Mag ik even kwijt #95

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Mag ik even kwijt #95

Bericht door webguy »

Dat zijn nog eens inkopers he :)
Al ken ik bizardere verhalen... Woonden in Ethiopie (ja, oost Afrika daar), kom je daar in de ex-communistische-supermarkt van de overheid, staan er pakken met Koopmans Custardmix met alleen Nederlands, naast de anijsblokjes. En dat was een winkel waar je eerst op alle afdelingen je bestelingen ging plaatsen, op formulieren met 3 kopieen, die ging je betalen met cheque of met Dollars, en vervolgens ging je alle afdelingen weer langs om het op te halen, als je geluk had deed iemand dat laatste voor je :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Geert »

Fles schreef:Glasfolie anti inkijk en anti zon *O*

http://www.smorgensindevroegte.nl/2011/ ... gelukt.jpg
Niet scheef plakken he! ;-)

@webguy: ik zag eens in Noorwegen een pak roggebrood van Bolletje staan. Best wel maf als je door een Noorse supermarkt loopt en ineens 'ik wil Bolletje' leest :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Suus »

Ik heb van de week al zoveel buitenlandse producten gezien bij de Jumbo die ik nog nooit eerder had gezien. Een of andere lichtgevende frisdrank die Mountain Dew heet bij de cola. Dat kan niet lekker zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door webguy »

Ok, het is grotendeels suikerwater, maar het is echt best lekker. Helemaal de andere varianten (rood). Overigens is Mountain Dew gewoon geel, maar zit in groene fles ofzo...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Suus »

Ik krijg ufo's en nucleaire associaties bij die kleur, maar ach, die Amerikanen zijn sowieso uitvinder van de meest rare eetbare producten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door webguy »

Afbeelding
Was trouwens op mn stage in de VS. Collega had blikjes a 50 cent ipv $1 beneden :) Hij kocht ze in de aanbieding in, en betaalde zelf nooit :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door STF »

Vandaag was het de eerste keer in mijn leven dat ik paddestoelen heb zien groeien in een auto, voor geintresseerden; doe de achterklep van find_your_spot zijn auto eens open zou ik zeggen... :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Ruben »

Meltrain schreef:
Bee schreef:De Troefmarkt bij mij verkoopt Duitse Cola Cola in plaats van Nederlandse Coca Cola.
Bij de Jumbo hebben we een tijd lang Spaanse Coca Cola verkocht. Deze waren daarom ook alleen bij de Jumbo in te leveren.
Helaas vond Coca Cola het niet zo leuk, dus dat was na drie maanden ook weer voorbij. :P
Van de zomer heb ik bij diverse eetgelegenheden in het centrum van Amsterdam blikjes Coca Cola uit Denemarken voorgeschoteld gekregen. Zal wel goedkoper zijn, maar het is toch een vreemde ontwikkeling richting CocaCola NL.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Ruben »

Bee schreef:Nou, vooruit, je krijgt toch je geld terug, maar op de fles staat niet dat er statiegeld op zit. Damn :')
Mens is zeker nooit in Duitsland geweest, anders had ze wel geweten dat je zelfs op een blikje cola nog 25 cent statiegeld betaalt. Stond toch ook zeker wel op de fles iets met Pfand? :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door webguy »

Mja, vorig jaar toch bijna geen Cola of was het Pepsi in de supermarkten omdat er conflict was met de inkooporganisaties? Zijn maar weinig inkooporganisaties voor supermarkten en dat is deels verweven met horeca natuurlijk (delen Sligro was Super de Boer/Konmar, etc)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door STF »

Vanmiddag hebben we even een bezoekje gebracht aan het garageterrein van een van de Luxemburgse busbedrijven, waar ons opviel dat bijna elke bus zijn eigen parkeervak heeft. Wat daar nou het nut van is?

Afbeelding

De taxibusjes en de 15 meter bussen hebben vreemd genoeg weer geen eigen plekken...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door find_your_spot »

STF schreef:voor geintresseerden; doe de achterklep van find_your_spot zijn auto eens open zou ik zeggen... :lol:
Volgende keer doe ik even handschoenen aan en een mondkapje.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Geert »

Ruben schreef:Mens is zeker nooit in Duitsland geweest, anders had ze wel geweten dat je zelfs op een blikje cola nog 25 cent statiegeld betaalt. Stond toch ook zeker wel op de fles iets met Pfand? :lol:
Nou inderdaad, zelfs als je een klein flesje cola haalt bij een tankstation langs de snelweg of bij de kiosk op het station zit er nog Pfand op in Duitsland!
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door waldo79 »

^^Duitsers nemen het begrip 'recyclen' heel serieus.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Michael »

Heb vandaag een brief binnen gekregen van het CBR dat ze nog een rijtest willen. Die heb ik dus op 26 Oktober. Moet alleen in 10 dagen tijd even een lesbus zien te regelen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Suus »

waldo79 schreef:^^Duitsers nemen het begrip 'recyclen' heel serieus.
En terecht. In Nederland wil men statiegeld afschaffen, maar willen ze echt tegen zwerfvuil optreden dan moeten ze het juist uitbreiden. Bovendien hebben de zwervers dan ook meteen meer inkomsten!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Fles »

Bee schreef:Bovendien hebben de zwervers dan ook meteen meer inkomsten!
Ja precies, daar is niks mis mee. Je ziet in Duitsland ook dat ze een integraal onderdeel uitmaken van het economische systeem zeg maar :) EN het houdt de straat schoon :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Suus »

In de marketing van zo'n beetje de enige fabrikant van statiegeldautomaten Tomra wordt het dan ook duidelijk benoemd :Y

Maar je ziet ook dat mensen er op inspelen. Is je flesje leeg maar je hebt er geen zin in om ermee rond te blijven lopen, dan zet je het op een duidelijk zichtbare plek neer en vaak is het binnen een kwartiertje al weg. Dat werkt natuurlijk niet in kleine dorpjes of in buitenwijken, maar in de centra van grote steden wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Stefan »

Fles schreef:Ja precies, daar is niks mis mee. Je ziet in Duitsland ook dat ze een integraal onderdeel uitmaken van het economische systeem zeg maar :) EN het houdt de straat schoon :)
Inderdaad, als ik een leeg blikje of flesje had toen ik in Bremen woonde gaf ik 'm ook altijd netjes af aan de 'busstationzwerver', die was er altijd zichtbaar blij mee. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Fles »

Ik had in het begin weleens dat als ik met een halve liter aan de kop stond op een perron op, laten we zeggen, Köln Hbf, dat er dan eoa zwerver naast me kwam staan :o Dat vond ik maar raar en eng en zo.
Totdat ik eens aan de voorlaatste slok bezig was en zo iemand aan me vroeg van "als je ermee klaar bent, mag ik hem dan?" Toen snapte ik het *O*
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Dafdriver »

STF schreef:Vandaag was het de eerste keer in mijn leven dat ik paddestoelen heb zien groeien in een auto, voor geintresseerden; doe de achterklep van find_your_spot zijn auto eens open zou ik zeggen... :lol:
Word het dan niet tijd om de auto uit te mesten of om de auto te bemesten?

Ben je de hele dag doende met je hobby project ben je onderweg naar huis bijna hobby project af dankzij één of andere uit koers geraakte oma. Gelukkig door mijn oplettendheid de boel gelukkig netjes kunnen redden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Suus »

Ik ontving gisteren trouwens een gratis verjaardagskalender met allemaal mooie luchtfoto's van Diemen. Zowel mijn oude kamer als mijn nieuwe kamer staan er spijtig genoeg niet op, maar bijvoorbeeld wel de werkplaats van het GVB, het winkelcentrum waar deze week de Jumbo opende en de bouwput van het winkelcentrum in het centrum van Diemen.

Die krijgt een mooi plekje bij het toilet *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door STF »

Dafdriver schreef: Word het dan niet tijd om de auto uit te mesten of om de auto te bemesten?
Het ging om waterlekkage, waarvan niemand wist waar het vandaan kwam dus ik ben vanmiddag met een looplamp in de achterbak gaan liggen terwijl find_your_spot de auto drijfnat spoot met de tuinslang; lekkage binnen tien seconden gevonden, afdichtingsrubber van de achterlichtbedrading totaal verdroogd en reeds grotendeels weggebrokkeld. Niet zo vreemd dat het dan lekt he... :wink:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ik heb van de week al zoveel buitenlandse producten gezien bij de Jumbo die ik nog nooit eerder had gezien. Een of andere lichtgevende frisdrank die Mountain Dew heet bij de cola. Dat kan niet lekker zijn.
Mountain Dew is echt ongelofelijk lekker :$
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Thom91 »

.. dat mijn hoofd ongelofelijk veel pijn doet..
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten