Het grote computertopic! #4

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Geert »

STF schreef:Waarom zit er nou niet gewoon PS2 op die nieuwe computer... Ik heb stapels met muizen met balletje, maar allemaal met PS2 stekker...
Koop dan een PS/2 naar USB omzetter! Ik heb deze ooit eens gekocht voor een barcode scanner met PS/2 aansluiting, werkt prima en het kost haast niks.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Wij hebben op het werk onze barcodescanner vervangen door een USB-model. Daarvoor hadden we een PS2-model. Omdat we de barcodescanner konden vervangen konden we ook eindelijk zonder problemen het toetsenbord vervangen, dat was daardoor ook noodgedwongen een PS2-model. Maar toen mijn collega er een beker koffie over gooide kon hij zonder problemen door een USB-model vervangen worden :Y

Het enige probleem bij ons is nog de RFID-plaat, dat redelijk moderne stuk hardware is aangesloten op een COM-poort. Maar omdat de computer die niet heeft zit er een USB-converter tussen, een of ander mysterieus doosje met een rood lampje enzo. Ik moet altijd aan die kwaadaardige robot uit het stripje Scribbly denken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door STF »

Volgens mij zijn al mijn ervaringen tegengesteld met jullie; met USB sticks heb ik niks anders dan ellende, terwijl ik nog nooit een kapotte of niet goed werkende diskette heb gehad. :lol:
In het dagelijks leven doe ik totaal niet met diskettes hoor, zijn traag en past bijna niks op maar soms komt het nog best van pas.

Dat steeds meer via internet zal gaan verlopen, (zoals Bee beschrijft) gaat wel een probleem worden in Luxemburg; het internet is niet vooruit te branden. Een aflevering via programma gemist kijken trekt het internet nog ternauwernood, maar dan mag je ook echt niks anders met internet tegelijkertijd aan het doen zijn. Het is in de loop der jaren wel iets sneller geworden maar zitten nog altijd niet op de snelheid die we toendertijd in Nederland hadden...

Er zijn overigens heus wel aansluitingen waar ik het liefste zo snel mogelijk afscheid van nam, ik was een van de eerste die destijds IDE inruilde voor SATA; stuk sneller en geen gedoe meer met master/slave/cable select jumpertjes. Of de ISA sloten; traag en gigantische grote insteekkaarten dus nauwelijks meer ventilatie in de behuizing.

Firewire zie ik ook niet meer op de nieuwe kantoor-PC zitten, wat is daar voor in de plaats gekomen? HDMI is toch alleen maar 1-richtingsverkeer?

Waar moederbord en laptopfabrikanten dan wel weer heel lang mee door zijn blijven gaan, is de 56K modem, toen iedereen het nog gebruikte moest je er een PCI/PCMCIA kaart in steken, toen niemand het meer gebruikte werd het ineens op het moederbord geintregreerd...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Firewire is grotendeels USB geworden, je ziet nu dat er twee bewegingen bestaan:
USB 3.0 en HDMI
Of radical het roer om, zoals bij Apple, waar men Thunderbolt heeft geïntroduceerd, dat alles in een keer kan. Zowel beeldschermen aansturen als USB-adapters. Zie http://www.apple.com/nl/displays/ voor meer uitleg hoe ze er daar over denken.

Ik moet wel zeggen: een kabel waarmee je alles in een keer kan aansluiten is wel geniaal natuurlijk, bij de vorige beeldschermen van Apple zaten er drie stekkers aan: Magsafe, MiniDisplay en USB en nu nog maar twee: Magsafe en MiniDisplay

En wat betreft het probleem met internet. Ik denk dat het internet in Luxemburg-stad wellicht al wel wat moderner is dan in uithoekjes als Reisdorf. Maar er is een enorme Europese subsidiepot om iedereen op breedband aan te sluiten, wellicht komt er ook wat de kant van Luxemburg op :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Firewire is grotendeels USB geworden, je ziet nu dat er twee bewegingen bestaan:
USB 3.0 en HDMI
USB en HDMI zijn volledig anders en niet met elkaar te vergelijken. Firewire is een groot securityprobleem.
Of radical het roer om, zoals bij Apple, waar men Thunderbolt heeft geïntroduceerd, dat alles in een keer kan. Zowel beeldschermen aansturen als USB-adapters. Zie http://www.apple.com/nl/displays/ voor meer uitleg hoe ze er daar over denken.
Thunderbolt is een slap aftreksel van wat Light Peak had moeten worden, helaas :(
Ik moet wel zeggen: een kabel waarmee je alles in een keer kan aansluiten is wel geniaal natuurlijk, bij de vorige beeldschermen van Apple zaten er drie stekkers aan: Magsafe, MiniDisplay en USB en nu nog maar twee: Magsafe en MiniDisplay
En wat nou als je nog iets anders wil aansluiten?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Wat wil je aansluiten dan? Die Cinema Display heeft 3x USB, Firewire, Ethernet en Thunderbolt
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door webguy »

Je bedoelt trouwens Magsafe en Thunderbolt in je verhaal eerder, het DisplayPort signaal gaat idd over de Thunderbolt port.

Verder heeft elk port wel toepassingen waar 'ie echt goed voor geschikt is. Firewire is snel, deels omdat het vaak een aparte chip is, en wordt veel gebruikt voor video toepassingen en communiceren met camcorders. Veel pro audio en video spul heeft Firewire (o.a de nieuwste Firewire 800).
HDMI is voor HD beelden, en kan een beveiligd video signaal samen met een audio signaal versturen. Is dus beeld/geluid.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

EINDELIJK. Na twee maanden aanklooien bij de IT heeft men eindelijk het probleem met de computers bedoeld voor de catalogus opgelost. Het wachtwoord van het Novellaccount was niet gelijk met dat van de Active Directory, aldus de IT. Daar had men twee maanden eerder ook wel achter kunnen komen denk ik :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Beste collega’s,

Kort geleden is er een bericht verstuurd over een nieuw beleid voor het gebruik van wachtwoorden. Elk kwartaal moet je een ander wachatwoord kiezen.

En begin deze week (week 43) is er een begin gemaakt met dat nieuwe beleid. Sommige collega’s hebben al een melding in hun email gekregen om hun wachtwoord aan te passen.

DOE DAT NIET!!!

Pas je wachtwoord (nog) niet aan.

De IT-diensten zijn nog niet in de gelegenheid gesteld om het proces te testen.
Er komen ook nog storingen voor als gevolg van een wachtwoordaanpassing. Het kan bijvoorbeeld problemen opleveren voor Microsoft Outlook en alle andere toepassingen waarvoor een wachtwoord nodig is.

De IT-diensten komen hiervoor nog met nader bericht. Hou dat in de gaten.
:') :X :roll: :cry: :neg:

Ik kots op de IT, dat moge duidelijk zijn :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door webguy »

Twee dingen: zo'n mail stuur je natuurlijk pas als er getest wordt... Zoiets heeft top prioriteit, want straks zit je met tientallen meldingen dat er wat fout gaat. Ten tweede, so what, Outlook zal dan inderdaad een nieuw wachtwoord vragen, dat is dan ook logisch, maar dat mag geen problemen veroorzaken eigenlijk, maar ja, als het zo'n rommeltje is, wie weet...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Fles »

Gaat lekker daar ja :') Weet de ene nerd wel waar de andere mee bezig is? :D
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Bee schreef:EINDELIJK. Na twee maanden aanklooien bij de IT heeft men eindelijk het probleem met de computers bedoeld voor de catalogus opgelost. Het wachtwoord van het Novellaccount was niet gelijk met dat van de Active Directory, aldus de IT. Daar had men twee maanden eerder ook wel achter kunnen komen denk ik :X
Inderdaad zeg :|
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Allemachtig Bee, wat een prutsers daar :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Fles »

Welke Queen of the Stone Age werkt er dan ook nog met zoeen Fred Flintstone systeem als Novell :') Gimme a break Jack _O-
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Welke Queen of the Stone Age werkt er dan ook nog met zoeen Fred Flintstone systeem als Novell :') Gimme a break Jack _O-
Ik ga in mijn vuistje lachen als jouw organisaties om Filr gaan vragen :mrgreen:

En je hebt het gewoon niet begrepen als je zegt Novell=slecht. Dat is hetzelfde als zeggen IE=kak. Alles heeft zijn doel, ieder bedrijf heeft zijn oplossingen. Er is bijvoorbeeld geen concurrent voor ZCM. SCCM komt er niet bij in de buurt. Niet in de verste verte. Als je er kennis van zou hebben zou je dat ook wel inzien maar je zit nog steeds aan het Netware gedeelte te denken. Tsjah, dat is hetzelfde als blijven roepen dat je Windows ME niet moet gebruiken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Trouwens, dit probleem kan heel simpel aan een AD-trust liggen ipv een Novell iets. MS-trusts zijn namelijk nogal errr, vreemd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Om nog maar te zwijgen over Exchange. Allemachtig wat een kutsysteem is dat zeg :mrgreen: :neg: Goed idee van MS "Weet je wat, we slaan een mailtje wat naar 5500 gebruikers gestuurd wordt ook gewoon 5500 keer apart op!"

:')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Of wil je het hebben over iets heel basaals als asynchrone authenticatie? Waarbij MS eist dat je een 3rd party product installeert en als je dat niet hebt kan je alsnog gewoon met je username/password combinatie inloggen?

Oh jeetje, daar gaat mijn beveiligde data ook al heb ik tokens van 60,- per gebruiker per jaar :') En dan heb ik het nog over onderwijslicenties ook...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Fles »

deadlock schreef: Tsjah, dat is hetzelfde als blijven roepen dat je Windows ME niet moet gebruiken.
deadlock schreef:Om nog maar te zwijgen over Exchange. Allemachtig wat een kutsysteem is dat zeg :mrgreen: :neg: Goed idee van MS "Weet je wat, we slaan een mailtje wat naar 5500 gebruikers gestuurd wordt ook gewoon 5500 keer apart op!"
Exchange heeft al sinds versie 4.0 Single Instance Storage beste vriend :P We schrijven dan 11 juni 1996. Kon jij sowieso al lopen toen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Novell zal best allemaal wel goed fantastisch mooi geweldig zijn enzo, maar dan niet op de manier zoals het bij ons wordt gebruikt.

Ongeveer 50% van de studenten weer niet dat je de icoontjes kan sorteren in mapjes en kijkt dus tegen een venster vol icoontjes, logisch dat niemand dingen zoals Word kan vinden, bovendien is het Startmenu praktisch waardeloos omdat er niets instaat, terwijl bijna alle studenten dat juist gewend zijn.

Het tweede punt is dat zodra je wel in de mapjes komt waarin alles gesorteerd is, je alsnog op zoek kan gaan naar van alles en nog wat, want het meeste staat in vier mapjes A-E, F-L, M-S, T-Z (lettercombinaties kunnen iets afwijken). Nee, dat is handig wil je zeggen :lol:

Daar komt nog bij dat je bij elke computer waar je inlogt andere instellingen hebt qua printers, snelkoppelingen op het bureaublad e.d, totaal onlogisch, je zou verwachten dat dat mee wordt genomen.

Over printers gesproken, die installeren is opzicht makkelijk, maar de meeste studenten kunnen die niet vinden, want dat staat in drie submapjes en dan een webpagina openen en daar dan weer de juiste printer zoeken, maar daar staan alleen de codenamen van de printers, niet waar hij staat ofzo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Exchange heeft al sinds versie 4.0 Single Instance Storage beste vriend :P We schrijven dan 11 juni 1996. Kon jij sowieso al lopen toen? :mrgreen:
SIS is verwijderd uit de meest recente versies van Exchange...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Novell zal best allemaal wel goed fantastisch mooi geweldig zijn enzo, maar dan niet op de manier zoals het bij ons wordt gebruikt.
Dat is ook bij MS-omgevingen 9 van de 10 keer het probleem.
Ongeveer 50% van de studenten weer niet dat je de icoontjes kan sorteren in mapjes en kijkt dus tegen een venster vol icoontjes, logisch dat niemand dingen zoals Word kan vinden, bovendien is het Startmenu praktisch waardeloos omdat er niets instaat, terwijl bijna alle studenten dat juist gewend zijn.
Ja daar hebben ze dus iets handigs voor bedacht en dat ziet er zo uit:
Afbeelding
Het tweede punt is dat zodra je wel in de mapjes komt waarin alles gesorteerd is, je alsnog op zoek kan gaan naar van alles en nog wat, want het meeste staat in vier mapjes A-E, F-L, M-S, T-Z (lettercombinaties kunnen iets afwijken). Nee, dat is handig wil je zeggen :lol:
Nee dat is simpelweg een slechte keuze van het beheer.
Daar komt nog bij dat je bij elke computer waar je inlogt andere instellingen hebt qua printers, snelkoppelingen op het bureaublad e.d, totaal onlogisch, je zou verwachten dat dat mee wordt genomen.
Yep, daar heeft MS twee dingen voor bedacht die volledig door ZENworks ondersteund worden en dat zijn:
1. Roaming Profiles: Al je instellingen gaan mee van computer naar computer
2. Folder Redirection: Bijvoorbeeld je Desktop en je Mijn Documenten verplaatsen naar directories op je HomeDirectory.

Met een additionieel Mandatory Profile of werkstation afhankelijke instellingen kan je dan nog per werkstation aparte settings (zoals een printer) inschieten. Daar moet ik nog bij opmerken dat de meeste instellingen tegenwoordig een accounting oplossing gebruiken zoals Pcounter of Equitrac Office waarbij je nog maar één enkele printqueue hebt voor al je apparaten en afhankelijk van waar je je printpas doorhaalt komt het document daar uit die printer.
Over printers gesproken, die installeren is opzicht makkelijk, maar de meeste studenten kunnen die niet vinden, want dat staat in drie submapjes en dan een webpagina openen en daar dan weer de juiste printer zoeken, maar daar staan alleen de codenamen van de printers, niet waar hij staat ofzo.
Mja, wij gebruiken daar een tooltje voor. Printers hebben bij ons een logische naam. Lokatieletter, Lokaalnummer en Printertype. Bijvoorbeeld dus CB17MP171 (Centraal, B17, MP171). Je ziet alleen de printers waar je rechten op hebt en ze worden met een script geïnstalleerd waardoor je niet vermoeid wordt met extra webpagina's.

Iedereen die blijft roepen dat Novell slecht is moet gewoon eens bij ons komen kijken. Gemiddelde inlogtijd is bij ons 45 seconden tijdens het piekuur op twee jaar oude computers...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Ik zal maandag eens wat screenshots maken, kunnen we lachen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Geert »

Er zijn ook genoeg Microsoft-installaties waarbij inloggen tussen de 3 en 5 minuten kost. Ik vind het echt belachelijk dat zoiets zo lang moet duren, de manier waarop Windows roaming profiles werken (met soms idioot grote profielen) is echt een miskleun en kost op deze manier hartstikke veel tijd en netwerkverkeer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #4

Bericht door Suus »

Daar komt nog bij dat je bij elke computer waar je inlogt andere instellingen hebt qua printers, snelkoppelingen op het bureaublad e.d, totaal onlogisch, je zou verwachten dat dat mee wordt genomen.
Yep, daar heeft MS twee dingen voor bedacht die volledig door ZENworks ondersteund worden en dat zijn:
1. Roaming Profiles: Al je instellingen gaan mee van computer naar computer
2. Folder Redirection: Bijvoorbeeld je Desktop en je Mijn Documenten verplaatsen naar directories op je HomeDirectory.
Hebben we dus blijkbaar niet. Mijn Documenten kan ik overal wel bij, maar voor elke computer moet ik de printer opnieuw instellen, heb ik opeens geen snelkoppelingen meer op het bureaublad. Razend irritant.
Met een additionieel Mandatory Profile of werkstation afhankelijke instellingen kan je dan nog per werkstation aparte settings (zoals een printer) inschieten. Daar moet ik nog bij opmerken dat de meeste instellingen tegenwoordig een accounting oplossing gebruiken zoals Pcounter of Equitrac Office waarbij je nog maar één enkele printqueue hebt voor al je apparaten en afhankelijk van waar je je printpas doorhaalt komt het document daar uit die printer.
Een printqueue voor alles hebben we slechts op 2 gebouwen, die samen 1 locatie zijn. Bij de overige panden moet je van te voren kiezen naar welke printer je iets stuurt. Dat noemen ze bij ons Het Nieuwe Printen :')
Over printers gesproken, die installeren is opzicht makkelijk, maar de meeste studenten kunnen die niet vinden, want dat staat in drie submapjes en dan een webpagina openen en daar dan weer de juiste printer zoeken, maar daar staan alleen de codenamen van de printers, niet waar hij staat ofzo.
Mja, wij gebruiken daar een tooltje voor. Printers hebben bij ons een logische naam. Lokatieletter, Lokaalnummer en Printertype. Bijvoorbeeld dus CB17MP171 (Centraal, B17, MP171). Je ziet alleen de printers waar je rechten op hebt en ze worden met een script geïnstalleerd waardoor je niet vermoeid wordt met extra webpagina's.
Printers hebben bij ons in theorie ook een logische naam. Zo heet die van ons JBH03A09VP1055. JBH is de afkorting van het gebouw, 03 de verdieping, A de vleugel, 09 de ruimte en VP1055 is het kenmerk, in dit geval het modeltype. In sommige gebouwen worden nog andere kenmerken gebruikt zoals links of rechts als er twee naast elkaar staan. Onze kleurenprinter heet bijvoorbeeld JBH03A09Kleur. Alleen, ik weet waar die code voor staat, mijn collega's weten waar die code voor staat, maar de meeste studenten zien het als een cryptogram. Zeker als je een lijstje krijgt voorgeschoteld: Ja, kies maar :')

De printer achter de balie is niet aangesloten op het betaalsysteem omdat dat de werkzaamheden ernstig zou vertragen (dat voorrecht hebben bij ons o.a. de klantenservice en de mediatheek) maar omdat die dus samen met alle andere printers wel in het medewerkersoverzicht staat gaat het helaas regelmatig fout dat ik hele bakken papier uit de printer kan vissen die eigenlijk voor een andere printer bedoeld waren. Is niet de schuld van Novell denk ik, maar het had wel praktischer gekund :P
Iedereen die blijft roepen dat Novell slecht is moet gewoon eens bij ons komen kijken. Gemiddelde inlogtijd is bij ons 45 seconden tijdens het piekuur op twee jaar oude computers...
Je weet dat ik een Mac heb. Daardoor heb ik de vervelende neiging alles met Mac OS te vergelijken, en dan kan ik je wel zeggen dat 45 seconden een slakkentijd is (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten