Mag ik even kwijt #103

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door deadlock »

Ach joh, dan komt er een extra station Deventer Fles :lol:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Wubbo »

Er komt geen extra derde perron in Deventer, het gaat om het definitief maken van het perron langs spoor 2. Eea zou ergens in 2013 klaar moeten zijn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Ardan »

Typisch weer een gevalletje van mensen die niet weten om te gaan met de termen 'perron', 'perronspoor' en 'spoor'...
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door ODRAIL »

Wubbo schreef:Er komt geen extra derde perron in Deventer, het gaat om het definitief maken van het perron langs spoor 2. Eea zou ergens in 2013 klaar moeten zijn.
Volgens de site van sporenplan ligt er toch al een perron lang spoor 2?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Vanochtend in de brievenbus:

Afbeelding

Afbeelding

Weten we dat ook weer :)
Erg fijn dat Prorail de mensen informeert bij grote projecten. Dit zouden ze ook eens bij kleinere projecten moeten doen (neem de bouw van het tunneltje te oudewater als voorbeeld hoe het niet moet).
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Etienne »

KM46 schreef:
Wubbo schreef:Er komt geen extra derde perron in Deventer, het gaat om het definitief maken van het perron langs spoor 2. Eea zou ergens in 2013 klaar moeten zijn.
Volgens de site van sporenplan ligt er toch al een perron lang spoor 2?
Ja klopt, maar dat bestaat uit (zeg maar) "steigerdelen", geen vast perron dus.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Daan »

Inderdaad, en het spoor ligt er nog gewoon onder.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Suus »

@KM46: Als omwonende wordt je door ProRail altijd geïnformeerd bij grote overlast. Ik kan mij voorstellen dat dit geklus wat troep geeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Fles »

Het ziet er wel naar uit dat de "troep" uitsluitend aan de voorkant zal zijn. Daar waar ik nooit kom zeg maar :P
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Daantje »

Bee schreef:@KM46: Als omwonende wordt je door ProRail altijd geïnformeerd bij grote overlast. Ik kan mij voorstellen dat dit geklus wat troep geeft.
Bij minder grote overlast staat er vaak wel een berichtje voor omwonenden in een plaatselijk krantje. Is bij mij iig wel vaak zo als ze gaan slijpen oid.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Caspar »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OmIrlJ5z ... ure=relmfu[/youtube]
Een filmpje van een snelheidsrecord uit 1981. Wat is er in de tijd een hoop veranderd zeg... En met hoeveel mensen staan ze wel niet in die cabine?

Wat zou die 2e meter naast de km/u meter aangeven in de cabine?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door webguy »

Baanafstand?

Ik heb die 570km/u record live gezien, streaming op het internet, en daar hadden ze wel zoveel mogelijk personeel van de trein af gehaald.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Suus »

Mijn grote vrienden (AHUM) van Waternet hebben maar weer eens een aanslag voor de Waterschapsbelasting toegestuurd. Omdat ik vorig jaar slechts voor een gedeelte van het jaar moest betalen ging ik wel uit van een iets hoger bedrag, maar het is gewoon 100 euro meer dan vorig jaar :shock: Daar gaat weer een hele week werken :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Fles »

:D ja ik zat ook al te kijken, ik betaal meer aan waterschapsbelasting dan aan water wat ik zelf verbruik in een jaar :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Suus »

Ik heb geen idee hoeveel water ik gebruik, betaal maandelijks gewoon 8 euro via de woonstichting aan Waternet en ze zoeken het maar uit.

Ik betaal linksom aan Waternet om water te krijgen en rechtsom aan Waternet om hun water af te voeren :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door STF »

Nou nou die halterem + deurbeveiliging overbrugging van de Mercedes Integro's werkt perfect maar niet heus... Ik had het er vanavond met een buschauffeur over dat we eergisteren defect stonden met de laatste rit, dus deze chauffeur liet zien dat er aan de zijkant van het dashboard een overbruggingsknopje onder een afdekkapje zit; hij deed de voordeur open, trapte gaspedaal volledig in en drukte overbruggingsknopje in maar de bus trok geen meter op, nogmaals knopje ingedrukt maar dan zonder het gas in te trappen en wederom geen centimeter beweging in de bus. :lol:

In theorie zou die bus dan echt moeten kunnen rijden, al staan beiden deuren wagenwijd open...

Trouwens zijn van bijna alle noodontgrendelingen naast de binnenzijde van de moderne Integro deuren de verzegelingen verbroken wat je niet verwacht in een land als Luxemburg want hier is eigenlijk nauwelijks baldadigheid / vandalisme maar die deuren blijken soms helemaal niet meer via de normale bediening open te willen, laatst zat er ook weer een chauffeur "opgesloten" in zijn bus; voordeur weigerde, achterdeur weigerde, elektrische zij-raam weigerde, nou dan heb je de keus tussen het noodluik in het dak of noodontgrendeling van de deur. :Y
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Stefan »

Met O408jes was het ook leuk om die halterem er af te gooien.. Scheelde een hoop tijd bij de haltes. Je moest alleen zorgen dat je deuren dicht waren voor je 30-40 km/h reed, anders moest je eerst helemaal stil staan voordat ze weer dicht konden. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Caspar »

Ergens halverwege december afgelopen jaar heb ik 2 dienstregeling gidsjes en de 2 probeer kaartjes van EBS bussen aangevraagd, in de bevestiging van de aanvraag stond dat het binnen een week thuis zou zijn bezorgd. Wat valt er 6 weken later op de deurmat? :lol:

Het zijn trouwens 2 wegwerp chipkaarten waar op is vermeld dat er 15€ saldo per stuk op staat (geldig tot en met 2014). Nu stond in de aanvraag dat het om 2 dagkaartjes zou gaan. Mijn vraag, kan ik die kaart slechts 1 dag gebruiken, en dan in die ene dag voor 15€ gaan reizen met EBS bussen? Of zou je die 15 euro over meerdere dagen kunnen verdelen? En wat als die 15€ op is?

Stel ik ga van Hoorn naar Amsterdam, van Amsterdam naar De Rijp en weer terug naar Amsterdam om vervolgens weer naar Hoorn te bussen, dan red je het niet met 15€, maar zou met een dagkaartje wel moeten kunnen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik heb geen idee hoeveel water ik gebruik, betaal maandelijks gewoon 8 euro via de woonstichting aan Waternet en ze zoeken het maar uit.

Ik betaal linksom aan Waternet om water te krijgen en rechtsom aan Waternet om hun water af te voeren :')
En dan kan je wel zuinig doen zodat je minder voor het gebruik betaalt, maar voor het afvoeren betaal je gewoon even veel :o
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Mijn vraag, kan ik die kaart slechts 1 dag gebruiken, en dan in die ene dag voor 15€ gaan reizen met EBS bussen? Of zou je die 15 euro over meerdere dagen kunnen verdelen? En wat als die 15€ op is?
Wat dacht je van gewoon proberen? :mrgreen: Het heeft je geen cent gekost en je hebt er toch twee *O*
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Cookie »

Een Tsjechische privaatmaatschappij met conductrices in bikini en conducteurs die nekmassages geven :P : http://tagesschau.vo.llnwd.net/d3/video ... l.h264.mp4 (Duits)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Fles »

Betere werk :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Mijn grote vrienden (AHUM) van Waternet hebben maar weer eens een aanslag voor de Waterschapsbelasting toegestuurd. Omdat ik vorig jaar slechts voor een gedeelte van het jaar moest betalen ging ik wel uit van een iets hoger bedrag, maar het is gewoon 100 euro meer dan vorig jaar :shock: Daar gaat weer een hele week werken :?
Da's dan wel een erg duur waterschap blijkbaar... Betaal zelf slechts ca. 100 euro per jaar aan waterschapsbelastingen, op hoeveel kom jij dan wel niet uit?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door webguy »

Bee, kan je sowieso niet omdat je student ben laten kwijtschelden? Moet er formulier voor invullen soms, maar onder bepaald inkomen hoef je het sowieso niet te betalen toch?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Suus »

@Fles: ik heb geen watermeter dus ik betaal op basis van gemiddeld gebruik met jaarlijkse indexatie.

@Daniel: Ik mag via Waternet 143 euro dokken aan Amstel, Gooi en Vecht.

@Webguy: Ik ben zogenaamd een vermogend student want ik heb een potje met geld dat ik voor problemen achter de hand houd en dat is samen met mijn giro meer dan 1000 euro, maar ook amper meer. Ik kan dat echter niet wegsluizen omdat je een lijst met transacties moet insturen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten