Het grote computertopic! #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Kennelijk had de printer op het werk iets tegen me vanmiddag... ik had de instellingen op m'n computer toch echt gewoon op A4 vanuit de handinvoer staan, maar als ik vervolgens m'n A4-vel met labels in de handinvoer legde begon de printer op z'n display te klagen dat er iets anders in lag dan het ingestelde formaat van 8 x 11 inch :? (Waarom geeft zo'n printer dan ook als enige optie de taak te annuleren, kon nergens in de menu's iets vinden om het ding op A4 te zetten...)

Vervolgens laat ik een collega het proberen, krijgt 'ie ze er probleemloos uit met exact dezelfde instellingen op de computer :roll:
Was dit wel dezelfde computer, wat dit kan weleens verschillen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Zat vanmiddag een Excel-sheet in elkaar te knutselen over mijn ov-vertraging van het jaar 2012. Het resultaat van Januari viel wel mee. Maar over de eerste dagen van februari zijn de resultaten nu al niet om over naar huis te schrijven.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Justin »

Hmmm ben daar na 2 jaar elke dag meten mee gestopt. Veranderde eigenlijk niet of nauwelijks =P.

Overigens ben ik sinds eergisteren verknocht aan de Sims3... Ach je moet toch wat als je werkloos bent, en je solliciaties maar zit af te wachten =P. Ik word er wel een beetje lui van na verloop van tijd...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Hmmm ben daar na 2 jaar elke dag meten mee gestopt. Veranderde eigenlijk niet of nauwelijks =P.
Veranderde bij mij ook lang niet, tenzij d'r eens een keer een grote verstoring was... m'n reispunctualiteit in februari 2012 ziet er in ieder geval uit als een soort van afgrond :P (geloof dat 'ie voor de heenweg vrijdag op het voorlopig dieptepunt van 33% stond, terwijl die juist al sinds half 2010 op of rond de 100% stond :shock: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:
Justin schreef:Hmmm ben daar na 2 jaar elke dag meten mee gestopt. Veranderde eigenlijk niet of nauwelijks =P.
Veranderde bij mij ook lang niet, tenzij d'r eens een keer een grote verstoring was... m'n reispunctualiteit in februari 2012 ziet er in ieder geval uit als een soort van afgrond :P (geloof dat 'ie voor de heenweg vrijdag op het voorlopig dieptepunt van 33% stond, terwijl die juist al sinds half 2010 op of rond de 100% stond :shock: )
Bij mij is het in januari wel redelijk vlak, op een paar grote vertragingen na van de RET. Februari daarintegen is bij de RET op twee dagen na tot nu toe grote vertraging :shock:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Op een van de locaties van mijn werk is vandaag een stroomstoring. Ze verwachten niet voor zes uur vanmiddag de computers weer aan de praat te hebben. Meer dan honderd computers staan nu werkloos te wachten op wat komen gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

Servers? En hoe lang is die stroomstoring dan? Lijkt me niet dat die de hele dag gaat duren?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

De technische afdeling van de IT verwacht niet dat het probleem vandaag is opgelost omdat men niet weer waar de stroomstoring vandaan komt. Het gaat om werkplekken voor studenten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Het filmpje is heel mooi inderdaad, alleen zijn er veel problemen met Citrix...

Ook een hoax trouwens, aangezien het Jan Bommerhuis helemaal nog niet is aangesloten op het HNW maar nog gewoon aan HOW doet.
Laatst gewijzigd door Suus op di 14 feb 2012, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Ah, de aap komt uit de mouw. De IT-dienst had de stroom afgesloten zodat de computers niet gebruikt konden worden. Inmiddels is de gehele ruimte afgezet en is men bezig alle computers te imagen omdat er een enorme virusbesmetting het gehele netwerk plat legt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door deadlock »

Allejezus :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Daan »

Het is ook altijd feest daar :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

We zijn dol op carnaval, dat is tenminste saai vergeleken met het spektakel dat de IT oplevert :D

Edit: Er wordt spoedonderhoud ingelast aan het netwerk, alles gaat plat *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door microshit »

Bah bah... toetsenbord van m'n netbook begint een beetje gaar te worden...
Moet bijna met m'n volle gewicht op de v gaan hangen voor ie 'm pakt, en ook de spatie wilt niet altijd... Morgen maar eens terug naar de Paradigit, zelfs van een simpel dingetje van €200 zou je dit niet moeten verwachten.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

Afbeelding

:')

En dan is het nog de meest gare krakkemikkige kutsoftware die ik sinds Fred Flintstone bij een smartphone / PDA whatever gezien heb :') Echt, WAT een troep. Zo briljant als dat apparaat zelf is, zo kut is die software die erbij zit :')
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door isadora »

Fles schreef:Afbeelding

:')

En dan is het nog de meest gare krakkemikkige kutsoftware die ik sinds Fred Flintstone bij een smartphone / PDA whatever gezien heb :') Echt, WAT een troep. Zo briljant als dat apparaat zelf is, zo kut is die software die erbij zit :')
Triest,..................wat ben ik blij al zeker tien jaar Windows/virus-vrij te zijn.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

In het bibliotheeksysteem dat we op mijn werk gebruiken blijkt een vervelende bug te zitten.

Er is een module waarmee je databasedumps kan maken van een gedeelte van de collectie. Deze kan je daarna omzetten in een Excelbestand, handig als je, zoals wij nu gaan doen, een deel van je collectie wil gaan opschonen en daarbij de leenstatistieken wil hebben. Maar als je bij het dumpen aangeeft dat je het aantal uitleningen wil zien komen er in de dump alleen items die minstens 1x zijn uitgeleend te staan.

Wij wilden namelijk een dump van alle DVD's die bij ons in de kast staan hebben, maar kregen slechts 1700 records terwijl we er ongeveer 3500 hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Daniel »

Op m'n werk hebben we toch echt maandelijks een safety-inspectie, waarvan de "housekeeping" ook een onderdeel is, maar pas na ruim een jaar werden daarbij twee defecte inkjetprinters die in een hoekje stof stonden te vergaren opgemerkt...

Heb zodoende nu m'n naam bij de actie staan om die dingen af te voeren, dus tja, dacht vanmiddag laat ik de inktcartridges eruit halen en bij het chemisch afval gooien dan is de rest makkelijker af te voeren. Blijkt er eentje dusdanig defect dat ik zelfs de cartridges er niet uit kan halen. Een of ander bijdehand ontwerp van HP dat je niet bij de cartridge kan als 'ie in z'n ruststand staat, maar door het defect komen ze ook niet naar links als je het klepje opent. Heb ik weer :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door STF »

Dat komt bekend voor, al heb ik ze er met grof geweld wel uit gekregen hoor.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

De inktpatronen moeten niet bij het chemisch afval, maar in een envelop die je bij HP moet bestellen en daarna gevuld per luchtpost moet terugsturen naar Parijs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Daniel »

Da's van latere zorg, eerst eruit met die dingen :P En dan zien wat ik met die printers ga doen... over het algemeen is (ondanks de hoeveelheid plastic) de metaalhandelaar doorgaans wel blij met dat soort dingen. Maarja, die is net een paar dagen geleden een berg metaalafval op komen halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

De motortjes die er in zitten zijn inderdaad krachtige beestjes :) Maar idd, de meeste HPs moet je de klep omhoog doen om de cartridges te zien. Kan je de band niet kapot knippen en dan met de hand schuiven?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

Joh tief dat hele ding met cartridges en al in de container man. Wat boeit dat nou.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

De makkelijkste oplossing is: raam open, printer erdoor, raampje dicht. Geeft ook een mooi effect als je een paar verdiepingen hoog zit :D

Nu alleen de vraag hoe je twee jaar lang een stapel printers over het hoofd kan zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten