Mag ik even kwijt #82

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #82

Bericht door Suus »

Wat lopen ze bij mij dan toch elke keer te kutten met het formulier ten behoeve van het uitkeren van een negatieve voorlopige aanslag :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door find_your_spot »

Mag ik even kwijt dat HTM_tram en ik net vanuit de Spriter Purmerend - Zaandam over de A7 een GVB tram uit de 900 serie zagen rijden met daarvoor nog een oud trammetje.

Allemaal verzorgd met begeleiding en geplaatst op een convoi exceptional.

Iemand enig idee waar deze wagen van lijn 5 naar toe gaat?
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Zetten ze nu ook al GVB trams in als Fyra? Het wordt steeds gekker.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Hij is op weg naar een schadeherstelbedrijf in Winkel. Zie http://www.flickr.com/photos/48217992@N02/5761568657/

Eerder is http://www.flickr.com/photos/tramlijn30/5167691358/ daar al van teruggekomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Daar in Winkel is volgens mij een sloper, maar die zal dan ook wel schade herstellen. Er staat daar NS-Sik nr 360 voor de ingang. Als het tenminste het bedrijf is dat ik vermoed...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Het is de firma Castricum. Ik zie op Streetview geen Sik voor de deur staan daar. Wel iets anders leuks: bij de firma aan de overkant, Peereboom, staat een oude streekbus: http://goo.gl/maps/BOmg
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Justin »

Wat een rotdag voor de Queensland based rugby teams... Brisbane verloren met 34-10 van Manly, Titans nu na eerste helft 16-0 achter, met 4 disallowed tries en een speler met hersenschudding van 't veld af... Echt ook niet het seizoen dit jaar, 13e na 12 speelrondes, vorig jaar nog bij de beste vier :(.

Zo dat moest ik effe kwijt, want dat laatste zat me al na ronde 4 dwars :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Michael »

8 Juni heb ik Chauffeurskeuring. En dat terwijl ik de uitslag van het CBR nog steeds moet krijgen
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Thomas »

Hm, ik moet morgen van Amsterdam Amstel naar 's-Hertogenbosch... Dat duurt met de omleiding via Arnhem-Nijmegen maar liefst 2 uur en 2 minuten :N, of (tweede optie uit de planner) met de Fyra via Breda in 2u06. Gelukkig vind ik het geen straf om in de trein te zitten, maar daar zal mijn reisgenoot (net als vermoedelijk 99,99% van de andere reizigers) anders over denken...
Omdat de 800 extra stopt in Duivendrecht (vanwege werkzaamheden Asd-Amf??) komt die net te laat in Utrecht aan om daar de aansluitende 3100 naar Nijmegen-Eindhoven-Maastricht te kunnen halen. Kan dat nou niet beter (bijv. 3 minuten eerder uit Asd, Asa en Dvd vertrekken, of de 693100 2 minuten later uit Ut, of gewoon de 800 Asd-Mt via Arnhem doen en de 3100 tussen Schiphol en Utrecht laten pendelen) :neg:...
De rechtstreekse bussen Ut-Ht zijn kennelijk ook wegbezuinigd o.i.d., daarmee was de reistijd hooguit een half uur langer dan normaal, nu dus een uur langer. Er zijn natuurlijk wel stopbussen, maar die doen er bijna 2 uur over, dus dat is helemaal geen alternatief.
Laatst gewijzigd door Thomas op vr 27 mei 2011, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door webguy »

Dat is een enorme misser dat de s800 en s3100 niet op elkaar aansluiten...
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Thomas »

Richting Amsterdam sluiten ze gelukkig wel aan (al is 2 minuten wel wat krap), maar dan nog blijft de reistijd Ht-Asa 1u54.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Daniel »

Thomas schreef:vanwege werkzaamheden Asd-Amf??
Mja, d'r rijden geen treinen Wp - Asdm komend weekend. Gelukkig heeft men in Weesp de boel wel cross-platform gelaten aldus de reisplanner, daarmee blijft voor mij een mooie verbinding Amf - Wp - Shl - Rtd met Sprinter + Fyra bestaan. Hoe krijg ik 't toch voor elkaar steeds die kan op te willen als er werkzaamheden zijn :P
Kreeg trouwens zelfs een nog snellere verbinding met IC Amf - Shl en aansluitend een Thalys naar Rtd, hoe zit dat eigenlijk met binnenlands reizen met de Thalys?

Terug zal 't wel weer Ddr - Gr -(bus 387)- Ut - Amf worden, blijft de snelste in dat soort gevallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door find_your_spot »

Waarom hoor en lees ik niemand op dit forum dat het morgen De Dag van de Bouw is?!

Morgen kunnen we op honderden locaties meekijken. Hier vallen ook die betonnen dingen onder waar wij wel eens op een trein willen stappen.

Iemand morgen wilde plannen? En kan iemand een topic Dag van de bouw openen? (zit zelf op telefoon te typen, gaat niet zo handig)
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Daniel »

Heb er zelf notabene van de week nog een persbericht over geplaatst... en zoals tussen de regels door te lezen is in mijn bericht boven 't jouwe ga ik morgen maar weer een keer op Rotterdam Centraal in de bouwput kijken :)

Wat 'n chaosdag was 't vandaag trouwens op m'n werk... zou eigenlijk 's ochtends alleen het een en ander coördineren rond een geplande stroomuitval omdat er een installatiebedrijf wat uitbreidingswerk aan de elektra kwam uitvoeren. Alleen bleek de complete afzuiging/ventilatie van het lab daarna ontregeld en sprong deze uit zodra hij op automatisch gezet werd. Dus werd de rest van de ochtend gevuld met een storingsmonteur van het bedrijf dat die installatie onderhoudt assisteren met het vinden van diverse dingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Ik heb een uitgebreid en uitdagend plan in elkaar gezet waar mijn vriend en ik naartoe gaan :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door find_your_spot »

Klopt het dat de vuistregel van de À en B zijde van 's Hertogenbosch niet klopt alsin: "De A zijde is altijd naar Amsterdam"? Met als uitzondering Roosendaal (wist ik nu ook inmiddels).

Nog meer uitzonderingen? Of zit ik niet op te letten?
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Fles »

in Den Bosch hadden ze toch ook nog een spoor 1c ooit? :?: Of...?

En hoe gaat het in ROosendaal dan? A = Antwerpen, B = Breda? Ook niet heel onlogisch eigenlijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Daniel »

A en B fasen zijn op basis van kilometrering met de A-fase op de laagste kilomtrering en dus niet persé aan de kant van Amsterdam :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Daniel schreef:A en B fasen zijn op basis van kilometrering met de A-fase op de laagste kilomtrering en dus niet persé aan de kant van Amsterdam :wink:
Nee, dat klopt, maar bijna altijd klopt dit ezelsbruggetje wel :)

Roosendaal is aangelegd vanuit Antwerpen, dus die is inderdaad andersom. 's-Hertogenbosch weet ik niet, daar kom ik nooit. Maar aangezien de spoorlijn Tilburg - Nijmegen waarschijnlijk eerder was, zou de A-zijde aan de kant van Eindhoven wel kunnen kloppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Dexter »

Mag ik even kwijt dat ik een supergezellig middag/avond heb gehad? Gezellig wat gedronken, op een terrasje gezeten en daarna nog lekker uit eten geweest! :pos:

Toen snel naar huis gevlogen en het kado voor de-andere-helft-van-mijn-trouwboekje (die nu jarig is) ingepakt, die nu onderweg naar huis is en er elk moment kan zijn... Het ziet er niet uit, want ik ben ontzettend slecht in inpakken, maar als het goed is, is het papier er zo weer van af. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door JeePee »

:) Gefeliciteerd Dexter. Hier ook een topavond (die nog wel ff doorgaat, rijen voor clubs zijn booooooooring dus hier ff kiek'n) na een bizar dagje werken. Soms zijn er ook daadwerkelijk leuke mensen in het ov in plaats van de eeuwige zeikende forens *O*
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door STF »

Wat ben ik vandaag eigenlijk raar vroeg met me nachtwerk begonnen want was rond 1.30 uur al klaar, meestal ben ik dan net van start gegaan (en dus tot minimaal 3.15 uur bezig).
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door deadlock »

Justin schreef:Wat een rotdag voor de Queensland based rugby teams... Brisbane verloren met 34-10 van Manly, Titans nu na eerste helft 16-0 achter, met 4 disallowed tries en een speler met hersenschudding van 't veld af... Echt ook niet het seizoen dit jaar, 13e na 12 speelrondes, vorig jaar nog bij de beste vier :(.

Zo dat moest ik effe kwijt, want dat laatste zat me al na ronde 4 dwars :(.
Speel jij rugby eigenlijk?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Justin »

@Deadlock -- In mijn vrije tijd trap ik wel graag balletje, alleen heb ik het inmiddels een jaar niet meer gedaan omdat ik sinds vorig jaar botvliesontsteking (shin splints) heb opgelopen in mijn beide schenen, waarvoor ik nu al ruim een half jaar bij de fysio in behandeling zit... Destijds deed ik echter Australian Football (kwam voor Utrecht uit), maar ik ga, als mijn blessure is geheeld eind van dit seizoen, allicht naar de (recreatieve) rugby overstappen... Hangt af hoe de blessure zich zal ontwikkelen -- ik kan namelijk niet lang rennen zonder dat mn hele benen van binnenuit 'open schuren'.

Maar ik volg nog wel vooral de league variant van rugby, niet zo zeer de union... en die is alleen vooral in Noord-Engeland, Frankrijk, Australië en Nieuw-Zeeland dominant... :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door deadlock »

Dat is geloof ik ook wat wij hier verplicht meekijken :D

Ik hoop dat je snel weer beter bent 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten