Mag ik even kwijt #94

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Thom91 »

Las er laatst iets over in de quest, maar weet niet meer hoe ze het nou 'officieel' noemden..

even tussendoor, ik zit nu op de wifi in de trein maar toen ik wederom naar nstrein.ns.nl surfde kwam ik dit tegen
Afbeelding
Is dit normaal of is dat een beetje raar?
Laatst gewijzigd door Thom91 op wo 05 okt 2011, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Dexter »

Het valt me anders wel op dat ze het zelf vaak te pas en te onpas gebruiken, bijna als een soort normale spreektaal.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Suus »

Er is een verschil tussen zelf gebruiken en gebruik door anderen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Dexter »

Op het moment dat je zelf zo'n woord gebruikt, geef je als het ware bijna een vrijbrief aan anderen om dat ook te doen. En niet in de laatste plaats, haal je jezelf ook ontzettend naar beneden.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:Las er laatst iets over in de quest, maar weet niet meer hoe ze het nou 'officieel' noemden..

even tussendoor, ik zit nu op de wifi in de trein maar toen ik wederom naar nstrein.ns.nl surfde kwam ik dit tegen
Afbeelding
Is dit normaal of is dat een beetje raar?
Ik zou het niet vertrouwen, ziet er uit alsof iemand het NS-netwerk probeert na te doen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Dexter »

Ik kreeg gisteren De Koppeling door de bus gepropt en daarbij zat een klein boekje met allerlei bedrijfsweetjes. Ik noem er een paar die je altijd al hebt willen weten: :P
  • Er ontstaan 4.376 nieuwe romances in de trein per jaar.(Dus er is hoop voor vrijgezellige treinreizigers) :D
  • Er zijn 9 miljoen NS-klanten die samen 348 miljoen treinreizen per jaar maken.
  • Hiervan is 53% vrouw en 47% man.
  • Er werken 2.850 machinisten bij NS. (Ik ben een van hen) 8-)
  • En 2.800 hc's.
  • Samen draaien zij 2.500 diensten op een gemiddelde werkdag.
  • Waarvan 1.350 voor mcn'en.
  • En 1.150 voor hc's (Werken mcn'en soms harder dan hc's?) *Duikt weg voor Ennes* :P
  • Bij NS werken 24.000 medewerkers, waarvan 15.000 in Nederland.
  • Van hen is 24% vrouw en 76% man.
  • NS staat op nummer 3 in de top 3 van grootste horecabedrijven in Nederland. Op #1 staat McDonalds, nr. 2 is Van der Valk.
  • Bij de Kiosk gaan er dagelijks 55.000 kopjes koffie over de toonbank. Per jaar zijn dat er: 20.000.000
  • In totaal zijn er 2.884 bakken met samen 242.000 zitplaatsen.
  • Eén trein rijdt gemiddeld ongeveer 13 ritten, zodat NS op een gemiddelde werkdag ongeveer 5.200 treinen heen en weer rijdt.
  • Om 8:53 uur, het hoogtepunt van de spits, rijden er 149 treinen op het Hoofdrailnet.
  • Tussen Amsterdam en Utrecht reizen in de spits per uur 2.500 mensen. (5.500 in beide richtingen)
  • Het meest verkochte treinkaartje is een enkele reis Schiphol - Amsterdam Centraal (ruim 1,5 miljoen keer)
  • Het drukst bereisde traject is Schiphol - Amsterdam Centraal (totaal 5,6 miljoen reizen)
  • Het drukste station is Amsterdam Centraal met 165.000 in- en uitstappers per dag. Op de voet gevolgd door Utrecht Centraal met 164.000 in- en uitstappers.
  • Er zijn in Nederland 387 stations, waaronder 281 NS-stations. 74% van de Nederlandse bevolking woont binnen een afstand van 5 km van een station.
(En me nu niet met verbeteringen gaan bekogelen, ik heb het ook maar uit het boekje) :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Daantje »

Jongens, kappen nou met die discussie over het woord neger. Het is misschien niet de beste verwoording en wellicht doet het er niet toe in de context maar er is nu uitgebreid genoeg over gediscussieerd
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Daantje »

Ik vind 8.53 uur best wel laat eigenlijk voor het hoogtepunt van de spits. Hoelaat beginnen al die mensen met werken dan? Verder ben ik benieuwd wat dan het rustigste treinstation is? :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door deadlock »

Daantje schreef:Jongens, kappen nou met die discussie over het woord neger. Het is misschien niet de beste verwoording en wellicht doet het er niet toe in de context maar er is nu uitgebreid genoeg over gediscussieerd
Ik ben het hier niet mee eens. Het is juist iets wat het topic op gang houdt en wat aangeeft dat er geëngageerd gediscussieerd kan worden over bepaalde onderwerpen. Zolang het op een professionele manier gebeurt zonder moddergooien moet dat (juist in deze topic!) kunnen.

Ten tweede is het heel vreemd dat dit soort discussies wél gestopt worden terwijl er regelmatig over het randje van flamen heengegaan wordt (onder andere door mijzelf) en dat er nu gebogen moet worden voor wat ik zie als de persoonlijke mening van een moderator.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Klaasje »

Als ik er nog één ding aan mag toevoegen is het wat mij betreft klaar. De oorsprong van het woord komt weldegelijk uit het kolonialisme en de slavernij maar de vraag is of dat nog wel overeenkomt met het huidige gebruik van het woord. Daar is overduidelijk nog steeds een discussie over gaande zoals bijvoorbeeld in dit artikel te zien is. Daarnaast is dit linkje misschien wel interessant om naar te kijken.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door ODRAIL »

Vandaag kreeg ik al antwoord van RET in de vorm van een e-mail. Keurig binnen de 15 werkdagen (had de mail afgelopen maandag verstuurd). Alleen de inhoud van het antwoord stelde mij zeer ontevreden..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Daniel »

En hierbij is de discussie over de oorsprong van het genoemde woord nu echt afgesloten. In dit topic wordt inderdaad niet vaak ingegrepen, maar wanneer berichten door gebruikers gemeld worden als kwetsend doen we dat uiteraard wel. (Hooguit niet als we het geheel niet met de melding eens zijn als beheer)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Dexter »

Daantje schreef:Verder ben ik benieuwd wat dan het rustigste treinstation is? :)
Als ik me niet vergis is dat een van de Zeeuwse stoptreinstations, maar dat staat dan weer niet in dat boekje. Wel een top 10 van de drukste stations:
  • 1. Amsterdam Centraal - 165.000
  • 2. Utrecht Centraal - 164.000
  • 3. Rotterdam Centraal - 90.000
  • 4. Den Haag Centraal - 75.000
  • 5. Schiphol - 61.000
  • 6. Eindhoven - 59.000
  • 7. Leiden Centraal - 59.000
  • 8. Den Haag HS - 45.000
  • 9. 's-Hertogenbosch - 44.000
  • 10. Amsterdam Sloterdijk - 40.000
Net als een top 10 van de drukste trajecten (vv.):
  • 1. Amsterdam Centraal - Schiphol
  • 2. Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal
  • 3. Amsterdam Centraal - Haarlem
  • 4. Den Haag Centraal - Leiden Centraal
  • 5. Den Haag HS - Rotterdam Centraal
En een top 10 van de meest gevonden voorwerpen: :mrgreen:
  • 1. Mobiele telefoons
  • 2. Paspoort/Rijbewijs/Pasjes
  • 3. Portemonnee
  • 4. Plastic tas
  • 5. Sporttas/Weekendtas
  • 6. Sleutels
  • 7. Rugzakken
  • 8. Papieren/Vervoerbewijs
  • 9. Jas/Regenjack/Vest
  • 10. Handschoenen
Elk jaar worden er 40.000 voorwerpen gevonden in treinen en op stations. Een van de meest opmerkelijke voorwerpen is een compleet intacte scootmobiel. :shock:
Laatst gewijzigd door Dexter op wo 05 okt 2011, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door deadlock »

Dexter schreef:Ik kreeg gisteren De Koppeling door de bus gepropt en daarbij zat een klein boekje met allerlei bedrijfsweetjes. Ik noem er een paar die je altijd al hebt willen weten: :P
  • Er ontstaan 4.376 nieuwe romances in de trein per jaar.(Dus er is hoop voor vrijgezellige treinreizigers) :D
  • Er zijn 9 miljoen NS-klanten die samen 348 miljoen treinreizen per jaar maken.
  • Hiervan is 53% vrouw en 47% man.
  • Er werken 2.850 machinisten bij NS. (Ik ben een van hen) 8-)
  • En 2.800 hc's.
  • Samen draaien zij 2.500 diensten op een gemiddelde werkdag.
  • Waarvan 1.350 voor mcn'en.
  • En 1.150 voor hc's (Werken mcn'en soms harder dan hc's?) *Duikt weg voor Ennes* :P
  • Bij NS werken 24.000 medewerkers, waarvan 15.000 in Nederland.
  • Van hen is 24% vrouw en 76% man.
  • NS staat op nummer 3 in de top 3 van grootste horecabedrijven in Nederland. Op #1 staat McDonalds, nr. 2 is Van der Valk.
  • Bij de Kiosk gaan er dagelijks 55.000 kopjes koffie over de toonbank. Per jaar zijn dat er: 20.000.000
  • In totaal zijn er 2.884 bakken met samen 242.000 zitplaatsen.
  • Eén trein rijdt gemiddeld ongeveer 13 ritten, zodat NS op een gemiddelde werkdag ongeveer 5.200 treinen heen en weer rijdt.
  • Om 8:53 uur, het hoogtepunt van de spits, rijden er 149 treinen op het Hoofdrailnet.
  • Tussen Amsterdam en Utrecht reizen in de spits per uur 2.500 mensen. (5.500 in beide richtingen)
  • Het meest verkochte treinkaartje is een enkele reis Schiphol - Amsterdam Centraal (ruim 1,5 miljoen keer)
  • Het drukst bereisde traject is Schiphol - Amsterdam Centraal (totaal 5,6 miljoen reizen)
  • Het drukste station is Amsterdam Centraal met 165.000 in- en uitstappers per dag. Op de voet gevolgd door Utrecht Centraal met 164.000 in- en uitstappers.
  • Er zijn in Nederland 387 stations, waaronder 281 NS-stations. 74% van de Nederlandse bevolking woont binnen een afstand van 5 km van een station.
(En me nu niet met verbeteringen gaan bekogelen, ik heb het ook maar uit het boekje) :Y
Ooooh meeeeeer alsjeblieft!!!!!!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Daniel »

Volgens deze lijst (uit 2006) is het rustigste station van Nederland: Enschede de Eschmarke met 54 in- en uitstappers. Op de voet gevolgd door Geerdijk met 55.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Vinny »

Daniel schreef:Volgens deze lijst (uit 2006) is het rustigste station van Nederland: Enschede de Eschmarke met 54 in- en uitstappers. Op de voet gevolgd door Geerdijk met 55.
Op basis van eerde discussies, is dat getal voor Enschede de Eschmarke waarschijnlijk niet waar omdat reizigers met een "Duits" vervoersbewijs niet zijn meegeteld, en dat is iets goedkoper dan een Nederlandse. En bovendien kun je met zo'n ding ook naar Duitsland..., op basis van tellingen van de provincie Overijssel zijn namelijk veel reizigers "weggelekt". Anders had de verbinding ook niet zo succesvol kunnen zijn trouwens.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Klaasje »

Wat ook wel leuk is.. Ik heb wel eens telcijfers van de gemeente Almere en die van NS bekeken. Ik hoop dat jullie niet schrikken als ik zeg dat er een onderlinge afwijking van 20% in zat.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag bij de opendag geweest van mijn orthopedisch schoenmaker. Het was zeer boeiend om te zien hoe orthopedische schoenen en steunzolen worden gemaakt. Een leerzaam middagje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Justin »

Leuke statistieken. Vooral vanuit ruimtelijk perspectief en inspelend op maatschappelijke en landschappelijke veranderingen vind ik het heel interessant :). 5 km hemelsbreed, of via een specifiek vervoersmiddel over de weg?

En nu Eindhoven binnen de top 5 staat (waarvan eigenlijk gedeeld met Leiden), dan mag Eindhoven toch volgens de norm het woord Centraal toevoegen :')?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Caspar »

Leuk ook de plek op de ranglijst van een station als Hoogeveen :D
Overigens heeft de opwaardering van de s4500 blijkbaar goed gedaan voor station Hoorn, ik zag laatst op een presentatie van de nieuwe dienstregeling dat er nu iets meer dan 14.000 reizigers per dag gebruik maken van station Hoorn tegen iets minder dan 12.000 in de lijst van 2006.

@ Klaasje, ik heb de cijfers van de Almeerse stations niet bij de hand, maar weet wel dat ze intussen meer dan 20% ten opzichte van het hierboven genoemde lijstje zijn gestegen. Alleen Almere Oostvaarders blijft een beetje een loos station qua (stijging van de) reizigers aantallen heb ik het idee.
Laatst gewijzigd door Caspar op wo 05 okt 2011, 22:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Klaasje »

Bij Almere Buiten en Centrum zal er ook wel een forse groei zijn t.o.v. 2006 door het inkorten van de s4900 en de nieuwe s3700. Daarentegen denk ik dat Oostvaarders en Parkwijk rustiger zijn geworden.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Klaasje »

Oostvaarders ligt ook raar, het is echt het uitsteeksel van de spoorlijn, de woonwijken eromheen zijn erg goed te bereiken vanaf de A6, en als je al die stations moet hebben, duurt de reis van Oostvaarders naar Amsterdam gewoon te lang in vergelijking tot een autorit. (Dan heb ik het niet gehad over een reis naar Utrecht) Als je bij Oostvaarders in de buurt woont, kun je vaak ook beter de stadsbus naar Buiten pakken, en vanaf daar de IC pakken. Dat is vaak nog sneller ook.
Al die effecten spelen bij de andere stations natuurlijk fors minder, omdat de treinrit daarvandaan korter duurt, en de bereikbaarheid per auto ook niet altijd zoveel beter is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Suus »

De gemeente Diemen houdt ook tellingen volgens mij, maar ikzelf vermoed dat Diemen Zuid de 6000 reizigers per dag die in die lijst staan echt niet haalt, het bedrijvenpark achter het station heeft steeds meer leegstand (ook het hoofdkantoor van de Praxis gaat nu het pand hier verlaten...) en de woonwijk heeft veel fietsverkeer richting Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Justin »

Heeft er toevallig iemand hier ervaring met het heen- en weer gaan tussen Kopenhagen en Malmö? Zit er over na te denken om naar Kopenhagen te gaan met mn liefje 11-14 november, en misschien is het wel leuk om eventjes een paar uurtjes in Malmö door te brengen... Treinreisje duurt maar 33 minuten tussen beide hoofdstations, alleen kan Rejseplanen geen prijs opgeven :(.

Eigenlijk was Londen het plan, maar aangezien ik volgend jaar met de OS al naar Londen ga, zou dat betekenen dat ik vijf jaar lang elk jaar wel in Londen ben geweest... wil nu eventjes iets anders :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Suus »

Tot de ontdekking komen dat de nieuwe Jumbo supermarkt hier in de buurt vanaf volgende week zondag ook op zondag open is: Spotgoedkoop _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten