Mag ik even kwijt #91

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door hauptbahnhof »

Die stellen ook niks voor.

Ik zou als ik jou was naar Colombia ofzo gaan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

Dat is niet naast de deur :wink:.

Heb je er (misschien) ervaring mee dan?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door hauptbahnhof »

Ikzelf niet.
Maar wel familie en kennissen van mij. Hebben kwaaltjes, maar men kan niet echt vinden wat het precies is in NL, of als ze iets vinden, dan klopt het niet. Gaan ze naar bijv Colombia of Venezuela en laten zich daar nakijken... Krijgen ze totaal een ander advies (wat ook echt helpt).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Suus »

Aangezien ik vanavond een feestje heb in Haarlem, het mooi weer is (en blijft de rest van de dag en avond) en er geen treinen rijden tussen Amsterdam en Haarlem heb ik besloten maar op de fiets te gaan. Het is in de Oude Amsterdamsebuurt, dus met 26 kilometer heen en 26 kilometer terug goed te doen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door STF »

KM46 schreef:Als je dan andere artsen neemt, doe je dit dan in Nederland?
Nee beslist niet, dan zit ik met lange reistijden en problemen met de ziektekostenverzekering. Bovendien is de gezondheidszorg in Nederland eerder nog slechter dan beter, vergeleken met Luxemburg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Fles »

iemand nog zin in oude spoorboekjes? Gratis af te halen in Utrecht :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef:Ikzelf niet.
Maar wel familie en kennissen van mij. Hebben kwaaltjes, maar men kan niet echt vinden wat het precies is in NL, of als ze iets vinden, dan klopt het niet. Gaan ze naar bijv Colombia of Venezuela en laten zich daar nakijken... Krijgen ze totaal een ander advies (wat ook echt helpt).
Dat zijn dan wel privé-klinieken, want ik kan mij in die landen niet goed voorstellen dat iedereen toegang heeft tot uitstekende gezondheidszorg. In Nederland zal de gemiddelde standaard van ziekenhuizen vergeleken met openbare ziekenhuizen in Colombia en Venezuela dan waarschijnlijk wel hoger liggen, maar wellicht onder dat van privé-klinieken in die landen. Maar daar betaal je wel voor natuurlijk.

Ik kan de Nederlandse zorg niet anders omschrijven dan goed en goedkoop, maar wel behoorlijk zuinig. Dat is dan ook de meestgehoorde klacht van buitenlanders over ons zorgsysteem: Ze zijn zo ontzettend gierig met medicijnen of dure onderzoeken. Aan de andere kant, 30 euro voor 10 minuten, wat ik bij de huisarts betaal vind ik niet zo duur, dat is in Scandinavie duurder (maar ziekenhuizen zijn daar dan weer gratis :pos: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Daantje »

Fles schreef:Die Lyme testen zijn ook een beetje gammel begreep ik toch? Zowel veel false positives als veel false negatives...
Tis niet zo zeer het probleem dat de testen gammel zijn maar meer dat de testen gebaseerd zijn op antistoffen die niet iedereen met Lyme aanmaakt. Maar dit heb ik al een aantal keer hier genoemd geloof ik dus ik zal verder m'n mond houden tenzij iemand er graag meer over wil weten.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door deadlock »

Zuid Amerika staat erom bekend dat ze goede ziekenhuizen en artsen hebben met Cuba met stip op nummer 1! En het is er ook heel toegangkelijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:iemand nog zin in oude spoorboekjes? Gratis af te halen in Utrecht :)
Ben je je bord al kwijt?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Mark »

Afbeelding
Iemand enig idee waarom ze de informatieschermen en de noodrem hebben afgedekt op deze foto???
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Daniel »

Ze hebben wel meer afgedekt want de infoschermen zitten normaal maar aan één kant. Ze wilden vast geen display met de regelmatige voorkomende OBIS-onzin in de reclame hebben (want daarin viel dat wat je op de foto ziet me al op)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Fles »

KM46 schreef:
Fles schreef:iemand nog zin in oude spoorboekjes? Gratis af te halen in Utrecht :)
Ben je je bord al kwijt?
Jep :pos: De wisseltrofee gaat een tijdje bij Webguy staan :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Caspar »

Heb vandaag mijn fysiek meest inspannende daad op de fiets ooit geleverd; van Eindhoven naar Hoorn gefietst over 181 kilometer. Heb iets van 4 liter water onderweg gedronken, maar toch had ik het idee dat mijn hoofd op een gegeven moment aan het koken was in de volle zon. Verder is het een leuke rit, was alleen een paar keer verkeerd gefietst, in bv Best en Houten is het lastig je weg zoeken als je er niet bekend bent. Bij kasteel Nyenrode in Breukelen was een of ander rotary feest gaande, allemaal mensen in dure pakken met sjieke auto's rondom dat terrein. De muziekkeuze van de live zanger aldaar was een beetje raar; het klonk alsof Ali B daar de Jan Des Bouvries types aan het opzwepen was :roll: ''Yo Yo check it dope shit'' zo ging dat daar op het podium.
Verder is het door Utrecht irritant fietsen, alles ligt open in het centrum rondom het stationsgebied, en denk je over de Amsterdamse straat lekker door te kunnen trappen, nee hoor: een of andere culturele markt over een lengte van een paar kilometer op die straat :(
Al met al 9 uren onderweg geweest waarvan slechts 20 minuten pauze op een bankje om wat te eten onderweg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Fles »

Jezus, idioot :shock:

Ik heb OOIT van Gilze - Rijen naar Utrecht gefietst op 1 dag en een week later weer terug.

Maar nu zou ik niet meer weten wanneer ik voor het laatst op een fiets gezeten heb eigenlijk? 2000? Oh wacht begin 2007 heb ik nog in Tiel een OV-fiets gehuurd voor een voortgangsinspectie naar Passewaaij. Nou, dat dus :D Nepnederlander dat ik ben :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Suus »

Vandaag gelukkig niet 180 kilometer gefietst, maar twee keer zo'n 25 kilometer.

Het is trouwens erg leuk om samen met een man uit Senegal en een man uit Italië naar de wedstrijd Senegal - Italië van het WK Strandvoetbal te kijken. Het werd 4-4, waarna Italië met strafschoppen won :lol:
deadlock schreef:Zuid Amerika staat erom bekend dat ze goede ziekenhuizen en artsen hebben met Cuba met stip op nummer 1! En het is er ook heel toegangkelijk.
Als een president als Hugo Chavez, die altijd hoog van de toren blaast over zijn land, voor zijn kanker niet naar een ziekenhuis in eigen land gaat maar meteen naar Cuba vliegt durf ik de kwaliteit van de gezondheidszorg in Venezuela wel te betwijfelen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Fles »

Alleen als IEDEREEN blijft zitten waar hij nu zit, zal het nog tot 31 januari 2013 duren voordat alle 5 de bewoners van mijn huidige huis hier samen net zo lang wonen als dat ik er gewoond heb :') Als er voor die tijd iemand verhuist wordt dat alleen maar NOG later :')

Ik ben de laatste Original hier (van het hele complex dan) , en mijn woonduur hier is een record wat nooit meer gebroken kan worden _O-
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Klaasje »

Caspar schreef:Heb vandaag mijn fysiek meest inspannende daad op de fiets ooit geleverd; van Eindhoven naar Hoorn gefietst over 181 kilometer. Heb iets van 4 liter water onderweg gedronken, maar toch had ik het idee dat mijn hoofd op een gegeven moment aan het koken was in de volle zon.
4 Liter over zo'n enorm eind..? Met dit soort weer heb ik met 60 km aan 4 liter al te weinig. :X Hoe hou je dat vol?
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Bluearrow »

Zo, ik ben inmiddels ook weer online. Ook deze jongen is verhuisd. Ging lekker snel met behulp van de bus van de zaak, de hulp van vrienden en hun kinderen. Dit alles in een tijdbestek van slechts twee-en-een-halve week. Ik wist voor 13 augustus nog niet eens dat ik zou gaan verhuizen. Kreeg op de 15e de sleutel en daarna het hele verhuiscircus.

Ook hier is inmiddels een kleine London-vakantie gepland, en wel van 16-21 september a.s. Hotel vinden, haha...voor mij geen probleem. Mijn vriendje werkt bij een internationale hotelketen en wij krijgen personeelskorting. Lekker een 5-sterrenhotel voor € 41 per nacht. Da's pas korting.... :) Kan haast niet wachten......
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door STF »

De brievenbus in Reisdorf heeft nieuwe lichtingstijden gekregen, door de weeks op doodgewone tijden maar zaterdag om halfdrie 's nachts... :shock:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Caspar »

Klaasje schreef:
Caspar schreef:Heb vandaag mijn fysiek meest inspannende daad op de fiets ooit geleverd; van Eindhoven naar Hoorn gefietst over 181 kilometer. Heb iets van 4 liter water onderweg gedronken, maar toch had ik het idee dat mijn hoofd op een gegeven moment aan het koken was in de volle zon.
4 Liter over zo'n enorm eind..? Met dit soort weer heb ik met 60 km aan 4 liter al te weinig. :X Hoe hou je dat vol?
Soms voel ik me een niet echt tof (somber enzo) en dan is een fysieke inspanning leveren bij mij het enige dat écht helpt :D Als ik eenmaal bezig ben, dan ga ik wel door en voel ik niet echt dorst, vermoeidheid etc. Pas als ik onderweg ergens afstap dan voel ik dat ik toch wel wat inspannends aan het doen ben/was.
Vannacht trouwens beetje misselijk. Misschien moet ik voor een volgende keer eens wat beter kijken naar goede randvoorwaarden voor zo'n trip; wat meer drinken en eens kijken of een andere maaltijd er voor zorgt dat ik niet misselijk word. (had nu onderweg zo'n tankstation huzarensalade en sandwich en thuis een bord patat) Ik ben in januari eens voorzichtig begonnen met fietsen en woog toen 90 kilo. Als ik zei dat ik er wel 15 kilo af wilde fietsen zeiden mensen: Als het je al lukt, dan zit het er binnen een paar maanden weer aan... Nu weeg ik 76 en we zullen nog wel eens zien of ik over een paar maanden weer 90 kilo weeg :twisted:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

Bluearrow schreef:Zo, ik ben inmiddels ook weer online. Ook deze jongen is verhuisd. Ging lekker snel met behulp van de bus van de zaak, de hulp van vrienden en hun kinderen. Dit alles in een tijdbestek van slechts twee-en-een-halve week. Ik wist voor 13 augustus nog niet eens dat ik zou gaan verhuizen. Kreeg op de 15e de sleutel en daarna het hele verhuiscircus.
Gefeliciteerd, met je nieuwe huis. Tja soms is het beter als je niet alles van te voren weet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Michael »

Ik ga zometeen weer bij oma op bezoek. Dat probeer ik zoveel mogelijk te doen nu het nog kan.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door webguy »

Het is ook altijd wat met DUO he... Ik dacht dat als ik uitschreef bij m'n opleiding via Studielink dat dat wel goed ging, en ik geen stufi meer zou krijgen omdat ik er geen recht op heb. Kennelijk niet, maar het heeft ook 2 maanden geduurd voordat de school (HAN) doorhad dat ik inderdaad was afgestudeerd en doorgegeven aan de HAN, en dat was dus net voor 1 september. Vermoed dat het allemaal te traag was, maar had iig wel zelf m'n studentenreisproduct ingeleverd voor 1 september. Kijk je alleen online, zie je dat je op 27 augustus een brief krijgt over dat er automatisch een bedrag wordt gekozen voor je lening. Maar dat kan je dus aanpassen tot 1 september, maar heb die hele brief nog niet gekregen, omdat ik eigenlijk brieven per email wilde, maar dat werkte de afgelopen maanden niet, dus kreeg ik ze thuisgestuurd. Waardeloze gedoe...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Suus »

Klinkt als de ING, die stuurden mij een brief waarom ik niet op hun vorige brief had gereageerd, maar als ik niet hoefde te reageren alvast hun excuses aanboden dat ze deze brief stuurden. Alleen heb ik die vorige brief nooit gehad, dus ga ik maar eens bellen in welke verborgen cameragrap ik dit keer getuind ben :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten