Het grote computertopic! #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Cookie »

Heb al wel wat ervaring met Python, Java en SQL, dus er is wel wat basiskennis over programmeren aanwezig. Het is bedoeld om websites te onderhouden of eventueel nieuwe dingen bij te maken.

Het boek mag van mij zowel Engels als Nederlands zijn, maakt me niet zoveel uit. Zal eens op de link van webguy kijken, maar vind een boek als naslagwerk wel makkelijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Kijk vooral naar de publicatiedatum. Men heeft de neiging stokoude boeken te verkopen die helemaal niet meer bij de tijd zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Mwah, laatste 3 jaar is er in PHP niet super veel veranderd ;)
Het PHP manual/documentatie is juist goed als naslagwerk, kijk daar zelf gemiddeld 3x per week op.

Heb geen concrete tips, heb geen PHP boeken in huis, maar:
- Koop geen PHP6 boek, dat bestaat namelijk niet meer
- Koop geen basiscursus of voor beginners
- Iets met veel object georienteerd is waarschijnlijk ook niet wat je zoekt...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

webguy schreef:Mwah, laatste 3 jaar is er in PHP niet super veel veranderd ;)
De boeken in het Nederlands die men verkoopt zijn nog ouder dan dat. Ze verkopen zelfs nog boeken uit 2004 :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Ja, vrij schandalig, dat soort boeken moet je dus echt niet kopen. Ik ontraadt deels daarom ook de NLse boeken...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

Ow lache, ik zie nu bij Paradigit wat alle componenten van mijn nieuwe PC afzonderlijk kosten :D

Blijkt dat de processor duurder is dan alle harde schijven EN het moederbord bij elkaar :shock: _O-

Oh, en dat ze toch 3 x 4 GB monteren in plaats van de uitdrukkelijk gevraagde en even dure 6 x 2 GB :?

Oh en toch een Core i7 980 ipv een 970. Is dat wat jij bedoelde Webguy?
Laatst gewijzigd door Fles op do 06 okt 2011, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Trouwens, Flesje, lijkt het je niet makkelijker om gewoon een versterker te kopen met enkele HDMI en glasvezel-ingangen en daar echte speakers (JBL oid) bij aan te schaffen?
Nee. Ik ben redelijk tot tamelijk slechthorend. Heb een mooi 2.1 setje gezien van 80 Watt voor 149. MEER dan zat voor mij :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Geert »

Fles schreef:Oh, en dat ze toch 3 x 4 GB monteren in plaats van de uitdrukkelijk gevraagde en even dure 6 x 2 GB :?
Waarom had je dat gevraagd? Dat is toch onhandig upgraden later als dan al je geheugenslots op zijn?

Mijn pc-speakers waren 20 euro en ik luister nu Bob Dylan via crappy laptopspeakertjes. MEER dan zat voor mij :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

Geert schreef:
Fles schreef:Oh, en dat ze toch 3 x 4 GB monteren in plaats van de uitdrukkelijk gevraagde en even dure 6 x 2 GB :?
Waarom had je dat gevraagd? Dat is toch onhandig upgraden later als dan al je geheugenslots op zijn?
Maar goedkoper vervangen als er eentje stuk is. Bovendien ga je dan voor de tussentijd terug naar 10, en nu naar 8.

Maar hell, nog zat :D En 4 GB is ook nog geen drie tientjes zag ik :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Fles schreef:Oh en toch een Core i7 980 ipv een 970. Is dat wat jij bedoelde Webguy?
De Core i7 980 is de "vorige" generatie, de tweede generatie is te herkennen door processor nummers met 4 getallen, beginnend met een 2. Jou processor staat op deze lijst, de nieuwe op deze. Ik zie overigens al waarom je een "oude" hebt, het is namelijk nog steeds zo'n beetje de snelste, de nieuwe processors hebben geen optie voor 12MB cache, en geen 3.33Ghz versie. En die nieuwste zit standaard onboard graphics bij :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Geert »

Fles schreef:
Geert schreef:
Fles schreef:Oh, en dat ze toch 3 x 4 GB monteren in plaats van de uitdrukkelijk gevraagde en even dure 6 x 2 GB :?
Waarom had je dat gevraagd? Dat is toch onhandig upgraden later als dan al je geheugenslots op zijn?
Maar goedkoper vervangen als er eentje stuk is. Bovendien ga je dan voor de tussentijd terug naar 10, en nu naar 8.

Maar hell, nog zat :D En 4 GB is ook nog geen drie tientjes zag ik :')
Nou ja, hoe vaak gaat geheugen nou stuk? Ik heb het mijn thuis-pc's zelden meegemaakt, en zeker niet als het spul net nieuw is. (Wel op een oude 486, die gaf ineens bugs die ik nog nooit had gezien ;))
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

Inmiddels heb ik ook een TV besteld, maar misschien hoort dat hier niet :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door STF »

Wij hebben al wekenlang een nieuwe computer voor het kantoortje in bestelling maar vandaag kregen we voor de derde keer te horen dat ook dit moederbord niet leverbaar is, pff dat is nou al het zoveelste type dat gewoon in hun webshop vermeld staat, maar ineens niet meer zou bestaan...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

Hele ding afblazen en ergens anders kopen :pos:

Of heb je al betaald?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door STF »

Ja de rekening is al voldaan en bovendien hebben we normaal gesproken wel goede ervaringen met die winkel.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Reden nummer 2234 dat ik mn computers laat monteren ipv losse onderdelen koop.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

Hee, een subwoofer van 50 Watt en 2 satellites van 15 Watt geven wel beter geluid dan twee losse meeleveraartjes van 4 Watt samen :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Stefan »

Kwam vanochtend bij het opruimen van m'n kamer nog een monitor ergens weggestopt in een hoekje tegen, dus m'n bureau maar verbouwd en 'm op m'n PC aangesloten. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Euh, hoe ben je een monitor "kwijt" of vergeten? :P Met LCDs van tegenwoordig natuurlijk makkelijker, die 17" CRT was wat lastiger om te missen in mn kast...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

Ik heb vorig jaar nog een 17 inch LCd weggegeven aan een vriendin van me :D

Nu kom ik er eentje tekort, maar kleiner dan 20 inch is al niet meer te krijgen in de winkels :D
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Ik heb eerder het probleem dat mn laptop maar een extern scherm tegelijk accepteert :( Had meer schermen, maar heb er niks aan tenzij ik een Quad SLI desktop koop ofzo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

webguy schreef:Ik heb eerder het probleem dat mn laptop maar een extern scherm tegelijk accepteert :( Had meer schermen, maar heb er niks aan tenzij ik een Quad SLI desktop koop ofzo.
Mijn MacBook heeft een andere beperking: Hij kan maar twee schermen tegelijkertijd aan. Er kunnen dus wel twee schermen aan gekoppeld worden via Thunderbolt, maar dan valt het ingebouwde scherm uit. Grotere uitvoeringen kunnen drie schermen aan, waarvan twee extern.

@Fles: normale 4:3 19'-inchschermen worden door HP tot nu toe wel gewoon uitgeleverd, maar niet-breedbeeldschermen zijn erg lastig inderdaad.

Ikzelf zou wel een Thunderbolt Display van Apple willen, maar het prijskaartje is helaas net iets te hoog voor mij. Hij heeft wel een verbetering ten opzichte van de Cinema Display, die had via drie kabeltjes verbinding met een Macbook, en een Thunderbolt Display maar twee, aangezien de Thunderboltkabel alles kan afhandelen. Het tweede kabeltje is een Magsafe-stekker voor de MacBook, dat is gewoon handig :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Ja het is dezelfde beperking, sorry, het gaat om twee beeldschermen, niet welke twee inderdaad, kan dus intern/extern of extern/extern zijn, zowel HDMI of VGA. Mja, is zowel met Intel Graphics (die de nieuwste macbooks ook heeft), als mn oudere NVidia (waarbij het gewoon een driver iets is).
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Stefan »

webguy schreef:Euh, hoe ben je een monitor "kwijt" of vergeten? :P Met LCDs van tegenwoordig natuurlijk makkelijker, die 17" CRT was wat lastiger om te missen in mn kast...
Nouja, die had ik daar neergezet toen ik een nieuwe monitor gekocht had, onder het motto 'die ruimen we later wel weer op', maar dat is er nooit meer van gekomen. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten