Het Grote Blundertopic #6

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Ah, dat lijkt wel een zekere ruimte op m'n werk... daar staat ook al maanden een desktop ondersteboven op een tafel, gelukkig hebben we de CD-ROM drive ervan nog niet nodig gehad :mrgreen:
:D zo wilde ik eens een keer wat geheugen bij prikken in de mailserver. Groot lomp ding, 4 of 5 u hoog, hangt gelukkig onderin het rack, boven de UPS. Zo gepiept zou je denken. Dus ik mail een mailtje rond. Onderhoud mailserver, even geen mail, geschatte tijd max 15 minuten.

Dus ik breng dat ding down, loop naar de serverruimte, haal dat ding uit het rack. Hmm. Geen handvat/ringetje/deksel? :?:

Ja ja, hing die enorme bak OP ZIJN KOP in het rack. Vlak boven de grond. Mên wie verzint zoiets :cry:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Daniel »

IT die je een ticketnummer mailt als je een storing waardoor de mail niet werkt doorgeeft vond ik vorige week ook wel een fraaie :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Fles »

Daniel schreef:IT die je een ticketnummer mailt als je een storing waardoor de mail niet werkt doorgeeft vond ik vorige week ook wel een fraaie :P
Ja hoe vaak je dat niet ziet gebeuren.. :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Ik had woensdag een vervelende. Ik had echt net bakje koffie gekregen van mijn collega, maar ze had hem een beetje vervelend neergezet. Toen ik de perforator aan een studente wilde geven nadat ik hem zelf had gebruikt stoot ik dus dat bakje koffie om, zo pats boem in het toetsenbord. Het toetsenbord had al erg veel overleefd (het was nog een model van Compaq), maar warme koffie was blijkbaar toch net iets te veel, want er kwamen alleen nog maar bijzondere tekens uit na een uurtje drogen... Maar met een spoedje had ik al binnen vier uur een nieuw toetsenbord :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Caspar »

Ik was gisteren op bezoek bij wat mensen, plof op de bank, scheurt mijn broek ter hoogte van mijn kruis open :shock:
Het was gelukkig maar een scheurtje van een paar cm wat je niet heel opvallend ziet, maar het geluid erbij was zo gênant :oops:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Gaan we Dexter nadoen, Caspar :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Michael »

Ik maakte gister een blunder op het werk. Ik was de zak met Ketchup aan het vervangen. Bee weet wel welke ik bedoel denk ik. En toen ik hem vervangen had hing ik de bak met de zak met ketchup ein op zijn plek- Wat bleek. Ik had die bak niet goed dichtgedaan met als gevolg dat toen ik ketchup stond te tappeb heel die zak eruit viel. Met als gevolg dat heel de vloer onder de ketchup zat :oops:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Ah, de ketchupkraan noemde ik dat altijd :P

Maar die bak is toch niet van de muur te halen? Wij moesten altijd de kraan van de oude zak schroeven, dan even goed schoonspoelen met warm water, vervolgens de dop van de nieuwe zak eraf halen en de kraan erop schroeven, en dan in de bak laten zakken, en de kraan doe je dan door de gleuf die in het midden van de bak zit. Zal wel een hoop troep opgeleverd hebben, 10 liter ketchup over de vloer :')

Maar ach, ik heb wel eens een doos Coca Cola Lightsiroop laten vallen, 25 liter superplakkigere siroop verspreid over de volledige sink :X :') :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Ardan »

Ik heb vorige week twee keer ruzie gehad met de handdoekenautomaat in het damestoilet. Het zo'n lange rol, die je uit de automaat kunt trekken en de andere kant vanzelf weer oprolt, je kent dat wel.
Nou kreeg ik van een gast de melding dat-ie het niet meer deed. Ik met sleuteltje erheen, ding opengemaakt, bleek er een prop te zijn ontstaan in de automaat. Ik heb de oprol-rol eruit gehaald om af te wikkelen en opnieuw in de automaat te doen, alleen had ik niet echt door dat de rol om een loden buis wordt opgerold en die liet ik nou nét recht op mijn teen vallen.. heb wel even een pijndansje gedaan daar :')

Om even verder te gaan in 'dingen laten vallen': vriendlief liet vorig weekend een fles Baileys vallen. Dat geeft troep!
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Michael »

Bee schreef:Ah, de ketchupkraan noemde ik dat altijd :P

Maar die bak is toch niet van de muur te halen? Wij moesten altijd de kraan van de oude zak schroeven, dan even goed schoonspoelen met warm water, vervolgens de dop van de nieuwe zak eraf halen en de kraan erop schroeven, en dan in de bak laten zakken, en de kraan doe je dan door de gleuf die in het midden van de bak zit. Zal wel een hoop troep opgeleverd hebben, 10 liter ketchup over de vloer :')

Maar ach, ik heb wel eens een doos Coca Cola Lightsiroop laten vallen, 25 liter superplakkigere siroop verspreid over de volledige sink :X :') :cry:
Bij ons hangt ie aan de tafel met de muffintoaster en nog een toaster. Als we de ketchup vervangen moeten we die bak eraf halen. aan de achterkant zit een slotje die moeten we openmaken dan kan die bak open en dan de ketchup vervangen. Ik was de ketchup aan het tappen toen het gebeurde. Ik had het geluk dat toen die ketchup viel dat het kraantje dichtsprong toen ie op de grond terecht kwam. Dus gelukkig lag niet de hele zak over de vloer maar een deel van de zak
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Ardan »

Ik stond gisteren in Zwolle als dj, en terwijl ik een cd-hoesje weglegde drukte ik daarmee per ongeluk de stopknop van de lopende cd in :lol: er ging even een 'foutje, bedankt!' door de microfoon :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Meltrain »

Ik wilde gisteravond voor de grap tegen een vrouwelijke collega "Goedendag, mijn vriendin" zeggen in het Frans, maar ik kwam er snel achter dat ik al te lang (vier jaar) geen Frans meer heb gehad. :P
Via "Bonjour, ma amie" en "Bonjour, m'amie" kwam ik uiteindelijk bij het (juiste) 'Bonjour, mon amie' uit. :lol:
('Amie' is weliswaar vrouwelijk, maar omdat het met een klinker begint, komt er toch 'mon' voor i.p.v. 'ma'.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Dafdriver »

Gisteren de gsm via de bluetooth functie van mijn navigatie ingesteld omdat ik nog telefoon zou krijgen terwijl ik onderweg was. Afijn onderweg werd ik 2 maal gebeld door onze planner die op zijn vrije Zaterdag nog iets moest regelen voor mijn werk komende Maandag. Presteer ik het bij beide "telefoontjes" de "weiger" toest te gebruiken op de navigatie. En tijdens één van die gesprekken kwam er een andere blunder te voorschijn ze hebben afgelopen Vrijdag de lading in de verkeerde volgorde in de trailer geladen wat ook weer de nodige discussie opleverde en dat op de vrije Zaterdag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Ik ging een ei koken. Dus ik prik er een gaatje in met een eierprikker en het hele ei knalt open :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Stefan »

Bekend probleem. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door tsov »

Al de tweede keer in iets te korte tijd dat ik met een (vrij) nieuw t-shirt aan iets te enthousiast met bleekwater in de weer ga... :X
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Ardan »

Geen blunder van mij, maar wel van twee verschillende kassières van de Gappie to go.
In Amersfoort haalde ik een breker en een croissantje en betaalde met 20. Ik kreeg echter wisselgeld terug dat tot 10 ging. 'Eeh, ik betaalde met 20..' 'Oh ja, sorry! Goed dat je het zegt!' Dus hij mij extra geld geven. En toen klopte het nog niet want hij gaf 5 terug, nam het meteen weer in, wilde twee vijfjes geven, maar besloot er toch maar een tientje van te maken :roll: Ik sloot het gesprek af met 'het is ook nog vroeg heh :) '

Op Alexander hetzelfde, moest ik 2,85 betalen en ik betaalde met 5, krijg ik 2 euro terug en de geldla werd dichtgekwakt. Niet dat ik moeilijk doe over 15 cent, maar bleef wel even staan met een blik van 'eeehh..' Maar ze kwam er zelf al achter dat het niet helemaal klopte :lol:

Tijdens de les communicatie op school vanmorgen gingen we in groepjes met portofoons spelen. De ene helft van het team ging een paar etages naar beneden en kregen een papier mee met wat symbolen erop, die wij moesten natekenen. Ze stormden de klas uit, maar ja, als je niet hebt afgesproken op welke frequentie je gaat spreken, kun je wel blijven zoeken naar elkaar... uiteindelijk ben ik maar naar beneden gelopen van 'hee hallo, op welke zender zitten jullie eigenlijk??'
Laatst gewijzigd door Ardan op di 13 sep 2011, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door STF »

Ik ging vanmiddag de auto van mijn moeder wassen, zo'n twee uurtjes bezig geweest en wil terug de werkplaats in lopen om de kraan dicht te draaien en de tuinslang af te koppelen; zie ik in de kinder-speelruimte die nog voor de werkplaats is de hele vloer onder water staan dus je kunt wel raden hoe erg het er in de werkplaats zelf uit zag... De slang was zo te zien een beetje geknikt en daardoor gaan lekken maar als dat twee uur achter elkaar is, dan heb je best een behoorlijk waterballet... Ruim een halfuur bezig geweest met weg wisseren en opdweilen...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Stefan »

Normaal kijk ik nooit 's avonds naar m'n schoolrooster omdat ik het altijd wel aardig uit m'n hoofd ken, gisteren ging ik ineens twijfelen en dat was maar goed ook, anders had ik vanochtend voor Jan Droppie op school gestaan om 8.30.. (A) :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Gertjan »

Sta je bij een niet neder te noemen bouwmarkt een hele kar vol te laden, kom je erachter dat je bankpasjes thuis liggen, en je net 16 euro in je portemonnee hebt (lag voor 50 euro zooi op de kar). Ik snel terug naar me auto, kijken of ik daar nog wat had liggen, maar verder dan 15 euro aan kleingeld kwam ik ook niet (ja, ik heb een relatie met de blikjesautomaat ja! koffie is gratis bij ons :wink:)
Dus maar even de kar bij de klantenservice neergezet en snel die plastic rommel wezen halen.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Thom91 »

Ik snap niet dat mensen hun bankpassen etc uit hun portemonnee halen? :X
Komt wel goed schatje.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Gertjan »

Portemonnee zit altijd in mn tas, als ik tijdens me werk dus even iets moet kopen moet ik heel dat kreng opgraven. Aangezien ik toch bijna altijd pin, zit dat pasje dus ergens in mn jas, colbert of overhemd. (Nu dus ook, alleen mn colbert hing thuis :lol:)
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Fles »

Ik wou vanmiddag uitchecken met mijn OVC : BLIEDOEWIEP: Probeer opnieuw

:?: Nog een keer dan. BLIEDOEWIEP: Probeer opnieuw

:evil: gloeiende. Nog een keer dan. BLIEDOEWIEP: U bent al uitgecheckt

Krijg nou wat! :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Daniel »

Ik had vanmorgen op m'n werk wat droogijs (=koolzuursneeuw) nodig, maar er kwam alleen gas uit de cilinder en kreeg geen ijs. Collega erbij gehaald... "o, dan is 'ie leeg" :P
Goed, dan dus maar de cilinder even vervangen... hebben ze er eentje geleverd die een kap rond de kraan heeft met een kleiner gat. Daar past de steeksleutel om het benodigde hulpstuk vast te draaien dus amper in :roll: Maargoed, 'tis gelukt uiteindelijk.

Later op de dag was m'n product klaar, moest er alleen nog even een analyse op doen. Monster ging prima, maar de standaardoplossing leverde wel heel kleine piekjes op. Nog een keer dat monster gemeten, maar toen kreeg ik nog kleinere piekjes.
Uiteraard daarna pas op onderzoek uit gegaan: waren de flesjes met spoel-oplosmiddel van de gaschromatograaf leeg, waardoor de naald verstopt was geraakt en ik dus zo goed als niks injecteerde. Ja, dan is 't niet zo gek dat er ook niks uit komt :P

Achja, we zullen het er maar op houden dat het de 13e was vandaag....
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Etienne »

Weet niet of het onder de categorie blunders valt, maar ach.

Op m'n eigen laptop thuis type ik altijd heel snel, maar juist nu ging dat fout. Afgelopen zondag douw ik te hard op de onderzijde van een toets, waardoor die toets dus van het toetsenbord springt en er zodoende op de plaats van de "4" een gat zit. :roll:

Gelukkig heb ik niet zo vaak een $-teken nodig
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten