Mag ik even kwijt #104

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door ODRAIL »

Stefan schreef:De studie die ik nu doe is Logistiek en Economie. Nu heb ik jaar 1 wel volgemaakt en ben verder gegaan met de gedachte 'misschien is het volgend jaar anders', maar helaas.. Had zelf verwacht om meer logistieke vakken te krijgen en niet de hele dag bezig te zijn met dingen als voorraadbeheer. Ik weet dat het er bij hoort, dat snap ik ook, maar om er áltijd mee bezig te zijn, daar heb ik geen zin in. :P

En tsja, nu heb ik al een hele tijd het idee om de kant van Engeland op de verhuizen en nu gaat het waarschijnlijk wel lukken, dusja.. Denk dat ik me daar maar voor in ga zetten dan! :Y
Wat wil je in Engeland gaan doen dan?
Is het voor jou niet mogelijk om hier een leuke baan te vinden?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Stefan »

Jawel, dat zeker wel. Maar een goede vriend van me komt er vandaan en die wilt graag terug, hij heeft mij ook een beetje aangestoken met het Britse virus. Ik voel me er zeker thuis en bovendien.. Als je in het 'begin' ergens samen kunt gaan wonen is het wat beter te betalen. :) We gaan allebei ook die kant uit met die instelling van, is het niets.. Dan is het niets en gaan we terug.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Justin »

Gewoon doorzetten =). Succes

Enne Fles: wtf: treinen i.p.v. bussen?! Hahaha
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Stefan »

Dat dacht ik ook. :) Ik heb er goed over nagedacht en ik denk dat ik tot zo ongeveer aan de zomer ga werken en dan eens wat ga zoeken in/rond Bristol. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Michael »

Ze moeten bij mij op het werk eens wat beter roosters maken. Op maandag staan we structureel met 1 man te weinig (vind ik) en ze denken alleen maar aan de productiviteit (Bee snapt wel wat ik daarmee bedoel denk ik) waardoor ze vaak mensen naar huis sturen. Vervolgens word het druk en moet je je longen uit je lijf rennen. Dat gebeurde gisteravond dus ook. ben toen effe boos geworden. Mijn manager dreigde mij naar huis te sturen. ben uit protest lekker op mijn dooie gemak gaan werken.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door webguy »

Mja, zo maken ze meer winst, personneel is het duurst in een winkel...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

Tja, voor 21:00 moest bij ons iedereen met pauze zijn geweest. Vervolgens waren er tot 23:00 vijf man + manager, daarna 4 man + manager tot sluit. Met minder kan je eigenlijk niet uit, tenzij de manager taken overneemt.

Maar wij hadden counter en drive. In de laatste maanden bij de McDonald's stond ik met sluit overigens zo'n beetje standaard op raam 1 de gigelo te zijn. Twee collega's spraken alleen Engels en Sloveens en de ander had geen kassa-ervaring. Maar ik ben dan niet zo'n trutje dat altijd bij de kassa blijft, ik ging ondertussen even het magazijn opruimen of de sink schoonmaken.
Laatst gewijzigd door Suus op di 14 feb 2012, 00:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door htm_tram »

Goh, het lijkt net servex / ah2go...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

Bij AH2Go kan je heel goed ruziemaken over de prijzen hoor :lol:

Ik kocht ooit een keer een broodje dat in de aanbieding was en 1 euro had moeten kosten, maar de kassa sloeg 1,50 aan. Zelfs nadat ik het bordje voor zijn neus hield wilde de jongen niet geloven dat het in de aanbieding was en toen moest de manager erbij komen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

Justin schreef:Enne Fles: wtf: treinen i.p.v. bussen?! Hahaha
Ja, wie had dat gedacht heh :') :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

Bee schreef:Bij AH2Go kan je heel goed ruziemaken over de prijzen hoor :lol:

Ik kocht ooit een keer een broodje dat in de aanbieding was en 1 euro had moeten kosten, maar de kassa sloeg 1,50 aan. Zelfs nadat ik het bordje voor zijn neus hield wilde de jongen niet geloven dat het in de aanbieding was en toen moest de manager erbij komen :')

Gewoon broodje en bordje tegelijk achter de balie smijten en weglopen
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Caspar »

Bij veel restaurants wordt er wel iemand naar huis gestuurd als de grote drukte is afgelopen. Zo hou je natuurlijk de kosten nog wat beheersbaar. Al staat in de meeste echte restaurants doorgaans wel wat tegenover een tijd hard werken. Lekker een pilsje drinken met zijn allen na afloop (of een stuk of 10) is dan niet ongewoon. Met het hele gezin komen eten op een vrije dag is vaak ook bijna gratis.
Al zal het zo bij de Mc Donalds niet gaan vermoed ik.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

Bee schreef:Twee collega's spraken alleen Engels en Sloveens

Wacht, wat? :')
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Caspar »

Ik zeg: Meldpunt Oost- Europeanen PVV 8-) :wink:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Ik zeg: Meldpunt Oost- Europeanen PVV 8-) :wink:
Nee, Limburgers in Den Haag daar zat iemand op te wachten bedoel je :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

Fles schreef:
Bee schreef:Twee collega's spraken alleen Engels en Sloveens

Wacht, wat? :')
Ja, dat was een jonge vrouw uit Slovenië die nu een studie volgde bij het ROC in Alphen (hoe je daar vanuit Slovenië terecht komt is mij een groot raadsel) en na een half jaar kwam ook haar zus over uit Slovenië en bij ons werken :lol:

Het was zeker geen MOE-lander, ze kon knallen als de beste :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Caspar »

Fles schreef:
Caspar schreef:Ik zeg: Meldpunt Oost- Europeanen PVV 8-) :wink:
Nee, Limburgers in Den Haag daar zat iemand op te wachten bedoel je :')
Sja ken er behalve Geert nog wel een paar... Maxime Verhagen bv... -o-
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

geldt het zelfde voor, die Verhagen is ook een totale niksnut.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

Maxime Verhagen is een afschuwelijke gladde sidderaal die bovendien ook nog eens behoorlijk wat boter op zijn hoofd heeft. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij de aanstichter van de val van het kabinet Balkenende-IV is geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Fles »

Bee schreef:Maxime Verhagen is een afschuwelijke gladde sidderaal die bovendien ook nog eens behoorlijk wat boter op zijn hoofd heeft. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij de aanstichter van de val van het kabinet Balkenende-IV is geweest.

Ah, heeft de man toch nog iets goeds gedaan *O*
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door STF »

Caspar schreef:Bij veel restaurants wordt er wel iemand naar huis gestuurd als de grote drukte is afgelopen. Zo hou je natuurlijk de kosten nog wat beheersbaar.
Ik ben een tijdje "top-drukte medewerker" geweest bij een restaurant in Amsterdam; enige wat ik deed was van ongeveer 20.00 tot 21.30 uur werken. Kon ook weleens een uurtje eerder of later moeten starten, afhankelijk van de tijd dat de meeste reserveringen binnen kwamen, maar in ieder geval werkte ik nooit veel langer dan twee uur per dag.
Mijn reistijd per fiets, trein en tram was langer dan de werkdag zelf, toch heb ik die gekke korte werkdagen nooit vervelend gevonden.

Wat ik wel vervelend vond was dat ik bij noodgevallen soms zeer kort van te voren werd gebeld, of ik kon komen werken. Record was om slechts driekwartier van te voren te horen krijgen dat je nodig bent, ik moest nog eten, me omkleden en van Castricum naar Beverwijk reizen...
Ook op dezelfde dag bij twee verschillende werkgevers ingeroosterd staan beviel me niet zo goed; van 9.00 tot 17.00 uur bij het ene restaurant in Amsterdam, dan twintig minuten lopen om bij het andere restaurant in Amsterdam van 17.30 tot 0.45 uur te werken. Ik heb dat dan ook maar slechts drie keer gedaan, toen was ik het echt zat.

Bij een van die restaurants had ik soms wel heel vreemde functies, in principe was ik daar in dienst als kantoormedewerker maar heb eigenlijk elke functie weleens bij noodgevallen gehad; afwasser, kok (ik kan niet eens koken), ober, barman, assistent restaurant manager, catering-medewerker, elektricien. Op een dag werd ik als chauffeur (we bezorgden ook eten aan huis) ingeroosterd, huh? Ik heb helemaal geen autorijbewijs dacht ik. Nou ja, dan gaan we maar met de tram. :lol:
Eigenlijk was ik daardoor ook gelijk een perfect communicatiemiddel tussen elk mogelijke afdeling en de directie, problemen konden op die manier snel worden opgelost.
Maar ik geef toe dat het soms ook juist weer wat onduidelijk voor het personeel was, vooral als ik een avondje ober speelde; dan kwamen er geregeld andere bedieningsmedewerkers naar me toe of ik even iets kon annuleren op de kassa terwijl dat alleen met de kassa-sleutel van de (assistent)restaurant-manager kon.
Na verloop van tijd heb ik gewoon stiekem mijn kassa-sleutel van ober naar manager omgeprogrammeerd, op kantoor was tenslotte een van mijn functies beheer van het kassasysteem dus ik kon moeiteloos de functie van die sleutel veranderen, haha.
Er werd best wel streng opgetreden als je een kassafout maakte, moest ook echt door de (assistent)restaurant-manager in het dagverslag worden gemeld, waarop de directie eventueel actie kon ondernemen als het te vaak bij een personeelslid gebeurde. Als ik toevallig vlak bij de kassa stond en een collega hoorde zuchten van "nee he, maak ik een fout, kan ik weer naar de manager, zal wel weer gezeik worden" corrigeerde ik even pijlsnel de fout en schreef niks in het dagverslag.

Een van mijn kantoorfuncties was om eens in de zoveel tijd de kluisjes van het personeel met de loper te openen en te controleren of er niet stapels vol pennen en andere bedrijfseigendommen in werden bewaard (op kantoor moesten we echt dozen vol pennen per maand bijbestellen, die dingen bleven maar "kwijt" raken). Als een medewerker inderdaad behoorlijk in overtreding was, kreeg je een aanmerking in je personeelsdossier en een waarschuwingsbrief thuis. Doordat ik op alle afdelingen van het bedrijf werkte en dus iedereen goed kende ging ik ook een beetje afwijkend met die kluisjes-controle-functie om; bedieningsmedewerkers waarvan de inzet gewoon altijd hardstikke goed was, maar toch met hun kluisje in overtreding waren, stapte ik gewoon op af om ze mede te delen dat hun kluisje bij de laatste controle beslist niet in orde was, maar dat ik vanwege hun goede inzet het bewijs had weggemoffeld en er nooit iets van in hun personeels-dossier had genoteerd.
Het was wel een grappige tijd, maar heb er uiteindelijk niet lang gewerkt wegens het vertrek naar Luxemburg. Evengoed ben ik in die korte tijd ontzettend populair geworden onder het personeel, gek he... :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Suus »

*start romantisch muziekje*

Jij, zat tegenover mij
In de bus, toen jij wat tegen mij zei
Je had geen zin in je werk
Je was monteur, maar dat leek mij sterk
Je vroeg mij om langs te komen
Van werken met zo'n mooie vrouw had ik nooit durven dromen
Ik nam direct vrij
Je gezicht was weer helemaal blij
Er is een ding waar we op het werk niet aan toe kwamen
Maar daarvoor liggen we nu in bed, samen.

Ja sorry, ik wordt helemaal week van de enorme pot snoephartjes die op mijn bureau staat :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door tsov »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2LIZfmvA_Go&t=7m13s[/youtube]
Edit: volgens mij pakt-ie 'm niet helemaal, maar in ieder geval: beginnen bij 7:13
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Vinny »

Ja sorry, ik wordt helemaal week van de enorme pot snoephartjes die op mijn bureau staat :lol:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=g0mZfhU0UgI[/youtube]
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #104

Bericht door Justin »

Hmpf. Fiets ik lekker naar de sportschool, kwakt er effe een vogel zijn stront op me...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten