Mag ik even kwijt #89

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Suus »

Ik vond gisteren een krantenartikel over het stadsarchief van Keulen, je kan in ieder geval niet zeggen dat het instorten van dat archief geen werkgelegenheid heeft opgeleverd :shock:

Om alle beschadigde documenten te kunnen restaureren is er voor een persoon genoeg werk voor de komende 6300 jaar. Zelfs als er 200 mensen aan het werk worden gezet is er nog voor de komende 30 jaar werk. Alleen is er dus vrijwel niemand te vinden die het werk kan. Er zijn nu 18 experts mee bezig en van de laatste 14 vacatures zijn er maar 2 gevuld.

Lijkt mij best mooi werk, maar je moet Duits als moedertaal hebben, dus zo'n beetje de hele wereld valt dan af :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Caspar »

Het was vanavond erg druk in het centrum van Hoorn:

Afbeelding
De kermis doet vandaag met dit aardige weer goede zaken en het vuurwerk was ontzettend mooi!
Volgens mij heeft ook de Horeca hier geen klagen vandaag...

Zelfs Prorail harkte nog lekker wat geld binnen; twee Boa's van Prorail hadden zich opgesteld nabij de overweg aan de Koepoortsweg in Hoorn om mensen op de bon te slingeren die met de auto over de overweg heen reden (=fietspad) en mensen die onder de half geopende bomen heen fietsten. Wat later toen het er echt druk werd, stonden ze meer de overweg vrij te houden, omdat er bij het sluiten van de bomen telkens fietsers tussen de sporen en de bomen achterbleven, omdat het simpelweg te druk was. Fietsfile vorming...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Fles »

Ik ga zo slapen. Morgen een slagje Gvc om een dame te ontmoeten waar ik niet echt a priori een enorme hekel aan heb of zo :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Zonet nog even deadlock dronken gevoerd met cola-vieux. Veel gekletst over de modelbouwhobby en het forumleven en zo. Was gezellig :)
Afgelopen nacht was het wel wat heftiger allemachtig zeg :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Daniel »

Niet te geloven hoe scheef muren kunnen staan zeg... loze ruimte in m'n keuken die kast moet worden is zowat nergens even groot. Gaat weliswaar om centimeters, maar 'tis ook zo lullig als je een balkje een centimeter te kort afzaagt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door waldo79 »

@Fles: kun je het nog wolliger en bloemrijker omschrijven :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door STF »

Zo me mailbox is weer opgeruimd, had al sinds december geen enkel bericht meer weggegooid dus was wel even een paar uurtjes zoet met bekijken wat er wel en niet weg kon.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door htm_tram »

Was een late dienst mee geweest met een Veolia chauffeur en een HTM chauffeur. Komen we terug op de stalling. Word ik ook nog uitgenodigd om mee te gaan op de nachtbus. Van de 6 lijnen 5 aan het doen. Erg gezellig. Elke keer een andere chauffeur. Lijkt wel dat sneldaten half uur de tijd om te praten :lol:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door htm_tram »

Nog 1 ritje om 06.00 kan kiesen tussen de n3 of de n4...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door htm_tram »

Ik zeg slaaplekker!
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Abracadabram »

Zeg tijdens het stappen nooit enthosiast tegen de meneer bij de ingang HOOOI, dan schijn je ineens te aangeschoten te zijn om naar binnen te mogen .....
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Fles »

waldo79 schreef:@Fles: kun je het nog wolliger en bloemrijker omschrijven :lol:
Ja hoor, makkelijk. Maar dat gaat jullie allemaal niks aan :P Ik zal het laten bij "het is "enigszins" uit de hand gelopen" (A)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
waldo79 schreef:@Fles: kun je het nog wolliger en bloemrijker omschrijven :lol:
Ja hoor, makkelijk. Maar dat gaat jullie allemaal niks aan :P Ik zal het laten bij "het is "enigszins" uit de hand gelopen" (A)
Hou deen sop met die holier than thou attitude :mrgreen: ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Hou deen sop met die holier than thou attitude :mrgreen: ;)
Ik begrijp er niet veel van, maar het "sop" gedeelte kan ik bevestigen :mrgreen:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
deadlock schreef:Hou deen sop met die holier than thou attitude :mrgreen: ;)
Ik begrijp er niet veel van, maar het "sop" gedeelte kan ik bevestigen :mrgreen:
:D :D Jij viesje Afbeelding
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Zo me mailbox is weer opgeruimd, had al sinds december geen enkel bericht meer weggegooid dus was wel even een paar uurtjes zoet met bekijken wat er wel en niet weg kon.
Je bracht me wel op een idee. Heb de mijne ook maar even opgeruimd. Maar toch blijft er meer over dan ik had gedacht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Caspar »

