Mag ik even kwijt #92

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Freek schreef:@casper als je de ic en ice mee telt zeker. Ik kwam niet verder dan een RE en RB per half uur. Een paar minuutjes achter elkaar van een kwartiers ligging is geen sprake.

Zijn er trouwens ergens instapcijfers van duitse stations te vinden?
Van categorie 1 stations staan ze op bahnhof.de. Zo heeft Keulen er ongeveer 280.000 per dag, wat behoorlijk veel is, ook voor een stad als Keulen (precies 1 miljoen inwoners). Van kleinere stations is het niet direct op internet te vinden, vaak komt het een keer tussen neus en lippen voorbij in persberichten. Van Bonn Hbf gaat men uit van zo'n 40.000 reizigers en van Siegburg/Bonn was er een persberichtje en daar stond 20.000 reizigers in.

Overigens, waar men in verhouding tot het aantal inwoners in de stad echt veel reizigers op het Hbf heeft is Düsseldorf, dat ziet er 250.000 per dag terwijl er maar 500.000 mensen wonen. Amsterdam Centraal, het drukste station in Nederland, haalt er maar 160.000 per dag...

Hamburg Hbf is het drukste Duitse station, 450.000 (!!!) reizigers per dag... Daar kan je niet even de stationshal voor de helft afzetten vermoed ik :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Stefan »

Ik blijf me ook altijd verbazen hoe druk 't op Hamburg Hbf is ja. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Vinny »

Overigens, waar men in verhouding tot het aantal inwoners in de stad echt veel reizigers op het Hbf heeft is Düsseldorf,
In Nederland zal Duivendrecht wel kampioen zijn denk ik zo :lol:

Zürich is ook wel interessant: het HB kent 340.000 reizigers per dag, terwijl de stad maar 386.000 inwoners heeft.... :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Zo, vanochtend maar een nieuw paar schoenen gekocht, het paar wat ik had is nog steeds niet droog van afgelopen zondag en was toch al een half jaar oud :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Michael »

ik ben toestraks maar even naar de kapper geweest. Was echt nodig
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Gekko123 »

Gekko123 schreef:Verder wil ik nog even kwijt dat mijn mobiel nu toch wel is overleden (nadat ie sinds vorige week niet meer uit kon). Nu valt ie om de haverklap spontaan uit en kan ik met geluk nog aangeven wie ik eventueel wil bellen -o-
Het verhaal gaat verder, want nu besluit ie om het weer zonder problemen te doen... Alle functies werken precies zoals ze moeten. Ik vraag me nu alleen af voor hoelang :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door ODRAIL »

Zo gisteren weer eens naar de postzegelvereeniging geweest, het nieuwe seizoen is weer begonnen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door ODRAIL »

@ STF: Weet je als iets meer over je gezondheid?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door STF »

Ik ben toevallig net terug van die nieuwe arts maar zijn nog niet veel opgeschoten, hij wil eerst nog wat aanvullende bloedonderzoeken doen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Bee schreef: Hamburg Hbf is het drukste Duitse station, 450.000 (!!!) reizigers per dag... Daar kan je niet even de stationshal voor de helft afzetten vermoed ik :')
Ik geloof er niks van. München Hbf of zeker Berlin Hbf zijn echt wel drukker dan Hamburg lijkt me. EN ik vraag me af of de cijfers wel vergelijkbaar zijn met Nederland, waar zo'n beetje elke IC ieder kwartier rijdt. Volgens mij tellen ze overstappers dubbel of zo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Berlin Hbf heeft er 300.000, München 350.000...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door STF »

Maffe garagedealer hebben wij toch; vanmiddag kwamen we de auto ophalen, wilden direct betalen maar nee hij zou de rekening wel opsturen, haha we hebben de rekening van de vorige onderhoudsbeurt (in januari dit jaar), nog niet eens ontvangen dus dat gaat goed.

Oja, toen we net weg wilden rijden riep ie ons achterna of we de oude banden niet meenamen? Ehm nee, wat moeten we daar mee?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Kiektan. Twee kloeke zestigplussers enigszins arbo-onverantwoord in de weer met een lap behang van 5,30 x 1 meter _O_ In O+ MIJN HUIS O+ _O_

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Vinny »

Fles schreef:
Bee schreef: Hamburg Hbf is het drukste Duitse station, 450.000 (!!!) reizigers per dag... Daar kan je niet even de stationshal voor de helft afzetten vermoed ik :')
Ik geloof er niks van. München Hbf of zeker Berlin Hbf zijn echt wel drukker dan Hamburg lijkt me. EN ik vraag me af of de cijfers wel vergelijkbaar zijn met Nederland, waar zo'n beetje elke IC ieder kwartier rijdt. Volgens mij tellen ze overstappers dubbel of zo.
Berlijn heeft meerdere stations, wellicht dat veel mensen nog uitstappen op Berlin Zoo of Berlin Ostbahnhof?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Vinny schreef:
Fles schreef:
Bee schreef: Hamburg Hbf is het drukste Duitse station, 450.000 (!!!) reizigers per dag... Daar kan je niet even de stationshal voor de helft afzetten vermoed ik :')
Ik geloof er niks van. München Hbf of zeker Berlin Hbf zijn echt wel drukker dan Hamburg lijkt me. EN ik vraag me af of de cijfers wel vergelijkbaar zijn met Nederland, waar zo'n beetje elke IC ieder kwartier rijdt. Volgens mij tellen ze overstappers dubbel of zo.
Berlijn heeft meerdere stations, wellicht dat veel mensen nog uitstappen op Berlin Zoo of Berlin Ostbahnhof?
Harburg, Altona, Dammtor.... (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Hamburg Hbf is wel de enige van die drie dat is aangesloten op de U-Bahn.

Berlin Hbf ligt echt in de Middle of the Nowhere volgens mij. Berlin Zoölogische Garten is gedegradeerd tot regionaal station en ziet daardoor ook beduidend minder reizigers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Ja, vlak tegenover de Bundestag, maar wat heb je DAAR nou te zoeken hmm? :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Het is niet dat er tienduizenden mensen in de Bundestag wonen ofzo :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Je meent het :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Ardan »

Bee schreef:Hamburg Hbf is wel de enige van die drie dat is aangesloten op de U-Bahn.
Dammtor ligt op een letterlijke steenworp afstand van metrostation Stephansplatz aan de U1. En Harburg en Altona hebben weer S-bahnlijnen, zeker vanaf Altona ben je directomento in de stad.

Hamburg Hbf kun je trouwens makkelijk even voor de helft afsluiten ;) Je hebt een noordelijk en een zuidelijk deel :) Alleen vind ik de perrons en sommige gangetjes wel érg smal voor zulke grote reizigersstromen als daar..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Vinny »

Harburg is toch wel een beetje het Bijlmerstation van Hamburg. Het ligt nogal uit het centrum. Maar goed, wel leuk natuurlijk, ik heb er ook een tijdje gebivakkeerd :) en dan met de nacht-S-bahn terug van de Reperbahn, dat waren nog eens tijden *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Vinny schreef:ik heb er ook een tijdje gebivakkeerd :) en dan met de nacht-S-bahn terug van de Reperbahn, dat waren nog eens tijden *O*
Ja hoor, jij wel _O- Snorretjes scoren zeker :D _O-
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Caspar »

Het klinkt inderdaad een beetje dubieus. Heb een keer in een hotel aan de Reperbahn geslapen, en het was daar 's nachts nou niet echt gezellig in de straten rondom.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Havensteden he, als ergens de sexindustrie het goed doet is het daar wel. Zie ook Amsterdam, Rotterdam of Antwerpen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Reeperbahn is na de Moulin Rouge zo'n beetje de beroemdste hoerenbuurt van Europa :Y
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten