Mag ik even kwijt #100

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Jef400 »

Das ist einem schönes wochenende.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 14 dec 2011, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, is vorige bericht
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Daantje »

Ik mocht altijd al maximaal het aantal uren van m'n contract meenemen naar volgend jaar (in mijn geval 36 uur), de rest moet je op maken. ADV moet je sowieso opmaken per kwartaal, spaaruren (overuren) mag je er maximaal 16 van meenemen maar wat meer is niet heel erg (heb er nu 23 en dat mag ook gewoon). Verder hebben we nog PLB-uren (de oude oudelullendagen, nu voor iedereen: persoonlijk levensfase budget) en die mag je opsparen tot je pensioen.

Overigens is het nu Europees geregeld dat je je vakantieuren maar maximaal anderhalf jaar mag hebben (dus uren van 2012 moet je opmaken voor 1 juli 2013). Voor mij een beetje jammer omdat ik bijna altijd wel uren meeneem naar het volgend jaar maar vrijwel al m'n vakantie opneem in het tweede halfjaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

Ik was net bij de ap en de meneer voor me had flink wat ingeslagen, zei hei: Ik heb nog wat geld in mijn broekzak

Kwam daar een hoeveelheid muntjes uit die ik alleen in het geldpakhuis van Oom Dagobert had verwacht. Die meneer bleef maar munten uit zijn broekzakken vissen en die cassiere bleef maar tellen, uiteindelijk kwam die meneer 10 cent tekort.

Ik heb had hem die tien cent wel willen geven, maar hij stond erop dat hij het zelf betaalde en toen moesten alle boodschappen opnieuw gescand worden want er was al een betaalmiddel aangeslagen ofzoiets :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

gruwelijk wat een teringjosti :evil:

ik haat het als dat soort mensen voor me in de rij staan bij de winkel.

Had hier bij de PLUS ook eens eoa bejaarde in een scootmobiel die alle boodschappen in het voormandje geladen had. Nou daar gingen we hoor. Of de caissière maar alle boodschappen zelf uit het voormandje wilde halen. En na het scannen of ze ze ook maar even in wilde pakken. Tas? Nee tas heb ik niet natuurlijk :N

En de rij maar groeien en groeien. Uiteindelijk, alles ingepakt: 23 euro en 28 cent alstublieft.

Wat denk je? "mijn portemonnee ligt onderin het voormandje, pak het er maar uit"

En natuurlijk alleen maar een briefje van 100 euro erin.

Tering neem dan je kleinkind mee of bestel bij Albert.nl. Kap met doen alsof je zelfstandig bent terwijl dat gewoon NIET zo is :neg: klote bejaarden :evil:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door JWM »

Ik snap sowieso niet waarom mensen naar de PLUS gaan. Ik erger me dood aan die reclames van ze :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

JWM schreef:Ik snap sowieso niet waarom mensen naar de PLUS gaan. Ik erger me dood aan die reclames van ze :')
Nee man gloeiend lekkere wijven die 2 :P

Niet die dikke dus he :D
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Caspar »

Heel raar vanochtend; Ik pak de waterkoker uit de kast en doe de kraan open. Houd de koker eronder en het eerste wat ik hoor is een sissend geluid. Zie ook dat er stoom vanaf het element afkomt terwijl het koude water erop komt.
De waterkoker kwam uit de kast, en zat dus niet al eerder in het stopcontact. Had ook niet al eerder vandaag warm water gemaakt, maar toch was dat element gloeiend heet :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Heel raar vanochtend; Ik pak de waterkoker uit de kast en doe de kraan open. Houd de koker eronder en het eerste wat ik hoor is een sissend geluid. Zie ook dat er stoom vanaf het element afkomt terwijl het koude water erop komt.
De waterkoker kwam uit de kast, en zat dus niet al eerder in het stopcontact. Had ook niet al eerder vandaag warm water gemaakt, maar toch was dat element gloeiend heet :roll:
Tijd om m weg te tiefen en een nieuwe te kopen :shock:

Of was je inbreker net vertrokken met een kop thee op? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

Fles schreef:gruwelijk wat een teringjosti :evil:

ik haat het als dat soort mensen voor me in de rij staan bij de winkel.

Had hier bij de PLUS ook eens eoa bejaarde in een scootmobiel die alle boodschappen in het voormandje geladen had. Nou daar gingen we hoor. Of de caissière maar alle boodschappen zelf uit het voormandje wilde halen. En na het scannen of ze ze ook maar even in wilde pakken. Tas? Nee tas heb ik niet natuurlijk :N

En de rij maar groeien en groeien. Uiteindelijk, alles ingepakt: 23 euro en 28 cent alstublieft.

Wat denk je? "mijn portemonnee ligt onderin het voormandje, pak het er maar uit"

En natuurlijk alleen maar een briefje van 100 euro erin.

Tering neem dan je kleinkind mee of bestel bij Albert.nl. Kap met doen alsof je zelfstandig bent terwijl dat gewoon NIET zo is :neg: klote bejaarden :evil:
Klinkt bekend. Ik ken een man in een elektrische rolstoel die altijd aan de klant voor hem vraag al zijn boodschappen op de boodschappenband te plaatsen. Dat is altijd hetzelfde: Twee blikjes ES-bier, een bakje pinggehaktballetjes en een blik bami goreng. Vervolgens geeft hij zijn portemonnee aan de cassiere en de persoon achter hem wordt dan gevraagd zijn boodschappen weer in zijn mandje te doen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Wubbo »

Zo, maar even Mag ik even kwijt #100 gemaakt. En nu het dictee maken.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Daantje »

Ik had 11 fout en ben erg tevreden!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Ronald »

Fles schreef: Nacht-ICE naar München
Ow, dat is wel een handig ding. En weer wat anders dan de CNL. Veel plezier iig!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Wubbo »

Daantje schreef:Ik had 11 fout en ben erg tevreden!
Ik had er 9, waarvan 5 in de eerste zin :?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

Ronald schreef:
Fles schreef: Nacht-ICE naar München
Ow, dat is wel een handig ding. En weer wat anders dan de CNL. Veel plezier iig!

Nou wat handig :') hele nacht licht aan en 05:21 aankomen.
Mmar wel 70 euro geodkoper dan CNL :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Suus »

De wereld is echt veel te klein.

Iemand waarmee ik nu de colleges volg heeft op Facebook een nieuwe vriendin toegevoegd uit Groningen, en dat blijkt de zus van de buurvrouw van mijn vorige kamer :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door STF »

In een klein landje als Luxemburg is het helemaal simpel met facebook, zelfs met zeer sumiere gegevens weet ik een persoon nog te vinden. Ik geloof ook dat de variatie aan achternamen hier wel heel erg klein is, het zijn altijd dezelfde paar...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door webguy »

Ach, in nederland hebben we ook maar 400 Pietje Puks op Facebook...

Maar wereld is te klein inderdaad... Zeer regelmatig dat Facebook dingen oplevert dat ik denk "he!?"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Fles »

Gek he, dat ik facebook mijd als de vliegende pest :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Suus »

Nu is de achternaam van die buurvrouw Frans omdat het achterfamilie is van uit Frankrijk gevluchte Hugenoten, dus die achternaam valt al helemaal op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door STF »

Ik doe in principe ook niks met facebook, had alleen van de week iemand zijn emailadres niet dus toen maar even via facebook die persoon opgezocht en bericht gestuurd.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Justin »

Rond dit tijdstip, exact 1 jaar geleden overleed mijn pa. Ik weet nog precies wat er die 8 uur ervoor en erna gebeurde... Vooral de uren erna waren slopend en pijnlijk, en het doet zeer als ik er over denk.

Misschien dat ik daardoor onbewust de hele nacht heel slecht heb geslapen =(. Kon gewoon m'n hoofd niet leegmaken, alhoewel ik al de laatste 2 weken sowieso echt slecht slaap. Dat er alweer 1 jaar voorbij is.... :(
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Michael »

Sterkte Justin
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Gertjan »

Sterkte Jus!

Mag ik ff kwijt dat het een enorme knal geeft als je met 60 km/h tegen een boom aan klapt :oops: :lol:
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Klaasje »

Dat geloof ik graag.. Boom op het spoor?

@Justin: Sterkte!
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Gertjan »

Ja, en ik kon niet meer op tijd stoppen. Maarja, ik kan er nu wel om lachen.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten