Mag ik even kwijt #91

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Fles »

webguy schreef:"het kost x miljoen voor 95% veiligheid, 20% meer voor 99,9% veiligheid en 200% meer voor 99,99% veiligheid", wat doe je dan.
Dan ga je nog voorbij aan hoe zeker de aanbieder is van die percentages.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Fles »

Caspar schreef:In het geval van Ardan bij Zwolle zullen alle treinen gereden hebben op zicht. Het is dan niet mogelijk om een wissel om te laten lopen, die zullen dan gekrukt moeten worden, maar met dit weer gok ik dat er niet zo veel liefhebbers zijn om een wissel te krukken :lol:
"Sorry mensen, over tien minuten kunnen wel hier weg zijn als een monteur het wissel komt krukken. Helaas is de man van suiker en als we even allemaal buienradar erbij pakken kunnen we wel op een uurtje of 4 rekenen"

:') Die gaan echt wel krukken als het KAN hoor.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Caspar »

Machinisten MOGEN het niet meer, die zullen wel opgelucht adem halen denk ik zo...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Machinisten MOGEN het niet meer, die zullen wel opgelucht adem halen denk ik zo...

Ja zeker _O_

Want regeltjes zijn VEEL belangrijker dan het urenlang opsluiten van een paar honderd stuks Self-Loading Cargo *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Suus »

Kortom, echte stoere binken worden trambestuurder, die mogen wel wissels krukken indien nodig. Lekker met een stok in de rails peuteren :lol:

Ik vraag mij trouwens al wel heel lang af waarom je eigenlijk bij alle tramnetwerken waar ik ooit ben geweest wissellampen ziet, maar dat ze dat bij spoorwegen niet hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Fles »

Ik hoor net dat trams ook zgn. Klapwissels hebben, die je gratis open mag rijden.

Blijkbaar omdat er toch geen seinen aan verbonden zijn. Let maar op de stoplichten net als de rest van het verkeer *O*
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Op dit moment slechts EEN storing Deadlock *O*

Mooi rood spinnetje voor jou _O_

Afbeelding
Gelukkig was ik thuis ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door deadlock »

Caspar schreef:@ Ardan, ik ken de situatie rondom Zwolle niet, maar kans is groot dat een of meerdere emplacementen daar met VPI of EBS zijn beveiligd, en niet meer zoals jij schetst :)
Maargoed, als er een storing komt in de stroomvoorziening ergens, dan zal ook daar het Fail-safe principe optreden :D
EBS.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Justin »

Een nieuw bioritme opbouwen valt niet mee... Alhoewel ik wel minimaal 7 uur slaap per dag binnen krijg en ik ook echt supermoe ben 's avonds, gaat het me wel lukken :). Het is even wennen om 40 uur per week te werken...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Gertjan »

Net even 3 leuke sleutelbosjes op mogen halen. Ik weet nu al wat ik volgende week in mn verlof ga doen ... iets met kamers, deurposten en verf ofzo.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door deadlock »

Zo. Tijd om naar Alphen aan de Rijn te gaan!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Suus »

Wat moet je daar nu weer :lol:

De grootste appel van Nederland bekijken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door deadlock »

Ik ga even naar een presentatie van Novell!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:Kortom, echte stoere binken worden trambestuurder, die mogen wel wissels krukken indien nodig. Lekker met een stok in de rails peuteren :lol:

Ik vraag mij trouwens al wel heel lang af waarom je eigenlijk bij alle tramnetwerken waar ik ooit ben geweest wissellampen ziet, maar dat ze dat bij spoorwegen niet hebben.
Thanks voor het compliment Bee :lol: *O*

Het is heel makkelijk: trams rijden op zicht en gebruiken geen blokken zoals de spoorwegen en metro dat wel doen.
Een trambestuurder kan het wissel ook gewoon vanuit de tram bedienen (bij omleidingen of het goeie spoortje pakken op een eindpunt, dat kan een machinist niet). Dus, daarom hebben we wissellampen.

En ow jah, de wissels bij de trams liggen niet vergrendeld als bij de spoorwegen dus is makkelijk om met een wisselijzer om te leggen.
Fles schreef:Ik hoor net dat trams ook zgn. Klapwissels hebben, die je gratis open mag rijden.
Blijkbaar omdat er toch geen seinen aan verbonden zijn. Let maar op de stoplichten net als de rest van het verkeer *O*
Drukveerwissels, ahum :Y . en die komen niet vaak voor, behalve bij sporen die in beide richtingen bereden kunnen worden. In Amsterdam heb je dat in de Utrechtsestraat, bij het eindpunt in Amstelveen en Strawinskylaan (Station Zuid).
En trouwens, ook de uitlopende wissels worden door de trams open gereden. Enige uitzondering hierop is in Amstelveen. Hier zit een vetagwissel dat zowel inlopend als uitlopend is. Bij het berijden van dit wissel gaat ie automatisch in de goede stand liggen.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op wo 07 sep 2011, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door deadlock »

Nou in het mooie JBSS Bahn komen die Stumpfweichen anders heel veel voor :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Klaasje »

webguy schreef:Is EBS van een generatie later dan VPI? Iig kregen we VPI (en de toenmalige alternatieven) op ons bordje tijdens een "mens en machine" vak, beetje ethiek enzo in elkaar geflanst voor HBO'ers. Docent werkte vroeger dus voor de NS, en de vraagstelling was zoiets als "het kost x miljoen voor 95% veiligheid, 20% meer voor 99,9% veiligheid en 200% meer voor 99,99% veiligheid", wat doe je dan.
Als ik me niet vergis, is VPI van Alstom en EBS van Siemens.
Caspar schreef:Machinisten MOGEN het niet meer, die zullen wel opgelucht adem halen denk ik zo...
Het stelt anders werkelijk waar geen ene flikker voor. (Zolang het geen hogesnelheidswissel is dan..) Je steekt een soort hendeltje in de wisselmotor.. Draait 20 seconden stevig en het wissel ligt om. Je wordt er niet eens vies van. (En anders hebben we iets voor het blundertopic)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Thom91 »

Klaasje schreef: Je wordt er niet eens vies van. (En anders hebben we iets voor het blundertopic)
Wel nat, als het zulk rotweer was als gister ;)
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door deadlock »

Klaasje schreef:Het stelt anders werkelijk waar geen ene flikker voor. (Zolang het geen hogesnelheidswissel is dan..) Je steekt een soort hendeltje in de wisselmotor.. Draait 20 seconden stevig en het wissel ligt om. Je wordt er niet eens vies van. (En anders hebben we iets voor het blundertopic)
Ja maar dat is net zo ridicuul als de winterperikelen. Een medewerker van de VSM vertelde in een interview in de krant dat zij ook last hebben van bevroren wissels maar dan loopt hij er gewoon met een voorhamer naartoe en geeft er een klap op. Al het ijs breekt er dan af.

Trouwens, vroeger werd iedereen met een bezem het emplacement opgestuurd om de boel sneeuwvrij te houden. Ik vind het heel vreemd dat dat vanuit veiligheidsoverwegingen niet meer mag terwijl er vroeger nooit ongevallen mee gebeurd zijn. Sowieso kan je een tijdelijke snelheidsbeperking van 5km/u instellen tot de problemen over zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:
Klaasje schreef: Je wordt er niet eens vies van. (En anders hebben we iets voor het blundertopic)
Wel nat, als het zulk rotweer was als gister ;)
Daar ben ik gewoon doorheen gefietst. Word je hard van.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door hauptbahnhof »

Aparte gast ben je... Het is toch algemeen bekend dat het door kou(d water) niet hard word?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Klaasje »

deadlock schreef:Trouwens, vroeger werd iedereen met een bezem het emplacement opgestuurd om de boel sneeuwvrij te houden. Ik vind het heel vreemd dat dat vanuit veiligheidsoverwegingen niet meer mag terwijl er vroeger nooit ongevallen mee gebeurd zijn. Sowieso kan je een tijdelijke snelheidsbeperking van 5km/u instellen tot de problemen over zijn.
Gezien dat laatste gewoon geregeld kan worden is het inderdaad behoorlijk vreemd. Maarja alles wat al de schijn heeft van de mogelijkheid om onveilig uit te pakken is op het spoor een doodzonde, terwijl bij mij voor op straat een peuter onder een te hard rijdende auto terecht kan komen omdat de ouders de auto aan het inpakken waren.
Angstdenken wint het hier van rationeel kijken naar veiligheid en functionaliteit.

Het is net alsof men het volgende denkt:
De machinist ziet op het emplacement wat gele en oranje jasjes. Dat is leuk, want dat is prijsschieten, 100 punten als je er een raakt.
Iedereen kan toch verzinnen dat het niet zo werkt, dat die machinist niemand onder de trein wil hebben, en dus een tijdelijke snelheidsbeperking daarom gewoon zal accepteren?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door deadlock »

hauptbahnhof schreef:Aparte gast ben je... Het is toch algemeen bekend dat het door kou(d water) niet hard word?
Misschien moet je dit even uitleggen want mijn aparte brein snapt deze opmerking niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Geert »

deadlock schreef:Ik ga even naar een presentatie van Novell!
Doe mijn baas de groeten, die gaat ook :lol:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door deadlock »

Ik heb net al 50 GWAVA licenties bij hem geregeld :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Suus »

Hauptbahnhof schreef:[..]
Het is heel makkelijk: trams rijden op zicht en gebruiken geen blokken zoals de spoorwegen en metro dat wel doen.
Een trambestuurder kan het wissel ook gewoon vanuit de tram bedienen (bij omleidingen of het goeie spoortje pakken op een eindpunt, dat kan een machinist niet). Dus, daarom hebben we wissellampen.
Toch, bijvoorbeeld de Stadtbahn in Stuttgart heeft heel veel trajecten die met seinen bediend worden, waaronder alle ondergrondse trajecten. Toch hebben ze ook op die tracés wissellampen, terwijl dat dan niet nodig zouden hoeven zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 56 gasten