Het grote computertopic! #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

Waarom? Intern heb ik al gigabit. En zo spannend veel dataverkeer heb ik ook weer niet. Zelfs niet intern :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Ok, nja, dat was dus niet duidelijk... Ik dacht dat je dus ook intern een Fast Ethernet switch had maar wel CAT6 kabels :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

webguy schreef:Ok, nja, dat was dus niet duidelijk... Ik dacht dat je dus ook intern een Fast Ethernet switch had maar wel CAT6 kabels :)
Dat is het idd wel waarschijnlijk :D Maar zou ik echt het verschil merken? ;)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door ODRAIL »

Vanavond kreeg ik zowaar in windows vista een blauw scherm. Het was nog nooit gebeurd sinds ik windows vista draai. En ik draai vista vanaf 2008.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door deadlock »

Sinds 7 wil je toch geen Vista meer :S
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door ODRAIL »

Ok, ik zal het even uitlegen. Ik heb 1 computer met windows 7 er op en ik heb ook nog een computer met windows vista er op. Zo duidelijk misschien.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Vanavond kreeg ik zowaar in windows vista een blauw scherm. Het was nog nooit gebeurd sinds ik windows vista draai. En ik draai vista vanaf 2008.
De oorzaak is inmiddels gevonden: Ik had de computer te snel uitgezet, waardoor een aantal programma's niet goed waren afgesloten.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door ODRAIL »

Zojuist de overbodige registerrommel opgeruimd. Het scheeldt weer een stukje snelheid.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

NAL-storing op het werk, steeds meer iconen verdwijnen uit de NAL terwijl dat niet de bedoeling is. IT is "on his way" :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door deadlock »

Dat wordt een dsrepair unattended full op alle replica's 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Stefan »

Beetje jammer, de voeding van m'n PC heeft de geest gegeven. -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Mja, tenzij je een Gaming PC van 3000 euro hebt is dat haast nog wel het goedkoopste van de meest essentiele dingen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

KM46 schreef:Ok, ik zal het even uitlegen. Ik heb 1 computer met windows 7 er op en ik heb ook nog een computer met windows vista er op. Zo duidelijk misschien.
Waarom zet je geen 7 op die Vista-bak? Vista is gewoon avoidable at all cost -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Vista valt nog mee. Zou het Windows ME zijn dan zou je een medaille moeten krijgen voor het doorzettingsvermogen, dat is de grootste blunder ooit geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door STF »

Bij Windows 95, 98 en ME moest je vooral geluk hebben met je configuratie; op de ene computer draaide het als een zonnetje en op de ander zat er bijvoorbeeld net een hardware-onderdeel in waar het besturingssysteem niet goed mee overweg kon wat resulteerde in blauwe schermen. Zo was ik erg te spreken over Windows ME maar was 98 juist weer een regelrechte ramp op dezelfde computer...

Ik draai nu al tien jaar XP op mijn computer, heb nog nooit zo lang hetzelfde besturingssysteem gehad maar het functioneert gewoon prima dus blijf het gebruiken tot de ondersteuning qua updates en drivers weg gaat vallen (volgend jaar dacht ik).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Windows ME had twee enorme bugs, waardoor het praktisch onbruikbaar was. Er waren twee programma's die steeds meer geheugen gingen gebruiken, maar geen geheugen vrijgaven wanneer het nodig was, zogenaamde memory leaks. Daardoor crashten computers bovengemiddeld vaak. Veel mensen keerden noodgedwongen terug tot Windows 98 SE of gingen snel naar XP.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Of 2000... Maar daar had je (vaak) weer duurdere pc voor nodig. 2000 was overigens bijna tegelijkertijd uit maar een koning in stabiliteit. Zelden crashes of andere rarigheden...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door deadlock »

@Bee: WinME had wel meer dan alleen die twee bugs.

Windows 2000 was niet veel stabieler dan NT4 trouwens.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Stefan »

webguy schreef:Mja, tenzij je een Gaming PC van 3000 euro hebt is dat haast nog wel het goedkoopste van de meest essentiele dingen...
Dat wel.. Maar goed, toch weer 70 euro. :P Wat wel wat minder is, is dat gelijk m'n 1 TB harddisk 'meegegaan' is.. Heb niet alles als back-up, beetje jammer.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door STF »

Bee schreef:Windows ME had twee enorme bugs, waardoor het praktisch onbruikbaar was. Er waren twee programma's die steeds meer geheugen gingen gebruiken, maar geen geheugen vrijgaven wanneer het nodig was, zogenaamde memory leaks. Daardoor crashten computers bovengemiddeld vaak. Veel mensen keerden noodgedwongen terug tot Windows 98 SE of gingen snel naar XP.
Hmm, misschien draaide daarom Windows ME bij mij best stabiel; ik heb altijd al de gewoonte gehad om extreem veel RAM geheugen in de computer te plaatsen.
Ik draaide volgens mij met 256 MB geheugen, terwijl de meeste ME computers tussen de 96 en 128 MB geheugen hadden.

Windows 2000 heb ik nooit gehad dus geen ervaring mee. Verder is ieder Windows besturingssysteem wel zo'n beetje hier op de computers te vinden:

Kantoor-PC 1: XP Home
Kantoor-PC 2: ME
Gasten-PC: XP Prof. (Duits)
Laptop 1: XP Home
Laptop 2: 7
Woonkamer-PC: Vista
Eigen PC: XP Prof.

Met die Vista computer ben ik niet zo gelukkig; gedraagt zich erg afstandelijk binnen het netwerk, bijna niets werkt. Terwijl de ME computer moeiteloos communiceert met de Windows 7 laptop... :shock:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Vista bracht "leuke" beveiligingsopties met zich mee. Hij gedraagd zich afstandelijk omdat delen binnen het netwerk dan ergens uit staat. Windows 7 gaat weer de andere kant op met dat "homegroups" gezeik...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Ik snap die mensen van Facebook niet meer.

Vorige week opeens een nieuw nieuwsoverzicht en lijsten, kom ik gisteren op Facebook, is gewoon het oude nieuwsoverzicht weer terug maar bestaan de lijsten nog wel. Alleen nu krijg ik elke keer meldingen als een "Beste vriend" iets op Facebook plaatst, ik dacht meteen: Jeutje, wat is er veel aan de hand hier :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Denk dat FB nog niet de aanpassingen op alle servers heeft gemaakt. Ik zag dit weekend ook twee verschillende versies van het nieuwe nieuwsoverzicht, een met net andere labels.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

Oh ja, Facebook :')

Men is weer eens in het nieuws, op de gebruikelijke wijze: http://www.nu.nl/internet/2625196/faceb ... oggen.html
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Oh ja, Facebook :')

Men is weer eens in het nieuws, op de gebruikelijke wijze: http://www.nu.nl/internet/2625196/faceb ... oggen.html
Buiten dat privacy op internet überhaupt niet bestaat: http://tweakers.net/nieuws/77003/facebo ... olgen.html
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten