Mag ik even kwijt #97

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door webguy »

In Nederland heb je toch ook 3 tarieven? Luxemburg dus 5 als je "Geen BTW" meetelt...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Thom91 »

Klopt! Maar die van nederland is wel duidelijker ingericht ;)
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door STF »

Overigens dragen wij maar drie procent af aan de belastingdienst, we zijn verplicht om bijvoorbeeld vijftien procent BTW te rekenen bij verkoop van een glas bier maar twaalf procent daarvan mogen we zelf houden, speciale regeling waar uitsluitend horecabedrijven onder vallen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door webguy »

Dus... Als je dacht dat het NL'se spoorwegnet simpel was, kijk dan maar even hier:
Afbeelding
(Klikken en inzoomen :) )
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Justin »

Euh let even niet op de afkortingen van nieuwe stations en de stations met underscores. Ik had die in de digitalisering echt even heel vlug verzonnen :)

Verder mag ik even kwijt.

Ik heb heel erg drukkende pijn in de borststreek. Voelt aan als een bobbel/knobbel die er niet hoort te zitten :(. Soms benauwde gevoelens; vandaag naar een waarnemende dokter geweest, en volgende week naar second opinion. Kijken wat het wordt... :(
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Suus »

webguy schreef:Dus... Als je dacht dat het NL'se spoorwegnet simpel was, kijk dan maar even hier:
Afbeelding
(Klikken en inzoomen :) )
Volgens mij mis ik in dit schema een lijn tussen Gd en Gd_Gwbr?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Ardan »

Ik mis wel meer ;) Maar toch, leuk in elkaar gezet... maar wat is het praktisch nut? ;)
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door STF »

Justin schreef: Ik heb heel erg drukkende pijn in de borststreek. Voelt aan als een bobbel/knobbel die er niet hoort te zitten :(. Soms benauwde gevoelens; vandaag naar een waarnemende dokter geweest, en volgende week naar second opinion. Kijken wat het wordt... :(
Eng gevoel he? Ik krijg daar tenminste erg angstige momenten van als het rond die plek zeer begint te doen. Ze hebben m'n hart dit jaar in totaal drie keer onderzocht en niets kunnen vinden, toch heb ik nog altijd regelmatig een beklemd gevoel of pijnscheuten daar (meestal in rust dus eigenlijk precies op een onlogische moment).

Vandaag me opzich de hele dag goed gevoeld, alleen helaas zo trillerig en slapjes als wat. Ik was net even aan het douchen en liet het zeepdoosje bijna uit me handen vallen omdat het te zwaar voor me was, kun je nagaan...

Uit de gigantische lijst met klachten die ik door het jaar heen heb gehad, zou ik het liefst continue enorme hoofdpijn hebben, als de andere klachten dan maar wegblijven. Klinkt raar, maar toch is dat nog de meest draagzame klacht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Fles »

webguy schreef:Dus... Als je dacht dat het NL'se spoorwegnet simpel was, kijk dan maar even hier:
Afbeelding
(Klikken en inzoomen :) )
Hoezo, iemand heeft NIETS te doen met zijn leven? :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Ik mis wel meer ;) Maar toch, leuk in elkaar gezet... maar wat is het praktisch nut? ;)
Nul :Y
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door webguy »

Het is allemaal semi-automatisch gegaan eigenlijk, dus dat plaatje maken is maar een tussenproduct. Het is het product van vooral het werk van Justin, want voor elk van de verbindingen in dat schema is er een pad op een plattegrond.
Ik heb al dienstregelingsgegevens (IC 3060 Nm-Ah-Ed-Klp-Ut-Asa-Asd, etc), maar geen info over alle splitsingen en paden er tussenin. Door de routes te plannen met de graaf van dat plaatje kan ik redelijk automatisch mooie spoorlijntjes tekenen:
Afbeelding
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Justin »

STF schreef:Eng gevoel he? Ik krijg daar tenminste erg angstige momenten van als het rond die plek zeer begint te doen. Ze hebben m'n hart dit jaar in totaal drie keer onderzocht en niets kunnen vinden, toch heb ik nog altijd regelmatig een beklemd gevoel of pijnscheuten daar (meestal in rust dus eigenlijk precies op een onlogische moment).

Vandaag me opzich de hele dag goed gevoeld, alleen helaas zo trillerig en slapjes als wat. Ik was net even aan het douchen en liet het zeepdoosje bijna uit me handen vallen omdat het te zwaar voor me was, kun je nagaan...

Uit de gigantische lijst met klachten die ik door het jaar heen heb gehad, zou ik het liefst continue enorme hoofdpijn hebben, als de andere klachten dan maar wegblijven. Klinkt raar, maar toch is dat nog de meest draagzame klacht.
Nogal eng gevoel. Dokter wist overigens te mededelen dat het een cyste is. Volgende week naar eigen dokter, en als die hetzelfde constateerd of als het gegroeid is, dan moet ik onder het mes :(.

Suckt wel verder altijd, die gezondheid he ;)?

Wat betreft de digitalisering en automatisering van het project waar Webguy mee bezig is: gelukkig zien we zelf wel waar de fouten liggen, aantal dingen communiceren we wel over. Nu is het spoornet gelukkig niet gigagroot, en hebben we allemaal wel de kennis waar en wat en hoe enzovoort... Het doet me wel denken aan NetGraph, waar ik paar jaar geleden mee heb gewerkt voor de UU. Maar nu kan een dergelijke graaf ook als input gebruikt worden :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door htm_tram »

Gooit er een boze klant 2 croisantjes tegen me aan...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Reiziger Delft »

Wat had je hem/haar misdaan dan?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Klaasje »

webguy schreef:Dus... Als je dacht dat het NL'se spoorwegnet simpel was, kijk dan maar even hier:
Afbeelding
(Klikken en inzoomen :) )
Ik wist niet dat Ermelo een eind-/kopstation was :mrgreen:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door webguy »

Kuch, Leerdam is inderdaad niet gekoppeld, net als Rheden. Raalte gaat ook niet goed. Betekent in 90% van de gevallen dat de lijn nog even handmatig moet worden gesplitst, en dat het niet is gelukt per station. Ga ik vanavond aanpassen :)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door M57 »

Reiziger Delft schreef:Wat had je hem/haar misdaan dan?
Belangrijker: waren ze warm of koud?
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door htm_tram »

M57 schreef:
Reiziger Delft schreef:Wat had je hem/haar misdaan dan?
Belangrijker: waren ze warm of koud?
Gelukkig koud. Klant zei: chocolade croisant. Dus ik zei goedemorgen dat herhaalde zich 3x en toen werd hij boos en gooide 2 meergranen croisantjes...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Fles »

htm_tram schreef:
M57 schreef:
Reiziger Delft schreef:Wat had je hem/haar misdaan dan?
Belangrijker: waren ze warm of koud?
Gelukkig koud. Klant zei: chocolade croisant. Dus ik zei goedemorgen dat herhaalde zich 3x en toen werd hij boos en gooide 2 meergranen croisantjes...

Vraag er dan niet om he :')
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door htm_tram »

Van mij mag iedereen netjes goedemorgen zeggen als ze wat willen hebben.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door webguy »

Klant is koning...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Ardan »

Ja, maar je hebt er zoveel lompe horken tussen zitten, die je eerst even een lesje 'sociaal doen' wil geven..

Enne, de klant is koning, maar jij (als gastheer) bent de keizer ;)
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Michael »

Ik heb dat af en toe ook hoor op het werk dan komen er van die snotjochies en dan zeggen ze op een onvriendelijke manier dat ze een hamburger willen en dan smijten ze ook nog eens het geld voor me neus neer. Ik smijt het wisselgeld dan net zo hard terug naar hun. Dan hebben ze opeens geen praatjes meer omdat ze niet verwachten dat ik dan ook zo terug reageer.

Gister stond het opeens bomvol op het werk. De rij stond tot aan de ingang. En we hadden maar 2 kassa´s open en 1 grill persoon en 1 BOP persoon. Bleek het Twilight marathon in de bioscoop te zijn en toen bedacht dus de halve bios dus om maar langs de mac te gaan.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Fles »

htm_tram schreef:Van mij mag iedereen netjes goedemorgen zeggen als ze wat willen hebben.
Dan ben jij dus een bijdehante pummel :Y
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #97

Bericht door Michael »

Als gasten op het werk geen goedemorgen/middag/avond zeggen Zeg ik vaak gewoon niks terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten