Mag ik even kwijt #96

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Fles »

Bee schreef:
Fles schreef:
Ardan schreef:Wauw, waar is dat?

Brocken, het hoogste station van Duitsland (met afstand) :)
Daar komen alleen stoomtreinen van de HSB toch?

Jep :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:
KM46 schreef:Ben jij dat zelf op die foto?
Nope, ik heb de foto gemaakt ;) Die kerel is een maat van me die stond te wachten op de stoomtrein terug, voor foto's, maar dat duurde nogal, dus ik dacht heeeej :idea:
Al ben je het niet zelf (wat misschien wel jammer is) is het toch een leuk en vooral mooie foto geworden :wink:.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Fles »

zo fotogeniek ben ik niet hoor :P
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Klaasje »

Mag ik even kwijt dat ik zojuist, tijdens een voor mijn gevoel onbenullig sprintje, mijn snelheidsrecord op de fiets (vlak terrein, geen windvoordeel) verbeterd heb naar 54 km/h. *O* Bij de rotonde er vlak achter ging het ook allemaal goed *O* Fietsen kan ik dus ook zonder brokken te maken. :lol:
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door hauptbahnhof »

find_your_spot schreef:Net terug van het verjaardagspartijtje van Vinny.
Was iets te vroeg, dus feliciteren is geen optie want dat brengt ongeluk.

Je taart was heerlijk en het cadeau mag je zelf nog verzinnen.
Maak er vanavond en morgen een leuke dag van.
Dus daarom moest je ineens zo snel uit mijn trammetje :N
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Ik ben opweg naar huis na een supertof weekend weg. Parijs, Rouen, Amiens en Arras bezocht met Dexter en als laatste even per TGV vanaf Lille Flandres naar Paris CDG geknald in de eerste klas. Vanaf daar weer naar Brussel Zuid... Dankzij vriendelijke conducteurs gratis.
Ha, toch gelukt dus? :D :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Mag ik even kwijt dat ik zojuist, tijdens een voor mijn gevoel onbenullig sprintje, mijn snelheidsrecord op de fiets (vlak terrein, geen windvoordeel) verbeterd heb naar 54 km/h. *O* Bij de rotonde er vlak achter ging het ook allemaal goed *O* Fietsen kan ik dus ook zonder brokken te maken. :lol:
Moet je er wel bijzetten dat je een elektrische fiets hebt :6
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Klaasje »

:lol:

Die hulpmotor mag niet meehelpen boven de 25 km/h, i.v.m. iets met wet- en regelgeving over snor- en bromfietsen. Daarboven is het alleen maar onnodige overbodige weerstand die ik dus ook niet op mijn fietsen heb zitten. :pos:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Caspar »

Geert schreef:
Caspar schreef:Ik ben opweg naar huis na een supertof weekend weg. Parijs, Rouen, Amiens en Arras bezocht met Dexter en als laatste even per TGV vanaf Lille Flandres naar Paris CDG geknald in de eerste klas. Vanaf daar weer naar Brussel Zuid... Dankzij vriendelijke conducteurs gratis.
Ha, toch gelukt dus? :D :pos:
Ja ik ben nu thuis. De volgende Thalys die vertrok nadat wij jullie tegenkwamen, nam ons mee. Vanaf Parijs zijn we de dag erop doorgegaan naar Rouen, wat een supermooie stad blijkt te zijn. Er is daar van alles te zien, en vooral veel restaurants en café´s, bistro´s etc. Van daaruit zijn we vandaag met een locale trein naar Amiens gegaan, en na een rondje door de stad naar Arras, waar we dus ook een rondje stad deden. In Lille Flandres zagen we de TGV naar Hendaye staan via Bordeaux, maar dat leek me iets te veel van het goede... We hebben toen aan de conducteurs gevraagd of we een stuk mee mochten rijden, en ze vroegen waar we heen wilden. Ik zei toen Aeroport Charles de Gaulle. En dat vond ie prima, en we mochten in de 1e klas gaan zitten. Na een uurtje daar gestaan te hebben besloten we de eerste trein naar Brussel te vragen, en die conductrice vond het ook goed dat we met haar mee reden :pos: :D
Zodoende hebben we dus vandaag ruim 1000 kilometer gereden, en hebben we 3x de HSL tussen Lille en Parijs gereden in 1 weekend 8-)

Oja, dit weekend kwam totaal onverwachts tot stand door 1 simpele vraag van mij aan Dexter op een terrasje ergens in het land: zullen we nu gewoon eens iets gaan doen wat je de rest van je leven niet meer vergeet?
Ik had niet eens schone kleren of toiletspullen bij me, en heb die dan ook in allerijl gekocht bij de locale middenstand, en nog geen uur later zaten we in de trein :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door STF »

Pff ik zit me vanavond wel zo ontzettend te vervelen; café-restaurant is een maand dicht omdat me ouders op vakantie zijn, camping wel open maar totaal leeg en ben vanmiddag al drie uurtjes aan het klussen geweest op het veld dus vond het qua klusgehalte wel weer mooi geweest voor vandaag maar vanaf het moment dat ik daar mee gestopt ben zit ik me te vervelen.
Nog even een avondrondje maken met het OV zat er ook niet in want het is zondag en dan rijdt er bijna niets meer na 18.00 uur.

Voorgaande jaren gingen me ouders ook een maand met vakantie maar verveelde ik me totaal niet want was toen nog gezond en kon daardoor twee tot drie keer zoveel klussen op een dag, tot "verdriet" van de katten, die aandacht wilden.
Nu heb ik daar opzich alle tijd voor, maar een klein detail is dat we sinds enige maanden geen kat(ten) meer hebben. :Y

Pff het was vroeger soms wat zeg; stond ik een gat in het beton te boren en hoorde boven de herrie uit Minoes schreeuwen, ze stopte niet eerder dan dat je haar minstens een halfuur lang ging aaien... :?

Voordeel is wel dat ik nu tenminste op me stoel bij de computer kan zitten, dat ging vroeger niet:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door STF op ma 07 nov 2011, 00:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Suus »

Waarom neem je geen nieuwe kat? Er is vast wel een asiel in de buurt die nog een kat kunnen missen :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door STF »

Om verschillende redenen nemen we geen kat(ten) meer; veel kampeerders hebben een hond bij zich, onze katten kregen keer op keer de schrik van hun leven als er ineens een grote hond voor hun neus stond (ook al zijn ze doorgaans wel aangelijnd, dat weet zo'n kat niet), tevens hebben we aan de ene kant de drukke weg waar een kat van ons is doodgereden en aan de andere kant de rivier waar een kat van ons in verdronken is. Tevens zijn ze toch eigenlijk wel erg lastig als je aan het werk bent, elke keer weer voor je voeten lopen en aandacht vragen terwijl je geen tijd hebt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Ardan »

Aaaaah wat een lieve poesjes :D

Nou, gaan we weer. Om 6 15 zit ik in de trein, om 8 30 ben ik op school, en om kwart over 11 alweer klaar en weer 2,5 uur terugreizen.
Beter dan vorige week iig, toen was het toetsweek en ben ik 6 uur kwijt aan 15 productieve minuten op school xD
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door deadlock »

Was het niet HQB trouwens? Toen ik er was was het heel koud maar je kon wel ver kijken. Was toen een week in Wernigerode bij vrienden die daar studeerden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Voorgaande jaren gingen me ouders ook een maand met vakantie maar verveelde ik me totaal niet want was toen nog gezond en kon daardoor twee tot drie keer zoveel klussen op een dag, tot "verdriet" van de katten, die aandacht wilden.
@ STF: Hoe is het inmiddels met je gezondheid? Weet je al wat meer (Qua onderzoeken bedoel ik)?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door find_your_spot »

Kom ineens mezelf tegen op Nufoto. Je kunt mij herkennen door die blonde stekeltjes.

http://media.nu.nl/m/m1ezxv1aoddz.jpg
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Suus »

Heeft NS Hispeed zijn leven verbeterd of niet? Voortaan moet je je opgeven voor de nieuwsbrieven, maar om daarvan iedereen op de hoogte te stellen sturen ze een nieuwsbrief rond dat je lid kan worden van de nieuwsbrieven en oja, je maakt ook nog kans op een iPad 2. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Thom91 »

find_your_spot schreef:Kom ineens mezelf tegen op Nufoto. Je kunt mij herkennen door die blonde stekeltjes.

http://media.nu.nl/m/m1ezxv1aoddz.jpg
je zit in de bus?
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Caspar »

Je maakt daar in ieder geval wel wat mee als chauffeur dan. Ik zie alleen niet echt iemand met stekeltjes, maar je herkent jezelf natuurlijk het beste.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door webguy »

Achter de ME'er in de bus links onderin
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Het verslechtert de concurrentiepositie behoorlijk. Bedrijven zullen minder geneigd zijn regionale hoofdkantoren in Zwitserland neer te zetten als ze zelfs een schoonmaker al 36.000 euro per jaar moeten betalen. In Nederland is het minimumloon zo'n 17.200 euro per jaar en zelfs dat is nog behoorlijk aan de hoge kant in Europa.
Ach kom op zeg. Doordat in Zwitserland eenvoudige baantjes goed betaald worden (een kapper verdient in Zürich tien keer zoveel als in Berlijn), loont het om te gaan werken. Het werkloosheidspercentage is: 2,8%, een niveau waar veel landen flink jaloers op kunnen zijn:
http://www.tradingeconomics.com/switzer ... yment-rate
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Suus »

Dat is wel het meest vreemde argument dat ik ooit heb gehoord voor hoge lonen :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Vinny »

Oh ja? Leg mij dan eens uit waarom er in Zwitserland nauwelijks werkloosheid is?
Dat vinden ze trouwens zelf ook, in de Zwitserse kranten staat bij regelmaat te lezen dat de economische crisisi in de Eurozone vooral veroorzaakt is, omdat de lonen in Europa te laag zijn gebleven waardoor mensen te weinig geld hebben om uit te geven. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Dat is wel het meest vreemde argument dat ik ooit heb gehoord voor hoge lonen :shock:
Hoezo? Als mensen meer verdienen gaan ze ook veel meer uitgeven en als je een redelijke concurrentiepositie hebt dan kan het prijspeil van consumentenproducten laag blijven waardoor er meer geld overblijft om meer mensen meer te betalen. Dat is een opwaartse spiraal.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Suus »

Als je economie afhankelijk is van internationale bedrijven kan je niet zomaar de lonen blijven verhogen, daarmee jaag je de buitenlandse investeerders weg, je verslechtert je concurrentiepositie.

Overigens heeft Zwitserland wel degelijk last van de hoge lonen en de daarbij horende hoge prijzen: Toeristen laten het massaal links liggen tegenwoordig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten