Mag ik even kwijt #97

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Geert »

Justin schreef:Vandaag had ik dat ook, ging aan een ober hier in Kopenhagen uitleggen waar we vandaan kwamen. Ik zei ook ten zuiden van Rotterdam gewoon. Blijkt die gast 2 jaar in Dordrecht te hebben gewoond haha...
Ik was een jaar of 8 geleden op vakantie in Griekenland met mijn ouders en zusje en toen gingen we met een veerboot van Rhodos naar een ander eiland in de buurt. Op een gegeven moment waren mijn zusje en ik aan het praten met een oude Griekse zeeman die ook op de boot stond en toen vroeg hij waar we vandaan kwamen. Voor het gemak zeiden we ook maar Rotterdam (was eigenlijk Vlaardingen), blijkt die man jarenlang naar Schiedam en Vlaardingen gevaren te hebben en daar altijd in een hotel bij de haven geslapen te hebben. Dat verwacht je ook niet als je op een Griekse veerboot staat te kletsen :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Geert »

Fles schreef:Wat is er NU weer aan de hand met de s140?

Ik had leukleuk een Niederlande Spezial naar Osnabrück geboekt vandaag, maar +30 nog voor vertrek. Nou kan ik wel net zo goed thuisblijven. Maar wel drie tientjes in de sloot geflikkerd dus. Klotezooi
Vervelend, maar door een half uur vertraging valt de hele dag in duigen? Zulke slechte/krappe overstaps dan?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door STF »

Zo kwamen mijn ouders in Indonesie een oud mannetje tegen die vroeg waar ze vandaan kwamen; Amsterdam antwoorden mijn ouders (want niemand kent het land Luxemburg daar), vertelde hij vervolgens verder dat hij een paar jaar in Luxemburg had gewoond (nota bene in een dorpje dat zowat tegen Reisdorf aan ligt)... :lol:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Mark »

Geert schreef:
Justin schreef:Vandaag had ik dat ook, ging aan een ober hier in Kopenhagen uitleggen waar we vandaan kwamen. Ik zei ook ten zuiden van Rotterdam gewoon. Blijkt die gast 2 jaar in Dordrecht te hebben gewoond haha...
Ik was een jaar of 8 geleden op vakantie in Griekenland met mijn ouders en zusje en toen gingen we met een veerboot van Rhodos naar een ander eiland in de buurt. Op een gegeven moment waren mijn zusje en ik aan het praten met een oude Griekse zeeman die ook op de boot stond en toen vroeg hij waar we vandaan kwamen. Voor het gemak zeiden we ook maar Rotterdam (was eigenlijk Vlaardingen), blijkt die man jarenlang naar Schiedam en Vlaardingen gevaren te hebben en daar altijd in een hotel bij de haven geslapen te hebben. Dat verwacht je ook niet als je op een Griekse veerboot staat te kletsen :lol:
Ooh als ik zeg dat ik in Vlaardingen woon weet ook de helft van de mensen niet waar dat ligt. Vandaar dat ik ook regelmatig Rotterdam zeg. _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Suus »

Nu weet men in Nederland vaak Diemen nog wel van of de files, of de treinstations of het liedje van Lange Frans en Baas B. Ik weet nog wel dat iemand een keer verbaasd was dat het station echt bestond :')

In het buitenland Amsterdam zeggen lokt bijna altijd reacties uit. Van een zwerver die mij probeerde een mixtape te verkopen in Stuttgart en zo graag in mijn koffer meewilde naar Amsterdam omdat dat volgens hem gewoon de hemel was tot een zwaar gelovige man in Gießen die Amsterdam als de plek op aarde zag waar de duivel uit de grond was gekomen en waar alles gebeurde wat God ooit verboden had en de mensheid aan ten onder zou gaan. Hij waarschuwde mij zelfs om nooit meer terug te keren naar dat oord want ik zou worden weggevaagd als God schoon schip zou gaan maken :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Ardan »

Ik ben me net toch een partij door mijn rug gegaan :shock: Doet wel een beetje auw.. rustig aandoen dit weekend..

En oh ja we hadden de 31e een jaar verkering :D (al noemen we het al heel lang 'relatie', verkering is toch een beetje pubermeisjes-met-paardenstaartjesachtig vind ik). We hebben ringen gekocht en onze namen en 31-10-2010 erin laten graveren :D
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door hauptbahnhof »

Gewoon onderop liggen. Het meest onspannend voor onder andere je rug *O*

Wel lief hoor... die ringen...
Ik ben een beetje als de dood voor ringen :| . een beetje té officieel allemaal.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Ardan »

Onze relatie is zo bestendig dat we dat wel aandurfden :D
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door hauptbahnhof »

Niet zo bitchy doen!
Mijne ook maar jah... Ben nou eenmaal wat bindingsangsterig :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Thom91 »

Ardan schreef:
En oh ja we hadden de 31e een jaar verkering :D (al noemen we het al heel lang 'relatie', verkering is toch een beetje pubermeisjes-met-paardenstaartjesachtig vind ik). We hebben ringen gekocht en onze namen en 31-10-2010 erin laten graveren :D
Heb ik ook gedaan, is echt tof!
hauptbahnhof schreef:
Wel lief hoor... die ringen...
Ik ben een beetje als de dood voor ringen :| . een beetje té officieel allemaal.
Mijn vrienden riepen eerst ook gelijk dat ik getroud was, niet zoveel van aantrekken ;)
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door hauptbahnhof »

Ow, van vrienden trek ik me weinig aan. Eerder gewoon het gevoel van "oef... het is nu echt officieel." Terwijl het eigenlijk prima gaat en we in januari 3 jaar samen zijn...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door STF »

Ik heb bijna elke dag wel een moment dat ik ineens zo'n ontzettend rugpijn heb en dat is dan na 45 minuten weer weg, gewoon een nep-signaal. Maarja zo is dat met eigenlijk al mijn klachten, ze zijn allemaal nep.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door find_your_spot »

Hoe zien jullie de site?

https://www.ov-chipkaart.nl/ :@
Vernieuwde site

U reist met de OV-chipkaart en onderweg komt u van alles tegen. Zo is het ook op deze nieuwe site. U vraagt een OV-chipkaart aan, u laadt de kaart op en u gaat ermee reizen. Onderweg ziet u van alles wat leuk, handig of nieuw is. De nieuwe site is overzichtelijk, fris en simpel.

De nieuwe site lijkt wat CSS opmaak te missen net als het complete transactieoverzicht...
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Suus »

Ziet er goed uit. Veel witruimte, alleen de winkelwagen op elke pagina is misschien wat overdreven, daar misschien beter een knop inloggen kunnen staan, die staat nu wat weggepropt boven het zoekveld.

De pagina met vraag en antwoord is wel erg jammer, een iframe is echt behoorlijk ouderwets :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Daniel »

find_your_spot schreef:De nieuwe site lijkt wat CSS opmaak te missen net als het complete transactieoverzicht...
Neuj hoor, ziet er gewoon volstrekt normaal uit. Beter als de oude ook in ieder geval.

En het transactieoverzicht doet het hier ook gewoon. Maar goed ook, zag gelijk dat ik een claim bij Syntus in moest gaan dienen :P Enige wat ik nog mis is m'n laatste busrit van gisteren terwijl de rest er wel gewoon op staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door deadlock »

De mist in Ut begint eindelijk op te trekken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Dexter »

Vandaag weer naar Vl. Hopelijk blijft het nu eens een keer rustig.
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Stefan »

Pfoeh.. Gisteren wezen karten, dat voel je best wel. Álles doet zeer.. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Justin »

Ah dat is lief Ardan =)

Mn vriendje n ik hebben nu precies 6 jaar, maar we hebben geen ringen o.i.d. =P

Verder vind ik Zweden mooier dan ik dacht. Stations zijn ook erg mooi en modern hier.

Jammer dat nu bijna alles dicht is op een zondag; het is er stukken goedkoper dan Denemarken.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door AppleMoose »

Prijzen in Zweden zijn vergelijkbaar met Nederland. (behalve alcohol en tabak)
Denemarken en Noorwegen zijn erg duur.
Al hou ik liever de schijn op dat Zweden ook heel erg duur is en ook erg koud en nat, blijft het daar lekker rustig als ik er weer eens ben. (A) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Fles »

Zo. Ik ben toch al bijna 2 uur m'n bed uit. Maar eens ontbijten :')
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door deadlock »

En weer naar Zl terug.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door ODRAIL »

Zocht net een foto in mijn archief... en wat denk je... juist ja, het was de laatste :? :P.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door webguy »

Hmm, ben alweer een tijdje in de avond uren bezig om een NS drgl bij elkaar te schrapen, inclusief spoorlijnen en hoe die lopen... Dat laatste met dank aan Justin een hoop opgeschoten, en nu werkt het soort van:
Afbeelding
Er gebeuren spectaculaire dingen bij Duivendrecht, maar verder :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Michael »

Ik ga dinsdag een zware dag krijgen. mag eerst van 8.30 tot 15.30 naar school en dan van 16.15 tot 1.00 werken.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten