Het grote computertopic! #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Freek »

Beste Computerhelden. De vraag is heel simpel, kan en zo ja hoe ik een geluidsfragment dat op een website in Flash wordt aangeboden rippen naar mijn harde schijf?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Meestal is het bron bestand geen flash maar een MP3. Als je een linkje hebt kunnen we kijken of het er af te halen is, vaak is in de broncode het origineel terug te vinden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

Freek schreef:Beste Computerhelden. De vraag is heel simpel, kan en zo ja hoe ik een geluidsfragment dat op een website in Flash wordt aangeboden rippen naar mijn harde schijf?
Webpagina opslaan, dan krijg je een HTML-bestand en een mapje met alle plaatjes, muziekjes en whatever waarnaar in die HTML gelinkt wordt (voor zover binnen die site).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Maar dat is waarschijnlijk niet het geval als het MP3tje wordt geladen door een Flashbestand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door microshit »

Er is een veelgebruikte player die FLV-filmpjes op MP3-geluid afspeelt in een applet, waardoor deze heel eenvoudig te downloaden zijn. Zou je de link eens willen delen?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Freek »

Mp3 is met dank aan Webguy binnen. Waarvoor dank *O*. Nu ik toch bezig ben, youtube filmpjes rippen levert veel Google resultaten. Beste mogelijkheid is.....?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Ik doe het een beetje hardcore, omdat heel veel van die programma's bagger zijn. Ik zoek in de activiteitenlijst van mijn browser waar alle bestanden van die pagina in staan de video op, kopieer de link en zet hem in een html-documentje. Dat open ik in de browser, kies opslaan als en taadaa. Zo heb ik zonder welk programma dan ook vele Full HD-videoclips gedownload. Geen reclame, geen rare programma's en ze kunnen direct iTunes in, want de meeste video's zijn in MP4-formaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Freek »

Bij stap 1 gaat het bij al mis, stap 2 denk ik nog wel te kunnen, al kan dat in praktijk toch anders zijn. Andere stappen lijken mij eenvoudig. Waar kan ik de activeitenlijst van mijn browser (Firefox) vinden?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Beuh, tweede keer in drie dagen dat ik mn laptop uit elkaar haal om de CPU koeler schoon te maken. Had het de eerste keer niet helemaal goed gedaan, de tweede keer zeer uitgebreid. Alle vinnetjes, onderkant, etc. Alleen lukt het bij het draai gedeelte niet echt :S. Hij is alleen nu nog steeds niet geruisloos, dus ben bang dat het een nieuwe wordt. Baal nu alleen want het wordt zowat onmogelijk om te vinden, laptop uit de VS. Hij staat wel op een paar plekken online bij amerikaanse sites, dus maar eens kijken of dat gaat lukken. Beetje zonde om een nog prima laptop (in december 2 jaar oud), zo ten onder te laten gaan...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door deadlock »

Ik heb nog nooit een laptop gehad die ouder is geworden dan 2.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Tja, diegene die ik nu heb moet toch echt drie jaar mee, beetje zonde anders van de duurbetaalde garantie :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

deadlock schreef:Ik heb nog nooit een laptop gehad die ouder is geworden dan 2.
Mn vorige werd ook 2, maar was toen ook aan vervanging toe (ook technisch). Die heb ik laten vallen, was het scherm van kapot, en staat nu in de kast als soort van Homeserver... Dit is een Core i7 (gekocht toen die net uit was en maar mondjesmaat in laptops zat) met 4GB RAM, en draait verder nog als een tierelier.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Thom91 »

Mijn netbookje draait ook al weer 2 jaar mee inmiddels en doet het nog prima. Wel RAM vervangen van 1 naar 2 gb, maar daar blijft het ook bij :P. Ding werkt ideaal in de trein, zelfs als je op de deur van een VIRM moet zitten met ding op schoot! :)
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door STF »

De oudste laptop bij ons thuis is negen jaar en doet het nog uitstekend.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Daantje »

Mijn laptop is nu 4,5 jaar en is weliswaar traag met opstarten maar verder echt nog helemaal prima
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

De computer van mijn vader is nu 10 jaar oud en moet nu toch heel binnenkort echt het raam uit, want man man man wat is dat ding belachelijk traag zeg. Pentium IV-processor met 512 mb geheugen '-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door STF »

Beetje extra geheugen erbij en dat ding kan nog prima jaren mee. Vroeger kon je je computer na twee jaar echt weggooien omdat ie het tempo niet meer kon bijbenen maar de laatste 10 jaar is er in de computerwereld nauwelijks meer snelheidswinst geboekt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Er zit toch een behoorlijk verschil tussen een oude Pentium IV op 2,0 Ghz en mijn Macbook met een Core i5 op 2,3 Ghz (type Sandy Bridge). Zo zijn moderne processors al enkele jaren voorzien van meerdere rekeneenheden en soms zijn die rekeneenheden ook nog weer virtueel verdeeld in meerdere rekeneenheden (dan kan dus 1 processor gebruikt worden als 4 processors). Daar is behoorlijk wat snelheidsverschil mee geboekt over de laatste 10 jaar.

En de geheugenbankjes zitten allemaal vol, en de harde schijf begint ook wel redelijk oud te raken met 6 jaar. Hij maakt nog geen vreemde geluiden, maar het is toch kritische apparatuur...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door tsov »

Mijn laptop is inmiddels ook alweer 4 jaar oud. Hij wordt lawaaierig (niveau windtunnel), het scherm is halfdood (wordt groen/paars in bepaalde standen) en hij doet 't alleen nog maar met de accu eruit en de stekker in het stopcontact. Kortom: vervanging is nodig, alleen mijn bankrekening is het daar niet mee eens. Dus elke week backups maken en hopen en bidden dat-ie 't nog even volhoudt.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door STF »

Je had de processorkoeling geloof ik al schoongemaakt toch? Vreemd dat ie dan nog steeds lawaai maakt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door ODRAIL »

Mijn computer is inmiddels bijna drie jaar, dan mag hij met pensioen. Nog even wachten tot het einde van dit jaar.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door STF »

Mijn computer is zeven jaar oud en mag in principe nog jaren mee. Hooguit af en toe eens een nieuwe behuizing voor de afwisseling, deze zit er ook alweer sinds 2006 omheen.
De kantoor-pc is acht jaar oud en is rijp voor de sloop, moederbord of processor defect.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door STF »

Morgen even een nieuwe computer voor het kantoortje bestellen, ik heb er net eentje uitgezocht. Wel een beetje idioot dat de standaard videokaart geen analoge uitgang heeft dus zullen we maarliefst 71 eurocent extra moeten uitgeven aan eentje die het er wel op heeft zitten. :lol:
Meestal kun je wel gewoon met een verloopstekker van een digitale uitgang een analoge maken maar dat is vast en zeker duurder dan die 71 cent. :wink:

Een videokaart is nou echt een computeronderdeel waar ik zo min mogelijk geld aan uitgeef, ik zie bij de programma's (word, excel, msn, internet) die ik gebruik toch geen enkel verschil tussen een goedkope en een dure videokaart.
Toetsenborden, printers en dat soort spul kunnen me niet luxe en duur genoeg zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Mijn Macbook is tijdelijk naar de reparatie van iCentre en daar heb ik dus een vervangmac meegekregen. Een wat oudere witte MacBook, want hij heeft nog een knop onder het touchpad, dat heeft die van mij niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Geert »

Je Mac was toch net nieuw? Wat is er mis mee dan?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten