Pagina 1 van 1

Het faillissement van België

Geplaatst: do 09 feb 2012, 17:50
door Stéphane
BRUSSEL/AMSTERDAM- De NV België is zopas door de Europese Commissie failliet verklaart. Het bleek niet langer mogelijk om de schulden van de NV af te lossen. Het vinden van nieuwe inkomsten was hoe dan ook ontoereikend. De Belgische regering weigerde unaniem om in te leveren en verliet spontaan de zaal nadat een door de Europese Commissie opgelegd besparingspakket unaniem verworpen werd. Daarom heeft het Europees hof in Straatsburg de NV-België failliet verklaart. Een openbare verkoping van de goederen van de NV-België werd gestart om zo te proberen de schuldenberg gedeeltelijk af te lossen.

Bron:Het zou van de speld kunnen komen maar het is van mijn hand

Nederlandse aankoop

Geplaatst: do 09 feb 2012, 18:01
door Stéphane
DEN HAAG- Bij de openbare verkoping van de Belgische goederen is de Nederlandse RIjksoverheid erin geslaagd integraal het Belgische mobiliteitspakket aan te kopen. Dit omvat ondermeer volledige wegennet, de wegen met E,A en N nummering en de Belgische vervoersmaatschappijen Vlaamse vervoermaatschappij "De Lijn", de Maatschappij voor intercommunaal vervoer te Brussel "MIVB/STIB, en Société régionale wallonne du transport "TEC". Volgens Nederlands minister van Openbaar vervoer diende een grondige hervorming van de Belgische mobiliteit zich hoe dan ook aan. Daartoe werd het expertisebureau OV in Nederland aangesteld.

Bron:Het zou van De Speld kunnen zijn maar het is van mij.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Waar ik nu echt toe wil komen collega's: laten we een mooi plan opstellen om van de mobiliteit en het OV in het bijzonder in België echt iets tof te maken. Oké, het is wel een leutige boel nu in Beliïë maar het kan steeds beter en daar wilde ik eens over babbelen.

Re: Het faillissement van België

Geplaatst: do 09 feb 2012, 19:07
door iljitsch
Wat dacht je hiervan:

De spoornetwerken van de hele benelux worden geïntegreerd. Station Terneuzen wordt heropend met een intercityverbinding Gent/Antwerpen/Breda. Tevens komt er een echte beneluxintercity Den Haag/Rotterdam/Antwerpen/Brussel/Namur/Luxemburg. Ik zou ook graag een trein tussen Eindhoven en Brussel via Leuven zien maar dat betekent wel heel veel meer spoor.

Oh, en na de overname is natuurlijk de eerste prioriteit een HSL van Antwerpen naar Brussel zodat de thalys voortaan niet langer dan een uur in België hoeft door te brengen onderweg van Nederland naar Frankrijk. *O*

Re: Het faillissement van België

Geplaatst: do 09 feb 2012, 20:54
door Vinny
Lang geleden in de Thalys, nadat de conducteur Antwerpen Berchem aankondigde (daar stopten we toen nog), een Frans meisje aan haar vader: Pap, is België zo groot dan? :lol:

Re: Het faillissement van België

Geplaatst: do 09 feb 2012, 21:30
door Fles
Vinny schreef:Lang geleden in de Thalys, nadat de conducteur Antwerpen Berchem aankondigde (daar stopten we toen nog), een Frans meisje aan haar vader: Pap, is België zo groot dan? :lol:

Ik snappumnie

Re: Het faillissement van België

Geplaatst: do 09 feb 2012, 21:50
door Vinny
Bij het binnenrijden van Brussel had haar vader gezegd dat we nu in België waren. Kennelijk dacht ze dat zo'n klein vlekje op de wereldkaart, je in twee tellen weer uit bent met een hogesnelheidstrein. En geef haar eens ongelijk... (A)