Mag ik even kwijt #105

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Ik zal de grasmaaierdealer zometeen maar weer eens met een bezoekje vereren, de fabrikant had tegen hem gezegd dat de machine met sinterklaas terug zou zijn, maar ben vergeten te vragen welke sinterklaasviering; die van 2011 of van 2012?
Aha, het Luxemburgse grasmaaiersoapseizoen gaat weer beginnen :').

Ik zit er weer klaar voor.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Fles »

Hoe zou zo'n ding daar heten? Een Groösmëujelert of zo? :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door ODRAIL »

Geen idee. Het Duitse woord voor grasmaaier is: Rasenmäher. Maar de Luxemburgse vertaling hiervoor kan ik helaas niet vinden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door STF »

Ik heb eigenlijk ook geen flauw idee hoe ze dat in het Luxemburgs noemen, rasenmäher is in ieder geval zo'n kleintje waar je achter moet duwen, rasen-traktor is wat je in Nederland een zitmaaier noemt.
Maar ik zal het deze week wel even navragen bij een Luxemburger.

Belgen noemen grasmaaien trouwens "gras af rijden".

Jaja het nieuwe grasmaaiersoap-seizoen gaat weer beginnen, elke maandagmiddag op Ketnet. *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Ik heb eigenlijk ook geen flauw idee hoe ze dat in het Luxemburgs noemen, rasenmäher is in ieder geval zo'n kleintje waar je achter moet duwen, rasen-traktor is wat je in Nederland een zitmaaier noemt.
Maar ik zal het deze week wel even navragen bij een .

Belgen noemen grasmaaien trouwens "gras af rijden".

Jaja het nieuwe grasmaaiersoap-seizoen gaat weer beginnen, elke maandagmiddag op Ketnet. *O*
Ketnet??? Ik had juist verwacht dat de uitzendingen plaats zouden vinden op RTL Tele Lëtzebuerg.

Ja die zender kunnen wij ontvangen :wink:.

En oja voor ik het vergeet: Is er misschien al iets meer bekend over je gezondheid STF?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Geen idee. Het Duitse woord voor grasmaaier is: Rasenmäher. Maar de Luxemburgse vertaling hiervoor kan ik helaas niet vinden.
Ik vind de variant die terugkeert in het Deens, Noors en Zweeds leuker. Dat is Plæneklipper/Plenklipper (of Gressklipper)/Gräsklippare. Doet mij heel erg denken aan een groot zeilschip :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:
KM46 schreef:Geen idee. Het Duitse woord voor grasmaaier is: Rasenmäher. Maar de Luxemburgse vertaling hiervoor kan ik helaas niet vinden.
Ik vind de variant die terugkeert in het Deens, Noors en Zweeds leuker. Dat is Plæneklipper/Plenklipper (of Gressklipper)/Gräsklippare. Doet mij heel erg denken aan een groot zeilschip :mrgreen:
Zover was ik vandaag ook al gekomen. Maar iets vertalen op het internet naar het Luxemburgs is een hele opgave.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door STF »

Nee over mijn gezondheid is nog altijd niks bekend.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Suus »

Poetin wil opnieuw president van Rusland worden. Ook in Rusland is de sociale media populair, dus zijn er nu een paar campagnefilmpjes op YouTube geplaatst. Zet de ondertiteling aan en kijk hoe ver hij gaat om stemmen te trekken :')

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Noo0lzJILaM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MbIzj21X0tU[/youtube]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door tsov »

Zonder fraude :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door mijack1985 »

soms ben je op youtube op op zoek naar bepaalde films (was op zoek naar "model trains cab view", Iets in die trant), zie je dit ineens in het rijtje ergens onderin :mrgreen: . Deze gaat over de Acele.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HnhXggU9 ... re=related[/youtube]
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Suus »

Zo, morgen ga ik naar de schapenscheerder :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door hauptbahnhof »

Zucht. Af en toe kan ik sommige HC's wel wurgen.
Eentje kwam vanmiddag stoer spelen dat ik en mijn vriend moesten inchecken met onze bedrijfspas (voor een reis binnen Amsterdam met de trein). :evil:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Fles »

hauptbahnhof schreef:Zucht. Af en toe kan ik sommige HC's wel wurgen.
Eentje kwam vanmiddag stoer spelen dat ik en mijn vriend moesten inchecken met onze bedrijfspas (voor een reis binnen Amsterdam met de trein). :evil:
Klopt, moet ook :)

Leg jij anders maar uit waarom niet :)
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door hauptbahnhof »

Omdat ik anders betaal voor mijn reis :wink:

En ik heb vrij vervoer met GVB (wel in- en uitchecken) en met NS binnen Amsterdams stadsvervoergebied (niet in- en uitchecken).
Volgens mij wordt enkele abonnement die met trajecten werkt herkend bij NS :|
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Fles »

Als dat ergens staat raad ik je aan de betreffende passage uit te printen, te plastificeren en bij je te steken :)

Want voor conducteurs is het al moeilijk genoeg om te bevatten dat mensen "ALTIJD moeten in- en uitchecken", laat staan dat ze ook nog met uitzonderingen kunnen omgaan :)
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door hauptbahnhof »

Nou jah, heb de betreffende intranetpagina in mijn telefoon als favoriet opgeslagen. Tevens is een mailtje richting de NS-klantenservice uitgegaan om te kijken wat volgens hun de regels zijn. Als zij dan iets zeggen wat tegenstrijdig is met wat er op ons intranet staat, dan gaat er een melding richting P&O.

Het mailtje is trouwens geen klacht richting de HC maar meer dat ik antwoord wil hebben over de geldigheid van het pasje (volgens NS). Die man deed zijn werk (al was hij niet op de hoogte van de kaarten en hij weigerde in zijn railpocket te kijken).

Komt in ieder geval goed :wink:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Fles »

hauptbahnhof schreef:Die man deed zijn werk (al was hij niet op de hoogte van de kaarten en hij weigerde in zijn railpocket te kijken).
"Die cirkel was rond (al had hij vier hoeken en bestond hij verder uit vier rechte lijnen)" ;)
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door hauptbahnhof »

Hahahahaha... Ik zal het anders formuleren:

Die man probeerde zijn werk goed te doen, maar was niet op de hoogte van alle regeltjes.

Nou beter? :twisted:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Daniel »

...dat tandartsen toch verbazingwekkende mensen zijn. Hoewel ik met een afspraak om 8.00 uur vanmorgen de allereerste patiënt was en ze zelfs het licht in de wachtkamer nog voor me aan moesten doen was er toch nog sprake van uitloop. Ja, vijf minuten later maar kon ik in de stoel plaatsnemen, maar toch, dat werkt toch alweer door op de volgende die aan de beurt is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Fles »

hauptbahnhof schreef:Die man probeerde zijn werk goed te doen, maar was niet op de hoogte van alle regeltjes.

Nou beter? :twisted:

:lol: Not really no. JIJ had een probleem met hem En dat is nog steeds onveranderd :P
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door hauptbahnhof »

Mwah... hij meer met mij want hij moest en zou mijn pasje uitlezen en ik moest bij het eerstvolgende station uitstappen (waar ik toevallig toch eruit moest).
Maar goed, je snapt me wel. Voor volgende keer wil ik zelf zwart op wit hebben staan als ze weer 's moeilijk komen doen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Fles »

Het is natuurlijk sowieso om te huilen dat iemand die zich voordoet als "controleur" niet eens de regels kent die hij zelf geacht wordt te controleren.

Als je dan OOK nog te besodemieterd bent om die regels op te gaan zoeken, tsja, wat kom je hier dan doen? :?:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Dexter »

Soms is het wel een beetje een grijs gebied hoor, dat vrij vervoer van stadsvervoerders bij NS binnen een stad of viceversa. Van GVB-ers weet ik dat ze vrij vervoer hebben op de ringlijn binnen Amsterdam. Hoe dat zit met RET-ers en HTM-ers zou ik niet weten. Andersom mogen NS-ers officieel niet vrij reizen op het stadsvervoer in de grote steden. Vaak mag dat wel, maar als het lukt is het een voorrecht en dus geen recht. Ik zie het zelf zo: We zijn toch allemaal OV-collega's die naar hun werk willen, ongeacht of je bij GVB, RET, HTM of NS werkt? Waarom dan moeilijk doen?
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Fles »

ALS

er regels voor zijn

DAN

moeten de mensen die die regels controleren

.. vul maar aan?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten