Mag ik even kwijt #85

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Fles »

Gertjan schreef:Ik rij nu bij gorinchem door de polder in een fikse onweersbui. I love my job, onbetaalbaar dit.
Ja, zat je niet vanaf half elf vanochtend in de bomkelder met je broodtrommeltje en je thermosflesje zoals je NS-collega's? _O-
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Fles »

Waarom hebben Nederlanders van die grote neusgaten? :o

Lucht is immers gratis
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door STF »

Thom91 schreef: Verder ben ik blij met een pc voeding met blikseminslag beveiliging op dit soort momenten :P
Is ie wel aangesloten op een randaarde stopcontact? Anders werkt het namelijk niet, een veel gemaakte fout aangezien de computer vaak in huiskamer of slaapkamer staat en lang niet altijd randaarde aanwezig is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Suus »

Bij mij zijn alle stopcontacten geaard *O*

Mijn eerste huis trouwens waar dat is zo trouwens :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Thom91 »

STF schreef:
Thom91 schreef: Verder ben ik blij met een pc voeding met blikseminslag beveiliging op dit soort momenten :P
Is ie wel aangesloten op een randaarde stopcontact? Anders werkt het namelijk niet, een veel gemaakte fout aangezien de computer vaak in huiskamer of slaapkamer staat en lang niet altijd randaarde aanwezig is.
zeer correct ;)
Laatst gewijzigd door Thom91 op di 28 jun 2011, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door webguy »

Hoop je... Ik heb ook vaak genoeg stopcontacten gezien met randaarde waarvan het aardedraad in het stopcontact nergens op aangesloten is...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Daniel »

Tja, voor dit soort avonden zorg ik nou altijd dat de accu van m'n laptop opgeladen is... kan die er zo in en de stekker eruit. Blijft toch de beste manier om problemen te voorkomen :wink:

Alleen mag de digitenne ontvanger nou toch wel weereens signaal gaan doorgeven nadat de stroom er een tijdje af geweest is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Caspar »

Er staan hier buren met wijn en borrelnoten op hun balkon, met foto camera's in de aanslag om bliksem op de plaat te zetten. :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door STF »

webguy schreef:Hoop je... Ik heb ook vaak genoeg stopcontacten gezien met randaarde waarvan het aardedraad in het stopcontact nergens op aangesloten is...
Klopt, met name hier in Luxemburg waar men al jaren geen stopcontacten meer zonder randaarde verkoopt (terwijl die in Nederland nog gewoon in de bouwmarkt liggen) is de aardpool regelmatig totaal niet aangesloten of gewoon rechtstreeks aan de nuldraad gekoppeld (was vroeger in Duitsland en Luxemburg toegestaan). Nou moet ik er wel bij zeggen dat heel Luxemburg een TN-CS elektranet heeft, dat wil zeggen dat je geen eigen aardpen in de meterkast hebt maar de nul en aarde gebundeld via een dikke draad naar het trafohuisje lopen maar tussen de groepenkast en de stopcontacten horen dit gescheiden draden te zijn. In Nederland heeft men bijna overal een TT elektranet waar je een eigen aardpen hebt dus daar zou het uit den boze zijn om in een stopcontact de aardpool met de nulpool te verbinden aangezien beide functies een totaal andere richting uit gaan, bij het verlaten van het huis.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Suus »

webguy schreef:Hoop je... Ik heb ook vaak genoeg stopcontacten gezien met randaarde waarvan het aardedraad in het stopcontact nergens op aangesloten is...
Elektra komt uit 2007-2008, dus ga er maar van uit dat het dan allemaal goed zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door STF »

Kun je ook super eenvoudig testen, neem een spanningszoeker en prik die in de voedende pool van het stopcontact zodat het lampje gaat branden, tik dan met de vinger van je andere hand de randaarde aan, wanneer het lampje van de spanningszoeker aanmerkelijk feller gaat branden weet je dat het aangesloten is.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Thom91 »

Slaap zacht, ik hoop dat het goed gaat afkoelen vannacht..

Afbeelding [Mobiele post]
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Slaap zacht, ik hoop dat het goed gaat afkoelen vannacht..
Little chance ;)

Maar slaap lekker :W
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Thom91 »

Goedemorgen!

Ziet er weer lekker uit het spoor.. Overal logistieke problemen :')

Afbeelding [Mobiele post]
Komt wel goed schatje.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door TheKnitter »

Gister van de RET de RET 1 dag gekregen, naar aanleiding van de vorige staking 24 uur lang. En dat met een Studenten OV :mrgreen:
Laatst gewijzigd door TheKnitter op wo 29 jun 2011, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door find_your_spot »

KM46 schreef: Deze vergoeding was zeker weer eens alleen voor mensen met een persoonlijke ov-chipkaart (die ik niet heb)?
Je kon kiezen uit een RET dagkaart, Fast Ferry dagkaart of een bon van 5 euro voor de Broodexpress.
Alleen als je een RET jaarabonnement had kreeg je deze bon thuis gestuurd.

Als het goed is moeten inmiddels meerdere mensen van het forum ook de bon thuis hebben ontvangen.

Waarom heb je dan geen persoonlijke OV-chipkaart?
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Fles »

ons leidingwater is bruin :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Suus »

Is er ergens een lek of hebben ze gewoon ergens de stroomrichting van een waterleiding omgedraaid?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Klaasje »

Dat kan wel eens gebeuren als een stuk waterleiding wordt vervangen. Meestal is het niet schadelijk voor de mens. (Dit zal maar net die ene keer zijn dat het wel schadelijk is. :X )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Suus »

Ik heb wel eens een informatiefolder van Oasen gekregen daarover.

Soms worden waterleidingen gespoeld of wordt de stroomrichting omgedraaid. Normaal stroomt het water door een leiding altijd een kant op, waardoor de afzetting in de buis zo wordt dat deze blijft zitten terwijl het water doorstroomt. Als het water vervolgens de andere kant op stroomt kan er water tussen de afzetting en de wand van de leiding komen en door de druk van de stroming breekt vervolgens de afzetting af van de wand en wordt deze met het water afgevoerd. Omdat de afzetting uit het drinkwater komt is het niet schadelijk, maar na een korte periode van doorspoelen zou het uit de meeste kranen wel verdwenen zijn omdat er vaak heel veel aansluitingen zijn waarover het bruine water wordt verspreid.

Een waterleidingbedrijf moet dit wel altijd aankondigen (meestal doen ze dat met een briefkaartje een paar dagen van te voren), als dat niet het geval is zou ik wel het waterleidingbedrijf even opbellen.

Hey Justin, doe de kraan eens dicht :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Gertjan »

Fles schreef:
Gertjan schreef:Ik rij nu bij gorinchem door de polder in een fikse onweersbui. I love my job, onbetaalbaar dit.
Ja, zat je niet vanaf half elf vanochtend in de bomkelder met je broodtrommeltje en je thermosflesje zoals je NS-collega's? _O-
Neuh, wat moet ik in die rukbunker? Zelfs een windhoos krijgt ons niet klein (A)
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Caspar »

Jammer dat het zomerse weer verdwenen is :(
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Fles »

Gertjan schreef:Neuh, wat moet ik in die rukbunker? Zelfs een windhoos krijgt ons niet klein (A)
Ik hoorde dat er 3 stellen stuk gegaan waren? En dat "de drie nieuwe" meteen vanuit Leidschendam ingezet zijn? Is dat hetzelfde spul of is daar wat aan veranderd / verbeterd / mooier kleurtje / weet ik het?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Justin »

Lol, dat zal m'n zus en haar vriend wel zijn ;-). Die douchen kneiterlang... Aangezien ik zelf vaak sport douche ik in de sportschool vrij vlugjes. En thuis bij het wassen 's ochtends doe ik het ook snel :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #85

Bericht door Suus »

Wat er bij de Albert Heijn aan de hand is, ik weet het niet, maar wegens een technische storing hebben ze helemaal NIETS.

Geen groente, geen fruit, geen vlees, geen vis, geen zuivel. Als dat zo doorgaat is de supermarkt over een paar uur helemaal leeg :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten