Mag ik even kwijt #105

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef:terwijl het andersom steeds vaker "je moet gewoon in en uitchecken" is.
Elke NS-er neem ik gratis mee in mijn bus, we werken immers allemaal in het openbaar vervoer.
For Your Railroad Adventures
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door hauptbahnhof »

Ennes schreef: Het is met de bedrijfspassen va de stadsvervoerders inderdaad zo dat ze tot op heden als zichtkaart werken binnen het vervoersgebied van die bedrijven ( simpel gezegd op de trajecten waar de strippenkaarten en sterabonnementen ook geldig zijn.) Het misverstand is waarschijnlijk ook ontstaan door de grote wirwar aan chipkaarten die er inmiddels zijn. elke vervoerder/regio/provincie heeft zijn eigen chipkaart lay-out, en je zou bijna stellen dat je elk plastic pasje op creditkaartformaat onder je kaartlezer zou houden omdat het hoogstwaarschijnlijk wel eens een ov-chipkaart zou kunnen zijn. Ik heb het ook wel eens met bedrijfspassen dat ik ze onder de scanner hou en geen reisrecht zie staan en daar de mensen op aanspreek, meestal is dat gewoon een reactie van de reiziger van: "maar het is een bedrijfspas", en dan een "sorry", en een "ik zie soms door de plastic pasjes de ov-chipkaart niet meer" en "nog een fijne dag/reis" van mij, en het probleem is opgelost.
En ik moet zeggen dat ik tegenwoordig wel een heel stuk strenger ben als men buiten het vervoersgebied wil reizen. Het is tegenwoordig nogal een eenrichtingsverkeer aan het worden. met excessen van GVBers die naar Utrecht willen en Connexxion chauffeurs die gratis van Leiden naar Den Haag willen reizen, terwijl het andersom steeds vaker "je moet gewoon in en uitchecken" is.
Maar dat is dus precies wat ik zeg. Jij zegt nog sorry, had ik ff niet door... Vind ik prima.
Maar het begon zo dat ik met mijn vriend was en hij zijn pasje eerst gaf (hij is ook GVB'er). Wilde hij het pasje uitlezen. Dus ik zei toen van, dat hoeft niet. Maar hij moest en zou het pasje uitlezen en mij laten zien dat er niet ingecheckt is en dat er dus iets stond van geen geldig reisrecht of iets dergelijks.
Dus ik leg hem uit van het niet herkennen van het product en dat als we inchecken, dat geld kost.
Toen begon het bijdehante gedrag naar boven te komen van dat hij er logisch meer van af weet en dat we maar bij het eerstvolgende station eruit moeten om in te checken. Dan word ik ook bijdehand en zeg ik ook gewoon dat ik niet van plan ben om in te checken (de volgende keer). Dus hij dan zeggen dat hij hoopt dat ik dan ook zo sportief zal zijn om mijn ID te geven...

Het was echt een felle discussie geworden want ja, die s7400 is redelijk druk in de spits en hij deed alsof we zwartrijders zijn. Ik hoop wel dat hij toen we uitgestapt zijn toch nog ff in zijn RP ging kijken wie er gelijk had (al staat er niet bij of er wel of niet ingecheckt moet worden).

En Ennes, als je bij mij in de tram stapt en lief lacht, dan mag je gewoon mee (als je dat (behoorlijk onduidelijke) NS-bedrijfschipkaart laat zien :wink: ). Er zijn idd collega's die zeggen van dat er moet worden ingecheckt, ook met de directe collega's (zoals HC's die collega's met een 2e klas kaart niet in de 1e klas toelaten). Ik vind het puur onzin en laat ook iedereen toe van CXX, NS, EBS (nog niet gehad) etc.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op wo 29 feb 2012, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Daniel »

Was er hier niet iemand die de huidige bushokjes in Amsterdam graag snel zag verdwijnen? Een GVB-bus heeft daar vandaag een handje bij geholpen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Jef400 »

:lol: :lol: :lol:
Lekker symbolisch weer.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door ODRAIL »

JeffreyMeijer schreef:
KM46 schreef:
JeffreyMeijer schreef:Ja die onzinnige dag die mij 1 x in de vier jaar een dag afscheid van mijn zeer nabije verjaardag ja.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je geboorte dag is?
Internationale Vrouwendag
Ofwel 8 Maart.
Over mij geboorte ... uch ... je ziet het zeer zeer binnen kort wel.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Thom91 »

Morgen naar de ufo van ProRail te Asd :D
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:Morgen naar de ufo van ProRail te Asd :D
Wat ga je daar doen?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door find_your_spot »

Daniel schreef:Was er hier niet iemand die de huidige bushokjes in Amsterdam graag snel zag verdwijnen?
Is een rot halte en vanaf dag 1 al verkeerd geplaatst. Die abri steekt zo'n 40 cm over de weg uit wat niet zou mogen.

Zal morgen is informeren welke collega het is geweest.
For Your Railroad Adventures
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:
Thom91 schreef:Morgen naar de ufo van ProRail te Asd :D
Wat ga je daar doen?
Naar het planbureau!
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Justin »

Heb het al meerdere malen aangekondigd, maar nu is het dan echt zo ver. Ik maak mijn allerlaatste reis als student zijnde, en wel van Utrecht Centraal naar Zwijndrecht: SOV - ik zal je missen ;). Het waren 6.5 heerlijke jaren, maar we gaan nu verder met het echte leven :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Thom91 »

Ik zie daar nu al zo tegenop he :')
Komt wel goed schatje.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:Het is tegenwoordig nogal een eenrichtingsverkeer aan het worden. met excessen van GVBers die naar Utrecht willen en Connexxion chauffeurs die gratis van Leiden naar Den Haag willen reizen, terwijl het andersom steeds vaker "je moet gewoon in en uitchecken" is.
Helemaal mee eens, ik ervaar dat ook steeds vaker. Je mag steeds minder vaak gewoon meereizen op je NS-kaart. En in de metro van het GVB en RET moet je wel in- en uitchecken, want anders kom je niet door de poortjes.
hauptbahnhof schreef:En Ennes, als je bij mij in de tram stapt en lief lacht, dan mag je gewoon mee (als je dat (behoorlijk onduidelijke) NS-bedrijfschipkaart laat zien :wink: ).
@hauptbahnhof: De hc in kwestie heeft naar mijn mening nogal overtrokken gereageerd, hij had wel wat coulanter kunnen zijn en vooral in een volle trein verdiend dat geen schoonheidsprijs. Ik wil het ook niet goed praten, maar echt duidelijk wordt het niet gecommuniceerd en voor veel hc's is het dan ook nog vaak een grijs gebied. En misschien had deze hc een slecht humeur, helaas heb je die er ook tussen zitten. Dat zal bij GVB of andere vervoerders niet anders zijn.

Andersom herken je onze NS-vrijvervoerkaarten aan de gele streep en het opschrift 'Legitimatie/Vervoerbewijs' aan de zijkant, het personeelsnummer staat er ook op vermeld. Verder lijken ze inderdaad erg veel op een VDU-kaart.
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Stefan »

Justin schreef:Heb het al meerdere malen aangekondigd, maar nu is het dan echt zo ver. Ik maak mijn allerlaatste reis als student zijnde, en wel van Utrecht Centraal naar Zwijndrecht: SOV - ik zal je missen ;). Het waren 6.5 heerlijke jaren, maar we gaan nu verder met het echte leven :).
Ook voor mijn SOV is het bijna gedaan.. De mijne is geldig tot 5 maart..

Vandaag overigens wel m'n eerste werkdag, ben erg benieuwd! Zenuwachtig ben ik niet gauw, maar 't is toch wel even spannend. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door hauptbahnhof »

Dexter schreef:@hauptbahnhof: De hc in kwestie heeft naar mijn mening nogal overtrokken gereageerd, hij had wel wat coulanter kunnen zijn en vooral in een volle trein verdiend dat geen schoonheidsprijs. Ik wil het ook niet goed praten, maar echt duidelijk wordt het niet gecommuniceerd en voor veel hc's is het dan ook nog vaak een grijs gebied. En misschien had deze hc een slecht humeur, helaas heb je die er ook tussen zitten. Dat zal bij GVB of andere vervoerders niet anders zijn.

Andersom herken je onze NS-vrijvervoerkaarten aan de gele streep en het opschrift 'Legitimatie/Vervoerbewijs' aan de zijkant, het personeelsnummer staat er ook op vermeld. Verder lijken ze inderdaad erg veel op een VDU-kaart.
Neej dat begrijp ik ook wel (van dat grijze gebied en slechte communicatie naar het personeel toe). Daarom zei ik ook van dat ik begrijp dat hij zijn werk doet. Alleen idd de onwil om de moeite te doen het op te zoeken irriteerde me vooral want hij wist het beter.

Over de NS-vrijvervoerkaarten: ik wist idd dat ze er zo uitzien. Alleen de tekst op die gele streep is behoorlijk onduidelijk. Volgens mij lijkt het een beetje op een NS-businesskaart dacht ik. Ik had van het weekend iemand met zo'n pasje. Nou laat hij zo'n pasje zien dus ik ging kijken en wou bijna zeggen: je mag inchecken hoor. Toen dacht ik eraan dat het wel 's die NS-kaart kon zijn. Dus dat vroeg ik ook en het klopte. Mocht hij doorlopen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Jef400 »

In de categorie stommigheden: http://nos.nl/artikel/347193-wiettruck- ... t-dak.html

In crisestijden moet er ook grappig nieuws zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Michael »

Vannacht kwam er op het werk iemand binnen die strak van de coke stond. Hij riep ook allemaal jullie hebben geen coke toch? Uiteindelijk heb ik hem geholpen maar ik heb hem zijn bestelling mee laten nemen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Jef400 »

Was het een Drugstoerist?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Michael »

Nee. Gewoon een Nederlander. Maar drugstoeristen komen ook heel vaak. en dan voornamelijk Fransen
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Jef400 »

Ok, jij zit natuurlijk dicht bij de grens
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Suus »

Het "grappige" is dat tegenwoordig alleen nog Duitsers en Belgen in Nederland drugs mogen kopen, inwoners van andere landen niet :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Michael »

Jep, ongeveer een kwartiertje rijden en ik zit in België

@Bee,

In Breda zijn het voornamelijk Fransen hoor. Hoevaak ik niet auto's met frans kenteken zie rijden. Belgen ook heel vaak.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Suus »

Ja, ze kunnen wel komen maar het mag niet meer :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Michael »

Opvallend is wel dat er vaak wel een behoorlijk wietgeur van die lui afkomt
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Michael »

Pfff. Een paar maanden geleden kreeg de Mcdonald's waar ik werk te horen dat ze niet meer tot 3.30 open mochten zijn maar tot maximaal 2.00. Nou lees ik net op www.bredavandaag.nl dat er een nieuwe horecaverordening aankomt en dat we dan zelfs tot 4.30 open mogen zijn. Dat word nog lachen. Dan krijgen we diensten waarbij we tot minimaal 5.00 moeten werken
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #105

Bericht door Jef400 »

En dan lees ik ook dat er veel geweld in het OV aldaar is. Volgens mij is het een en-en effect. Maar het kan aan mij liggen. 8-)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 51 gasten