Mag ik even kwijt #105
Re: Mag ik even kwijt #105
Het oude gentlemensagreement tussen de vervoerders was altijd wat Dexter ongeveer beschrijft. (Alles en iedereen is overal welkom mits ze zich fatsoenlijk gedragen.) Het probleem was dat de Belastingdienst dat als een verkapt salaris beschouwde en daar belasting over wou gaan heffen. Dan wordt het kiezen: Betalen of stoppen.
Re: Mag ik even kwijt #105
Sowieso zijn bedrijven als Arriva en Veolia de eerste die met dat soort dingen ophouden.
Ook internationaal gezien zijn spoorcollega's niet meer welkom met korting/vrij reizen op de lijnen waar ze rijden.
Het is ook maar de vraag hoe lang een medewerker van NS/Prorail/Nedtrain nog welkom is op een van de nevenlijnen.
In de CAO wordt daar ook al over gerept dat het nu nog wel zo is, met de nadruk op NOG, maar dat het mogelijk gaat veranderen.
Ook internationaal gezien zijn spoorcollega's niet meer welkom met korting/vrij reizen op de lijnen waar ze rijden.
Het is ook maar de vraag hoe lang een medewerker van NS/Prorail/Nedtrain nog welkom is op een van de nevenlijnen.
In de CAO wordt daar ook al over gerept dat het nu nog wel zo is, met de nadruk op NOG, maar dat het mogelijk gaat veranderen.
Re: Mag ik even kwijt #105
Wat Caspar zegt, dat klopt: Op lijnen als Randstadrail en de aanbestede spoorlijnen van Veelolieja, XX en Arriva is het vrijvervoer van NS-ers nu nog gewaarborgd. Mensen die bijvoorbeeld in Zoetermeer wonen en standplaats Gvc hebben, reizen nu nog gratis maar moeten in de toekomst een smak geld betalen om op hun werk of thuis te komen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Mag ik even kwijt #105
iedere werknemer in NL krijgt gewoon reiskostenvergoeding van zijn baas hoor ;) Zelfs ik, dus jullie ook :Y
Re: Mag ik even kwijt #105
Nou, bij ons is dat voor vervoer boven de 12 km nog maar sinds kort. Sterker nog: Zelfs voor mijn NS-vrijvervoer binnenland en voor dat van de andere helft van mijn trouwboekje, draag ik braafjes een x-bedrag per maand af.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Al is dat maar paar euro. Vanaf de hogere schalen heb je recht op een 1e klas kaart. Zie je daar vanaf en neem je 2e klas, dan staat daar een vergoeding van paar honderd euro tegenover... Ik ken mensen die dat zo hebben gekozen en dan alsnog met de spoorkaart zich bij de HC melden en dan in de 1e klas neerploffen, maar dus wel dat tegoed ontvangen... Beetje jammer.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Mag ik even kwijt #105
Hauptbahnhof, was je op het moment van controle in uniform?
For Your Railroad Adventures
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Maakt toch niets uit? Al zit je in je zwembroek, als je een geldig vervoerbewijs hebt...
Re: Mag ik even kwijt #105
Hmm, interessant.
Ik heb drie boeken besteld bij Bol.com. Zondag besteld, dus dinsdag bezorging. Ik wist dat ik vandaag niet thuis zou zijn, maargoed. Echter, NL Post heeft na de eerste bezorgpoging de hele boel al naar het postkantoor gebracht waar het al dezelfde dag beschikbaar zou zijn
Ook een mailtje van Bol.com: Uw pakketje ligt nu op het postkantoor, want u was niet thuis. Ik vond ook zo'n briefje in de brievenbus, dus komt wel goed.
Maar, vier uur later ontvang ik nog een mailtje van Bol.com dat ik niet thuis was en dat er een pakketje is bezorgd, met in het mailtje een andere track&trace-code :? Dus ik nog eens in de brievenbus gaan kijken of ik iets gemist heb, maar er ligt echt maar een briefje maar beide codes geven een pakketje van Bol.com aan mij geadresseerd aan en beiden zouden al op het postkantoor liggen, dus ik ben benieuwd wat ik morgen ga meekrijgen daar :?
Ik heb drie boeken besteld bij Bol.com. Zondag besteld, dus dinsdag bezorging. Ik wist dat ik vandaag niet thuis zou zijn, maargoed. Echter, NL Post heeft na de eerste bezorgpoging de hele boel al naar het postkantoor gebracht waar het al dezelfde dag beschikbaar zou zijn
Ook een mailtje van Bol.com: Uw pakketje ligt nu op het postkantoor, want u was niet thuis. Ik vond ook zo'n briefje in de brievenbus, dus komt wel goed.
Maar, vier uur later ontvang ik nog een mailtje van Bol.com dat ik niet thuis was en dat er een pakketje is bezorgd, met in het mailtje een andere track&trace-code :? Dus ik nog eens in de brievenbus gaan kijken of ik iets gemist heb, maar er ligt echt maar een briefje maar beide codes geven een pakketje van Bol.com aan mij geadresseerd aan en beiden zouden al op het postkantoor liggen, dus ik ben benieuwd wat ik morgen ga meekrijgen daar :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Wat je nu schrijft, gaat alleen over de astronomisch hoge salarisschalen en is enkel van toepassing op hoger kantoorpersoneel uit het HGB. Rijdend personeel zal zelfs in hun hoogste salaristrede nog geen aanspraak kunnen maken op een 1e klas kaart. Laat staan dat ze daarmee een hoge vergoeding opstrijken.Caspar schreef:Al is dat maar paar euro. Vanaf de hogere schalen heb je recht op een 1e klas kaart. Zie je daar vanaf en neem je 2e klas, dan staat daar een vergoeding van paar honderd euro tegenover... Ik ken mensen die dat zo hebben gekozen en dan alsnog met de spoorkaart zich bij de HC melden en dan in de 1e klas neerploffen, maar dus wel dat tegoed ontvangen... Beetje jammer.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Mag ik even kwijt #105
Hee Bee, that reminds me. Ik moet maar even m'n pakketje uit Australië maar eens tracen... :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Mag ik even kwijt #105
NS'ers hebben vrij vervoer tussen Z'meer en Den haag centraal met randstadrail lijn 3 en 4. HTM'ers hebben vrij vervoer tussen Z'meer oost en Den haag centraal. Aldus htmweb.nlDexter schreef:Soms is het wel een beetje een grijs gebied hoor, dat vrij vervoer van stadsvervoerders bij NS binnen een stad of viceversa. Van GVB-ers weet ik dat ze vrij vervoer hebben op de ringlijn binnen Amsterdam. Hoe dat zit met RET-ers en HTM-ers zou ik niet weten. Andersom mogen NS-ers officieel niet vrij reizen op het stadsvervoer in de grote steden. Vaak mag dat wel, maar als het lukt is het een voorrecht en dus geen recht. Ik zie het zelf zo: We zijn toch allemaal OV-collega's die naar hun werk willen, ongeacht of je bij GVB, RET, HTM of NS werkt? Waarom dan moeilijk doen?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Mag ik even kwijt #105
Nee, ik was gewoon in burger. Wat absoluut niet niks uitmaakt aangezien GVB'ers officieel vrij reizen hebben met NS op de trajecten Dmnz - Asdz; Ashd - Ass; Asd - Asdl; Asd - Dmn (het Amsterdamse stadsvervoergebied dus).find_your_spot schreef:Hauptbahnhof, was je op het moment van controle in uniform?
Van onze intranet:
Momenteel mag u nog met de trein reizen binnen Amsterdam met uw bedrijfspas. Dat kan alleen op vertoon van de kaart en niet door gebruik te maken van de NS OV-chip poortjes of palen. Als NS ook volledig overstapt op OV-chip en ‘op zicht’ reizen niet meer mogelijk is dan komen er nieuwe regels met betrekking tot het reizen op de NS-trajecten binnen de stadsgrenzen van Amsterdam. Medewerkers worden hierover geïnformeerd.
Ik heb ook meteen een vriend van me (die HC is) in de railpocket laten kijken wat er bij GVB-bedrijfspas staat:
Geldig op NS trajecten binnen stadsvervoergebied Amsterdam (dus niet naar schiphol) en niet geldig tussen 7 en 9 uur.
Dat van 7-9 uur is overigens aan ons nooit gecommuniceerd. Dat ff terzijde.
Overigens, als ik met Connexxion of EBS reis heb ik daar geen vrij vervoer, maar het is dus idd een soort van voorrecht als ik wel mag (zoals Dexter het noemde). Ik zal dan altijd bij het instappen vragen of ik een stukje meemag en niet automatisch ervan uit gaan dat als ik mijn pasje laat zien ik ook vanzelfsprekend meemag. Mag het niet, ook goed. Dan check ik wel in.
Re: Mag ik even kwijt #105
In mijn ProRail tijd moest je kunnen aantonen dat je meer dan 2 keer per week een externe afspraak had waarvoor je een dienstreis moest maken. Dan had je recht op een 1e klas kaart (die kost overigens wel geld, maar echt een fractie van de commerciële prijs. Uit mijn hoofd werd er 12 euro van het salaris ingehouden). Niettemin is een eerste klas maandkaart nog altijd goedkoper dan een auto van de zaak wat je bij veel ingenieursbureau's hebt als secundaire arbeidsvoorwaarde...Wat je nu schrijft, gaat alleen over de astronomisch hoge salarisschalen en is enkel van toepassing op hoger kantoorpersoneel uit het HGB. Rijdend personeel zal zelfs in hun hoogste salaristrede nog geen aanspraak kunnen maken op een 1e klas kaart. Laat staan dat ze daarmee een hoge vergoeding opstrijken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mag ik even kwijt #105
pff voel me totaal niet lekker. Hoofdpijn, Strontverkouden en een draaierig gevoel. Hoop dat het morgen weer beter gaat aangezien ik morgen weer moet werken
Re: Mag ik even kwijt #105
Wat dacht je van je ziek melden als je ziek BENT?
Re: Mag ik even kwijt #105
Ik hou er niet van om heel de dag ziek thuis te zitten. Dus vaak als ik me niet lekker voel ga ik gewoon werken. Ik heb me in mijn hele leven maar 1 keer ziek gemeld. Maar toen was ik ook echt goed ziek
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #105
Hmm, hamburger met ziektekiemen, heerlijk!
Re: Mag ik even kwijt #105
Ach die rotzooi staat stijf van de antibiotica dus dat boeit niet :Dwebguy schreef:Hmm, hamburger met ziektekiemen, heerlijk!
Re: Mag ik even kwijt #105
Het is met de bedrijfspassen va de stadsvervoerders inderdaad zo dat ze tot op heden als zichtkaart werken binnen het vervoersgebied van die bedrijven ( simpel gezegd op de trajecten waar de strippenkaarten en sterabonnementen ook geldig zijn.) Het misverstand is waarschijnlijk ook ontstaan door de grote wirwar aan chipkaarten die er inmiddels zijn. elke vervoerder/regio/provincie heeft zijn eigen chipkaart lay-out, en je zou bijna stellen dat je elk plastic pasje op creditkaartformaat onder je kaartlezer zou houden omdat het hoogstwaarschijnlijk wel eens een ov-chipkaart zou kunnen zijn. Ik heb het ook wel eens met bedrijfspassen dat ik ze onder de scanner hou en geen reisrecht zie staan en daar de mensen op aanspreek, meestal is dat gewoon een reactie van de reiziger van: "maar het is een bedrijfspas", en dan een "sorry", en een "ik zie soms door de plastic pasjes de ov-chipkaart niet meer" en "nog een fijne dag/reis" van mij, en het probleem is opgelost.hauptbahnhof schreef:Nee, ik was gewoon in burger. Wat absoluut niet niks uitmaakt aangezien GVB'ers officieel vrij reizen hebben met NS op de trajecten Dmnz - Asdz; Ashd - Ass; Asd - Asdl; Asd - Dmn (het Amsterdamse stadsvervoergebied dus).find_your_spot schreef:Hauptbahnhof, was je op het moment van controle in uniform?
Van onze intranet:
Momenteel mag u nog met de trein reizen binnen Amsterdam met uw bedrijfspas. Dat kan alleen op vertoon van de kaart en niet door gebruik te maken van de NS OV-chip poortjes of palen. Als NS ook volledig overstapt op OV-chip en ‘op zicht’ reizen niet meer mogelijk is dan komen er nieuwe regels met betrekking tot het reizen op de NS-trajecten binnen de stadsgrenzen van Amsterdam. Medewerkers worden hierover geïnformeerd.
Ik heb ook meteen een vriend van me (die HC is) in de railpocket laten kijken wat er bij GVB-bedrijfspas staat:
Geldig op NS trajecten binnen stadsvervoergebied Amsterdam (dus niet naar schiphol) en niet geldig tussen 7 en 9 uur.
Dat van 7-9 uur is overigens aan ons nooit gecommuniceerd. Dat ff terzijde.
Overigens, als ik met Connexxion of EBS reis heb ik daar geen vrij vervoer, maar het is dus idd een soort van voorrecht als ik wel mag (zoals Dexter het noemde). Ik zal dan altijd bij het instappen vragen of ik een stukje meemag en niet automatisch ervan uit gaan dat als ik mijn pasje laat zien ik ook vanzelfsprekend meemag. Mag het niet, ook goed. Dan check ik wel in.
En ik moet zeggen dat ik tegenwoordig wel een heel stuk strenger ben als men buiten het vervoersgebied wil reizen. Het is tegenwoordig nogal een eenrichtingsverkeer aan het worden. met excessen van GVBers die naar Utrecht willen en Connexxion chauffeurs die gratis van Leiden naar Den Haag willen reizen, terwijl het andersom steeds vaker "je moet gewoon in en uitchecken" is.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Mag ik even kwijt #105
Mag ik even kwijt: Dat het vandaag schrikkeldag is .
Re: Mag ik even kwijt #105
Ja die onzinnige dag die mij 1 x in de vier jaar een dag afscheid van mijn zeer nabije verjaardag ja.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Mag ik even kwijt #105
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je geboorte dag is?JeffreyMeijer schreef:Ja die onzinnige dag die mij 1 x in de vier jaar een dag afscheid van mijn zeer nabije verjaardag ja.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #105
Maar goed dat het vandaag een "gratis" werkdag was ook... kon ik tenminste m'n tijd verdoen met een experiment wat allesbehalve lekker liep (zou me normaal iets van 2 uur gekost hebben, ben er vandaag zeker een uurtje of 7 mee bezig geweest)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt #105
Internationale VrouwendagKM46 schreef:Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je geboorte dag is?JeffreyMeijer schreef:Ja die onzinnige dag die mij 1 x in de vier jaar een dag afscheid van mijn zeer nabije verjaardag ja.
Ofwel 8 Maart.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 160 gasten