Mag ik even kwijt #104

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Stefan »

Succes! :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

avl schreef:De Friezen hebben wat bijzonders met de ov-chipkaart als je de Connexxion site mag geloven.
Maxx Leeuwarden is Stadsbus voor Leeuwarden. Maxx biedt u veel extra service; veel ritten en goede informatievoorziening.

Maxx Vervoerbewijzen
Op de Maxx bussen rijdt u met de OV-chipkaart of een geldig abonnement. Ook zijn er OV-ritkaarten te koop op de bus voor € 2,00. U kunt niet overstappen met de OV-chipkaart.
Is dit de extra service van goede informatie voorziening?? :N

Ik zou mezelf "Minn" noemen dan, denk ik.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

IEMAND weet het weer beter? :mrgreen:

Afbeelding
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Thom91 »

Je bent ook nergens meer veilig :P
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door webguy »

Nee, inderdaad zeg -o-

Ik denk serieus dat het veel beter kan bij de NS qua ICT. Project bla bla, kosten nog meer, maar soms moet je gewoon dingen maken.

Mijn kritiek was met name dat de reisplanner dus elke dag van de week handmatig is aangepast aan de wijzigingen, en dat dat tegen 16:00 op de dag ervoor gebeurde. Weet niet hoor, maar dat is zwaar faal, en mijn klanten zouden het nooit accepteren als ik op zo'n termijn pas beschikbaarheid weergaf (product is iets anders, maar nog).
Schalen kunnen ze ook niet daar: elke grote gebeurtenis ligt de boel plat.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door webguy »

Als we het trouwens hebben over beter weten...

Mijn oude "Actuele Vertrektijden" scriptje heb ik zondag weer even geupdate. Ik schrok meteen van de 2,7 miljoen opgezochte stations in 2 jaar tijd, dus toen moest ik wel. Inmiddels zijn treinnummers niet zo bijzonder in de actuele vertrektijden die ook nog eens goed mobiel waren te gebruiken, maar 3-4 jaar geleden wel. Anyway, hier staat het, en hier kan je er meer over lezen en opmerkingen achter laten / stemmen over nieuwe features.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

Vanmiddag was ik bij de boekpresentatie van Eerste Hulp bij e-Onderzoek van Ewoud Sanders. Dat boekje was al een keer uitgegeven maar Jet Bussemaker, de rector van de Hogeschool, wilde heel graag een editie van het boek geschikt voor HBO-studenten en medewerkers dus kwam hij dit vol trots presenteren in de Arena. Maar liefst een oplage van 15.000 stuks die allemaal gratis worden weggegeven aan studenten en medewerkers, dus er zullen heel veel mensen van profiteren :D

Nog leuker was dat een collega ook nog even het project, een website voor informatievaardigheden, waaraan onder andere ik weken heb lopen zwoegen mocht lanceren waarmee het nu echt live is. Bovendien zit er in bijna alle 15.000 boeken een flyer voor deze website *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

Bee schreef:een editie van het boek geschikt voor HBO-studenten
Dat komt vanuit de AWBZ of zo? Jezus wat is er zo bijzonder aan HBO-studenten dat ze niet met een algemeen boekje overweg kunnen? Wat is het verschil nog tussen HBO en speciaal onderwijs? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

De eerste druk van het boek was speciaal gericht op studenten van de faculteiten Geestenwetenschappen van de Universiteit Leiden en de Universiteit van Amsterdam en bevatte heel veel specifieke voorbeelden van databanken die daar worden gebruikt, het boek heeft wat algemenere voorbeelden gekregen die bij meer opleidingen van toepassing zijn en bovendien zijn er tips en trucs toegevoegd voor allerlei handige dingen die de bibliotheek van de HvA aanbied en die nog niet in het boek besproken waren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

En het projecteren van "specifieke voorbeelden voor de faculteit geesteswetenschappen van de universiteit leiden" op elke andere diplomafabriek was te moeilijk? :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

Hier staat de originele uitgave. In de uitgave voor de Hogeschool is extra informatie toegevoegd over de kwaliteit van een bron checken en zijn de databanken in de voorbeelden vervangen door algemenere bronnen, de voorbeelden in de originele editie zijn wel heel erg specifiek gericht op historische documenten en die zijn nu vervangen door hoe vind ik hedendaagse rapporten e.d.

Ik vind het wel degelijk een verbetering als ik de twee vergelijk (de nieuwe druk staat helaas nog niet online).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

Dat kan best een hele verbetering zijn natuurlijk. Maar het kwam zo over van "HBO-studenten zijn een beetje dom dus er moet een speciale HBOgeschikte versie komen" :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

Het woordje beter had wellicht niet misstaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door STF »

Vanmiddag diverse winkels langsgeweest voor een doodgewone zonnebril, eindelijk een winkel gevonden die zonnebrillen verkocht; goedkoopste model 112 euro... Schiet toch op zeg, ik ben naar de bouwmarkt gereden en heb daar een veiligheidsbril met donkere glazen gekocht voor slechts 10 euro. Ziet er precies hetzelfde uit als die dure dingen bij de winkel waar ik eerst was.

Dat is toch wel een nadeel aan in Luxemburg hoor; je moet vaak het halve land in de rondte rijden voor iets simpels... Vorige week ook 100 kilometer afgelegd voor een elektronica onderdeeltje en alsnog met lege handen thuisgekomen terwijl ik het in me vroegere woonplaats Castricum zo bij de eerste de beste winkel zou kunnen kopen.

Maargoed verder woon ik veel liever hier dan in Nederland, dus het geringe winkelaanbod zullen we maar voor lief nemen. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

Ik ga mijn leven wagen en de ijskou in om een stel vage mensen die om twee uur hun muziek op standje 100 zetten met de boxen op het balkon eens de les te lezen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

Nou, dat les lezen had weinig zin, blijkbaar vind men het doodnormaal dat je om twee uur de stereo op een pompend niveau zet, de deur wijd open en dan met twintig man gaat lopen schreeuwen en springen op het balkon. Dus na er naartoe gelopen te zijn en in mijn gezicht uitgelachen te worden heb ik de blauwe arm der wet maar gebeld die een kwartier later het hele feestje kwamen oprollen.

Feestjes zijn leuk, maar niet als ze pas om twee uur 's nachts beginnen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Aking »

2:00 is inderdaad wel net zo'n "net niet" tijd...

Laat ze dan of ergens in de avond, of ergens rond n uurtje of 04:00-06:00 beginnen *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:IEMAND weet het weer beter? :mrgreen:

Afbeelding
Thom91 schreef:Je bent ook nergens meer veilig :P
webguy schreef:Nee, inderdaad zeg -o-
Kijk en daarom ben ik geen lid van al die sociale mediasite's. Een verkeerde beweging en iedereen weet het. Het is (gelukkig) niet aan mij besteed.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Justin »

Nou ja, wees blij dat het geen naaktfoto's, iets negatiefs of whatever is =). Komt nog bij dat er sowieso al een alias gebruikt is. Wij weten wie webguy is, maar die andere 99% van de bevolking weet dat in 1 oogopslag niet ;-).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door webguy »

En zelfs al zou er joelhaasnoot staan - I wouldn't care. Ik ben verantwoordelijk voor wat ik er zelf opzet ja, en dat weet ik.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door microshit »

Stefan schreef:Succes! :pos:
En aangenomen :D De 22e word ik ingewerkt, heb er al ontzettend veel zin in.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

*O* De Rijksuniversiteit Groningen wil het project waaraan o.a. ik maanden aan heb lopen zwoegen graag in licentie nemen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door AppleMoose »

Vanmiddag sollicitatiegesprek gehad op een locatie voor mijn nieuwe bbl-opleiding. Was net die ochtend een cliënt overleden en kwamen ze net, toen ik er aan kwam, de koelinstallatie e.d. brengen zodat die persoon "thuis" opgebaard kon worden. "Leuke" binnenkomer zo :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

Ik ontvang zojuist de nieuwsbrief van NS Hispeed met daarin de elf mooiste Duitse steden.

Berlijn
Frankfurt
Düsseldorf
Keulen
Hamburg
Dortmund
Stuttgart
Oberhausen
München
Neurenberg
Koblenz.

Er zijn toch wel betere suggesties te verzinnen zoals Dresden, Braunschweig of Goslar, en absoluut niet Oberhausen. Dortmund is wel een goede winkelstad, maar een mooie stad durf ik serieus te betwijfelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:*O* De Rijksuniversiteit Groningen wil het project waaraan o.a. ik maanden aan heb lopen zwoegen graag in licentie nemen *O*
Wat is dit voor een project en wat houd het in?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten