Wat eten we vandaag? #18

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Wat eten we vandaag? #18

Bericht door Suus »

Geert schreef:Ze zijn wel open maar sommige zijn alleen open op kansloze tijden als 16.00 uur - 22.00 uur (zoals AH XL Overvecht). :')
Ah, overduidelijk een avondwinkelvergunning :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Geert »

Mja, in ieder geval een typisch Utrechts iets volgens mij. In Den Haag zijn de supermarkten elke zondag van 10 tot 6 open, reuzehandig *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Suus »

Nee hoor, de Jumbo in Diemen-Noord heeft ook een avondwinkelvergunning en is van 16:00 tot 20:00 open, terwijl de Albert Heijn in Diemen-Centrum en de Jumbo in Diemen-Zuid van 12:00 tot 18:00 geopend zijn. Tot de jaarwisseling overigens, daarna zijn de koopzondagen weer op :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Daantje »

Bij mij in de buurt zijn de supermarkten waar ik vaak heen ga allemaal op zondag open tussen twaalf en zes ofzo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Daniel »

Hier alleen van 12 tot 17 uur op koopzondagen, waarbij dat er af en toe meerdere per maand zijn. De dichtstbijzijnde supermarkt zit namelijk precies op de grens tussen centrum en buitenwijk en gaat dus met beide mee voor de zondagsopening.
Al was de gemeente Amersfoort geloof ik wel bezig met het toestaan van een zondagsopening voor een beperkt aantal supermarkten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Suus »

Daar in Utrecht zijn ze toch wel een beetje achtergesteld hoor, ik ken in Amsterdam supermarkten die op zondag van 10 tot 22 open zijn en dan komen ze in Utrecht aan met 16 tot 22 :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Gekko123 »

Ach, dan vind ik dat ik in Delft niet mag klagen met meerdere supermarkten die op zondag open zijn van 9.00 tot 18 uur.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Suus »

Delft is natuurlijk wel tot toeristisch gebied verklaard, want dat is het ook natuurlijk.

Die Japanners moeten natuurlijk wel hun stuk kaas kunnen kopen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door MdJ »

De Emte waar ik op de hoofdingang kijk vanuit mijn kamer in Enschede is op zondag tussen 16-19 open. Normaal zijn er zo'n 2 kassa's open en dan heb je 2 wachtenden voor je... Op zondag zijn ze alle 5 open en staan de rijen tot achterin de winkel...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Suus »

Dat zegt naar mijn mening al genoeg over hoe gewenst zondagsopeningen zijn, maarja, dat wordt minstens nog een paar jaar wachten -o-

Vraag mij af wat het best verkoopt op zondag? Bier, luiers of kant-en-klaar-maaltijden :P Ik kocht een kipovenschotel vandaag, ook redelijk kant-en-klaar (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Daniel »

Tja, ook hier is het vaak net zo druk als op een zaterdag op de koopzondag...

Herinner me net trouwens dat ik eerder dit jaar heb meegedaan in het online Amersfoort Panel waarin ook wat vragen over zondagsopenstellingen zaten. De resultaten even in m'n mail opgeduikeld...
Zondagopenstelling supermarkten
Nu volgen een paar vragen vanuit de gemeenteraad over eventuele zondagopenstelling voor supermarkten.
13. Wat vindt u ervan als een aantal supermarkten in Amersfoort op zondag open mag zijn vanaf 16.00 uur?
54% dat vind ik een goede ontwikkeling
26% dat vind ik een slechte ontwikkeling
20% dat maakt mij niet uit / daar heb ik geen mening over

14. Als er een aantal supermarkten open zou zijn op zondag vanaf 16.00 uur in Amersfoort, zou u daar dan (wel eens) boodschappen doen op zondag?
35% ja, ik zou dat zeker doen
36% ja, dat zou ik waarschijnlijk (wel eens) doen
29% nee, dat zou ik niet doen

15. Doet u momenteel wel eens boodschappen op zondag? Bijvoorbeeld bij een supermarkt tijdens de huidige koopzondagen, benzinestation, de AH to go of in een andere gemeente?
16% ja, regelmatig
42% ja, soms
42% nee, nooit
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Michael »

Hier in Terheijden is de Jumbo tegenwoordig elke zondag van 10.00 tot 17.00 open.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door marvinkok »

MdJ schreef:De Emte waar ik op de hoofdingang kijk vanuit mijn kamer in Enschede is op zondag tussen 16-19 open. Normaal zijn er zo'n 2 kassa's open en dan heb je 2 wachtenden voor je... Op zondag zijn ze alle 5 open en staan de rijen tot achterin de winkel...
De Emte waar ik op uitkijk is op zondag niet open, (is ook te klein ervoor eigenlijk), maar op loopafstand zitten nog wel de AH, en SuperCoop (in hetzelfde WKC ook nog) en dan is een straat verder lopen (maar dan de andere kant op) ook nog een Jumbo open. Allemaal van 16 tot 20 uur. Dacht dat dat ook de standaard was...
Overigens zijn in Enschede op zondag meen ik in totaal 27 supermarkten los :shock:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Ze zijn wel open maar sommige zijn alleen open op kansloze tijden als 16.00 uur - 22.00 uur (zoals AH XL Overvecht). :')

Hier was het vanavond rösti uit de oven met peultjes en wortels, en voor mij een biefstuk en voor Wubbo witte vis. Nomnomnom :)
In november zijn alle AH's open vanaf minstens 12:00 en ik denk in december ook.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door MdJ »

marvinkok schreef:
MdJ schreef:De Emte waar ik op de hoofdingang kijk vanuit mijn kamer in Enschede is op zondag tussen 16-19 open. Normaal zijn er zo'n 2 kassa's open en dan heb je 2 wachtenden voor je... Op zondag zijn ze alle 5 open en staan de rijen tot achterin de winkel...
De Emte waar ik op uitkijk is op zondag niet open, (is ook te klein ervoor eigenlijk), maar op loopafstand zitten nog wel de AH, en SuperCoop (in hetzelfde WKC ook nog) en dan is een straat verder lopen (maar dan de andere kant op) ook nog een Jumbo open. Allemaal van 16 tot 20 uur. Dacht dat dat ook de standaard was...
Overigens zijn in Enschede op zondag meen ik in totaal 27 supermarkten los :shock:
Er blijkt ook nog een DirkvdBroek te zijn op nog geen 50 meter, waarvan ik de vlaggen nog buiten zie (ga nooit die kant op) en schijnt ook op zondag open te zijn...
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Fles »

MNijn Plus is op zondag van 11 tot 18 open. Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt, maar ik ben er nu al blij mee *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Suus »

Ik eet vanavond een salademix, gekookte zoete aardappels en een biologische jalapenoburger.

Ik ben nu bezig de aardappels te schillen, wat altijd wat lastiger is bij zoete aardappels :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Daantje »

Andijviestamppot met spekjes en een gehaktbal :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Daniel »

Gebakken scholfilet gegratineerd met kaas, met daarbij aardappelpuree en spinazie en een lenteui/knoflooksausje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door webguy »

Nasi
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Gebakken scholfilet gegratineerd met kaas, met daarbij aardappelpuree en spinazie en een lenteui/knoflooksausje.
Was je bij je moeder op bezoek? :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Daniel »

Neuj hoor :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Justin »

Maandag werd het Kip Tandoori, gisteren was het maar eens Andijvie...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door Daantje »

Pasta met rode saus met hamblokjes, knoflook, prei, champignons en groene paprika
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #17

Bericht door webguy »

Ik heb het weekmenu gemaakt dus het wordt vanavond zuurkoolstampot
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten