Het Grote Blundertopic #6

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Het is heel simpel. Het is een mondje, zoals de meeste paslezers en daar duw je je pas net zo ver in totdat het schermpje boven het mondje welkom toont. De pas hoeft er niet op een speciale manier in ofzo, alleen even erin drukken. Zo moeilijk is dat toch niet?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door STF »

Kun je het nog een keer uitleggen Bee, we snappen het niet? Het is zo ingewikkeld... :mrgreen:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door webguy »

Nee, ok, maar dat soort kaartlezers zijn stom, want het is contactloos, waarom moet ik 'm er dan helemaal instoppen? Als 'ie contactloos is hoeft 'ie niet uit m'n portemenee. Het blijft domme actie, maar het ontwerp is ook niet het geweldigste...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Er kunnen ook chipknips in, dus contactloos is niet mogelijk.

Afbeelding

Hoe simpel kan je een paslezer maken :?:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Geert »

Dat is ook zo bij de oplaadautomaten voor ov-chipkaarten die in de supermarkt staan toch? Beetje suf inderdaad dat de voordelen van contactloze kaarten zo niet worden gebruikt.

@Bee: die ken ik. Die zitten bij de unversiteit Utrecht ook op de koffieautomaten. Magna Carta heet het geloof ik :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Ah, een ervaringsdeskundige. Ze zijn eenvoudig in gebruik toch, of niet soms :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Geert »

Ja, maar ik gebruik het dus altijd voor de koffie. Dan gaan het gebruik van zo'n ding al helemaal op de automatische piloot :lol:
Kunnen jullie er trouwens ook chipknips instoppen? Daarvoor is dat gleufje dus, de RFID-kaarten zijn bij ons alleen voor de koffiekaarten van het personeel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Zoals hierboven vermeld 8-)
Bee schreef:Er kunnen ook chipknips in, dus contactloos is niet mogelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Michael »

Op mijn oude school werkten we ook met dat systeem. In ons schoolpasje zat een chip. En die kon je bij een apparaat opladen. daarmee kon je kopieren. Blikjes drinken, snoep uit de automaat halen en ook bij de kantine broodjes en dergelijke betalen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Hij gaat lekker met de blunders, nu krijg ik ook meldingen die door iemand anders zijn aangemaakt in mijn mailbox, omdat de medewerkster van de klantenservice blijkbaar standaard mijn inlognaam invult _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Het is heel simpel. Het is een mondje, zoals de meeste paslezers en daar duw je je pas net zo ver in totdat het schermpje boven het mondje welkom toont. De pas hoeft er niet op een speciale manier in ofzo, alleen even erin drukken. Zo moeilijk is dat toch niet?
Unit in de gleuf en drukken. Mja dat snappen niet alle vrouwen eah!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Ik ontving anderhalf uur geleden een mailtje dat niet voor mij bestemd lijkt:
Beste bewoner van de Prinsengracht 239,

Binnenkort zal de brandmeldcentrale van uw pand worden aangezet.

Klik | om alle informatie inzake deze activering en belangrijke aanvullende informatie te lezen.
Ik woon (helaas?) niet op de Prinsengracht en een link is er ook niet :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Justin »

Vandaag had ik mijn laatste werkdag op de WUR zelf, dus had ik een afscheidsmail met contactgegevens van mijn opvolger en zijn postadres daarin vermeld... Oeps, bleek een oud adres te zijn, kan ik mooi weer een erratum sturen naar iederen... Mooie afsluiter =(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door ODRAIL »

Justin schreef:Vandaag had ik mijn laatste werkdag op de WUR zelf, dus had ik een afscheidsmail met contactgegevens van mijn opvolger en zijn postadres daarin vermeld... Oeps, bleek een oud adres te zijn, kan ik mooi weer een erratum sturen naar iederen... Mooie afsluiter =(.
weet je al wat je hierna gaat doen?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Justin »

Volgende week zit ik nog een week lang in Enschede, omdat ik colleges moet geven vanuit mijn functie, alhoewel m'n formele functieoverdracht pas aanstaande vrijdag is. Ik was alleen gestationeerd in Wageningen, dus vandaar dat ik er vandaag afscheid nam.

Vanaf 5 september werk ik fulltime bij een gis-bedrijf vlakbij Rotterdam Centraal. De woon-werkreistijd daalt van ruim 150 minuten naar maximaal 40 minuten :). My long distance commuting train journeys are coming to an end after six years!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Achter een gebouw waar ik werk is een klein straatje, en daar staat al bijna drie maanden een geel bord met een uitroepteken in een rode driehoek met als onderschrift: Schilderen lantaarnpalen. Okee, het zal wel.

Kijk ik vandaag uit het raam, ligt de hele straat open, nergens een bord ervan te bekennen, behalve het bord: Schilderen lantaarnpalen _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Caspar »

Vandaag een best vervelende blunder gemaakt: Ik was wat aan het opruimen bij mijn vader buiten, en gooide een boomstronkje een stukje aan de kant. Helaas gooide ik hem zo door een ruit van de buren heen :oops: :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Vandaag meerdere faals gezien.

Eerst op mijn werk een studente waar de overgewichtsproblematiek een "klein" beetje speelde. Haar jurk was langs haar heupen gaan oprollen waardoor het halve pantylijfje ook nog zichtbaar was. Maar hoe maak je dat een beetje subtiel duidelijk :shock:

Daarnet fietste ik door het park, stond een man langs de rand van het pad te pissen. Niet even subtiel in de struiken of tegen een boom, maar gewoon langs de rand van een groot grasveld :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Daniel »

In een poging ijsblokjes uit hun bakje te krijgen brak ik vanavond het complete bakje doormidden :oops: Nouja, was toch een rotding :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door STF »

Hmm ik dacht deze nacht allebei de friteuses tegelijk schoon te maken om tijd te besparen maar dat viel fink tegen, eigenlijk bespaarde ik er nauwelijks tijd mee waardoor ik nu pas "lunchpauze" heb (normaal gesproken een uur eerder) en heb nog een halfuur schoonmaakwerk in het sanitair voor de boeg, maar snel beginnen dus want het is al bijna bedtijd.

Kortom, van de tijdsplanning klopt deze nacht geen zak... :neg:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Caspar »

Mwa dat is geen blunder toch? Ik heb een keer gehad (in het hotel waar ik werkte) dat een collega een emmer water in een hete frituur liet vallen. Ik heb in een keuken nog nooit zo'n rook ontwikkeling meegemaakt. Het bruisde en maakte herrie en er kwam een dermate grote walm vanaf dat ik in een reflex besloot de (halfvolle) vuilnisbak over mijn hoofd te trekken, omdat het net leek alsof er een grote ontploffing aan zat te komen :?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door STF »

Haha een vuilnisbak over je hoofd... :lol:

Ik zie het wel als een blunder(tje), door te denken dat ik binnen nagenoeg dezelfde tijd even twee friteuses kan schoonmaken, terwijl het in werkelijkheid bijna twee keer zo lang duurde.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Fles »

Niet echt een blunder (nou van wel een voorafgaande blunder van een monteur natuurlijk) maar de oplossing _O_ :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VI67z9R5XLM[/youtube]

*O*
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door STF »

Vanmiddag een stopcontact in de garage van de wand gereden met de grasmaaier; omdat de ruimte nogal klein is parkeer ik hem zo dicht mogelijk langs de wand, KRAK hefinstallatie van de opvangbak tegen het stopcontact.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door microshit »

Blunder van Facebook
Afbeelding
Spot 'm maar :p
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten