Straks maar even het een en ander gaan tekenen in Zwijndrecht. Alleen jammer dat dat wel wat geld gaat kosten.
Reiziger Delft schreef:Kan iemand mij uitleggen wat een diesel-stoomlocomotief is.?
Turbo-elektrische locomotief van de Union Pacific. Er zijn in 1939 twee van dit soort experimentele locomotieven gebouwd, maar ze zijn na enkele jaren weer gesloopt. Ze waren dan ook onnodig complex. Olie werd verbrand om water aan de kook te brengen; de stoom werd gebruikt om een turbine aan te drijven. En daarmee werd dan weer stroom opgewekt die naar de elektrische tractiemotoren werd geleid. Eigenlijk dus een dieselelektrische locomotief met een extra schakel ertussen. De gebruikte stoom werd in het achterste deel van de locomotief gecondenseerd tot water, dat dan weer opnieuw kon worden gebruikt. De watervoorraad zat in de grote gestroomlijnde neus. De locomotief had maar één cabine. Twee locs konden in treinschakeling met elkaar rijden, bediend door één machinist. Foto's uit Railway Gazette, 1939.
Welk fort waar?Fles schreef:Ik ga morgen maar weer eens bij het fort kijkenDe steigers waren vorige week al weg, ik ben benieuwd hoe het er nu van binnen uit ziet
htm_tram schreef:Je hebt toch niet gezegd dat je studenten kaart gestolen is
Ardan schreef:Dat wordt dokken.
Ardan schreef:Jammer, maar een conducteur zit nu naast mij een boete uit te schrijven [..] Dat wordt dokken.
Stefan schreef:Ik wou net zeggen.. Het is toch hun probleem dat hun apparatuur faalt?
Bee schreef:Onze klimaatfundamentalist schijnt nu ook op Twotter te zitten en ook daar iedereen uit te schelden
Terug naar “OV Ontmoetingspunt”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten