Mag ik even kwijt #85

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #85

Bericht door Suus »

Eerder vandaag trouwens een brief van maar liefst 16 kantjes naar de examencommissie van mijn onderwijsinstituut gestuurd om alsnog mijn minor goedgekeurd te laten krijgen. Er nu maar afwachten :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Daniel »

Vraagje aan de Amsterdammers hier: hoe heet de nieuwe brug die in het verlengde ligt van de onderdoorgang direct ten oosten van Amsterdam Centraal? Ding staat nog nergens op kaarten ingetekend...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door STF »

De Odebrug bedoel je denk ik?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Daniel »

Deze brug...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Suus »

Inderdaad de Odebrug, vernoemd naar het Oosterdokseiland. Hij vervangt de Oosterdoksdam.

Gisteren reden de bussen van Arriva trouwens naar het busstation op de Prins Hendrikkade, blijkbaar was het vandaag weer geopend aan de achterkant?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Daniel »

Mja, vandaag gingen ze via de Kamperbrug richting de achterkant om via de Odebrug weer terug te komen naar de Prins Hendrikkade.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Suus »

Dan was vandaag de achterzijde weer geopend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door STF »

Hoort Ardan niet al lang in zijn bed te liggen? Normaal ben ik toch de gene die het licht op het forum uit doet? Ik ga in ieder geval nu slapen, dus Ardan; bedien jij straks het knopje?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Ardan »

Vanwege de werkzaamheden aan de kap van het busstation zal de IJzijde regelmatig buiten dienst zijn. Ik dacht dat er een zomerstop inzat en ze in september weer verder gingen met bouwen, maar dan aan de westzijde. De bussen gaan dan naar de dan gereedgekomen oostkant. In het midden blijft nog even een gat totdat de metrotunnel op zijn plaats zit en de IJ-verbinding is gelegd.

@STF: Welja hoor. Ik heb net al de lichten in 'mijn' kroeg uitgedaan, de kas is geteld, de koelkast bijgevuld, de toiletten gecheckt op eventuele rottende lijken, dus hier wil ik de lichten ook wel uitdoen hoor! :)

*KLIK*

Welterusten bloempjes! Oant moarn! Oftewel tot morgen, oant moarn!
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Etienne »

Staan hier vanochtend de loodgieter voor de deur om de dakgoot te vervangen, nog geen half uur later staat hij alweer voor de deur omdat er een probleem is. Er zit onder het dakschot een "wespennest" :| :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Caspar »

Ik heb dit jaar nog geen wesp gezien :D
Over een uurtje forumlid Dexter tegemoed rijden voor een dagje strand. :D
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door AppleMoose »

Vorige week telefoon gekregen dat de nieuwe scootmobiel voor m'n moeder maandag 4 juli geleverd zou worden. Dan zou ze ook weer terug zijn van de vakantie.
Wordt er rond half 11 vanochtend aan de deur gebeld... wat denk je? Komen ze dat ding vandaag leveren...
Hebben ze waarschijnlijk verkeerd in de planning gezet.

Gelukkig lag de sleutel van de oude gewoon hier (moest weer meegenomen worden), als ma die had meegenomen met vakantie had ik nu een probleem gehad.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Caspar »

Pff de airco in treinstel 8743 blaast gewoon warme lucht uit de roosters, plak daardoor ook helemaal aan de stoel vast met mijn shirt, bah...

Afbeelding [Mobiele post]
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Klaasje »

Noodventilatie? De airco werkt per verdieping per bak. (Dus twee airco's per bak.) Een bak verder lopen kan dus best wel eens helpen. Al geprobeerd?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door STF »

Ardan schreef:Ik heb net al de lichten in 'mijn' kroeg uitgedaan, de kas is geteld, de koelkast bijgevuld, de toiletten gecheckt op eventuele rottende lijken, dus hier wil ik de lichten ook wel uitdoen hoor! :)
Ik maak de toiletten altijd gewoon schoon, maar bij jou blijft het slechts bij een controle op rottende lijken? :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Daniel »

Klaasje schreef:Noodventilatie? De airco werkt per verdieping per bak. (Dus twee airco's per bak.) Een bak verder lopen kan dus best wel eens helpen. Al geprobeerd?
Het was toch per halve bak voor beide verdiepingen één airco? In de andere helft van de bak kan het dus al wel flink koeler zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Justin »

De nieuwe airco hier in het OTB in Delft doet het nog steeds niet :'). Heb vernomen dat nog niet alles compleet was na de verbouwing van april, maar men weet niet of het daaraan ligt.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Klaasje »

Daniel schreef:
Klaasje schreef:Noodventilatie? De airco werkt per verdieping per bak. (Dus twee airco's per bak.) Een bak verder lopen kan dus best wel eens helpen. Al geprobeerd?
Het was toch per halve bak voor beide verdiepingen één airco? In de andere helft van de bak kan het dus al wel flink koeler zijn.
Dat lijkt me een knullige oplossing omdat je dan meteen de andere airco van een veel te hoge belasting voorziet. Dan gaat die ook vrij snel kapot.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Ardan »

STF schreef:
Ardan schreef:Ik heb net al de lichten in 'mijn' kroeg uitgedaan, de kas is geteld, de koelkast bijgevuld, de toiletten gecheckt op eventuele rottende lijken, dus hier wil ik de lichten ook wel uitdoen hoor! :)
Ik maak de toiletten altijd gewoon schoon, maar bij jou blijft het slechts bij een controle op rottende lijken? :shock:
Jep. Maandags komt een schoonmaker, dus nadat iedereen weg is loop ik alleen even een ronde om eventuele achtergebleven viltjes en glazen op te ruimen en te checken of er echt niemand meer is. Er zijn nogal wat plekjes om je te verstoppen (als je dat uberhaupt al zou willen, het kasgeld zit toch al in een kluis dan), bijvoorbeeld in de loungekelder of op de wc's.

Maar nu even iets anders.
Vandaag was het Een Grote Dag in Huize Ardan.
Om half 3 zag ik dit onder mijn raam..
Afbeelding
Precies zoals hij had gezegd kwamen vandaag de ouders van mijn huisgenoot Victor, u kent hem vast wel van mijn verhalen, hem en zijn rotzooi ophalen om hem terug te verhuizen naar Roemenië. Na wat pas-en-meetwerk in het busje, een korte 'bye' van Victor, maar wel een uitgebreidere groet van zijn ouders, ging hij er definitief vandoor.
Die zien we nooit meer terug!
Afbeelding
En voor wie mijn verhalen niet kent, Victor is een Roemeense jongen van 20 die in augustus hier kwam wonen voor een studie aan Saxion. Op zich is hij vrij aardig, maar hij is ook egoistisch en lapt alle fatsoensnormen aan zijn laars. Hij maakt een grote zooi van het huis en draait keihard muziek op de meest rare tijden. En nou zijn de huizen in mijn buurtje best gehorig, dus ook de buren hebben er last van. Ik heb wel eens met ze gepraat en ook van hen hoor ik dat hij gewoon niet naar ze wil luisteren. Ik kan ook zeggen wat ik wil, maar hij doet er niets mee. Zelf heeft hij er geen last van.
Het eerste wat ik gedaan heb is een briefje voor de buren schrijven waarop ik zei dat Victor net was opgekrast. Toen ging ik naar de winkel om het huis flink onder handen te kunnen nemen met een lading vuilniszakken, doekjes, schoonmaakazijn en schoonmaakhandschoenen. Toen ik terugkwam waren net de buren van nr. 3 even buiten, en die waren blij met het nieuws. Ik zei tegen de buurvrouw 'Ik hang de vlag uit!' 'Heb je goed!' zei ze,'Ik doe mee!'.
En toen begon ik met het desinvictoren van het huis. Want denk maar niet dat hij had opgeruimd. Alleen zijn eigen kamer, die ik gewoon in kan omdat hij het slot had gemold. Dus ik heb er even een kamer bij. Lekker alle deuren en ramen opengegooid om te luchten, en slechts gekleed in zwembroek en sandalen, en schoonmaakhandschoenen (ja, die waren nodig) ging ik aan de slag.
Hoe het was..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vier uur, acht vuilniszakken, flinke scheuten schoonmaakazijn, scheuten gootsteenontstopper, twee sponsen, een huishouddoekje, een stofzuiger, een stoffer en blik en een kleine herindeling later ziet het er nu een stuk beter uit.
Afbeelding
Afbeelding
Die afwas komt morgen wel. Ik heb wel wat lekkers verdiend, vind ik zo.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Suus »

Rosébier? Gatverdamme.

Hoe krijg je een gootsteen zo grijs trouwens? Bij mij worden ze alleen maar wit van alle tandpasta :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Ardan »

Ik had nog nooit rosébier gehad, maar vriendinnen van mij zijn er altijd enthousiast over, dus ik dacht, ach, eens proberen, en het was best lekker :) maar nu toch maar aan een witbiertje.

Die gootsteen is grijs van de baardhaartjes van Victor. Ook loopt-ie voor geen meter meer door, ik heb hem net gevuld met heet water, allesreiniger en een scheutje ontstopper, dus als-ie ergens vanavond laat MISSCHIEN is leeggelopen gaat de hele fles ontstopper erin. Tandenpoetsen dus ik dus altijd op de wc, want die loopt wel door, en die in de keuken is me te smerig. Maar nu niet meer :) Die bovenste foto van de keuken was trouwens al gemaakt toen ik al een beetje opgeruimd had, dus het was nog erger..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Suus »

Je moet er Driehoek Sodapoeder (Nu ook in fles!) ingieten, en dan kokend water erbij. Lost alles op!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Daniel »

De HG Vloeibare ontstopper deed het bij mij ook erg goed toen m'n doucheputje zodanig verstopt zat dat de badkamer een soort van zwembad werd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Klaasje »

Ik zat net rustig tv te kijken toen opeens een brandweerauto langskwam. Ok, normaal, langs mijn huis over de busbaan is de snelle route naar de A6. Daarna kwam er nog een, en een ambulance. Het geluid werd niet zachter en er kwam ook niets langs. Toch maar ff P2000 opgezocht. 50 meter bij mijn huis vandaan bleek een ander huis in de hens te staan. Maak je zoiets ook een keer mee.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door STF »

Goed werk Ardan! En dat bij die hitte...
Had je er niet beter een OVNL meeting van kunnen maken, barbequen in de achtertuin met vooraf een "verrassings-opdracht"...

Komen we daar binnen, sta jij daar met een lijst en allerlei materiaal klaar;

Willen find_your_spot en STF naar voren komen, jullie gaan de badkamer schoonmaken!
Geert en Wubbo aan slag in de huiskamer!
Fles en Vinny jullie gaan de keuken boenen!
Dexter en Caspar de tuin is jullie domein!

8-)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten