Mag ik even kwijt #96

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Suus »

We zijn inmiddels 3 jaar verder en zijn nu bij iTunes 10.5 *O* Al vorig jaar is bij iTunes 10.0 zo'n beetje alles wat betrekking heeft tot ringtones uit het programma verwijderd, dus de meeste handleidingen werken niet meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door STF »

We stonden vanmiddag wel even raar te kijken toen ik tijdens een boswandeling in de buurt van Luxemburg-stad ineens vanuit de verte een foto van onze eigen camping op een info-bord zag staan, dus er maar eens op afgelopen en gaan lezen wat er in vredesnaam bij beschreven werd; blijkt dat daar de bron te zijn van het riviertje dat onze camping doorkruist. :lol:

Dat ronde poeltje is de bron:
Afbeelding

Rechtsboven op het bord een foto van de camping:
Afbeelding
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Freek »

Zijn er trouwens nog meer mensen die Overspel kijken? Wat een serie zeg. :pos: Zijn weinig dingen waar ik echt na afloop van de aflevering al weer uitkijk naar de volgende aflevering, maar voor Overspel geldt dat zeker.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Caspar »

Een paar dagen terug vroeg ik naar Sofia en of Belgrado, maar ik speel op safe en heb een vliegticket Eindhoven- Boekarest (heen) Tirgu Mures- Dortmund (terug) geboekt. Ga al over een paar weken, Roemenië lijkt me iets makkelijker om op de 'bonnefooi' te doen dan een voor mij onbekend land als Bulgarije. De rit Boekarest- Tirgu Mures is 450 kilometer en wordt uiteraard per trein afgelegd. Tussenstops zijn de bergen van Busteni waar ik met een kabelbaan omhoog ga naar hier:

Afbeelding
Ondanks dat het al de 3e keer is dit jaar in Roemenië :oops: heb ik er zin in!

Afbeelding
Deze foto heb ik daar afgelopen lente gemaakt, en is dus min of meer op dezelfde plek als de bovenste foto, maar dan dus vanaf bovenaf vam de rots gezien.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door lint41 »

Bee schreef:We zijn inmiddels 3 jaar verder en zijn nu bij iTunes 10.5 *O* Al vorig jaar is bij iTunes 10.0 zo'n beetje alles wat betrekking heeft tot ringtones uit het programma verwijderd, dus de meeste handleidingen werken niet meer.
Heb het net even uitgeprobeerd, maar de methode die in het artikel genoemd wordt werkt (net als een paar maanden terug) nog helemaal prima ;-)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Thom91 »

Dat Caspar me gevonden heeft op Facebook! :)
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door deadlock »

Dat ik dusdanig afgedraaid ben dat ik niet de kroeg in ben gedoken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door STF »

Vanmiddag de waterleiding op het kampeerterrein afgesloten en afgetapt, wat ik elk jaar in de eerste week november doe maar het voelde nu toch best wel vreemd aangezien het normaal gesproken rond het vriespunt is (en het dus echt de hoogste tijd is de boel af te sluiten) en nu achtien graden is...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:We stonden vanmiddag wel even raar te kijken toen ik tijdens een boswandeling in de buurt van Luxemburg-stad ineens vanuit de verte een foto van onze eigen camping op een info-bord zag staan, dus er maar eens op afgelopen en gaan lezen wat er in vredesnaam bij beschreven werd; blijkt dat daar de bron te zijn van het riviertje dat onze camping doorkruist. :lol:
Loop de rivier dan dwars door de camping heen?
STF schreef:Dat ronde poeltje is de bron:
Afbeelding

Rechtsboven op het bord een foto van de camping:
Afbeelding
Wel leuk toch... die gratis reclame voor de camping?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Vanmiddag de waterleiding op het kampeerterrein afgesloten en afgetapt, wat ik elk jaar in de eerste week november doe maar het voelde nu toch best wel vreemd aangezien het normaal gesproken rond het vriespunt is (en het dus echt de hoogste tijd is de boel af te sluiten) en nu achtien graden is...
Dus de camping is vanaf heden gesloten en STF kan het iets rustiger aan gaan doen, ook ivm zijn gezondheid?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door ODRAIL »

@ Dubbele P: Hoe staat het inmiddels met je website?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door STF »

Ja het kleine riviertje loopt dwars door de camping heen, de grote rivier (waar het nu niet over gaat) loopt langs de camping.

Nee de camping is gewoon open, dat staat helemaal los van het water aftappen.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door waldo79 »

Freek schreef:Zijn er trouwens nog meer mensen die Overspel kijken? Wat een serie zeg. :pos: Zijn weinig dingen waar ik echt na afloop van de aflevering al weer uitkijk naar de volgende aflevering, maar voor Overspel geldt dat zeker.
Geweldige serie, ja :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Meltrain »

Gisterochtend had ik het tegenovergestelde van een gestolen fiets... :?
Zoals wel vaker kwam ik aan op Dtz en liep ik naar mijn fiets. Bij mijn fiets aangekomen, zie ik dat hij nogal stoffig is, maar goed dat kan nog.
Als ik hem wil pakken, krijg ik mijn voorwiel echter niet uit de standaard. Ik probeer het nog een paar keer, maar het lukt echt niet. Als ik dan vervolgens kijk, zie ik dat iemand mijn voorwiel met een ringslot heft vastgemaakt aan de standaard. :shock:
:(
Gelukkig zijn een paar mannen aan het werk bij het station, dus ik vraag of ze een tang hebben die door ijzer heen gaat. Die hebben ze niet, maar nadat ik heb uitgelegd wat het probleem is, willen ze me wel helpen en snijden ze met een slijptol het slot door. :D
Na hen uitgebereid bedankt te hebben, kan ik weer op weg naar de TU. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Dafdriver »

Zo de oude rakker is ook weer door de APK gerold. De score 2 bandjes en verders niks geen APK puntjes gevonden ondanks zijn 25 jarige leeftijd.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door STF »

Pff wij kunnen de route(s) naar de garage onderhand echt dromen, wat zijn we daar de afgelopen weken belachelijk vaak heen geweest en hebben er soms nog een hele tijd doorgebracht ook...

-Eind september/begin oktober de bestelbus er heen gebracht voor een kleine beurt en nieuwe banden, twee dagen later met schade teruggekregen waardoor we drie keer terug zijn geweest (een keer voor niets gereden, bleek een feestdag in dat dorpje te zijn dus de garage was dicht).
-Half oktober heb ik de auto van een vriend er naar toe gesleept, doordat het 's avonds laat was konden we de volgende dag pas de sleutel afgeven. Twee dagen later de auto weer halen, bleek een probleem te zijn dus was nog niet klaar, nog twee uur bij de garage rondgehangen maar een oplossing kwam er die middag niet meer. Volgende dag alsnog die auto op kunnen halen, bleek er weer een probleem wat na een uur sleutelen alsnog was opgelost.
-Gisteren de auto van mijn moeder er heen gebracht voor een grote beurt, konden hem om 17 uur halen maar toen we binnenkwamen stond ie nog op de brug. Als we een kwartiertje geduld zouden hebben was ie klaar, nou dat kwartiertje werd een uur.

Dat is bij elkaar zo'n 335 kilometer garageritjes... :?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Geert »

Meltrain schreef:Gisterochtend had ik het tegenovergestelde van een gestolen fiets... :?
Zoals wel vaker kwam ik aan op Dtz en liep ik naar mijn fiets. Bij mijn fiets aangekomen, zie ik dat hij nogal stoffig is, maar goed dat kan nog.
Als ik hem wil pakken, krijg ik mijn voorwiel echter niet uit de standaard. Ik probeer het nog een paar keer, maar het lukt echt niet. Als ik dan vervolgens kijk, zie ik dat iemand mijn voorwiel met een ringslot heft vastgemaakt aan de standaard. :shock:
In Utrecht doen fietsendieven dat nog wel eens: die zetten je fiets dan op slot met een eigen slot en later stelen ze je fiets met de smoes "iemand anders heeft mijn fiets op slot gezet :cry: daarom slijp ik dit slot door".
Kan natuurlijk ook een flauw studentengrapje zijn. ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Daniel »

M'n vader vandaag een doos met wat oude zooi van me bij me afgeleverd. Ding stond op m'n eettafel en wil 'm daar net even af halen om op de grond te zetten... begeeft de bodem het. Gelukkig net op tijd door zodat 'ie niet compleet leegstortte, maar het vervolgens weer neerzetten gaat dan ook niet zo makkelijk meer :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Suus »

Geert schreef:[..]
In Utrecht doen fietsendieven dat nog wel eens: die zetten je fiets dan op slot met een eigen slot en later stelen ze je fiets met de smoes "iemand anders heeft mijn fiets op slot gezet :cry: daarom slijp ik dit slot door".
Kan natuurlijk ook een flauw studentengrapje zijn. ;)
Zo'n verhaal heb ik wel eens gehoord uit Utrecht. Iemand had zijn fiets op de Neude voor het postkantoor in een rek gezet en met een ketting vastgemaakt aan het rek. Toen hij terugkwam had iemand anders nog een ketting tussen de fiets en het rek geplaatst. Hij kon nu niet zijn eigen ketting losmaken, want dan zou de fiets gestolen worden. Maar met een slijptol op de Neude de fiets losmaken was ook niet echt onopvallend. Uiteindelijk is er iemand van de politie met een slijptol gekomen nadat hij had aangetoond de eigenaar van de fiets te zijn :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Meltrain »

Ik had op YouTube bij een [pro-Ajax / anti-Feyenoord & anti-PSV] filmpje als comment geplaatst dat Ajax dit jaar buiten de top-4 eindigt.
Krijg ik als reactie: "@meltrain ik lag om jou!! met slechtste voorspelling ooit!! ajax4life!!" :lol:
Hmm, zal ik daar serieus op ingaan? :mrgreen: :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door STF »

Vanavond had ik het gevoel in een discobus te zitten; de chauffeursradio stond wel zo vreselijk hard, het alermeringsgeluid van de stopknopjes is ontzettend luid en langdurig maar kwam echt niet meer boven de muziek uit. Begon hij ook nog met de muziek mee te trommelen op het stuur; BAM KLAP BAM KLAP BAM KLAP.

Zowiezo een waardeloze chauffeur;

-De eerste 25 kilometer nergens richting aangeven, daarna ineens weer wel maar dan regelmatig vergeten de richtingaanwijzer terug uit te zetten, de muziek stond op die momenten vrij zacht dus je hoorde dat vreselijk irritant Mercedes Integro richtingaanwijzergeluid prima, toch bleef die knipperen... EEEEHH EEEEHH EEEEHH EEEEHH
-Interieurverlichting niet aan, wat nog weleens gedaan wordt bij hele rustige ritten maar deze bus zat goed vol.
-Grootlicht aanzetten in de bebouwde kom en ook helemaal niet uitzetten als er een tegenligger komt of als je achter een andere auto aanrijdt. Het gevolg was dat ze met mistachterlicht of grootlicht gingen seinen.
-Retarderhendel niet gebruiken, alles met de gewone rem doen.
-Snelheidsbegrenzer op 35 km/u instellen en je dan 30 seconden later afvragen waarom de bus ondanks plankgas geven niet harder wil...
-Deuren vergeten open te doen bij het halteren.
-Een halte geheel overslaan door de route af te korten.
-Motortoerental het rode gebied in jagen, net zolang tot de elektronica na een paar seconden ingrijpt. Het was bij het optrekken op een steile weg waardoor de automaat iets langer wacht met doorschakelen, dan moet je natuurlijk niet het gas maar steeds dieper gaan intrappen...
-Tempo totaal niet te volgen; ene weg 75 km/u rijden en de andere weg maximale snelheid gaan rijden, wijzernaald van de snelheidsmeter stond kortdurend vrijwel tegen de eindnok aan (125 km/u). Ik heb de toerenteller nog nooit eerder in de zesde versnelling zo dicht tegen het rood aan zien staan, niet zo vreemd natuurlijk bij die snelheid.
-Kilometerslang op de linkerbaan rijden, waardoor je rechts wordt ingehaald.

Sturen was het enige wat die man goed deed, niet te krap of te ruim door bochten.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door htm_tram »

Komt dat door de werkdruk van Bollig? xD
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door Vinny »

Of de chauffeur is uiterst gefrustreerd, of ze hebben een mentale kleuter in dienst genomen bij de vervoerder. Ik zou een klachtenbrief schrijven.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door STF »

htm_tram schreef:Komt dat door de werkdruk van Bollig? xD
Het was lijn 111, oftewel CFL.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #96

Bericht door deadlock »

Ugh.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten