Mag ik even kwijt #83

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door STF »

Wat heeft de sloper ontzettend doorgewerkt zeg, ze waren vanavond om 20.30 uur nog bezig terwijl ze elke dag al rond 7.30 uur starten! Morgenochtend halen ze het laatste restje sloophout weg en dan kunnen we zelf aan de slag (stenen en betonvoeten weghalen, sproeien en gras inzaaien). Ik vind het knap hoor dat ze in 3,5 dag tijd die enorme berg rotzooi hebben gesloopt en weggebracht...

Afbeelding
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Gertjan »

Mag ik even kwijt dat sommige reizigers een behoorlijk kort lontje hebben.
Vandaag op station Ddr bijna kunnen knokken met een reiziger die een beetje boos werd omdat er bussen reden i.p.v. treinen, wegens geplande werkzaamheden aan het spoor. Gelukkig kwam er een toezichthouder van de bus naar me toe rennen, anders had ik een paar klapjes gehad :(
Toch wel een nadeel als je even alleen staat omdat een collega ziek naar huis gegaan is, helemaal als je al de benen uit je reet loopt omdat een buschauffeur de weg naar de achterkant van het station niet weet, en 3x de verkeerde route pakt (misschien was die gozer daar ook wel boos om)
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door MdJ »

find_your_spot schreef: Hoe lang heb je dat formulier al thuis?
Sinds vrijdagmiddag... :Y
find_your_spot schreef: Dat formulier is alleen nog te gebruiken TOT 31 juni 2011.
28 juni staat op het formulier. Maar bedankt, ik ga er weer ff werk van maken :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door ODRAIL »

Zo, ik ben ook weer terug van een klein weekje vakantie in in Zuid-Limburg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Suus »

Pfft, heb ik net een half uur besteed om kwijtschelding van de waterschapsbelasting aan te vragen bij Waternet, moet je op het eind bijlagen toevoegen. Maar welke bijlagen dat dan mogen zijn is mij een raadsel, en je kan ook nergens kiezen dat je geen bijlagen wil toevoegen. Raaaaar :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Suus »

Oja, als je kiest om de bijlagen niet te uploaden maar per post te versturen verschijnt er opeens wel een hele waslijst met bijlagen die je moet opsturen. NIET HANDIG :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Dafdriver »

Gertjan schreef:Mag ik even kwijt dat sommige reizigers een behoorlijk kort lontje hebben.
Vandaag op station Ddr bijna kunnen knokken met een reiziger die een beetje boos werd omdat er bussen reden i.p.v. treinen, wegens geplande werkzaamheden aan het spoor. Gelukkig kwam er een toezichthouder van de bus naar me toe rennen, anders had ik een paar klapjes gehad :(
Toch wel een nadeel als je even alleen staat omdat een collega ziek naar huis gegaan is, helemaal als je al de benen uit je reet loopt omdat een buschauffeur de weg naar de achterkant van het station niet weet, en 3x de verkeerde route pakt (misschien was die gozer daar ook wel boos om)
Als of jij persoonlijk die stremming verzonnen hebt voor dit weekend.

Vandaag weer eens druk klussende tenminste dat was de planning dus vroeg uit de veren hiervoor. Wagen op de krik achterwielen los remtrommels los. Rechts achter ging vrij makkelijk en linksachter gaf iets meer ruzie. Nieuwe onderdelen er bij pakken en ja hoor vekeerde onderdelen in mijn handen gedrukt gekregen. Verkeerd montage set was de boosdoener. Automaterialenzaak bellen met dit blije bericht. Kerel wist precies wat ik dus verkeerd in handen gedrukt had gekregen. Of het juiste op voorraad is helaas dat word pas volgende week. Plan B rondje bellen of iemand het wel heeft niks, nakkes, nada. Heb ik dat. Eind resultaat de geplande werkzaamheden niet kunnen volbrengen auto daar achter moeten laten omdat de oude veren onder de catagorie rot en verrot vielen waardoor alles weer terug bouwen geen optie was. Dat gaat me dus een Zaterdagje extra kosten bij dit geintje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Daniel »

Gertjan schreef:helemaal als je al de benen uit je reet loopt omdat een buschauffeur de weg naar de achterkant van het station niet weet, en 3x de verkeerde route pakt (misschien was die gozer daar ook wel boos om)
Bus van Juijn zeker... die viel me vanmiddag nog op aan de voorkant van station Dordrecht :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door STF »

Leeg...
Afbeelding
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door deadlock »

Goeoeoeoeoeoeoeoeoeoedemorgen!

Ik ga naar Madorudam zometeen <3
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door deadlock »

Via Deventer en Schiphol/Leiden vanwege alle omleidingen en daarom moet ik ook zo verrekte vroeg al op zijn maar DAMN ik heb d'r zin in.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Michael »

Ik heb vandaag een pittig werkdagje: van 16:00 tot 4:00. En dat allemaal dankzij dat irritante DanceTour in Breda
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Freek »

@MDJ

Als je voor 1 juni 2011 stufi hebt aangevraagd krijg je nog wel een ouderwetse studentenchipkaart incl administratie. Na 1 juni aanvragen betekend dat je de stappen van FYS moet doorlopen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door find_your_spot »

Freek schreef:@MDJ

Als je voor 1 juni 2011 stufi hebt aangevraagd krijg kun je nog wel een ouderwetse studentenchipkaart incl administratie. Na 1 juni aanvragen betekend dat je de stappen van FYS moet doorlopen.
Als je stufi voor 1 juni hebt aangevraagd KUN je dat formulier invullen.

Je mag het natuurlijk ook gewoon digitaal doen om zo een hoop papieren romslomp en pasfoto uit te sparen.
Het mag, het moet dus niet.
For Your Railroad Adventures
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door MdJ »

Ah, oke. Nouja, hij(=studentenreisproduct) is aangevraagd :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Fles »

Leuk op station Breda: De Sfeer Selector :D

Afbeelding

Afbeelding

Geen idee wat de bedoeling is, als je een knopje indrukt dan veert het braaf weer terug, verder niets :D

Als het maar niet te veel geld gekost heeft :')
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Caspar »

Michael schreef:Ik heb vandaag een pittig werkdagje: van 16:00 tot 4:00. En dat allemaal dankzij dat irritante DanceTour in Breda
Ik heb overwogen om daar ook heen te gaan, maar na het ontzettend gezellige stappen gisteravond was ik vanmiddag enigszins te brak om mezelf die kant op te slepen. Plus dat je natuurlijk moet stoppen op het hoogtepunt met leuke feestjes.
Verder waren zowel ik als de Fyra trainmanager er van overtuigd dat we op spoor 15a zouden binnenkomen in Amsterdam dus wandelden we helemaal naar voren in de trein. (ik was even een beetje aan het babbelen met die dame) maar de trein reed helemaal door tot 15b tot buiten de kap. Niet zo handig dus als je een overstap van een paar minuten hebt naar spoor 11A. Moest ik alsnog rennen :oops:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Fles »

Zo'n A-B truukje had ik vanochtend in Ut ook nog. 12:25 staat op de CTA's van zowel 11a als 11b dat de t2838 daar vertrekt. 12:28 een omroep dat hij specifiek van 11A vertrekt. Iedereen van 11b stiefelt naar 11a.

12:29 komt trein binnen en rijdt gewoon helemaal door naar het eind van 11b :neg:

Is dat nou ZO MOEILIJK? :evil:
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Klaasje »

Dat ding rijdt altijd door :mrgreen: Het complete spoor wordt veilig gezet. Inmiddels hebben de vaste reizigers de treinlocatiespreiding door, waardoor de reizigersspreiding waardeloos is. :mrgreen:
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Stuiterbal »

Fles schreef:Leuk op station Breda: De Sfeer Selector :D

Afbeelding

Afbeelding

Geen idee wat de bedoeling is, als je een knopje indrukt dan veert het braaf weer terug, verder niets :D

Als het maar niet te veel geld gekost heeft :')
leuk man - ziet er grappig uit:P
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Raymond »

Het is de bedoeling dat je daarmee 's avonds de kleur van de lichten kunt bepalen die de betonnen muurtjes tussen spoor 2 en 3 aanlichten. De lichtjes doen het nog wel, maar de sfeer selector voor zover ik weet al tijden niet meer.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Fles »

Waarom zit er dan NAC tussen? Er zijn geen gele lichtjes. Laat staan zwarte :N
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Stefan »

Ik zat gisteren een beetje op internet te kijken naar de spoorwegen in Schotland en kwam wat leuks tegen. Kijk voor de grap eens hoever de stations van Culrain en Invershin uit elkaar liggen... Klik!

De trein krijgt er ook welgeteld 1 minuut rijtijd voor. :mrgreen: Hoewel de stations best logisch liggen, er is namelijk geen brug in de buurt te bekennen. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Suus »

Die buslijnen bij de bushaltes ook. Er komt een lijn 1 en een ... lijn 900. Een grotere afstand tussen lijnnummers kan je haast niet voorstellen :lol:

Hoe vaak rijdt daar nu een trein, het is daar niet echt drukbevolkt namelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #83

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Hoewel de stations best logisch liggen, er is namelijk geen brug in de buurt te bekennen. :P
Als ik op Streetview kijk zie ik iets dat verdacht veel op een voetbrug lijkt aan de zijkant van de spoorbrug :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten