Pagina 3 van 11

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: di 28 jun 2011, 00:47
door STF
Soms komt hier in het café - restaurant de rook van barbeques ook binnenwaaien, niet overdreven veel hoor (een rookmelder zou er beslist niet van afgaan, bovendien hangen die hier ook helemaal niet).

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: di 28 jun 2011, 01:02
door Ardan
Bij mijn vriend hangt een brandmelder in het halletje recht voor de badkamer. Terwijl hij nog lag te slapen nam ik een lange warme douche, en ja, die melder ging dus af toen ik eruit kwam door al die condens.. mijn wederhelft was niet blij :')

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: di 28 jun 2011, 01:07
door STF
Dat is dan eerder een blunder van de persoon die zoiets gemonteerd heeft, op dat soort plaatsen kan beter een hittemelder hangen dan een rookmelder. Zaagsel, stof, condens of rook, een rookmelder ziet geen verschil.

Onze badkamer heeft twee deuren, de ene komt op een vrij kleine ruimte uit waar condens zich snel zal ophopen dus daar hangt een hittemelder, de andere deur komt op de huiskamer uit en daar hangt een rookmelder.

Sommige ruimtes zijn voor beiden niet geschikt, zoals bijvoorbeeld een caravan; door de kleine ruimte zal een rookmelder afgaan bij het bakken en braden maar een hittemelder is ook geen optie aangezien die bij warm weer (zonnestralen op plat dak) afgaat.

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: di 28 jun 2011, 11:43
door Meltrain
Blundertje van mij: voor mijn vader had ik een compensatie aangevraagd bij de RET voor de 24-uursstaking van 9 juni.
De bedoeling was dat hij een Dagkaart van de RET zou krijgen, maar ik heb blijkbaar per ongeluk een kaartje voor de Fast Ferry besteld. :oops: Die werd namelijk net geleverd (en nee, dat is geen fout van de RET, want in de bevestigingsmail stond ook al dat we een kaartje voor de Fast Ferry zouden krijgen, maar ik hoopte toen nog dat we alsnog een Dagkaart zouden krijgen).
Nou ja, de kans dat het kaartje voor de Fast Ferry ook echt gebruikt zal gaan worden, is niet erg groot. :P

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: di 28 jun 2011, 12:36
door Stefan
Ardan schreef:Bij mijn vriend hangt een brandmelder in het halletje recht voor de badkamer. Terwijl hij nog lag te slapen nam ik een lange warme douche, en ja, die melder ging dus af toen ik eruit kwam door al die condens.. mijn wederhelft was niet blij :')
Bij m'n moeder op haar werk (ze werkt in de gehandicaptenzorg) hangt er boven de oven en vaatwasser een rookmelder. Ja, het idee is leuk.. Maar als je 1 van de 2 open doet, gaat gelijk het alarm weer af. :')

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: di 28 jun 2011, 12:51
door Daniel
Tja, die melders lijken soms ook wat overgevoelig... zo heb ik hier een gecombineerde CO/rookmelder hangen. Heb ooit eens bij de brandweer geinformeerd waar ik dat ding nu het handigst op kon hangen. Nouja, dat was dus buiten op het balkon als ik aan alle vereiste afstanden wilde voldoen :lol:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 12:08
door Suus
Vorige week ging ik 150 boeken saneren, dus ik had er netjes een lijst van gemaakt en alles in de bak "In bewerking bij Techniek" gedropt. Kwam ik er na afloop achter dat ik was vergeten uit te stempelen, kon ik alle boeken nog eventjes van twee stempels gaan voorzien :')

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 16:43
door AppleMoose
TNT heeft weer 's een blundertje begaan.

Ik had pakketje besteld, en aangeven dat dit niet bij de buren mocht worden afgeleverd indien ik niet aanwezig zou zijn.
Kom ik vanmiddag thuis, jawel hoor, pakketje bij de buren afgeleverd...
Stond zelfs nog in vrij groot lettertype op de verpakking dat dit niet mocht... :N

Lezen blijft moeilijk...

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 19:21
door Daantje
Meltrain schreef:Blundertje van mij: voor mijn vader had ik een compensatie aangevraagd bij de RET voor de 24-uursstaking van 9 juni.
De bedoeling was dat hij een Dagkaart van de RET zou krijgen, maar ik heb blijkbaar per ongeluk een kaartje voor de Fast Ferry besteld. :oops: Die werd namelijk net geleverd (en nee, dat is geen fout van de RET, want in de bevestigingsmail stond ook al dat we een kaartje voor de Fast Ferry zouden krijgen, maar ik hoopte toen nog dat we alsnog een Dagkaart zouden krijgen).
Nou ja, de kans dat het kaartje voor de Fast Ferry ook echt gebruikt zal gaan worden, is niet erg groot. :P
Ik kreeg gisteren mijn dagkaart binnen die ik vast wel een keertje ga gebruiken :) Kan je met die fast-ferry dagkaart niet een keer een leuk fietstochtje maken?

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 19:21
door Daantje
Daniel schreef:Tja, die melders lijken soms ook wat overgevoelig... zo heb ik hier een gecombineerde CO/rookmelder hangen. Heb ooit eens bij de brandweer geinformeerd waar ik dat ding nu het handigst op kon hangen. Nouja, dat was dus buiten op het balkon als ik aan alle vereiste afstanden wilde voldoen :lol:
Zo'n combi-melder is ook helemaal niet handig aangezien een rookmelder hoog en een CO-meter juist laag moet hangen/liggen.

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 19:26
door Klaasje
Ronaldussen schreef:TNT heeft weer 's een blundertje begaan.

Ik had pakketje besteld, en aangeven dat dit niet bij de buren mocht worden afgeleverd indien ik niet aanwezig zou zijn.
Kom ik vanmiddag thuis, jawel hoor, pakketje bij de buren afgeleverd...
Stond zelfs nog in vrij groot lettertype op de verpakking dat dit niet mocht... :N

Lezen blijft moeilijk...
Dat komt door die beunhazen die tegenwoordig ingehuurd worden omdat dat goedkoper is.

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 19:30
door Suus
In sommige regio's rijdt de TNT inderdaad met onderaannemers. In andere regio's doet de TNT de pakketpost nog zelf. Over onderaannemers die prutswerk afleveren moet je gewoon klagen. In Diemen hebben we maar liefst een week een onderaannemer gehad, maar die had een wit busje dat zoveel herrie maakte dat mensen naar buiten liepen om te vragen of hij alsjeblieft de auto uit kon zetten. Na een week hebben we dat busje en de bijbehorende man nooit meer gezien en komen er gewoon weer echte TNT-busjes langs.

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 20:16
door Ennes
Ronaldussen schreef:TNT heeft weer 's een blundertje begaan.

Ik had pakketje besteld, en aangeven dat dit niet bij de buren mocht worden afgeleverd indien ik niet aanwezig zou zijn.
Kom ik vanmiddag thuis, jawel hoor, pakketje bij de buren afgeleverd...
Stond zelfs nog in vrij groot lettertype op de verpakking dat dit niet mocht... :N

Lezen blijft moeilijk...

Ik zou een gratis postzegel eisen!!!!


:lol:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 22:10
door Daniel
Ik had een e-ticket Ut - Ddrs gekocht maar was vergeten dat de printerinkt bijna op was... Leverde dus driekwart vervoerbewijs op :P
Op Amersfoort maar even mee langs het loket geweest en die waren het met me eens dat het geen probleem was omdat de belangrijkste helft goed geprint was gelukkig. Uiteraard werd ik nu spontaan 2x gecontroleerd i.p.v. niet, maargoed de slechte helft is nieteens bekeken. HC in een s2200 wist zelfs aan een ticket op z'n kop en zonder de kortingskaart te zien dat het goed was...

Afbeelding [Mobiele post]

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 22:45
door MdJ
Ach... de HC van de t1775 maandag kon mijn Eticket ook heel snel goedkeuren... Liep langs, terwijl de eerste paar reizigers wel werden gecontroleerd :lol:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 23:32
door Bluearrow
Ronaldussen schreef:TNT heeft weer 's een blundertje begaan.

Ik had pakketje besteld, en aangeven dat dit niet bij de buren mocht worden afgeleverd indien ik niet aanwezig zou zijn.
Kom ik vanmiddag thuis, jawel hoor, pakketje bij de buren afgeleverd...
Stond zelfs nog in vrij groot lettertype op de verpakking dat dit niet mocht... :N

Lezen blijft moeilijk...
Aangezien ikzelf (als door jullie omschreven beunhaas) een aantal jaren geleden bij TNT heb gewerkt, weet ik dat 'niet afleveren bij de buren' een optionele (lees: aanvullende) dienst is, waarvoor extra betaald moet worden door de verzender. Alleen als dit op het officiele adresetiket naast de barcode is aangegeven, dan zal hiervoor extra betaald zijn.
Het komt steeds vaker voor verzenders allerlei leuke dingen/teksten op pakketjes plakken.

Bijvoorbeeld een sticker waarop staat : s.v.p. afleveren tussen 8 en 12 uur. Ze betalen dan voor een 'standaard verzending', maar eisen de 'dienstverlening' die bij een expresspakket hoort. Hiermee proberen ze dan de hogere kosten voor een expressverzending te omzeilen.

Ook leuk zijn de stickers waarop staat: "voor het zetten van een handtekening voor ontvangst dient u de inhoud van het pakket te controleren". Deze vlieger gaat ook helaas niet op, daar de vervoerder (TNT, DHL, UPS, GLS of...whoever) niet verantwoordelijk is voor de inhoud van een pakket, want dat is de afzender. Alleen als er 'transportschade' is ontstaan kan de vervoerder hiervoor aansprakelijk worden gesteld.

Oja, ik werk zelf bij een van die vervoerders die in dat rijtje hierboven staan, en ik rij in een bruine bus!

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 23:44
door Suus
UPS? Daarvan werkt dat InfoNotice systeem ook zo lekker. Zeg je levering uitstellen omdat je er de volgende dag niet bent, komen ze alsnog langs. 2x zelfs. En de dag erna, had ik ook opgegeven dat ik er niet was, komen ze nog 2x.

Na vijf briefjes wist ik niet meer waar ik aan toe was, bellen ze op een gegeven moment dat ik het toch eens eens moet accepteren. Na een lange fietstocht naar Amsterdam Sloterdijk kwam ik in een of ander schimmig kantoor terecht en had ik dan EINDELIJK het pakketje. Geef mij maar de gewone TNT Post, dan komt het tenminste op een postkantoor in de buurt als je er niet bent. Heb ook al eens een pakketje via TNT Express gehad trouwens, die belden naar mijn mobiel zodra ze voor de deur stonden, dat was wel ideaal :pos:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: do 30 jun 2011, 00:06
door Bluearrow
Bee schreef:UPS? Daarvan werkt dat InfoNotice systeem ook zo lekker. Zeg je levering uitstellen omdat je er de volgende dag niet bent, komen ze alsnog langs. 2x zelfs. En de dag erna, had ik ook opgegeven dat ik er niet was, komen ze nog 2x.

Na vijf briefjes wist ik niet meer waar ik aan toe was, bellen ze op een gegeven moment dat ik het toch eens eens moet accepteren. Na een lange fietstocht naar Amsterdam Sloterdijk kwam ik in een of ander schimmig kantoor terecht en had ik dan EINDELIJK het pakketje. Geef mij maar de gewone TNT Post, dan komt het tenminste op een postkantoor in de buurt als je er niet bent. Heb ook al eens een pakketje via TNT Express gehad trouwens, die belden naar mijn mobiel zodra ze voor de deur stonden, dat was wel ideaal :pos:
Ach ja, dat soort dingen komen overal wel voor. Nobody's perfect, zelfs mijn eigen werkgever niet. Trouwens, wij bellen ook wel op (mits tel.nr. bekend), maar ja, dat ligt weer aan de bereidwilligheid van de chauffeur om zoiets te doen. Verschil tussen bijv. TNT en UPS is dat, UPS drie keer langskomt, je evt. een ander bezorgadres kunt opgeven. Ik wil wel zeggen dat, via welke vervoerder je ook je pakketjes laat komen, de servicegerichtheid voor 99% ligt in de handen van de chauffeur. Kan me voorstellen dat bezorgers die, laten we zeggen in Amsterdam-Oost moeten bezorgen andere servicegerichtheid hebben dan (zoals in mijn eigen bezorggebied waar ik werk) het landelijke gebied van Zaltbommel en omstreken. Het is nu net het verschil telkens maar weer adressen te hebben waar je naar drie hoog moet klimmen (in de grote steden) of gewoon bij een boerderij achterom meteen de keuken in te stappen (zoals in de kleine dorpjes waar ik rij).

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: do 30 jun 2011, 00:06
door webguy
Ach, maar met UPS weet je dat ze iig 5x rechts ipv 1x links gingen toen ze bij je kwamen bezorgen... (in Amerika worden alle UPS routes gepland met zoveel mogelijk rechts af bochten ivm veiligheid, snelheid en slijtage, deels omdat rechts meestal vrij is net als wij voor fietsers hebben)

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: do 30 jun 2011, 00:09
door Bluearrow
webguy schreef:Ach, maar met UPS weet je dat ze iig 5x rechts ipv 1x links gingen toen ze bij je kwamen bezorgen... (in Amerika worden alle UPS routes gepland met zoveel mogelijk rechts af bochten ivm veiligheid, snelheid en slijtage, deels omdat rechts meestal vrij is net als wij voor fietsers hebben)
Gelukkig werken wij in Nederland niet zo! Trouwens, routes worden in Nederland niet gepland. Wij maken gewoon zelf de meest logische route.

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: do 30 jun 2011, 00:11
door Suus
In Amerika slaan ze ook altijd meteen zo door met alles :')

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: do 30 jun 2011, 00:15
door Daniel
Is in Mythbusters trouwens ook een keer aangetoond dat steeds rechtsaf slaan (bij Amerikaanse stratenpatronen) daadwerkelijk zuiniger met brandstof is...

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: do 30 jun 2011, 09:58
door Fles
Daniel schreef:Is in Mythbusters trouwens ook een keer aangetoond dat steeds rechtsaf slaan (bij Amerikaanse stratenpatronen) daadwerkelijk zuiniger met brandstof is...
Zolang je aan de rechterkant van de weg rijdt ja, okee. In Engeland zullen linkerbochten wel zuiniger zijn, gewoon omdat je minder meters aflegt.

Maar in de praktijk moet je van A naar B. En een route met 5 bochten naar rechts is echt wel langer dan een route met 1 bocht naar links :Y

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: do 30 jun 2011, 10:18
door Fles
En ik maar meldingen krijgen: "Te weinig schijfruimte op C:"

Ga je kijken, wat denk je? Er zit een 320 GB harde schijf in, als volgt ingedeeld:

20 GB C: (ramvol)
50 GB D: (data)
250 GB ongepartitioneerde ruimte :cry:


okee WIE?? :evil:

Re: Het Grote Blundertopic #5

Geplaatst: do 30 jun 2011, 12:09
door Geert
Haha, zoiets had ik gisteren ook toen ik een grote Windows update wilde installeren:

Afbeelding

Oeps :oops:
Binnenkort maar eens wat schuiven met partities. Op zich moet er voldoende ruimte zijn, zit nu een 500GB grote harddisk in mijn laptop ;)