze as needed. Daarnaast zorg je voor archivering die op goedkope storage komt en je probleem is over...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 60 gasten