Erwin Kroll zei vrijdag dat men vandaag maar beter zo lang mogelijk kon uitslapen en zo vroeg mogelijk weer naar bed moet gaan ivb. het weer... Echter toen ik wakker werd scheen gewoon de zon, en is het hier heerlijk 23c geworden.
Om daar van te profiteren ben ik naar Alkmaar op en neer gefietst vanuit Hoorn. Van te voren mijn banden eens wat harder op gepompt, wat meteen goed merkbaar is in de weerstand op de weg.
De terugweg heb ik in 35 minuten afgelegd, wat neerkomt op een snelheid van 37,4km/u op mijn mountainbike. Ik haalde zelfs een wielrenner in 8-) :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Daniel »

Mwoh, ben eind van de ochtend in de miezerregen naar station Amersfoort gelopen en ga nu weer op een gitzwarte lucht af met de trein.
Overigens komen net een stel muzikanten langs die zowaar nog aardig konden spelen en zingen. Blijft niet toegestaan, maargoed was op deze manier minder overlstgevend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Caspar »

Is het dan zo lokaal het weer? Ik zat net in mijn zwembroek op mijn balkon wat bij te bruinen met een boek :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Daniel »

Nou ik heb ook lekker buiten gezeten bij m'n ouders hoor, Dordrecht was wisselen bewolkt. Rijd nu bij Gouda ri Amersfoort en links is het blauw met wat wolkjes, rechts gitzwart...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Overigens komen net een stel muzikanten langs die zowaar nog aardig konden spelen en zingen. Blijft niet toegestaan, maargoed was op deze manier minder overlstgevend.
Mag je als dit gebeurd tegen de muzikanten zeggen dat dit niet is toegestaan, of moet je het aan het treinpersoneel melden (als deze te vinden zijn).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Nou ik heb ook lekker buiten gezeten bij m'n ouders hoor, Dordrecht was wisselen bewolkt. Rijd nu bij Gouda ri Amersfoort en links is het blauw met wat wolkjes, rechts gitzwart...
Caspar schreef:Is het dan zo lokaal het weer? Ik zat net in mijn zwembroek op mijn balkon wat bij te bruinen met een boek :D
Hmm, Ik dacht dat er tijdje geleden op de tv (bij de nos) sprake zou zijn van regionale berichtgeving. Of was dit een mislukte proef?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Caspar »

Ik zag ook eens een keer een hele club met hun instrumenten nog verpakt in Aldi en Lidl tassen in Leiden Centraal in een s2100 stappen, en heb toen ook maar even de HC op de hoogte gebracht. Deze pittige dame had ze er meteen uitgegooid: No music in my traIn! Riep ze. :pos:

Op de stationstraverse in Hoorn zit ook een uur of 30 per week een meid van jaar of 18 met een instrument te spelen, hele dag het zelfde deuntje. Had al eens een rekensom gemaakt, volgens mij kwam het er op neer dat ze in het afgelopen jaar ongeveer 75.000 à 100.000 keer het zelfde melodietje heeft gespeeld daar.
Ga haar toch maar eens aanspreken als ik wat tijd heb, eens kijken of ze het vrijwillg doet... Als ze mij tenminste verstaat...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Fles »

Afbeelding Op zondag 14 augustus 2011 19:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me :(
:') _O-

ff quoten deze, is lachen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #89

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Ga haar toch maar eens aanspreken als ik wat tijd heb, eens kijken of ze het vrijwillg doet... Als ze mij tenminste verstaat...
Jij spreekt toch gewoon Roemeens? :Y
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 75 gasten