Wat eten we vandaag? #15

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door marvinkok »

De Johan Cruifschaal ophalen om hem mee naar Twente terug te nemen natuurlijk ;)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Mark »

TheKnitter schreef:Wat doe je dan ook in de Arena? Daar wil je nog niet dood gevonden worden -o-
In Parijs(Donderdag) dachten wij Tartaar (gebakkken) besteld te hebben, hadden wij het verkeerd gezegd. Was het rauwe tartaar -o-
Twente-Ajax, Johan Cruijff schaal.
Maar wat een idioot betaalsysteem. Je bent verplicht een chipkaart van 10 of 20 euro te kopen er daarmee je drankjes en eten te kopen. Alleen alles is duurder dan 2,50. Heb je nog 2 euro op die kaart staan, kun je hem weggooien en heb je 2 euro vergooid. En je kunt je kaart niet inwisselen, stelletje faalhazen van de catering daar. -o-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door deadlock »

Er is niet eens een stadion om het ding in Twente in te kunnen bewaren :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Suus »

Vanavond Albert's Corner in Stroe. :-( .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Fles »

Oh ja, eten. Een diepvriesdoos in de pan zodalek :)
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Michael »

TheKnitter schreef:Wat doe je dan ook in de Arena? Daar wil je nog niet dood gevonden worden -o-
In Parijs(Donderdag) dachten wij Tartaar (gebakkken) besteld te hebben, hadden wij het verkeerd gezegd. Was het rauwe tartaar -o-
Als je in Frankrijk Tartaar besteld krijg je inderdaad rauwe tartaar.

Ik heb vandaag Aardappelen met wortels en Karbonade op. Smaakt heerlijk
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door webguy »

Bee schreef:Vanavond Albert's Corner in Stroe. :-( .
Dat klinkt als een actie uit wanhoop?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door microshit »

Afbeelding

Gaat zo de oven in (wel volledig afgedekt met kaas) :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Geert »

Mark schreef:Maar wat een idioot betaalsysteem. Je bent verplicht een chipkaart van 10 of 20 euro te kopen er daarmee je drankjes en eten te kopen. Alleen alles is duurder dan 2,50. Heb je nog 2 euro op die kaart staan, kun je hem weggooien en heb je 2 euro vergooid. En je kunt je kaart niet inwisselen, stelletje faalhazen van de catering daar. -o-
Ja, dat zal vast niet met opzet gedaan zijn :lol:
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door MdJ »

Bij twijfel: gebruik beton.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Bluearrow »

Thaise kipcurry

Voor de liefhebbers. Kipfilet in blokjes snijden. Ondertussen olie in wok heet laten worden. Eetlepel rode, gele of groene currypasta (wat je wilt) in de olie laten baken, daarna de kipblokjes erin doen. Theelepel Nam Pla (vissaus) erbij, wat citroenblaadjes, schepje suiker erbij. Half blikje kokosmelk toevoegen, lekker halfuurtje laten spruttelen. Gesneden kouseband, paprika en bamboescheuten erbij. Nog een kwartiertje door laten sudderen. Tweede helft van blikje kokosmelk erbij en afmaken met een handjevol pindapulp (ongezouten pinda's in de blender fijnmalen) vlak voor het opdienen. Nog een paar minuutjes door laten pruttelen. Lekker met pandanrijst, en tongstrelend pittig. Eet smakelijk !
Een wok vol.....dus, morgen weer !!!
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Mark »

Geert schreef:
Mark schreef:Maar wat een idioot betaalsysteem. Je bent verplicht een chipkaart van 10 of 20 euro te kopen er daarmee je drankjes en eten te kopen. Alleen alles is duurder dan 2,50. Heb je nog 2 euro op die kaart staan, kun je hem weggooien en heb je 2 euro vergooid. En je kunt je kaart niet inwisselen, stelletje faalhazen van de catering daar. -o-
Ja, dat zal vast niet met opzet gedaan zijn :lol:
Mja inderdaad.
Vorige week was ik in het Gelredome, daar kon je na afloop je ongebruikte muntjes wel weer inwisselen voor contant geld. :pos:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Fles »

Bluearrow schreef:Thaise kipcurry

Voor de liefhebbers. Kipfilet in blokjes snijden. Ondertussen olie in wok heet laten worden. Eetlepel rode, gele of groene currypasta (wat je wilt) in de olie laten baken, daarna de kipblokjes erin doen. Theelepel Nam Pla (vissaus) erbij, wat citroenblaadjes, schepje suiker erbij. Half blikje kokosmelk toevoegen, lekker halfuurtje laten spruttelen. Gesneden kouseband, paprika en bamboescheuten erbij. Nog een kwartiertje door laten sudderen. Tweede helft van blikje kokosmelk erbij en afmaken met een handjevol pindapulp (ongezouten pinda's in de blender fijnmalen) vlak voor het opdienen. Nog een paar minuutjes door laten pruttelen. Lekker met pandanrijst, en tongstrelend pittig. Eet smakelijk !
Een wok vol.....dus, morgen weer !!!
Daantje wanneer ga je voor me koken? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Suus »

webguy schreef:
Bee schreef:Vanavond Albert's Corner in Stroe. :-( .
Dat klinkt als een actie uit wanhoop?
Ja, het was de bedoeling dat ik thuis wel een pizza bij de supermarkt kon ritselen en in de oven kon knallen maar omdat ik mij door mijn ouders om had laten praten dat ik vanuit Berlijn niet met de trein maar wel met de auto naar huis kon en we daarna anderhalf uur maar liefst 10 centimeter hebben gereden op de Autobahn tussen Magdeburg en Braunschweig hebben stilgestaan vanwege een zeer ernstig ongeluk hadden we bijna 2 uur vertraging (er was ook nog een snelweg overstroomd vlakbij Berlijn, dus dat zorgde voor nog een half uur)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Daantje »

Fles schreef:
Bluearrow schreef:Thaise kipcurry

Voor de liefhebbers. Kipfilet in blokjes snijden. Ondertussen olie in wok heet laten worden. Eetlepel rode, gele of groene currypasta (wat je wilt) in de olie laten baken, daarna de kipblokjes erin doen. Theelepel Nam Pla (vissaus) erbij, wat citroenblaadjes, schepje suiker erbij. Half blikje kokosmelk toevoegen, lekker halfuurtje laten spruttelen. Gesneden kouseband, paprika en bamboescheuten erbij. Nog een kwartiertje door laten sudderen. Tweede helft van blikje kokosmelk erbij en afmaken met een handjevol pindapulp (ongezouten pinda's in de blender fijnmalen) vlak voor het opdienen. Nog een paar minuutjes door laten pruttelen. Lekker met pandanrijst, en tongstrelend pittig. Eet smakelijk !
Een wok vol.....dus, morgen weer !!!
Daantje wanneer ga je voor me koken? :mrgreen:
Het klinkt wel goed :mrgreen: ik houd alleen niet zo van pittig eten.

Vanavond eet ik een restje nasi van de chinees met een paar mini loempia's en komkommer
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Gekko123 »

Hier staat nu een preitaart in de oven. Heb er zin in.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Michael »

vandaag was het groentesoep met stokbrood en kruidenboter
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door webguy »

Pizzabodem van de AH + eigen toppings. Tegenwoordig veel op de lactose-vrije tour omdat mn vriendin d'r misschien allergisch voor is. Oude kaas er op gegooid waar volgens verpakking alleen melkeiwit in zat en geen lactose, maar daar kreeg ze dus ook last van
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Daantje »

In gewone harde Nederlandse kaas zit geen lactose maar in bijvoorbeeld feta en mozzarella (zachte kazen) wel. Zat er in de pizzabodem geen melk wat lactose bevat?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door webguy »

Nee, inderdaad, een vriendin van dr die voeding en diëtetiek studeert had hetzelfde gezegd. In de pizza bodem zat helemaal geen lactose volgens de verpakking (zo'n duidelijk AH label). Het enige was dus de kaas er op, maar ze zou dus ook allergisch kunnen zijn voor melkeiwit... Wie weet, we gaan het zien,.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Thom91 »

Geitenmelk, das echt vies ;)
Mijn vriendin heeft ook melkallergie 'gehad', ze is er op een alternatieve geneeswijze voor behandeld. Ze kan nu wel yokidrink, taksi etc drinken, maar ze moet wel oppassen. Met de roomsaus van brie en ongeklopte room kreeg ze heel erg last van haar maag.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door ODRAIL »

Bij mij kwamen ze er achter dat ik een melkalergie heb toen ik 27 was. Ik verdraag alleen de vaste vorm van melk ... Kaas. Met alle andere vormen van melk moet ik zeer oppassen.

Vanmiddag was het hier witlof met kaas (nee niet uit de oven), aardappelen en een boomstammetje (gehakt met kaas).
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Mark »

Geen tijd om te koken vandaag, ik denk dat ik straks op het werk maar wat de magnetron in schuif.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Michael »

Vandaag was het shoarma met salade
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Wat eten we vandaag? #15

Bericht door Bluearrow »

De Thaise curry is eindelijk op (was echt wel genoeg voor drie dagen).

Vandaag de wok maar weer opnieuw gevuld. Vandaag was het mihoen goreng met kip. En ook wel weer genoeg voor twee dagen. Dat krijg je he, als je met een Indonesisch vriendje samenwoont. Altijd eten in overvloed, want je weet nooit wie er komt mee-eten.....:)

Groeten,
Chris
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten