Weerberichten-gekwek #14

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door mb90 »

Ik zit bij mijn regenmeter nu aan 14,8 mm vanaf 7 uur vanochtend, terwijl er in het noorden meer is gevallen. 20 mm is dus goed mogelijk, vooral omdat er vanavond nog wat buien komen.

Het scheelde overigens tijdens het passeeren van de zware buienlijn (hier rond 15:30 uur) niet veel of mijn raam had eruit gelegen. Deze plank of kastdeur (ik heb niet goed kunnen ontdekken) kwam namelijk naar beneden zetten en kwam (gelukkig niet al te hard) tegen het raam aan.. :shock: :
Afbeelding

Daarna klaarde het snel op en scheen de zon zelfs nog even. De plank heb ik toen maar weer voor de deur gegooid van de bovenburen.

Edit 19:11 uur: De volgende bui valt al met hagel, windstoten en net een onweersknal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Daniel »

Laatstgenoemde bui is nu hier ook in de buurt zo te zien... zag net althans wat lichtflitsen die ik niet thuis kon brengen in de verte, maar 'tis momenteel nog droog in Amersfoort.
Edit: buienradar bevestigt het... heftigste deel van de bui (rood op de radar) is net onder Amersfoort langs getrokken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Geert »

Ik werd vanavond nog bijna omver gekegeld door een bouwhek in de buurt van Den Haag centraal. Ik liep naar mijn fiets toe die onder het gebouw van de koninklijke bibliotheek stond geparkeerd (in die passage) en een halve minuut nadat ik langs een bouwhek was gelopen viel dat met een enorm lawaai om...

Enfin, het is nu wel droog. :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Fles »

Mijn terrasstoelen stonden nog keurig op het balkon toen ik thuiskwam *O*

En hierna wordt de wind weer minder dus ik ga ze niet naar binnen halen ook :N
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Ardan »

Twee uur terug onweerde het ook even, computer en TV maar uitgezet, maar het bleef maar bij drie knalletjes xD
Ik doe ook maar wat
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Gekko123 »

Hier in Delft is het ondertussen alweer een behoorlijk aantal uren droog. Het heeft hier hard gewaaid vandaag. Alleen jammer dat er een paar kwajongens waren die het leuk vonden om vuurwerk(bommen) af te steken in de fietsenkelder/parkeergarage onder mijn kamer. De ramen stonden net niet te trillen van de dreun :X
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Michael »

dat het stormde heb ik wel gemerkt. Zat met wind tegen op de fiets naar het werk. Normaal doe ik er altijd amper een minuut over om de Terheijdense brug op te fietsen. Ik geloof dat ik er wel 5 minuten over gedaan heb
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door ODRAIL »

Kon je niet beter gaan lopen over de brug?
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Ennes »

Zullen we het weer ook maar gaan aanbesteden, dan zal dat ook best wel een hele verbetering gaan worden!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Geert »

"Deze hoosbui wordt u aangeboden door de provincie Utrecht"
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door AppleMoose »

Moeten we dan ook in- en uitchecken om van het weer gebruik te kunnen maken?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Suus »

We moeten gewoon Kim Jong-Il tot leven wekken, als hij dacht aan het weer veranderde het weer zoals hij het wilde zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door AppleMoose »

Had hij beter kunnen denken aan voldoende voedsel voor iedereen.
Als hij zo'n god zou zijn, was het geen 5e wereldland geweest met honger en armoede.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Ennes »

Nee,ik zie dat wel als een hele verbetering voor ons als weerconsument, de diverse weerinstituten die gaan concurreren door ons betere zomers aan te bieden. laat ze een voorbeeld nemen aan het OV, daar werkt dat immers prima! :roll:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door marvinkok »

Pff, wat een wind...
Na vanochtend om 0540 wakker te zijn gebeld door het ROV ( :| ) ging het ineens ontzettend te keer hier in Enschede. Met hagel, stormwind, regen en volgens mij ook nog een klap onweer. Het zicht was even niet meer dan een meter of 20. Het heeft niet lang geduurd, nog geen 5 minuten.

Was op de weg ook wel goed te merken dat het hard waaide, met name buitenaf tussen de weilanden was het rustig aan rijden met 2 handjes aan het stuur...Dan vangt 12 meter toch nog best wat wind...

EDIT: Nu ik het typ begint het hier weer opnieuw :s
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Ardan »

Vannacht de hele nacht herrie thuis.. de regen die tegen het raam aan beukt en de wind die rond het huis suist... daar kan ik nog wel bij in slaap vallen. Maar in de ventilatieschacht klinkt voortdurend een geratel (ventilatortje of zo), woningbouw maar gebeld, en als de wind tegen de deur beukt klinkt een een keihard zoemgeluid van iets dat dan gaat trillen. Heb vanmorgen maar een doek in de schachtingang gestopt om het geluid tegen te gaan want je wordt er horendol van.
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Justin »

Kom net terug uit Den Haag en het waaide daar al behoorlijk de hele dag door. Bij aankomst in Dordrecht idem dito, en het was nog gewoon droog. Kom ik om 23:25 in Zwijndrecht, sta ik net op het punt om te fietsen gaat het regenen... -o-

Het was op een gegeven moment wel erg lollig: werd bekogeld met hagel, werd zeiknat geregend en het waaide zo hard dat ik ineens op de andere weghelft reed :|.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Gekko123 »

I kan haast niet anders concluderen dan dat het hard heeft gewaaid vandaag. Verder ben ik ook nog nat geregend vandaag, namelijk vanochtend toen ik op de fiets zat richting het station. Uiteraard gaat het even iets harder regenen als je de laatste 100 m aflegt, en het net droog wordt als je je fiets op slot zet :evil:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Ennes »

Maar ligt het nu aan mij of wordt er de laatste paar jaar steeds meer paniek en sensatie geschopt over het weer de laatste tijd? De weers-alarmen vliegen je om de oren, het land ligt plat bij 3 sneeuwvlokken, een flinke regenbui of een zuidwesterstorm, terwijl het weer niet eens echt extreem is.
Natuurlijk er is plaatselijk overlast, maar is dat al niet sinds jaar en dag zo?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Suus »

De weersomstandigheden worden wel steeds extremer. We hebben bijvoorbeeld wekenlang zeer zacht weer gehad en dat wordt nu gevolgd door een zeer lange storm en je ziet nu de gevolgen in Noord-Nederland: Lekkende dijken, ontzettend hoog water.

Het weeralarm kan vaker afgegeven worden omdat het nu per regio ingesteld kan worden in plaats van het hele land.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door webguy »

Hier in Nijmegen vind ik het vandaag juist weer zacht, niet erg bewolkt, en beetje zon hier en daar...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Justin »

Dordracum is vrij onbewolkt nu, en aanzienlijk minder wind en neerslag dan gisteren...

Water aan de kades en de dijken is nu ook flink aan het zakken =)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door AppleMoose »

De storm zelf is niet uitzonderlijk/extreem heftig. De regenval is wel meer dan gebruikelijk en we hebben gewoon "de pech" dat dit net ff samenvalt, met als gevolg de problemen in het Noorden. De samenloop is wel uitzonderlijk te noemen, maargoed, wel een mooi moment om te testen of de maatregelen die in het verleden zijn getroffen ook echt werken. En tot nu toe lijkt dat het geval te zijn.
De verslaggeving komt wel paniekerig over, zeker ook als ze het over de hoge waterstanden in de grote rivieren hebben.
Ja. Ze staan hoog, maar niet uitzonderlijk hoog. Het is eigenlijk allemaal vrij normaal.
Vorigjaar rond deze tijd stond wel uitzonderlijk hoog, maar ook dat zorgde niet voor al te grote problemen. Ook hier bewezen de genomen maatregelen hun nut. Er werd toen overigens wel minder paniek gezaaid in de media dan nu het geval is.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Wubbo »

Het probleem zit 'm nu ook niet echt in de rivieren, maar in het noorden des lands. Daar speelt de windrichting een belangrijke rol bij, waardoor de polders lastig droog te houden zijn.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Weerberichten-gekwek #14

Bericht door Klaasje »

Door de windrichting is het zeewater tegen de kust opgestuwd waarna ze niet meer zo makkelijk konden spuien, dat bovenop veel regenval. Hier in de diepe polder, waar ik nu zit te typen, is er de afgelopen week helemaal niets aan de hand geweest.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten