Weerberichten-gekwek #13

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Etienne »

Het onweer hield niet op vannacht :x
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Ardan »

Nadat het gisteravond in Zwolle rond 10 uur keihard begon te waaien, en een hijskraan in de verte daardoor begon te draaien en zo, maar even de moeder van mijn vriend opgebeld. Zij woont 10-hoog en zag alles aankomen. Leek me wel gaaf om van zo hoog het onweer te zien, maar ook vanaf 2-hoog zagen wij alles goed. Ze adviseerde me te blijven overnachten aangezien onweer nog wel eens wil kaatsen tussen de Vecht en de IJssel/Veluwe. Ook mijn vriend was niet gerust en wilde dat ik bleef slapen zodat ik niet door het noodweer naar Deventer moest. Het heeft even flink geregend en het weerlichtte ook heel veel, met enkele rake inslagen. Uiteindelijk de rest van de nacht een paar regentjes gehad, maar geen onweer meer. Toch nog een plaatje, met ook de bewuste hijskraan (en de flat van mijn schoonouders rechts xD )
Afbeelding
Vanmorgen naar huis met lichte motregen. Rest van de dag bewolkt, maar aan het eind van de middag, en ook nu...
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Etienne »

Vannacht heeft het hier nog behoorlijk gehoosd en ge-onweert, niet te zuinig..... -o-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Michael »

Wij hebben hier in Terheijden Dinsdag geen last gehad van het noodweer. Wat een geluk zeg
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Fles »

hier is het heerlijk weer :) Beetje frisjes nog. Al die airco's in de bus hoeven ook niet eigenlijk, als het buiten net 15 graden is of zo :')
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Daantje »

Hier vannacht rond vier uur/half vijf ook noodweer, zo mogelijk nog heftiger onweer en regen dan in de nacht van dinsdag op woensdag. Als ik op teletekst kijk heeft het alleen in de regio Rotterdam flink geregend. Nu is het best lekker weer. Net een stukje gefietst en het zonnetje schijnt lekker en echt koud is het ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Suus »

Sodeju. Ik ging rond kwart over elf weg bij het restaurant in Amsterdam-Centrum, maar het was een behoorlijke stortbui die over mij en mijn fiets heenkwam. Helemaal erg werd het toen ik over een stukje fietspad in de Weesperzijde tussen de Eerste Oosterparkstraat en de Grensstraat tussen twee drempels in een hele diepe plas terecht kwam waarbij mijn rechtervoet drijfnat werd. Toen ik Diemen inreed ging het gelukkig over in miezer *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Daniel »

In Amersfoort stonden gisteravond ook nog wat straten blank zag ik vanuit m'n raam. Was vanmorgen nog merkbaar op de fiets naar 't station, fietspad langs het PON-lijntje was volledig bedekt met een laag drab die uit de putten omhoog was gekomen.

Maargoed, mooi weer om weer aan het werk te gaan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Etienne »

Hier is het al sinds vanochtend vroeg droog, gisterenavond moest ik zelfs m'n ouders ophalen omdat ze niet door de regen wilden lopen :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Fles »

Nou, ik ben het wel weer zat nu. Dit wordt net zoeen sch**tzomer als vorig jaar :neg:

In ieder geval tot na het weekend houden we dit weer. Veel regen en 15 graden. Bloody half juli gewoon he :N
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door STF »

Hier is het weer best redelijk, vanmorgen en gistermiddag weliswaar een klein beetje regen gevallen maar de afgelopen dagen was het prima weer.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Wubbo »

Zelfs de hond heeft geen behoefte om naar buiten te gaan, terwijl het toch hondenweer is... Het beest keek eens naar buiten, draaide zich om en ging weer in haar mand liggen. En terecht natuurlijk, ik heb het nog niet droog gezien vandaag.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Geert »

Twee keer nat geregend bij het oversteken van de parkeerplaats en mijn paraplu kan bij het vuilnies nadat-ie twee keer was omgeklapt... In het ziekenhuis aan de overkant van de straat gutste het water vanaf het plafond naar beneden, een hele binnenmuur was nat en ik zag op verschillende plekken plassen water. :shock: Lekker weertje hoor ;)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Justin »

Och, vandaag al 3x nat geweest: van huis naar Zwd, van Dtz naar TU, van TU naar Dtz en moet zo nog naar huis met tegenwind helaas. Ach ben toch al zeiknat, erger kan het niet worden, ben nog steeds nat.... misschien maar in boxer buiten lopen... hummmm =p ;-)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Fles »

Wat een waardeloos weer. Bah. Zo heb ik nog niks aan mijn op zich best wel lekker lange weekend. :neg:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Daantje »

Ik had iets langer doorgewerkt omdat ik wat af moest maken en een collega bood toen aan om me thuis te brengen (hij woont vlakbij maar werkt tot later dan ik). Leek me een goed idee zodat ik niet door de stromende regen naar de bushalte hoefde te lopen, helaas stond zijn auto op het parkeerterrein wat veranderd was in een zwembad waar ik doorheen moest. M'n schoenen en sokken zijn doorweekt en ook de onderste 30 cm van m'n broekspijpen is nat :( Ben nu thuis met droge sokken en een joggingbroek, hoop dat m'n schoenen morgenochtend weer droog zijn.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door mb90 »

Gelukkig stonden er voor mij geen buitenactiviteiten gepland, want het was en is behoorlijk nat en koud. In 24 uur is er nu 60 mm regen naar beneden gekomen en is het ook niet warmer dan 14 graden geweest. Alsof het niks is en daarbij waait het ook nog eens hard. Mijn ouders hebben het echter slechter, die zitten op een camping in Brabant, waar ze ook dinsdagavond al wat overlast hadden. Ik had de keuze om deze week mee te gaan, maar ik ga alleen morgen met lekker weer maar even buurten. :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door ODRAIL »

Mijn regenjas heeft het vandaag niet overleeft. Het was al een oudje maar toch. Heb wel mijn bril maar elke keer afgezet. Ik verbaasde me dat ik nog zo goed zie zonder bril.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Suus »

Van het weerbericht in de krant wordt ik nog niet enthousiast: "Na twee dagen herst volgt een magere rentree van de zomer".

Als ik naar buiten kijk lijkt het echter op de goede weg te zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Fles »

Vandaag is het inderdaad prima weer. Morgen ook nog naar het schijnt, dus gauw een leuk rondje plannen :P

Zondag gaat het weer regenen en dan blijft het weer een tijd regenen -o-

Oh wacht, zaterdag wordt het alweer K met P -o-
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Daantje »

Vanavond lekker gebarbecued, was er prima weer voor :) Ik neem het er nog maar ff van nu het nog kan, morgen wordt het alweer bagger.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Daniel »

Mwoh, verwachtingen die ik tot nu toe heb gezien geven hier pas flink wat regen in de nacht naar zondag...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Daantje »

Erwin Krol voorspelde voor het westen aan het eind van de ochtend al gespetter en rond 16.00 uur in heel Nederland regen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Daniel »

Tja, teksten over de verwachting komen weereens niet overeen met de bijbehorende neerslagverwachtingen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #13

Bericht door Justin »

Nou reuze. Ik zie op weeronline voor Dordrecht t/m 28 juli elke dag regen... Ik denk dat ik maar vervroegd ga emigreren -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten