Mag ik even kwijt #96

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Als je economie afhankelijk is van internationale bedrijven kan je niet zomaar de lonen blijven verhogen, daarmee jaag je de buitenlandse investeerders weg, je verslechtert je concurrentiepositie.

Overigens heeft Zwitserland wel degelijk last van de hoge lonen en de daarbij horende hoge prijzen: Toeristen laten het massaal links liggen tegenwoordig.
http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/de/i ... 149948.pdf

Dat valt dus nog best wel mee. De wintersportperiode is op het niveau van 2008 en we zitten nu opnieuw in een economisch moeilijke tijd dus het kan eenvoudig daarmee te verklaren zijn. Verder is nivelleren altijd goed voor de economie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Vinny »

Heel flauw, maar afgelopen winter was ook een slecht sneeuwseizoen in Zwitserland. De sneeuw viel hier... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door AppleMoose »

Jeetje, Vinny die pleit voor hogere lonen :shock: Ik dacht dat dit puur een "Linkse Hobby" zou zijn.. :shock: :mrgreen: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Ik ben opweg naar huis na een supertof weekend weg. Parijs, Rouen, Amiens en Arras bezocht met Dexter en als laatste even per TGV vanaf Lille Flandres naar Paris CDG geknald in de eerste klas. Vanaf daar weer naar Brussel Zuid... Dankzij vriendelijke conducteurs gratis.
Het was echt een ontzettend gaaf weekend, ik zit vandaag nog helemaal na te genieten van alle belevenissen en indrukken! :D Het was echt een avontuur: Gewoon ineens je spullen pakken en op reis gaan, geen idee waar we zouden uitkomen. 8-) Nooit gedacht dat we zo ver zouden komen en dat steden als Rouen, Amiens en Arras zou leuk zouden zijn met mooie oude binnensteden en gezellige pleinen. Wat me opviel was dat het Franse treinpersoneel dat we tegenkwamen en aanspraken, heel joviaal en welwillend waren. En toen zaten we ineens in de 1e klas van een TGV Duplex naar het zuiden... 8-)
Caspar schreef:Oja, dit weekend kwam totaal onverwachts tot stand door 1 simpele vraag van mij aan Dexter op een terrasje ergens in het land: zullen we nu gewoon eens iets gaan doen wat je de rest van je leven niet meer vergeet?
@Caspar: Dus ik ben blij dat je de vraag stelde! :D
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Fles »

Ik ben benieuwd naar het reisverslag en de blunders :mrgreen:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door deadlock »

:D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door deadlock »

Ik heb net de gordijnen van Fles van buiten bewonderd (y) nou snel door naar de volgende afspraak.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Fles »

Geen aanmaaklimonade bij je? :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door deadlock »

Nee alleen chocomel ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Caspar »

Fles schreef:Ik ben benieuwd naar het reisverslag en de blunders :mrgreen:
Hmm er waren niet echt noemenswaardige blunders voorgevallen helaas :)
Woensdag volgt het reisverslag.

Ik kreeg net bij de Deen supermarkt een tegoedbon voor een gratis versgebakken appeltaart omdat ik de 4e in de rij voor de kassa was. :pos:
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Michael »

Als je nou bij de Jumbo was had je al je boodschappen gratis gekregen
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Vinny »

Ronaldussen schreef:Jeetje, Vinny die pleit voor hogere lonen :shock: Ik dacht dat dit puur een "Linkse Hobby" zou zijn.. :shock: :mrgreen: :mrgreen:
Nee hoor, hogere lonen kunnen ook rechts zijn. Het is zelfs een prima middel om de vakbond een beetje in zijn hok te houden waardoor werknemers werken in plaats van actievoeren. Dat is enorm goed voor de winstgevendheid van bedrijven en trouwens ook goed voor de werknemers zelf :)

Daarnaast stel dat je iemand voor 2 euro per uur wil laten werken. Dan moet je je afvragen of die baan eigenlijk uberhaupt wel zinvol is. Zet dan gewoon een treinkaartjesautomaat neer, want een lokettist 50 euro per uur bruto betalen voor een spelletje patience dat doet geen enkele werkgever (en terecht) ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door deadlock »

Hogere lonen zijn niet rechts, lagere belastingen wel. Maar iedereen die tegen lagere belastingen is heeft uiteraard geen greintje verstand van economie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Suus »

Michael schreef:Als je nou bij de Jumbo was had je al je boodschappen gratis gekregen
Dat is wel ongelofelijk moeilijk bij de Jumbo. Ik was er vanmiddag om kwart voor twee en er waren gewoon drie kassa's open en elke keer als er iemand bij de kassa kwam was deze meteen aan de beurt. Vroeger bij de Super de Boer kwam ik er nauwelijks want die was echt superduur maar twee kassa's open was al een uitzondering.

Ik moet nog wel steeds wennen aan de Jumbo, ik was vaak gewend huismerkproducten te kopen bij de Albert Heijn, maar die zijn er veel minder dan bij de Albert Heijn. Daarnaast verkopen ze minder gesneden groenteproducten maar wel meer echte groenten. En bij het vlees is de keuze beduidend kleiner dan bij de Albert Heijn en de verpakking zijn flink groter.

Ik zit er serieus aan te twijfelen weer terug boodschappen te gaan doen bij de Albert Heijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Vinny »

deadlock schreef:Hogere lonen zijn niet rechts, lagere belastingen wel. Maar iedereen die tegen lagere belastingen is heeft uiteraard geen greintje verstand van economie.
OK vrij vertaald: "Als je verstand van economie hebt ben je voor lagere belastingen". Ik ben zelf niet per definitie tegen hogere belastingen (of voor lagere) zolang:
1) belastinggeld zinvol wordt besteed aan de verbetering van de economische structuur of
2) bijdraagt aan het welzijn van zoveel mogelijk inwoners
3) de overheid niet meer geld uitgeeft dan het binnen krijgt (zie Griekenland voor wat er gebeurd als ze regel 3 niet handhaven)

Wat mij stoort bij veel openbaarvervoersplannen is dat er enorm veel belastinggeld over de balk wordt gesmeten, terwijl er nauwelijks profijt voor de belastingbetaler tegenover staat. Als je pech hebt niet eens een minuut reistijdwinst voor mensen die er gebruik van maken. Neem nou dat R-net. Nou nou, de trams worden grijs/rood. Nou ik ga voortaan met een heel gelukkig gevoel van de tram gebruik maken als die grijs/rood is geschilderd. Dat dat pokkeding nog steeds hopeloos vast staat in de Leidsestraat zal verder niemand iets schelen, want het geld is al uitgegeven aan hippe tramhaltes met allemaal dure designdingen... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door STF »

Vaak zijn dat soort haltes nog hardstikke onpraktisch ook; het enige dat telt is de uitstraling. Of je er droog onder blijft is van minder belang... :neg:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door STF »

Ardan schreef:Aaaaah wat een lieve poesjes :D
Dan heb je deze nog niet gezien:

Afbeelding

Zo lagen ze regelmatig uren te slapen, waren echt de grootste vrienden die twee.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Justin »

Awwwwwww, superrrrrlief :D! *O*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Thom91 »

Cute!
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:
deadlock schreef:Hogere lonen zijn niet rechts, lagere belastingen wel. Maar iedereen die tegen lagere belastingen is heeft uiteraard geen greintje verstand van economie.
OK vrij vertaald: "Als je verstand van economie hebt ben je voor lagere belastingen". Ik ben zelf niet per definitie tegen hogere belastingen (of voor lagere) zolang:
1) belastinggeld zinvol wordt besteed aan de verbetering van de economische structuur of
2) bijdraagt aan het welzijn van zoveel mogelijk inwoners
3) de overheid niet meer geld uitgeeft dan het binnen krijgt (zie Griekenland voor wat er gebeurd als ze regel 3 niet handhaven)

Wat mij stoort bij veel openbaarvervoersplannen is dat er enorm veel belastinggeld over de balk wordt gesmeten, terwijl er nauwelijks profijt voor de belastingbetaler tegenover staat. Als je pech hebt niet eens een minuut reistijdwinst voor mensen die er gebruik van maken. Neem nou dat R-net. Nou nou, de trams worden grijs/rood. Nou ik ga voortaan met een heel gelukkig gevoel van de tram gebruik maken als die grijs/rood is geschilderd. Dat dat pokkeding nog steeds hopeloos vast staat in de Leidsestraat zal verder niemand iets schelen, want het geld is al uitgegeven aan hippe tramhaltes met allemaal dure designdingen... :')
Oops ik bedoelde VOOR lagere belastingen FUUUUUUUuuuuu.

Hoge belastingdruk heeft een direct verband met de welvaart/criminaliteit/gezondheid van de inwoners van een land.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Karl »

Weet iemand wanneer de nieuwe stations in de NS-automaat komen?

Voor midden december loopt mijn maandkaart af en ik wil dan begin december een nieuwe kopen naar station Sassenheim. Is er ergens nog een zonekaart beschikbaar? Ik wil met aanvullend OV-abonnement, maar hoe weet ik dan het geldigheidsgebied?

Dank voor jullie antwoorden.
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door webguy »

Sassenheim ligt in zone 5554 geloof ik, zie http://openov.nl/haltes/.
Je zou evt kunnen kijken of je restitutie kan krijgen als je nu een abonnement neemt en dan niet gebruikt ivm Sassenheim, etc. De NS klantenservice heeft er vast wel oplossing voor...
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door M57 »

Bee schreef:En bij het vlees is de keuze beduidend kleiner dan bij de Albert Heijn en de verpakking zijn flink groter.
Daarentegen ziet ieder stukje vlees er bij AH identiek uit (anders lijkt het niet op het plaatje op je appie) en ziet het vlees bij Jumbo er 'echter' uit.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door deadlock »

STF schreef:
Ardan schreef:Aaaaah wat een lieve poesjes :D
Dan heb je deze nog niet gezien:

Afbeelding

Zo lagen ze regelmatig uren te slapen, waren echt de grootste vrienden die twee.
Het lijken zo echt kopieën van mijn katten Henk en Stoffer <3
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Suus »

M57 schreef:Daarentegen ziet ieder stukje vlees er bij AH identiek uit (anders lijkt het niet op het plaatje op je appie) en ziet het vlees bij Jumbo er 'echter' uit.
De verlichting is bij de Jumbo bij het vlees volgens mij zo aangepast dat het vlees er heel lekker uitziet, want als ik het bij de kassa in een tas stop ziet het er vaak al veel minder appetijtelijk uit. :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 38 gasten