Mag ik even kwijt #94

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Wij Flessen, in ieder geval vanuit de vrouwelijke lijn, stikken al generaties lang in elkaars troep. Dat is het.
En dus wordt de troep vakkundig door gegeven naar de mannelijke kant.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Caspar »

Dexter schreef:
Fles schreef:Delen jij en Dexter iets speciaals Caspar? :)
Toevallig hebben we wel heel veel achterlijke dingen gemeen met elkaar, ik noem een paar opvallende:
  • Zelfde dag jarig.
  • Allebei vernoemd naar een van de Drie Wijzen.
  • We bleken allebei hetzelfde polo-shirt in dezelfde kleur en dezelfde maat in de kast te hebben hangen.
En zo nog een hele waslijst van dat soort frappante dingen.
Thom91 schreef:Maar gaan dexter en caspar nou bij elkaar op verjaardag of wat!?!
Haha, als je 140 kilometer uit elkaar woont en het op dezelfde dag viert, heb je wel een uitdaging. :P
Ik ben bang dat er na vandaag nog een item aan het lijstje kan worden toegevoegd 8-)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Thom91 »

Samen machinist? :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Caspar »

Nou dat wil ik de medemens niet aandoen. :lol:
Al zou ik qua seinbeelden opvolgen, aanwijzingen correct ontvangen, reizigers omroep en vooral koffie drinken een heel eind komen
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Thom91 »

Owja, jij werkt bij de ProRail toch? Of iig, iets met het spoor weet ik wel ;)
Komt wel goed schatje.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Dexter »

Thom91 schreef:Samen machinist? :mrgreen:
Dan wordt Caspar co-machinist of boordwerktuigkundige. :lol:
Caspar schreef:Ik ben bang dat er na vandaag nog een item aan het lijstje kan worden toegevoegd 8-)
Dat we allebei een jaartje ouder zijn geworden. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Thom91 »

Nondeju, halve middag in de stress, ligt het aan RIM :(
Had een software upgrade van me toestel gedaan, maar na update deed me BIS het niet meer. Blijkt dus dat de servers van RIM stuk zijn, ik was al bang dat het aan me toestel lag en wilde net gaan downgraden. Ben benieuwd hoe lang het duurt, Blackberry's zonder BIS zijn nogal useless..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Dezelfde problemen als in België en Italië: Het lukt men niet om het materieel schoon te houden. Waar dat nou aan ligt, zou het een gebrek aan prioriteiten zijn of lukt het gewoon echt niet.

@Vinny: De hoeveelheid flaters die in de afgelopen dertig jaar met de tram in Charleroi zijn gemaakt zijn helaas niet op een hand te tellen. Te zware trams, werkplaatsen die 60 jaar geen verbetering in hun werkmaterialen zien, ruziënde overheidsbedrijven. You name it, it happened in Charleroi!
Is het niet gewoon corruptie? Of denk ik te slecht over onze Waalse vrienden?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Suus »

Ik denk dat de aftakeling van het tramnet in en rondom Charleroi niet echt te maken heeft met corruptie.
  • Ten eerste had men tot in de jaren 90 een werkplaats in Jumet die niet was voorzien voor het werk wat ze moesten doen, het was meer een sloopplaats dan een werkplaats. Nog steeds is de efficiëntie van de werkplaats ernstig beperkt, men stelt nu jaarlijks twee trams in dienst van het grote aantal dat niet rijvaardig is.
  • In de jaren 80 moest er op veel plekken riolering worden aangelegd. Tijdens deze werkzaamheden werd de dienst vervangen door bussen, vaak is die tijdelijke situatie veranderd in een permanente situatie. Omdat de buurtspoorwegen geen bussen mochten kopen voor de omgeving Charleroi omdat er trams reden haalde men de oude bussen die men elders in het land niet meer nodig had omdat daar wel nieuwe bussen gekocht konden worden. Deze bussen hadden veel onderhoud nodig, maar een of andere werkplaats in Jumet kon dat werk niet echt aan, gevolg, naast een sloopplaats voor trams werd het ook een sloopplaats voor bussen.
  • Brussel investeerde in een tunnelsysteem in Antwerpen. Toen moest er vanwege de wavelijzerpolitiek ook iets in Wallonië komen. Dat werd een sneltramproject in Charleroi. Vrolijk ging men aan de slag want tunnels kwamen in die tijd uit een ander budget dan het OV. Alleen, de STIC (stadsvervoerder van Charleroi) legde dit netwerk aan en wilde het gaan uitbaten, maar de buurtspoorwegen waren het hier niet mee eens en hadden er eigenlijk ook geen zin in.
  • Toen kwam er een geschenk uit Brussel in de vorm van 50 trams. Deze trams waren echter veel zwaarder en moderner dan de trams die er reden en die met veel moeite aan de praat gehouden konden worden. Hierdoor moesten tramlijnen versterkt gaan worden. Het busverhaal begon dus opnieuw. En een niet nader te noemen werkplaats in Jumet kreeg dit geschenk van 50 trams maar kon er eigenlijk niets mee. Bovendien had men net een hoop trams opgeknapt zodat ze geschikt waren voor het sneltramnetwerk. Die wilde men naar de sloop brengen, maar het waren net teveel trams, dus dat moest opeens aanbesteed worden. Toen zijn er 20 trams tot werkwagen omgedoopt.
  • Tot slot werd het OV in België geregionaliseerd, waardoor er nog maar een vervoerder was in Charleroi. Deze vervoerder heeft in een aantal jaren een aantal investeringen gedaan om het grootste deel van de sneltram in ieder geval in gebruik te kunnen nemen, en alles wat is gebouwd, op een tak na, is alsnog in gebruik genomen. Toch was er nog een maar, want de tramlijn tussen Anderlues en La Louviere viel in een ander administratief gebied van de TEC, waardoor dit slechts enkele jaren na een grondige opknapbeurt alsnog werd gesloten, want daar wilde men van de tram af en er moesten rioolwerkzaamheden gepleegd worden in La Louviere.
Er lijkt dit jaar verbetering te komen met het sluiten van de stadsring en de heropening van de tramlijn naar Gosselies, de werkplaats in Jumet krijgt dan na een paar jaar zonder gezeten te hebben eindelijk weer een spooraansluiting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Michael »

na een werkweek van 59 uur heb ik eindelijk weer wat tijd voor mezelf en om dit forum helemaal door te lezen.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door MdJ »

Morgen moet ik op excursie naar de Hondsbroeksche Pleij bij Westervoort (en daarna naar de Overdiepse polder bij Waspik) en het plan was dat iedereen om 8.00 bij de UT moest verzamelen... Ik woon nogsteeds in Apeldoorn dus zou betekenen dat ik de t7013 moest hebben, dus om 5:15 uit bed.

Wel hebben echter kunnen regelen dat we op eigen vervoer (SOV he...) naar Westervoort mogen, waardoor ik pas om 7:45 eruit hoef :mrgreen: Even 2,5 uur extra slaap :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Etienne »

Mag ik even kwijt dat het op de afdeling Landmeten heerlijk rustig is en er nauwelijks metingen te doen zijn :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Ronald »

Bij ons is het ook altijd rustig om 21:30 uur.
Trouwens, een vakgenoot dus? Op welke "afdeling Landmeten" zit je dan?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Meltrain »

MdJ schreef:Morgen moet ik op excursie naar de Hondsbroeksche Pleij bij Westervoort
Vet. :D
Daar ben ik afgelopen vrijdag geweest. :D
(Het tot nu toe gebouwde werk is nog niet zeer *ahum* nuttig *ahum*, maar wel leuk om te zien. :) )
Etienne schreef:Mag ik even kwijt dat het op de afdeling Landmeten heerlijk rustig is en er nauwelijks metingen te doen zijn :P
O nee, niet nog een landmeter. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Daniel »

...dat ik hedenavond officieel benoemd ben als bestuurslid van de VvE van het complex waarin ik woon. Niet geheel onverwacht met drie kandidaten voor drie vacatures, maar toch, de ALV moet het toch goedkeuren :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door MdJ »

Meltrain schreef:
MdJ schreef:Morgen moet ik op excursie naar de Hondsbroeksche Pleij bij Westervoort
Vet. :D
Daar ben ik afgelopen vrijdag geweest. :D
(Het tot nu toe gebouwde werk is nog niet zeer *ahum* nuttig *ahum*, maar wel leuk om te zien. :) )
Etienne schreef:Mag ik even kwijt dat het op de afdeling Landmeten heerlijk rustig is en er nauwelijks metingen te doen zijn :P
O nee, niet nog een landmeter. :mrgreen:
Civielers zijn goed vertegenwoordigd, blijkt maar weer :lol:
We zullen het zien morgen :)
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door mb90 »

Meltrain schreef:
Etienne schreef:Mag ik even kwijt dat het op de afdeling Landmeten heerlijk rustig is en er nauwelijks metingen te doen zijn :P
O nee, niet nog een landmeter. :mrgreen:
Haha, maarja meten is weten he.:p
Vandaag nog iets uitgezet wat deels met het OV te maken heeft. 2 sonderingen voor de fundering bij Utrecht Centraal.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Geert »

Daniel schreef:...dat ik hedenavond officieel benoemd ben als bestuurslid van de VvE van het complex waarin ik woon. Niet geheel onverwacht met drie kandidaten voor drie vacatures, maar toch, de ALV moet het toch goedkeuren :P
Is dat niet verschrikkelijk saai..?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Meltrain »

MdJ schreef:
Meltrain schreef:
MdJ schreef:Morgen moet ik op excursie naar de Hondsbroeksche Pleij bij Westervoort
Vet. :D
Daar ben ik afgelopen vrijdag geweest. :D
(Het tot nu toe gebouwde werk is nog niet zeer *ahum* nuttig *ahum*, maar wel leuk om te zien. :) )
Civielers zijn goed vertegenwoordigd, blijkt maar weer :lol:
We zullen het zien morgen :)
Officieel ben ik geen Civieler, hè? :P (Ik doe Technische Aardwetenschappen, aan de TU Delft is dat wel dezelfde faculteit als Civiel.)
Maar het komende half jaar doe ik een minor in waterbouw en -management en ja, dat is wel Civiele Techniek. :wink: (En vanuit die minor ben ik afgelopen week op excursie in België, Luxemburg, Duitsland en Nederland geweest en heb ik de Hondsbroeckse Pleij bezocht (en ook nog de stuw bij Amerongen) .)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Mark »

MdJ schreef:Morgen moet ik op excursie naar de Hondsbroeksche Pleij bij Westervoort (en daarna naar de Overdiepse polder bij Waspik) en het plan was dat iedereen om 8.00 bij de UT moest verzamelen... Ik woon nogsteeds in Apeldoorn dus zou betekenen dat ik de t7013 moest hebben, dus om 5:15 uit bed.
Niet zo piepen, ik sta iedere week twee dagen om 5:15 op! ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Daniel »

Geert schreef:
Daniel schreef:...dat ik hedenavond officieel benoemd ben als bestuurslid van de VvE van het complex waarin ik woon. Niet geheel onverwacht met drie kandidaten voor drie vacatures, maar toch, de ALV moet het toch goedkeuren :P
Is dat niet verschrikkelijk saai..?
Neuj hoor... 'tis een actieve en redelijk grote VvE, dus genoeg te regelen. En daarnaast natuurlijk ook een aanspreekpunt voor de bewoners, ideale manier om wat meer mensen te leren kennen hier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Suus »

Brrr, ik vond vanavond een flyer in de brievenbus van de Scientology, dat ik een boek Dianetics: De leidraad voor het menselijk verstand kan bestellen. Enge club is dat toch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door STF »

Kan iemand een logische reden bedenken om als vervoersbedrijf het wagenpark op tamelijk jonge leeftijd (+/- 6 jaar) alweer te vervangen terwijl het er nog als nieuw uitziet en men ook niet tegen EURO-normen aanloopt?
Volgens mij knijpen ze in de buurlanden keer op keer hun handjes dicht als ze die Luxemburgse bussen tegen een tweedehands prijsje kunnen overnemen terwijl ze er met name in het interieur uitzien alsof er nog nooit ene reiziger in vervoerd is.

Juist de bussen die altijd stampvol reizigers zitten (Luxemburg-stad) en dus veel meer slijtage hebben blijven jaar na jaar rondrijden, de oudste zijn nu 16 jaar oud en zien er van binnen nog smeriger dan een vuilnisauto uit. Die willen ze zelfs in Polen niet meer hebben... :Y
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Caspar »

Bee schreef:Brrr, ik vond vanavond een flyer in de brievenbus van de Scientology, dat ik een boek Dianetics: De leidraad voor het menselijk verstand kan bestellen. Enge club is dat toch.
Ow daar hoor je toch ook niets meer over de laatste tijd. Volgens mij waren ze vooral in de jaren 90 in opspraak?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Fles »

Ik heb vanochtend definitief de deur in Utrecht achter me dichtgetrokken *O*

Precies 3 jaar nadat ik hier voor het eerst naar een uitgebrande villa stond te kijken :D
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten